Zamknij
REKLAMA

Fjallraven: niesamowita szwedzka marka, o której prawdopodobnie nigdy nie słyszałeś

09:34, 27.08.2021 | MATERIAŁ PARTNERA
Skomentuj

Fjällräven to szwedzka firma z ciekawą historią i trudną do wymówienia nazwą. Doskonale znają ją pasjonaci spędzania czasu wśród natury, a jej produkty można zobaczyć na ulicach polskich miast. Każdej godziny produkowany przez Fjällräven plecak kupuje 200 osób. Warto poznać historię tej legendarnej marki.

Fjällräven, czyli szwedzka legenda turystyki

Charakterystyczne, prostokątne plecaki w najróżniejszych kolorach widać na ulicach wielu polskich miast. Wyróżniają się logotypem z czerwonym lisem na białym kółku. Chociaż kształtem przypominają szkolne tornistry, noszą je osoby w różnym wieku. To legendarny plecak Kanken, który produkowany jest przez szwedzką firmę Fjällräven od 1978 roku. W pierwszym roku produkcji sprzedano ich zaledwie 400 sztuk, ale rok później później już ponad 30 000 egzemplarzy. Obecnie każdego Kanken kupuje około 200 000 osób. O firmie mogłeś wcześniej nie słyszeć, ale ich flagowy produkt znasz na pewno.

Założycielem szwedzkiej marki, która stoi za tym legendarnym projektem, był Åke Nordin z Örnsköldsvik w północnej Szwecji. Jako młody chłopak sam uszył sobie plecak, ponieważ nie odpowiadały mu produkty dostępne na rynku. Wydawały mu się niewygodne, zupełnie nieprzystosowane do jego potrzeb, a dodatkowo niepotrzebnie obciążające kręgosłup. Do wykonania własnego projektu użył maszyny do szycia swojej matki. Gotowego produktu używał podczas wycieczek i początkowo nie planował masowej produkcji. O swoim projekcie przypomniał sobie kilkanaście lat później i po zakończeniu służby wojskowej założył firmę Fjällräven.

Zaczął w rodzimej Szwecji, a gdy udało mu się podbić lokalny rynek, postanowił ruszyć z ekspansją do innych krajów. Rozpoczął od Skandynawii, później przyszedł czas na Europę. Obecnie produkty Fjällräven - pomimo trudnej do wymówienia nazwy - są znane i popularne na całym świecie.

Firma, której misją jest zrównoważony rozwój

Nazwa firmy oznacza po szwedzku „lisa polarnego”, a produkty Fjällräven można rozpoznać właśnie po logo przedstawiającym właśnie to zwierzę. Chociaż zaczynali od produkcji plecaków, obecnie w ich ofercie można znaleźć szereg innych produktów, między innymi odzież outdoorową, śpiwory, czy namioty. Firma od lat jest wierna skandynawskiej stylistyce. Chociaż plecaki Kanken są dostępne w ponad pięćdziesięciu kolorach pozostałe produkty marki mają bardziej stonowaną kolorystykę: dominują granaty, szarości, beże i zieleń. Wszystko w zgodzie z naturą i chłodną, melancholijną aurą Skandynawii.

Produkty Fjällräven od lat wytwarzane są z myślą o wieloletnim użytkowaniu, a nacisk kładziony jest na ich wytrzymałość i zgodę z filozofią zrównoważonego rozwoju. Firma znana jest również z przejrzystego i etycznego procesu produkcji wykorzystywanych surowców, w tym między innymi puchu oraz wełny. Stanowi to ważny element wysiłków marki mających na celu ograniczenie wpływu na środowisko naturalne i zrównoważoną produkcję. Firma od lat wygrywa liczne rankingi oceniające ekologiczne zaangażowanie biznesu.

Organizator wielodniowych trekkingów

Firma Fjällräven od wielu lat jest również organizatorem niesamowitego wyścigu Fjällräven Classic. To kilkudniowy trekking, który miał zachęcić ludzi do spróbowania swoich sił w długodystansowej wycieczce i spędzenia czasu na łonie natury. Trasa wiedzie przez słynny Szlak Królewski w Szwecji, gdzie uczestnicy mają do pokonania pieszo ok. 110 km. Cały sprzęt - w tym namioty, śpiwory i proste akcesoria do gotowania - niosą ze sobą. Planując udział w jakiejkolwiek wyprawie trekkingowej, nie tylko w wyścigu, warto sprawdzić sprzęt, który zabieramy ze sobą, oraz np. jakie są najczęstsze błędy przy wyborze kubka turystycznego.

Od 2005 r., gdy odbyła się pierwsza edycja imprezy, zyskał niesamowitą popularność. Liczba miejsc jest ograniczona, a o zapisy walczą miłośnicy natury z całego świata. Obecnie wyścig ma liczne edycje dodatkowe, które odbywają się m.in. w Danii, Niemczech, Szkocji i Chinach.

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%