Zamknij
REKLAMA

Strona internetowa zamiast spotkań biznesowych. Możliwe?

12:49, 28.11.2019 | MATERIAŁ PARTNERA
REKLAMA
Skomentuj

Projektując stronę internetową dla firmy zawsze zwracamy baczną uwagę na to, aby była ona łatwa w obsłudze dla użytkownika i umożliwiała mu szybkie dotarcie do najważniejszych informacji. Robimy to dlatego, że we współczesnym biznesie witryna przedsiębiorstwa coraz częściej zastępuje osobiste spotkania z klientem. Choć brzmi to niewiarygodnie, to praktyka pokazuje, że z dobrze zaprojektowanej i zadbanej pod względem treściowym strony klient może się dowiedzieć wszystkiego, co tylko jest mu potrzebne do podjęcia decyzji zakupowej. Wymaga to oczywiście zastosowania się do kilku kluczowych zasad, które opisujemy w naszym artykule.

Treść, treść i jeszcze raz treść
Jeśli chcesz uniknąć konieczności każdorazowego spotykania się z klientem zainteresowanym Twoją ofertą, to musisz mu umożliwić samodzielne i wygodne zdobycie podstawowych informacji o produkcie czy usłudze. Temu służą teksty na stronie internetowej. Zadbaj o atrakcyjne, ale przede wszystkim dokładne opisy oferty. Nie żałuj miejsca na fajny tekst „O firmie”, który przybliży wartości przedsiębiorstwa i wzbudzi zaufanie u potencjalnego klienta.

Rada
Planując treść na stronie www zastanów się, jakie pytania mógłbyś usłyszeć na spotkaniu z klientem i po prostu odpowiedz na nie online.

Dział FAQ na stronie
Jest bezcenny w przypadku firm, które mają dość obszerną ofertę lub nie jest ona do końca łatwa do wyjaśnienia. Przykładem może być kancelaria prawna. Dział FAQ na jej stronie internetowej pozwala odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania oraz poruszyć kwestie, które niekoniecznie wymagają tworzenia dla nich osobnych podstron. Statystyki pokazują, że dział FAQ jest bardzo chętnie odwiedzany przez użytkowników stron www, co tylko potwierdza, jak wiele wątpliwości może mieć osoba zainteresowana ofertą.  

Cennik (ale nie „ceny od”!)
Standardowym etapem spotkania biznesowego jest przejście do kwestii pieniędzy. Mało który klient zdecyduje się podjąć współpracę z firmą bez wcześniejszego upewnienia się, że go na to stać. Dlatego chcąc ograniczyć częstotliwość spotkań i kontaktów telefonicznych nie możesz zapomnieć o stworzeniu osobnej podstrony z cennikiem. Zadbaj też o to, aby był on możliwie szczegółowy i na bieżąco aktualizowany. Wyjaśnij, co zawiera podana cena i co może wpłynąć na jej podwyższenie lub obniżenie. Wytłumacz też zasady rabatowania usług.

Prosty formularz kontaktowy z gwarancją szybkiej odpowiedzi
Każde spotkanie z klientem kończy się wymianą wizytówek i deklaracją ponowienia kontaktu po zastanowieniu się nad ofertą. Ten schemat można przenieść na poziom strony internetowej. Klient zawsze może chcieć o coś dopytać, a najwygodniej będzie to zrobić przez formularz. Aby dodatkowo zachęcić klientów do korzystania z formularza (kontakt mailowy jest najmniej angażujący dla firmy), dobrze będzie zadeklarować jak najszybsze udzielenie odpowiedzi, np. w ciągu 24 godzin.
Dodajmy również, że choć stworzenie strony o tak dużym biznesowym potencjalne jest kosztowne, to taka inwestycja na dłuższą metę bardzo się opłaca. Raz, że oszczędza przedsiębiorcy czasu, który musiałby poświęcić na osobiste spotkania, a dwa minimalizuje tzw. puste kontakty, czyli telefony od klientów zadających wciąż te same pytania, ale ostatecznie i tak rezygnujących z zakupu.
Artykuł opracowany przy współpracy z Soluma Interactive, więcej poradników: https://soluma.pl/o-firmie/poradniki

REKLAMA
(MATERIAŁ PARTNERA)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (1)

Soluma InteractiveSoluma Interactive

0 0

Promocja z okazji Black Friday - elegancka strona internetowa wraz z systemem cms o 500 zł taniej! Cena netto tylko 499 zł, s: https://soluma.pl/cenniki/cennik-tworzenia-stron-www/strona-www-biznes 11:22, 29.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

© zyciesokolowa.pl | Prawa zastrzeżone