Reklama

Magazyny na wynajem – znajdź ofertę najlepszą dla twojej firmy

06/02/2023 22:05

Odpowiednia lokalizacja powierzchni magazynowych, a także możliwie najlepsze dopasowanie magazynu do potrzeb firmy, przekłada się na jej efektywność, a co za tym następuje – zwiększenie przychodu.

Dobra lokalizacja - ważna cecha przyszłego magazynu

Jedną z podstawowych cech obiektu przeznaczonego na magazyny jest ich lokalizacja. Dla większości najemców ważne jest usytuowanie powierzchni w pobliżu dużych węzłów komunikacyjnych: dróg ekspresowych oraz autostrad. Istotna może być w niektórych przypadkach również nieznaczna odległość od centrum miasta. Takie warunki oferują np. magazyny w Lublinie, które mieszczą się w odległości około 3 km od dróg ekspresowych S12 i S17 i zaledwie 4 km od centrum Lublina. Dodatkowym atutem tej lokalizacji jest niewielka odległość od portu lotniczego (10 km).

Istotne parametry techniczne obiektu

Poza lokalizacją, dla najemcy bardzo ważna jest oczywiście wielkość powierzchni magazynów. Wybierając obiekt, trzeba również zwrócić uwagę na te parametry techniczne budynku, które mogą mieć znaczenie w kontekście magazynowanych towarów. Najczęściej jest to:

  • dopuszczalna wysokość składowania towarów,
  • maksymalna nośność podłóg,
  • rozstaw słupów wsporczych podtrzymujących konstrukcję dachu obiektu (zależy od niego manewrowość wewnątrz magazynów);
  • rodzaj doków (np. czy zapewniona jest regulacja hydrauliczna).

Warto pamiętać również o doświetleniu strefy rozładunku światłem dziennym, co zmniejsza koszty ponoszone na energię elektryczną.

Powierzchnie wspólne – czym są i jak przewidziano ich rozliczanie?

Poza samym magazynem, dla najemcy ważne są także inne powierzchnie, określane jako GLA, czyli te, które pozostają do wyłącznej dyspozycji użytkownika, jak i współdzielone z innymi najemcami. Poza korytarzami, pomieszczeniami socjalnymi, toaletami czy łazienkami i szatniami, mogą one obejmować także recepcję oraz salki konferencyjne, jak też parkingi zewnętrzne. 
Przed podpisaniem umowy warto sprawdzić, czy podany koszt wynajmu uwzględnia powierzchnie współdzielone, czy też trzeba za ich użytkowanie uiścić dodatkowe opłaty.

A co z obsługą magazynu? Powierzchnie biurowe

Wielu najemców poszukuje magazynów, które umożliwiają nie tylko przechowywanie towaru, ale także obsługę logistyczną czy księgową na miejscu. W takim wypadku bardzo istotna okazuje się możliwość wynajęcia biur i przestrzeni towarzyszących pracy biurowej: dostęp do toalet, kuchni czy zapewnienie pracownikom biurowym miejsc parkingowych na terenie obiektu.

Cena najmu oraz warunki umowy

Poza kwestiami związanymi z logistyką, możliwościami najmu powierzchni biurowych oraz parametrami technicznymi obiektu, istotna z punktu widzenia najemcy jest na pewno cena najmu oraz precyzyjne określenie w umowie, co obejmuje.
Jasno sformułowana umowa wskazuje elementy, które zawarte są w cenie najmu, a także wymienia te wszystkie, za które najemcę obciąża się dodatkowymi kosztami, jeśli zamierza z nich korzystać.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Reklama

Wideo




Reklama
Wróć do