
Odpowiednia lokalizacja powierzchni magazynowych, a także możliwie najlepsze dopasowanie magazynu do potrzeb firmy, przekłada się na jej efektywność, a co za tym następuje – zwiększenie przychodu.
Jedną z podstawowych cech obiektu przeznaczonego na magazyny jest ich lokalizacja. Dla większości najemców ważne jest usytuowanie powierzchni w pobliżu dużych węzłów komunikacyjnych: dróg ekspresowych oraz autostrad. Istotna może być w niektórych przypadkach również nieznaczna odległość od centrum miasta. Takie warunki oferują np. magazyny w Lublinie, które mieszczą się w odległości około 3 km od dróg ekspresowych S12 i S17 i zaledwie 4 km od centrum Lublina. Dodatkowym atutem tej lokalizacji jest niewielka odległość od portu lotniczego (10 km).
Poza lokalizacją, dla najemcy bardzo ważna jest oczywiście wielkość powierzchni magazynów. Wybierając obiekt, trzeba również zwrócić uwagę na te parametry techniczne budynku, które mogą mieć znaczenie w kontekście magazynowanych towarów. Najczęściej jest to:
Warto pamiętać również o doświetleniu strefy rozładunku światłem dziennym, co zmniejsza koszty ponoszone na energię elektryczną.
Poza samym magazynem, dla najemcy ważne są także inne powierzchnie, określane jako GLA, czyli te, które pozostają do wyłącznej dyspozycji użytkownika, jak i współdzielone z innymi najemcami. Poza korytarzami, pomieszczeniami socjalnymi, toaletami czy łazienkami i szatniami, mogą one obejmować także recepcję oraz salki konferencyjne, jak też parkingi zewnętrzne.
Przed podpisaniem umowy warto sprawdzić, czy podany koszt wynajmu uwzględnia powierzchnie współdzielone, czy też trzeba za ich użytkowanie uiścić dodatkowe opłaty.
Wielu najemców poszukuje magazynów, które umożliwiają nie tylko przechowywanie towaru, ale także obsługę logistyczną czy księgową na miejscu. W takim wypadku bardzo istotna okazuje się możliwość wynajęcia biur i przestrzeni towarzyszących pracy biurowej: dostęp do toalet, kuchni czy zapewnienie pracownikom biurowym miejsc parkingowych na terenie obiektu.
Poza kwestiami związanymi z logistyką, możliwościami najmu powierzchni biurowych oraz parametrami technicznymi obiektu, istotna z punktu widzenia najemcy jest na pewno cena najmu oraz precyzyjne określenie w umowie, co obejmuje.
Jasno sformułowana umowa wskazuje elementy, które zawarte są w cenie najmu, a także wymienia te wszystkie, za które najemcę obciąża się dodatkowymi kosztami, jeśli zamierza z nich korzystać.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!