Zamknij

Marketing na Instagramie – jakie są trendy?

10:25, 01.03.2019 | materiały partnera

Współczesną wizytówką firmy już dawno przestała być tylko jej strona internetowa, którą zainteresowane osoby odwiedzały w zależności od czasu, motywacji i chęci. To już nie wystarcza, zwłaszcza w szybkim tempie życia, jakie większość z nas prowadzi. Świat podbiły social media. Wystarczy, że zrobimy szybki „scrolling” tablicy i już wiemy, co dzieje się u większości naszych znajomych. Szansę dla siebie upatrują w tym także firmy, zarówno te większe i mniejsze. Social media marketing to pojęcie znane już wszystkim właścicielom firm, którym zależy na rozwoju i wyjściu naprzeciw aktualnym trendom. Urodzajnym polem do popisu jest z pewnością popularny Instagram. Ten portal społecznościowy początkowo rozwijający się nieśmiało, nieco w cieniu Facebooka (https://mediaclick.pl/social-media-marketing/), dziś przeżywa swoje lata świetności.

Gdy liczby robią wrażenie

Na początek trochę statystyk, które pomogą nam uświadomić sobie jak ogromnych rozmiarów polem marketingowym jest popularny Instagram i o co tak naprawdę toczy się gra, która zdecydowanie jest warta świeczki. Z statystyk jasno wynika, że:

  • 6 milionów Polaków (powyżej 13-ego roku życia) posiada aktywne konto na Instagramie,
  • 80% użytkowników Instagramu korzysta ze swojego konta codziennie,
  • średni czas aktywności jednej osoby na Instagramie to 40 minut dziennie, z tendencją wzrostową.

Powiedzieć, że to okazała grupa potencjalnych odbiorców, to jak nie powiedzieć nic. Reklama na Instagramie może zatoczyć naprawdę szerokie koło i przyprowadzić nowych klientów. Warto pamiętać, że ta platforma społecznościowa nie jest odpowiednia do nachalnej reklamy, ale rozważnej i sukcesywnej budowy wizerunku poprzez publikowane treści. Wymaga to konkretnego wysiłku, ale pole do popisu z ogromnym potencjałem.

Na podbój Instagramu

Instagram to narzędzie, która działa przede wszystkim na zmysł wzroku. Bazą postów są zdjęcia. Ale ostatnio serce użytkowników podbiła funkcja InstaStory. Są to 15-sekundowe relacje (zdjęcia lub video), które znikają po 24 godzinach od publikacji. Co to oznacza dla firm? Instagram Stories to świetny sposób na dzielenie się spontanicznymi wydarzeniami z „życia” produktu i jego marki. Odbiorca zobaczy tę relację wtedy, gdy będzie przeglądał InstaStory swoich znajomych. Pomiędzy nimi trafi na reklamę, która może go zaciekawić … lub nie. Oznacza to, że social media marketing na Instagramie to wcale nie taka przysłowiowa „bułka z masłem”. Użytkownicy tego portalu widzieli już nie jedno, dlatego treść reklamy musi naprawdę być odpowiedniej jakości i dobrym, chwytliwym pomysłem. Dobrze, jeśli z naszą marką kojarzyć się będzie konkretny lifestyle, który zainspiruje odbiorców i zbuduje u nich poziom zaufania do tego, co oferujemy. Prezentacja naszego produktu czy usługi nie może ograniczać się tylko to pieśni pochwalnej na temat jego zalet, ale tworzyć relację z klientem, najlepiej długotrwałą. Jak wynika z badań, odbiorcy cenią sobie firmy, które publikują interesujące i pomocne treści, stawiają na aktywną komunikację z nimi i dzielić się ważnymi wydarzeniami z życia firmy. Jednocześnie na naszym instagramowym profilu nie powinien panować chaos, ale wszystko powinno odbywać się w ramach przyjętej wcześniej strategii w ramach social media marketingu. Ponadto koniecznym rozwiązaniem jest bieżące monitorowanie tego, ile ile osób ogląda nasze relacje i posty i czy tendencja jest wzrostowa czy spadkowa. To pozwoli na szybką reakcję i ewentualne modyfikacje.

Marian Zieliński – https://mediaclick.pl

 

(materiały partnera)
REKLAMA
© zyciesokolowa.pl | Prawa zastrzeżone