Zamknij

sobota, 16.06, godz. 17.00

Sokołowski Ośrodek Kultury

Bilety: 1 film 11 zł, karnet 2-dniowy 40 zł

Co zwykle robisz w 30 minut? Możesz przeczytać gazetę, zrobić zakupy, ugotować obiad, przebiec 5 km… A czasem 30 minut wystarczy, by opowiedzieć niesamowitą historię, która zostanie z tobą na zawsze! Zapraszamy na wyjątkową podróż z najlepszymi polskimi filmami krótkometrażowymi, pokazywanymi i nagradzanymi na najważniejszych festiwalach filmowych w kraju i za granicą. Nie zabraknie emocji, śmiechu i powodów do wzruszeń. I z pewnością każdy odnajdzie coś dla siebie!

Najpiękniejsze fajerwerki ever
reż. Aleksandra Terpinska | Polska 2017 | 28 min.
Jeden dzień z beztroskiego życia trójki młodych przyjaciół, którzy w obliczu konfliktu zbrojnego w ich kraju, muszą zmienić swoje plany na przyszłość.

60 kilo niczego 
reż. Piotr Domalewski | Polska 2017 | 27 min.
Zimny poranek w odkrywkowej kopalni kruszców. Krzysztof zaczyna swój pierwszy dzień pracy na stanowisku kierownika. Żeby przetrwać w środowisku pracowników fizycznych, do którego wyraźnie nie pasuje, zamierza trzymać dyscyplinę twardą ręką. Jednak nieoczekiwany wypadek, którego ofiarą staje się jeden z pracowników, wystawi zasady moralne Krzysztofa na ostateczną próbę. Bohater zrozumie, że łatwo być stanowczym w sprzyjających okolicznościach, jednak trudno przeciwstawić się złu, kiedy konsekwencje mogą być dla nas dramatyczne.

Amerykański Sen
reż. Marek Skrzecz | Polska 2016 | 26 min.
Amerykański sen można śnić wszędzie. W Głuchołazach, małej miejscowości na Opolszczyźnie, o swojej drodze na szczyt i wyrwaniu się z domu marzy nastoletni Szymon. Ludźmi sukcesu są dla niego muskularni wrestlerzy, których obserwuje na lokalnym festynie. Dzięki uporowi Szymon wyrusza na trening do szkółki wrestlingu, tam jego wyobrażenia o pojedynkach tytanów staną oko w oko z rzeczywistością.

Ja i mój tata
reż. Alek Pietrzak
Dawid opiekuje się swoim ojcem Edwardem, który ma pogłębiającą się chorobę Alzheimera. Syn chce poznać i zbliżyć się do swojego ojca, którego z każdym dniem zostaje coraz mniej.
Film Alka Pietrzaka oczarował publiczność najważniejszych festiwali w Polsce: m.in. festiwalu w Gdyni, Transatlantyku, Krakowskiego Festiwalu Filmowego oraz Festiwalu Młodzi i Film. Nic dziwnego – tej ciepłej i wzruszającej historii ze wspaniałymi rolami Łukasza Simlata i Krzysztofa Kowalewskiego akompaniuje muzyka Łukasza Targosza, jednego z najpopularniejszych polskich kompozytorów, nagrodzonego za ścieżkę dźwiękową do serialu Wataha oraz Listów do M. Produkcję wsparło zaś Aurum Film, stojące za Ostatnią rodziną Jana P. Matuszyńskiego.

Nazywam się Julita
reż. Filip Dzierżawski
Osadzona w więzieniu, nękana poczuciem winy matka nie chce spotkać się z córką. Kobiety nie widziały się od dziesięciu lat. Julita pod pretekstem wchodzi do więzienia, żeby się z nią skonfrontować i rozliczyć trudną przeszłość.
Za swój debiutancki dokument muzyczny Miłość Filip Dzierżawski odebrał Złotego Lajkonika oraz Nagrodę Publiczności na Krakowskim Festiwalu Filmowym, zachwycił również widzów festiwalu w Gdyni. Nazywam się Julita, jego krótkometrażowa fabuła, to prawdziwy popis aktorski duetu Marty Ścisłowicz i laureatki Złotych Lwów Aleksandry Koniecznej, którym wtórują Janusz Chabior i Przemysław Bluszcz. Film zainspirowany jest prawdziwą historią, a jego realizm podkreślają znakomite zdjęcia Adama Palenty, wielokrotnie nagradzanego operatora znanego m.in. z filmów Kuby Czekaja („Baby Bump”, „Królewicz Olch”) czy „Opery o Polsce” Adama Stasika.

Baraż
reż. Tomasz Gąssowski
Mieszkający pod Warszawą 38-letni Zyga próbuje wyjaśniać Witkowi na czym polegają rządzące światem zasady. Sam nie zawsze się do nich stosuje, co nie uchodzi uwadze bystrego synka.
„Baraż”, opowieść o złożonej i pełnej miłości relacji ojca i syna, to debiutancki film Tomasza Gąssowskiego, który przyniósł mu nagrodę dla najlepszego krótkiego filmu aktorskiego na 32. Warszawskim Festiwalu Filmowym. Scenarzysta i reżyser „Barażu” jest znany szerszej publiczności jako kompozytor wielokrotnie nagradzanej muzyki do filmów Andrzeja Jakimowskiego: „Zmruż oczy”, „Sztuczki”, „Imagine” oraz najnowszego „Pewnego razu w listopadzie”. Baraż zdobył już wiele nagród, m.in. na prestiżowym Europejskim Festiwalu Krótkiego Filmu w Breście we Francji, festiwalu Transatlantyk i na Dwóch Brzegach.

Więzi
reż. Zofia Kowalewska
Barbara i Zdzisław są małżeństwem z 45-letnim stażem. Osiem lat temu Zdzisław zostawił Barbarę i zamieszkał z kochanką. Niedawno zdecydował się wrócić do żony. Barbara przyjęła go z powrotem. Powrót do wspólnego życia w jednym mieszkaniu okazuje się jednak dla małżeństwa trudny. Zdzisław proponuje zorganizowanie jubileuszu ich związku.
Zofia Kowalewska, dziś studentka Łódzkiej Szkoły Filmowej, będąc w klasie maturalnej nakręciła film o swoich dziadkach. A następnie… trafiła z nim do ramówki festiwalu w Sundance, została nagrodzona na prestiżowej IDFIE, a przede wszystkim – znalazła się na oscarowej shortliście. W „Więziach” młoda reżyserka przygląda się swoim bohaterom z czułością i uwagą, które zostały dostrzeżone i docenione na całym świecie. W Polsce „Więzi” otrzymały nagrody m.in. na Krakowskim Festiwalu Filmowym oraz na T-Mobile Nowe Horyzonty.

Prowadzący:
Diana DĄBROWSKA – filmoznawczyni, doktorantka studiów kulturoznawczych na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie prowadzi zajęcia na kierunku Filmoznawstwo oraz Italianistyka. Specjalizuje się w kulturze filmowej i muzycznej Italii lat 60 i we włoskim kinie współczesnym. Jest stałą współpracowniczką miesięcznika KINO oraz współorganizatorka festiwali filmowych, m.in. Letnia Akademia Filmowa w Zwierzyńcu oraz Forum Kina Europejskiego ORLEN Cinergia w Łodzi.
Piotr CZERKAWSKI – krytyk filmowy, dziennikarz kulturalny. Współgospodarz programu „Weekendowy Magazyn Filmowy” w TVP 1, autor nominowanego do nagrody PISF-u bloga „Cinema Enchante”. Autor wielu recenzji, artykułów i wywiadów publikowanych w mediach prasowych i internetowych. Publikuje w „Kinie”, „Filmie”, „Dzienniku”, „Odrze”, a także w portalach internetowych Filmweb.pl i Dwutygodnik.com

© zyciesokolowa.pl | Prawa zastrzeżone