Zamknij

Prezes PKS Sokołów zrezygnował, w jakiej sytuacji jest obecnie spółka?

14:09, 04.07.2019 | MARCIN GÓRZNY/FOT. ARCHIWUM ŻS
REKLAMA
Skomentuj

W pierwszych miesiącach tego roku PKS Sokołów zanotował zyski, ale sytuacja jest bardzo trudna. Nowe władze powiatu i prezes PKS zapowiadali na ostatniej sesji restrukturyzację i ratowanie przewoźnika. 2 lipca nieoczekiwanie prezes Krzysztof Dębński zrezygnował z kierowania PKS.

Na sesji 26 czerwca Rada Powiatu Sokołowskiego omawiała m.in. sytuację finansową i perspektywy dalszego istnienia PKS Sokołów Podlaski. Informacji w tej sprawie udzielił radnym prezes Krzysztof Dębiński, który kierował spółką od 1 lutego, a właśnie złożył rezygnację.

Fatalny 2018 rok
- Omawiając sytuację finansową, nie sposób nie odnieść się do sytuacji, jaka miała miejsce na koniec 2018 r. kiedy przygotowano szereg sprawozdań. Na koniec grudnia 2018 r. spółka zatrudniała 142 osoby, pod koniec maja liczba pracowników spadła do 128. Średnia płaca ogółem w ostatnich trzech latach wynosiła 2784 zł brutto – wyliczał prezes Dębiński. Majątek spółki systematycznie i dość szybko maleje. Przychody PKS w roku 2018 w porównaniu do roku 2017 zmniejszyły się o 200 tys. zł netto, ale w porównaniu do roku 2016 – aż o 1,3 mln zł netto. Koszty działalności w 2018 r. w porównaniu do wcześniejszych 12 miesięcy wzrosły o 450 tys. zł. Za cały rok spółka zanotowała stratę w wysokości ponad 1,28 mln zł – wyższą o 622 tys. zł niż rok wcześniej.
Spółka zajmuje się głównie przewozami na terenie powiatów sokołowskiego i węgrowskiego. Realizuje też kursy dalekobieżne i międzynarodowe. Najbardziej opłacalne dla przewoźnika są przewozy związane z dowożeniem dzieci do szkół. Są to wpływy regularne od września do czerwca, związane ze sprzedażą biletów miesięcznych. PKS realizuje te usługi w większości gmin na terenie obu powiatów i z nich pochodzą największe wpływy.
Krzysztof Dębiński przedstawił też wyliczenia dotyczące dofinansowania nierentownych kursów z budżetu państwa, w ramach wspierania PKS-ów. Tu jednak sytuacja nie przedstawia się zbyt różowo. - Ustawa do końca 2021 r. przewiduje złotówkę dofinansowania. Przy naszych kosztach średnio wynosi 3,5 zł na kilometr, a przychód z kilometra – 2 zł. Deficyt wynosi 1,5 zł. 10 proc. dołożyłby samorząd, 1 zł państwo – a i tak wychodzi na minusie. Linii, z których mamy wpływy powyżej 2 zł i przy dofinansowaniu państwa byłyby rentowne, mamy niewiele – mówił. Zaznaczył, że aby skorzystać z dofinansowania, nierentowne dotychczas linie muszą zostać przebudowane.

Ten rok na plusie

Prezes Dębiński zaznaczył, że od stycznia w spółce podjęto działania restrukturyzacyjne. - Polegają ona na działaniach w kierunku zwiększenia przychodów z usług przewozowych i pomocniczych, zmniejszeniu zatrudnienia, zmniejszeniu kosztów funkcjonowania spółki, odzyskania płynności finansowej, co ma dać dodatki wynik finansowy. Podjęte przez zarząd działania spowodowały, że za pierwsze 5 miesięcy 2019 r. po raz pierwszy od wielu lat spółka uzyskała dodatki wynik finansowy -  ponad 150 tys. zł. W analogicznym okresie roku 2018 strata wynosiła 143 tys. zł. Należy podkreślić, że dodatki wynik finansowy spółka notowała w każdym miesiącu tego roku – dodał Dębiński..

Na 31 grudnia zobowiązania PKS wynosiły 2,33 mln zł. Ponad milion to były pieniądze dla poprzedniego dostawcy paliwa. W 2019 r. ta kwota została w całości spłacona. PKS w tym roku dostał ze starostwa pożyczkę w wysokości 500 tys. zł oraz odnowił kredyt obrotowy w banku spółdzielczym w wysokości 700 tys. zł. Te pieniądze pozwoliły spłacić wierzycieli, którzy mogli zablokować konta firmie. - Te efekty osiągnięte zostały w wyniku zmian organizacyjnych i zarządczych. Jednak dla niezagrożonego działania spółki konieczne jest przeprowadzenie głębszej restrukturyzacji. Chodzi tu m.in. o racjonalne wykorzystanie posiadanych przez nas nieruchomości. Środki pozyskane z ich sprzedaży powinny zostać przeznaczone na spłatę zadłużenia, poprawę płynności finansowej, remont budynków i mocno już zdewastowanej spółki i zakup nowego taboru. Wpływ na poprawę sytuacji może mieć też rządowy program wsparcia lokalnych połączeń. Ważna jest także ochrona naszych interesów – mówił prezes PKS. Pozostało nadal 1,8 mln zł długu – poza pożyczonymi z powiatu i banku kolejne blisko 600 tys. zł u innych podmiotów.

Mniej pracowników, choć bez zwolnień
- Przysłuchiwałem się panu, w niektórych punktach nie sposób nie przyznać panu racji. Ale powiedział pan też o sprzedaży majątku i zwolnieniach pracowników – zwrócił uwagę radny i były starosta Leszek Iwaniuk.
- Nikt nikogo nie zwalniał. To były odejścia na emeryturę, nie zwolnienia – ripostował Krzysztof Dębiński.

- A jakie ma pan pomysły na zwiększenie przychodów PKS? - kontynuował Leszek Iwaniuk. - Nie zgadzam się z taką strategią, bo osobiście zabiegałem, by samorząd przejął PKS. Nie możemy wyprzedawać jednej bazy, drugiej – bo za chwilę nie będzie nic. Proszę panią starostę i zarząd, by być ostrożnym w tych kwestiach. Sprzedać można raz i już nie ma. Trzeba wymagać od zarządu działań zwiększających przychody – dodał.

- Ma pan radny rację, że sprzedać można raz. Ale proszę mieć też na uwadze, w jak trudnej sytuacji jest PKS – odniósł się do tej wypowiedzi wicestarosta Ryszard Domański. - Jesteśmy po rozmowach z zarządem powiatu węgrowskiego, który jest otwarty na pomoc dla PKS. Musi mieć jednak czas na rozmowy z wójtami.

Absurdów jest wiele
- Po analizie sytuacji w PKS okazało się, że powiat sokołowski dokładał do nierentownych połączeń na terenie powiatu węgrowskiego ok. 900 tys. zł rocznie. W poprzednim okresie inwestowaliśmy w tamten powiat. Powiedzieliśmy dość, nie chcemy dalej dokładać. Zarząd powiatu węgrowskiego zastanawia się, co z tym zrobić – mówiła starosta Elżbieta Sadowska. - Jeśli zaś będzie potrzeba sprzedaży jakiejś niewielkiej części majątku, to robić to będziemy z rozwagą i po to, by ratować firmę - dodała.

- PKS został doprowadzony na skraj bankructwa, strata jest bardzo duża. Złożyło się na to wiele czynników, m.in. takie ustawienie autobusów, że wyjeżdżają one na trasy 5 minut po prywatnych busach. Nikt nie zrobił nic, by to zmienić. Nasze autobusy muszą jeździć wcześniej – mówił radny i członek zarządu Marek Ratyński. - Nie wiem też, kto zdecydował, ale się dowiem, o likwidacji linii do Siedlec. Jeśli ludzie na to czekają, to sami pozbawiamy się dochodu. Nie wiem też, kto wymyślił, żeby nasze autobusy jeździły do Warszawy wszędzie, tylko nie pod Pałac Kultury. Kto zechce dojechać na Plac Szembeka, a później jeszcze przez całą Warszawę się przebijać. Nawet stacja benzynowa PKS to obraz nędzy i rozpaczy. Kto pojedzie tam tankować, jak można urwać koło? Pamiętam ten plac 20 lat temu i nadal taki sam jest. No i jeszcze stacja benzynowa, która jest czynna do godz. 15, to tak jakby była nieczynna. To chyba jedyna stacja w Polsce, którą zamyka się o 15.00. Za ubiegły rok przyniosła ona 29 tys. zł strat, kiedy wszyscy zarabiają na sprzedaży paliwa. Straty ma też stacja kontroli pojazdów. Od wielu lat nie ma rozkładu jazdy na przystankach, brakuje informacji. Busy z Warszawy jadą pełne, a trasy PKS ustalono tak, że autobus do Warszawy jedzie pusty i to aż przez 3,5 godziny. Nie możemy opierać strategii PKS o bilety miesięczne. Takie absurdy mógłbym jeszcze długo wymieniać, bolączek jest wiele. Jest wiele do zrobienia – dodał Marek Ratyński.

- W poprzednich latach majątku PKS sprzedano wiele. Czy sprzedaż kolejnych nieruchomości da wystarczające fundusze na tę restrukturyzację? Czy nie będzie znów tak, że pieniądze się rozejdą i nic nie zostanie zrobione - pytał radny Łukasz Śmiejkowski.
- Minimalne dokapitalizowanie spółki, by ją postawić na nogi, to minimum 3,3 mln zł – wyjaśniał Krzysztof Dębiński. - Jeśli jeszcze jeden rok będzie ze stratą na poziomie tej z poprzedniego roku, 1,3 mln zł, to możemy się już żegnać ze spółką. Dokapitalizowanie to jedyna szansa. Można powołać kilkudziesięciu ekspertów i każdy powie podobne zdanie – wyjaśniał prezes Dębiński.

(MARCIN GÓRZNY/FOT. ARCHIWUM ŻS)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

Komentarze (49)

A takA tak

21 5

A taki miał być dobry i ratować PKSy. Cooo ciężko się pracuje na tonącym statku? Trzeba się wysilać a nie siedzieć na stołeczku i brać pensyjkę. Poprzedniego prezesa ganiono za nieudolne zarządzanie, ale jak widać przyjaciel partii nie zabłysną przez te kilka miesięcy. 14:34, 04.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Miasto...Miasto...

23 2

A ile dostanie odprawy TEN ,,uzdrowiciel ,, 14:51, 04.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gap.Gap.

17 1

Dziwne . Tak dobrze wyprowadzał na prostą i co. Czy ktoś jest zainteresowany ,, upadkiem ,, 14:54, 04.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SpadochroniarzSpadochroniarz

13 2

A teraz nam powiedzą że trzeba sprzedać PKS:))) A prywatny kupi wiadomo kto I będzie dobrze. 15:15, 04.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Leszek Leszek

17 3

Czyżby to jeden z sukcesów senatora i starosty a może się mylę? Przecież pani starosta mówiła, że wszystko załatwione. Czy myślała o likwidacji PKS-u? 15:19, 04.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SokolowianinSokolowianin

16 1

Bardzo mi się podoba wypowiedź Pana Marka Ratynskiego, tak jest trzeba brać się do pracy a nie sprzedawać, jak ludzie mogą jeździć autobusami jak na poczekalnie to się nie da wejść np w zimie po 15 już zamknięta, ja się pytam po co zamykać kto i co ukradnie? Dlaczego PKS nie ma ciężarówek, to dotkowy dochód przynoszący zyski, tylko trzeba zainwestować i właśnie przywrócenie linni do Siedlec puszczenie biletów taniej ale być przed wszystkimi busikami, jeżeli na tej trasie jezdza 3 firmy to ludzi jest, a zawsze jedna firma może odejść, nie sprzedawać tylko robić 15:20, 04.07.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Masz racjeMasz racje

4 0

Masz 100% racje
Szkoda, ze nikt tego nie widzi 15:23, 04.07.2019


Transport Transport

3 0

Dobrze to się mówi A dlaczego nikt nie powie jak jest że z roku na rok sprzedaż biletów miesięcznych maleje.A to główny dochód pks. dlaczego wokół wszystkie pksy padly? 18:51, 04.07.2019


do Gapdo Gap

8 2

Starostwo, 15:21, 04.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RysiekRysiek

14 6

A ja widzę to tak, że od początku starostowania pani starosty był plan zlikwidować PKS i po kłopocie, a 128 osób na bruk, ale kogo to obchodzi, na pewno nie panią starostę i pana senatora. 15:24, 04.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do RyśkaDo Ryśka

4 0

Kochany, to nie chodzi o pracowników fizycznych - czytaj kierowców, bo oni bez problemu znajdą pracę z pocałowaniem w rękę, chodzi o to że nie będzie stołków partyjnych i tzw zaplecza (spółki Urzędu Miasta , czy innej cholery)I jak tu przy wyborach cokolwiek kolegom obiecać, jak nie będzie co zaoferować. PKS to taki wąż w rękawie, tylko desperaci się rzucą. Dosyć tego socjalizmu, dla przeciętnego Kowalskiego obojętne jest jaki autobus, czy bus się podstawi, ważne by dupę wieść. 18:57, 04.07.2019


ApelApel

11 5

Pracownicy PKS lepiej już dziś zacznijcie szukać nowego zatrudnienia. 15:25, 04.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Rysiekdo Rysiek

5 4

Co miała na myśli Pani Starosta mówiąc że wszystko załatwi ? 16:07, 04.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OnOn

6 0

Nie ona się tylko chwali że załatwi wszystko czyli inwestycje na drogi na szkoły na obwodnicę. Zobaczymy 16:36, 04.07.2019


BystryBystry

13 2

Jeżeli prezes PKS składa rezygnację w trybie pilnym to jak to świadczy o współpracy z Panią Starostą skoro ona jest zaskoczona ? 16:15, 04.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JacekJacek

11 1

A co Pan Koć ma do powiedzenia nowy członek rady nadzorczej PKS ? 16:24, 04.07.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do JackaDo Jacka

6 0

Nie budź go, nagdakał się, to niech śpi :-) 19:00, 04.07.2019


Koko Koko

2 0

Pan Marian jest chroniony chce do emerytury dociagnac
09:12, 05.07.2019


K26K26

12 0

Jeździłam 5 lat do Siedlec codziennie na studia. Mieszkam blisko PKS. Jest mi bliski bo tam pracowali moi dziadkowie. Wolałam jechać busem PKS niż S i G. Minusem jest mało kursów. Wtedy były 4. Rano, w południe, po południu i na wieczór. 3 pierwsze jeździły zazwyczaj puste bo odjeżdżały po 5 min od busu, który był napchany jak śledzie w beczce. Ostatni kurs sprawiał, że cały autobus był pełny. 16:57, 04.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sokoł...Sokoł...

15 0

Czy tu ktoś myśli logicznie. Jak można utrzymać PKS wpuszczając wcześniej ,,BUSY ,, na główne linie. Gdzie byli ci ,, rządziciele ,, jak wpuszczano ,,BUSY ,, na linie. 18:53, 04.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MirablekaMirableka

20 1

Wywalić na zbity pysk Szymaniak...to jego pomysł na likwidację linii do Siedlec, to jego pomysł na zmiany rozkładów jazdy do Warszawy na niekorzyść PKS, on tylko czeka aż PKS upadnie bo ma w tym interes. A starosta napewno mu w tym pomoże 19:09, 04.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czyteln - T.S...Czyteln - T.S...

9 1

A w środowym T. Siedleckim taki zachwyt , w czwartek -- *%#)!& klapa -- prezes kłamał. 19:11, 04.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

O co chodzi ?O co chodzi ?

8 2

Pan Środa jest podobno radcą prawnym w jednostce podłegłej Pani Staroście. To może przywrócić go z powrotem na prezesa PKS.O co tu chodzi ?Czy Senator jest dogadaby z PSL w powiecie? 20:15, 04.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PinPin

6 2

Skoro Senator przekazał kilka Samochodów Strażackich dla gm.Bielany to może by załatwił kilka autobusów dla PKS. 20:27, 04.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

15 1

Tak to się dzieje gdy nie ma odpowiedzialności finansowej.
Dlaczego poprzednicy zarządu PKS nie ponieśli konsekwencji za doprowadzenie do takiego stanu firmy. 21:24, 04.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EhhhhEhhhh

3 6

To już lepiej jeździć rowerem jak tymi ich autobusami (PKS-u) 10 km on jedzie przez ponad godzinę. Objechac musi miejscowości wszystkie jakie tylko możliwe Niech to zamykają jak najszybciej. Z bloku będzie większy pożytek 22:16, 04.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do EhhhhDo Ehhhh

6 1

Pewnie nie pracujesz w PKS jeśli tak piszesz.
Przeciez tam tyle ludzi pracuje 06:39, 05.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PKSPKS

5 6

PKS, PRL, PiS, PSL. …
Gdyby to był normalny Kraj, to każdy człowiek posiadający odpowiedni pojazd (czyli taki, do którego chciałby klient wsiadać) mógłby przewozić ludzi bez jakichkolwiek utrudnień administracyjnych. Ale Polska nie jest takim krajem. I tyle 09:04, 05.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zainteresowany zainteresowany

10 1

Prosze sprawdzic jak zadluzony jest PKS przez poprzedniego prezesa i zarzad . Wszyscy wzieli odprawy i poszli zadowoleni zostawiajac dlugi. Sprzedano tereny w Wegrowie i Sokolowie przeznaczajac te pienidze na dzialalnosc a nie na przebudowe zakladu. teraz za duzo do sprzedania to juz nie ma. 09:10, 05.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

:))):)))

4 0

Zadłużenie to 1.2 banki.Bilety miesięczne nie sprzedają się w wakacje 2 miesiące razy 130osob po 3tys wypłaty to 700tys prawie.Byle co wiesz i byle co gadasz. 11:45, 05.07.2019


z BIELAN,,,z BIELAN,,,

5 0

[do Pin ] I te autobusy co PKS ma to wożą ,, wiatr ,,. Strażackie ratują życie i mienie nie tylko Gm. Bielany , ale wszystkich potrzebujących. 11:40, 05.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MeritumMeritum

7 0

Bilety miesięczne to główne źródło utrzymania przerwa wakacyjna to 2 miesiące czyli nie ma wpływów A koszty są 130osob srednio po 3tys razy 2 miesiące 260x3=780tys.burza mózgów liczcie 11:49, 05.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POWIAT,,,POWIAT,,,

7 4

Przecież już widać ,, cwaniactwo ,, Iwaniuka -- Wstydz się i głowę wsadz w piasek. Miałeś czas na naprawę. 11:50, 05.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

z PiS-u...z PiS-u...

10 7

Iwaniuk to taki sam nieudacznik jak jego partyjny kolega Sawicki. Nie umiał poradzić sobie z ASF [ pozwolił żeby się rozlazł ] a teraz OBAJ dają porady ,, jak to trzeba zrobić ,, To są dwaj NIEUDACZNICY. Tylko potrafią obrażać rolników [ od frajerów przezywać ] 11:58, 05.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

idź w Pis-duidź w Pis-du

5 1

asf to za was się rozlazł...(pilnuj dat) a rolnicy sami siebie obrażają, bo prawda boli...spójrz na zmiany na wsi za czasów poprzedników(8lat) i następców(4lata)...(pilnuj chronologii) 18:04, 06.07.2019


Ten co nie obrażaTen co nie obraża

11 6

Kaczyński: Co drugi Polak jest mizernym pijaczyną, na prowincji piją wódkę i oglądają „pornosy”. Dziennikarka przypomniała wywiad z szefem PiS…
13:25, 05.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

z PiS-u,,,z PiS-u,,,

1 6

Zgoda , tylko to było za rządów PO-PSL gdy szalało bezrobocie. Zmienił się rząd --- zmieniło się i społeczeństwo -- ot i wsio -- Pozdrawiam. 11:15, 06.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

idź w pis-duidź w pis-du

2 0

z tym "szalało bezrobocie" to bym tak nie "szalał"...(spr. statystyki spadku bezrobocia)co do 2 tu się zgodzę:Zmienił się rząd --- zmieniło się i społeczeństwo -- ot i wsio(zmiany nie zawsze są na lepsze Patrz:PRL) 18:17, 06.07.2019


POWIAT...POWIAT...

5 0

A ten ,, uzdrowiciel ,, to choć uzbierał kasy na SWOJĄ odprawę , bo to może być i ze 20 patoli. 10:08, 07.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Powiat...do Powiat...

4 0

Pewnie zaoszczędził i w porę zrezygnował , bo są wakacje i wiadomo mniej wpłynie kasy z miesięcznych. 13:37, 07.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator...Obserwator...

8 1

A radny Ratyński to chyba też nie pierwszą kadencję siedzi w powiecie i tylko umie krytykować. Brać dietę i krytykować to każdy potrafi. Stań sam na czele PKS-u i pokaż jak to się zarządza . 13:45, 07.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BystryBystry

5 6

Koć pełni obowiązki prezesa PKS.Wreszcie odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu. Dziękujemy Panie Przewodniczący... 17:11, 09.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Bystrydo Bystry

11 2

Ludzie Hardeja rządzą w Powiecie
Odziemczyk -Przewodniczący
Sadowska- Starosta
Koć-PO.prezesa PKS
Były prezes mleczarni śmiało może powiedzieć.
I KTO JEST DEBEŚCIAK ?
17:54, 09.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do do Bystrydo do Bystry

8 1

Makabra! 13:07, 10.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

>>>>>>

4 0

Było żle , ale teraz to jest dramat, popatrzcie jak ludziom zmącili w głowach, przecież rządzą gorzej jak w PRL dług będą spłacały nasze prawnuki a oni głoszą sukces i część społeczeństwa ta mniej rozgarnięta im wierzy. 19:26, 10.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

z PiS-u,,,z PiS-u,,,

1 4

TY rozgarnięty podpisz się , a nie stawiasz floresy. Żeby PiS nie przeioł ,, Państwa RP. to za PO-PSL -- Było by ,, bankrut ,, Nie obrażaj większości społeczeństwa. 10:13, 11.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do poprzednika co&qudo poprzednika co&qu

3 1

Dałeś dowód jak jesteś rozgarniętym matołem naucz się pisać/taki elektorat ma pis/ chcesz żebym się podpisał, daj przykład podpisz się tylko nie krzyżykami 13:32, 11.07.2019


kowalikkowalik

0 1

W PKS popełniono błędy karygodne już dawno. Nie przeprowadzono reform z duchem czasu i to tyle w skrócie. Nie trudno było przewidzieć w którym kierunku będzie rozwijał się transport osobowy i towarowy. Pekas miał wszystko w swoich rękach. Miał pokaźny majątek, mógł dyktować warunki konkurencji, ale nieudacznicy i nałogowcy rządzili w firmie i jest jak jest. 11:34, 14.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MłodaMłoda

1 0

Nic dziwnego mogli by dac autobus też na Natolin A nie trzeba rowerem do Przewozu Nurskiego o 6 rano jechac 19:13, 18.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© zyciesokolowa.pl | Prawa zastrzeżone