Zamknij
REKLAMA

Inteligencja emocjonalna w pracy Beautiful Company Wrocław.

12:25, 08.02.2021 | materiały partnera

W Beautiful Company sp. z o.o. wiemy jak ważna jest inteligencja emocjonalna w kontekście budowania biznesu. Ten element niejednokrotnie wydaje nam się o wiele ważniejszy niż wiedza, a na pewno nie można go pomijać w procesie rekrutacji nowych pracowników. Czym jednak jest inteligencja emocjonalna? Co jest najważniejszym filarem jej budowy?

Inteligencja emocjonalna – co to jest?

Na inteligencję emocjonalną składa się kilka czynników. Wśród nich znajduje się: świadomość własnych emocji i motywacji, które pchają nas codziennie do przodu. Tu nie zabraknie również asertywnego wyrażania swojego zdania oraz umiejętności odczuwania stanów emocjonalnych innych osób. Wreszcie, dochodzi do tego grona regulacja swoich emocji w kontekście własnej pracy oraz kontaktów z klientami i współpracownikami. W skrócie więc, pojęcie inteligencji emocjonalnej będzie odnosiło się do umiejętności budowania relacji z innymi oraz zarządzania posiadanym przez siebie potencjałem.

Na co wpływa inteligencja emocjonalna?

W pracy jest to niezwykle ważne pojęcie. Pozwala nam budować serdeczne relacje z innymi członkami zespołu oraz lepiej sprzedawać klientom firmowe produkty. Jesteśmy bardziej opanowani – im wyższy poziom inteligencji emocjonalnej, tym trudniej jest nas wyprowadzić z równowagi. Stajemy się więc istotnym oparciem dla innych członków zespołu. Potrafimy również celniej przekazywać różnorodne informacje i nie boimy się tego robić. Wszystko w oparciu o empatię – czyli nikt nie jest urażony, nawet jeśli musimy wyrazić negatywny komentarz, dotyczący czyjejś pracy lub zachowania.

Trening inteligencji emocjonalnej

To wszystko sprawia, że ćwiczenie poszczególnych aspektów inteligencji emocjonalnej jest niezwykle istotne w pracy każdego z nas. Na co dzień powinniśmy to robić w zakresie indywidualnym. Jednak liderzy zespołów powinni również inwestować w szkolenia z coachami, mentorami oraz psychologami, którzy pomogą naszemu team’owi rozwijać kompetencje w tym zakresie. Lepsza komunikacja w biurze, opanowani członkowie, którzy wiedzą kiedy wykorzystać swoje predyspozycje oraz większa motywacja do pracy to tylko niektóre z wielu zalet, jakie przyniosą takie inicjatywy.

Podsumowanie

W pracy inteligencja emocjonalna to bardzo istotny czynnik w budowaniu wspólnego sukcesu całej firmy. Musimy więc świadomie rozwijać w sobie tę umiejętność i próbować „zarażać” tym innych. Wówczas zyskuje nie tylko jednostka, ale i całe przedsiębiorstwo. W atmosferze serdeczności i życzliwości wszystkim będzie pracowało się przecież o wiele sprawniej!

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%