
Niedawno założyłeś swój pierwszy biznes i twój budżet nie jest z gumy? Mamy 7 sprawdzonych metod na zaoszczędzenie pieniędzy w firmie. Otwarcie własnego biznesu to świetna okazja do rozwoju i zaprezentowania pełnego potencjału na rynku. Nic dziwnego, że co roku na ten krok decyduje się setki tysięcy osób. Jednak osiągnięcie rentowności oznacza również spore wydatki, co może być niełatwym zadaniem, szczególnie dla firm, które nie posiadają dużego kapitału na początku. Jak obniżyć koszty, aby rozpocząć działalność nawet bez znacznych środków pieniężnych?
Mały budżet niekoniecznie oznacza małe możliwości. To, co zostało udowodnione przez wielu, możesz zrobić również Ty. Poniżej znajdziesz 7 sprawdzonych sposobów, dzięki którym wiele firm na całym świecie ograniczyło i kontrolowało swoje koszty. Jest to dość istotne, ponieważ jak pokazują statystyki i badania, duża liczba nowych przedsiębiorców ponosi swoje wydatki nawet dwa razy wyższe niż pierwotnie zakładali – w większości przypadków można tego jednak uniknąć.
Brak szczegółowego biznesplanu to jeden z najczęstszych problemów, z jakimi borykają się początkujący przedsiębiorcy. Można uwzględnić wszystkie koszty prowadzenia firmy, ale dopóki tego wszystkiego się nie zapisze i nie obliczysz, nigdy nie ma się pewności czy zmieści się w budżecie. Sporządzanie planu zmusza również do trzymania się go, co pomaga zwracać większą uwagę na wydatki i dokładniej nimi zarządzać. Warto rozpisać koszty w ciągu pierwszych trzech miesięcy działalności, pół roku, a nawet roku. Wszystko to powinno być jasno określone przed rozpoczęciem pracy.
Dla osób rozpoczynających prowadzenie firmy, największą wartością może być doświadczenie ludzi odnoszących sukcesy. Dzięki ich radom możesz określić, ile pieniędzy potrzebujesz na każdym etapie prac i co można zrobić, aby ograniczyć niepotrzebne koszty. Czasami możliwe jest również nawiązanie współpracy w ramach wymiany i zaoferowanie komuś usługi lub podarowanie potrzebnego przedmiotu w zamian za cenne wskazówki, rekomendację lub bezpłatną usługę, która umożliwi uzyskanie wymiernych oszczędności w firmie. Wykorzystać można do tego portale społecznościowe – to właśnie najłatwiejszy sposób na poznanie nowych ludzi i wymianę uwag oraz doświadczeń.
Chociaż komercyjne programy oraz usługi działają nieco wydajniej i są łatwiejsze w użyciu, nie oznacza to, że poleganie na bezpłatnych alternatywach uniemożliwi wykonywanie zamierzonych zadań. Warto sprawdzić bezpłatne narzędzie do zarządzania budżetem od Firmbee: https://firmbee.com/pl/narzedzia/finanse.
Dlatego warto wypróbować funkcje darmowych rozwiązań, zanim sięgniemy po drogie komercyjne produkty, ponieważ bardzo prawdopodobne jest, że nie wszystkie ich funkcje będą później nam niezbędne.
Jest to szczególnie przydatne, jeśli chcemy sprzedawać lub oferować usługi nieco różniące się od tych najpopularniejszych na rynku. Realizacja celu, który okazuje się być zakłóceniem rynku lub zatrudnieniem usług, które nie są potrzebne, może stać się ogromnym obciążeniem finansowym, z którym początkująca firma może nie być w stanie sobie poradzić.
Należy badać rynek korzystając z usług profesjonalnych firm konsultingowych lub po prostu rozmawiając ze znajomymi, przeprowadzając ankiety, prowadząc kampanię crowdfundingową, korzystając z forów internetowych, badając trendy Google czy oferując tzw. przedsprzedaż. Analiza rynku i rozważenie tematu pozwala zaoszczędzić niemałe kwoty, które w przeciwnym razie mogłyby zostać źle zainwestowane.
To jedna z najtrudniejszych części planu – realizacja założeń. Nawet w działaniach marketingowych wyższe wydatki nie przekładają się bezpośrednio na wzrost liczby klientów – dlatego kluczowe jest znalezienie optymalnego rozwiązania – czyli sytuacji, w której zwiększanie wydatków mija się z celem. Firmy, które wydają zbyt dużo na marketing, generują mniejsze przychody. Optymalnym rozwiązaniem wydaje się być 5-8% rocznych wydatków poświęcanych na ten cel.
Rozwinięte media społecznościowe, optymalizacja strony internetowej, biuletyny e-mailowe, programy lojalnościowe, wzajemna promocja lub mikroinfluencerzy mogą przynieść lepsze wyniki niż drogie kampanie marketingowe.
Rynek jest zdominowany przez poważnych, dużych graczy, którzy potrafią wykorzystać swoją pozycję w e-commerce do tworzenia przewag konkurencyjnych, na przykład poprzez negocjowanie bardzo niskich kosztów dostawy z usługobiorcami.
Jako właściciel małej firmy nie ma się na początku takiej pozycji, dlatego najlepiej korzystać z programów lojalnościowych i cały czas analizować sytuację na rynku, aby koszty były jak najniższe - można wydawać wówczas mniej lub oferować swoim klientom tańsze produkty.
Podatki są irytujące, ale to nie znaczy, że musisz mieć z nimi do czynienia każdego dnia. Zatrudniając kogoś do pomocy w księgowości, maksymalnie wykorzystasz istniejący system podatkowy, co pozwoli utrzymać kontrolę nad kosztami Twojej firmy.
Jeśli tego nie zrobisz, możesz nie tylko zostać ukarany, ale także utracić przysługujące różnego rodzaju zwolnienia i odliczenia.
Jeśli posiadasz sklep internetowy, profesjonalna księgowość e-commerce to podstawa w kwestiach podatkowych. Pomocne może okazać się narzędzie od Ifirma: https://www.ifirma.pl/ksiegowosc-dla-sklepow-online-i-branzy-e-commerce.
Tylko realizacja powyższych sposobów pozwala na spore oszczędności i generację rozsądnego zysku w firmie. W połączeniu z ciężką pracą, kreatywnością i cierpliwością daje to dużą szanse na sukces. Warto dążyć do celu, a już niedługo Twoja firma może przynieść ogromne korzyści.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie