
Od końca lat dziewięćdziesiątych pojazdy spalinowe z silnikiem diesla znacząco zyskały na popularności. Wysokoprężna jednostka napędowa dotychczas popularna jedynie w busach oraz dużych pojazdach specjalnego przeznaczenia znalazła swoje miejsce w olbrzymiej ilości aut osobowych.
Od końca lat dziewięćdziesiątych pojazdy spalinowe z silnikiem diesla znacząco zyskały na popularności. Wysokoprężna jednostka napędowa dotychczas popularna jedynie w busach oraz dużych pojazdach specjalnego przeznaczenia znalazła swoje miejsce w olbrzymiej ilości aut osobowych. Przyczyną takiego stanu rzeczy było przeświadczenie o mniejszej szkodliwości tego silnika. Coś, co obecnie wydaje się nam śmieszne, faktycznie na pierwszy rzut oka miało swoje uzasadnienie. Diesel spalający mniejszą ilość paliwa był postrzegany jako mniejszy emiter CO2, a co za tym idzie, miał mieć mniejszy wpływ na przyspieszanie efektu cieplarnianego.
Filtry cząstek stałych
Rzeczywistość szybko zweryfikowała pogląd o dieslu. Szybko rosnąca ich liczba spowodowała, że miasta zaczęły tonąć w smogu. Jest to powodem, dla którego wprowadzono środki zaradcze, z których największym wrogiem smogu zostały DPF-y. Te z kolei jednak nie cieszą się estymą kierowców. Główną tego przyczyną nie jest nawet nieco mniejsza moc silnika. Separator cząstek stałych z czasem się zużywa i konieczna jest jego kosztowna wymiana. Element ten można jednak również regenerować.
Regeneracja DPF po polsku
Jeśli chcemy zregenerować filtr DPF, warto w pierwszej kolejności zwrócić się do firm, które pod tym kątem są liderami w branży, takich jak Turbokrymar. Dlaczego akurat do nich? Ponieważ posiadają oni faktyczne doświadczenie w regeneracji DPF. Dotychczas wiele firm, zamiast regenerować ten element separacyjny, zalecały przeważnie całkowite jego wyeliminowanie. Proceder ten kwitł z korzyścią finansową dla klientów oraz samych zakładów filtry usuwające. Kierowca po jednorazowym wycięciu nie musiał sobie już tematem zawracać głowy, natomiast firmy nie musiały inwestować w sprzęt, chemię i wykwalifikowany personel. Cierpiało na tym środowisko, jak również zdrowie samych kierowców i ich rodzin.
Czy wycięcie DPF to dobry pomysł?
Pozbycie się kłopotliwego filtra zawsze pozostanie kuszącą opcją, ponieważ nawet w porównaniu do tańszej niż wymiana regeneracji, jest mniej kosztowna. Problem leży jednak w zaostrzającym się podejściu do kwestii jakości spalin. Do niedana na przeglądzie technicznym mało kto w ogóle zwracał uwagę na emisję, obecnie z wyciętym DPF-em nie mamy co liczyć na pieczątkę w dowodzie rejestracyjnym. Usuniecie może być dla nas zatem nie oszczędnością, ale pchaniem się w wydatki oraz kłopoty związane z możliwością poruszania się pojazdem.
Dlaczego regeneracja DPF w Turbokrymar.pl jest najlepszym wyborem?
Regeneracja filtrów w Turbokrymar.pl to najlepsze z możliwych rozwiązań głównie ze względu na:
- wiedzę personelu,
- fachowy sprzęt,
- doradztwo.
Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że na rynku samochodowym są stosowane trzy główne typy filtrów:
- DPF – filtr cząstek stałych (suchy),
- GFP - filtr cząstek stałych instalowany w silniku benzynowym,
- FAP – filtr cząstek stałych z domieszką do paliwa.
Istnieją również ich odmiany. W celu prawidłowej regeneracji danego filtra, firma musi mieć doświadczonych pracowników. Bez tego regeneracja może mieć znikomy skutek, co tylko dodatkowo utrwala błędne opinie o nieopłacalności regeneracji. To, co w Turbokrymar jest również bezcenne to doradztwo. Nie w każdej sytuacji regenerowanie filtra faktycznie się opłaca. Wiele zależy od ilości wykonywanych kilometrów rocznie, czy filtr był już regenerowany wcześniej itp. Mechanicy w Turbokrymar.pl mają na głównym względzie dobro klienta, więc bez ogródek zarekomendują najwłaściwsze rozwiązanie, dodatkowo popierając je merytorycznymi argumentami.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Swego czasu miałem problem z turbosprężarką, ale po oddaniu jej do AMSerwis w Trójmieście i regeneracji, moc w aucie wróciła.