Zamknij
REKLAMA

Aby kręciło się lżej… suporty rowerowe

08.22, 24.09.2022 . Aktualizacja: 08.25, 24.09.2022
Skomentuj
REKLAMA

Nowoczesne jednoślady oparte są na dobrze przemyślanych mechanizmach, które wspierają ruch pedałów i przekładają się na osiąganie satysfakcjonujących prędkości czy przyspieszenia. Jednym z takich elementów są suporty rowerowe. Czym są te mechanizmy, jak działają, a także w jaki sposób wybrać odpowiedni egzemplarz do swojego jednośladu? Podpowiadamy!

Podobnie jak inne pojazdy, rower posiada dedykowany mu układ napędowy, złożony z wielu elementów. Składają się na niego korby, pedały, koła łańcuchowe, sam łańcuch, a także zębatki i właśnie suporty rowerowe.

Czym są suporty rowerowe i jaką pełnią funkcję?

To właściwie niewielka część, która umieszczona jest w centralnej strefie układu napędowego roweru. Znajduje się w mufie, w okolicach ramy pojazdu. Suport to część, która utrzymuje wał korbowy z pedałami.
Jaką pełni rolę? Stabilizuje pracę całego układu napędowego, a dzięki temu ułatwia pedałowanie, przekładając się na wyższy komfort jazdy. Nacisk nogi może być lżejszy, a osiągana prędkość i przyspieszenie na pewno satysfakcjonujące. Pamiętaj, że suport rowerowy jest przy tym bardzo podatny na uszkodzenia. Montaż od spodniej strony sprawia, że brud i wilgoć często utrudniają jego prawidłowe funkcjonowanie.
Jeżeli zauważysz więc, że pedałowanie w rowerze jest bardziej uciążliwe i wymagające, a rower utracił lekkość prowadzenia – czas na nowy suport. Jak dobrać odpowiedni egzemplarz?

Najpopularniejsze rodzaje suportów rowerowych

Najpierw sprawdź, jakie suporty rowerowe mogą pracować w Twoim pojeździe. Wybór na rynku jest dość szeroki, a każdy typ nadaje się do innych rozwiązań. Jakie są najpopularniejsze suporty i jakie jest ich przeznaczenie?

  • Suport klasyczny – starszy i bardzo prosty rodzaj wsparcia mechanizmu napędowego. Jest spotykany w rowerach dość wiekowych albo najprostszych i tanich konstrukcjach.
  • Suport kompaktowy – najczęściej spotykany model. Nie można go rozebrać (w przeciwieństwie do suportu klasycznego). W nowoczesnych typach kompaktowych dozwolone jest np. wymienienie łożysk.
  • Suport zintegrowany – rodzaj, który montowany jest w rowerach z najwyższej półki. Zwiększa sztywność układu i poprawia osiągi. Jest jednak mniej odporny na warunki atmosferyczne, a do tego ma wyższą cenę.

Który suport będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem?

Przede wszystkim powinieneś założyć model, który masz w rowerze oryginalnie. Jeżeli montowany jest tam kompaktowy system, to taki powinien znaleźć się w układzie napędowym. Dzięki temu będzie on pasował do całego osprzętu jednośladu.
Zwróć uwagę czy masz wciskany (rzadziej spotykany) czy wkręcany suport. Dobierając funkcjonowanie sprzętu warto postawić na standard brytyjski. Zapewnia on najpłynniejsze działanie układu napędowego (w porównaniu do standardu włoskiego czy francuskiego) i oparty jest na gwincie przeciwstawnym (z prawej strony jest gwint lewoskrętny i odwrotnie).

Sprawdź pełną ofertę komponentów rowerowych na FabrykaRowerow.com

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%