
Przeprawa ma połączyć gminę Jabłonna Lacka i gminę Perlejowo. Projekt mostu jest już gotowy, do przetargu na jego wykonanie stanęło 10 firm. Najtańszą ofertę złożyła firma STRABAG, ale to nie ona ma realizować inwestycję.
Most na Bugu, budowany będzie w ramach rzędowego programu „Mosty dla regionów”. Projekt realizuje wspólnie sześć samorządów: województwa podlaskie i mazowieckie, powiaty siemiatycki i sokołowski oraz gminy Perlejewo i Jabłonna Lacka. Połączy Krzemień i Granne, gminy Perlejewo i Jabłonna Lacka, powiaty siemiatycki i sokołowski, województwo podlaskie i mazowieckie. Nowa przeprawa mostowa ma mieć 412 metrów i szerokość od 13,7 m do 17,74 m. Dodatkowo powstaną drogi dojazdowe po obu stronach. Projekt i potrzebna dokumentacja są już opracowane.
W ubiegłym roku powiat siemiatycki, który jest liderem projektu, ogłosił przetarg na wykonawcę zadania. Swoje oferty w postępowaniu złożyło 10 firm, dziewięć z Polski i jedna z Turcji. Oto ich lista w zestawieniu od najniższej.
29 grudnia 2023 r. powiat siemiatycki, który jest liderem projektu, wybrał wykonawcę w postępowaniu przetargowym „Budowa przeprawy mostowej przez rzekę Bug wraz z drogami dojazdowymi łączącymi drogę gminną nr 390303W w m. Krzemień Wieś z drogą powiatową nr 1728B w m. Granne.”.
Wybrana została oferta Spółki Domost Sp. z o.o. z Małkini Górnej. Oferta wykonawcy opiewa na kwotę 99 mln 740 tys. złotych. Oferta z najniższą ceną (87,6 mln zł), złożona przez spółkę ,STRABAG' z Pruszkowa, po dokonanej analizie została odrzucona.
Budżet, jaki przewidziano na budowę mostu wynosi ok. 149,5 mln zł (121 mln zł rządowej dotacji i wkład własny samorządów w wysokości ok. 28,5 mln zł).
Powiatowy Zarząd Dróg w Siemiatyczach opublikował bardzo szczegółową informację dotyczącą przetargu. Dwóch oferentów, którzy zaproponowali najniższe kwoty za wykonanie zadania: Strabag sp. z o.o. (87,6 mln zł) i Domost sp. z o.o. (99,7 mln zł) wezwano do złożenia wyjaśnień mających wykazać, że ich oferty nie zawierają rażąco niskiej ceny. STRABAG zaoferował cenę za realizację całego projektu niższą o 41,40 procent od wartości szacunkowej zamówienia.
Obie firmy złożyły wyjaśnienia, kilkakrotnie uzupełniane. Zamawiający stwierdził, że kalkulacje przedstawione przez STRABAG są niepełne i nie uwzględniają wszystkich kosztów.
- Cena zaoferowana przez STRABAG, nie pozwala na należyte wykonanie zamówienia w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności z zakresu robót związanych z obiektami MD-1 i WD-1 STRABAG nie udowodnił szeregu czynników cenotwórczych składających się na koszty realizacji zamówienia, to Zamawiający nie miał podstaw do uznania, że jego oferta nie zawiera ceny rażąco niskiej. Wykonawca ten nie przedłożył również żadnych dowodów potwierdzających rzetelność zaoferowanej ceny mimo powtórnego wezwania – czytamy w informacji o wyniku postępowania.
Procedury przetargowe zakładają, że po podpisaniu umowy, wykonawca będzie miał 2 lata na realizację zadania.
Spodziewać się można jednak odwołania firmy STRABAG od wyboru wykonawcy inwestycji do Krajowej Izby Odwoławczej, co może spowodować przesunięcie w czasie podpisania umowy.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ciekawe komu ten most przyniesie korzyści może wędkarzom... Bo nie widzę innych korzyści.
Ogólnie, to wizerunkowo ten most to pasuje tam jak pięść do oka.
Żeby budowa mostu miała więcej sensu, niezbędne jest wykonanie asfaltu pomiędzy Stasinem a Toczyskami. W ten sposób skomunikuje się go z drogą krajową nr 63.
Nie ma pieniędzy na inne drogi w gminie Jabłonna Lacka, więc na pewno zbudują zupełnie nową drogę Dzierzby-Stasin
Nie jestem pewny ale jest chyba jakiś przepis, że przeprawy mostowe przez główne rzeki -a do takich zalicza się Bug muszą być przynajmniej kategorii drogi wojewódzkiej. Tak więc dobudowanie dróg dojazdowych będzie koniecznością , sądzę że planowo chodzi o ciąg od DK63 w Suchodole przez Stasin, Dzierzby, Perlejewo, Pobikry aż do Brańska.
próbuję wyobrazić sobie do czego ten most może się przydać i jest ciężko... Dla aut taka droga inwestycja jest dość dyskusyjna przez brak dróg którymi można gdzieś sensownie dojechać. Bug jest tam dość płytki i wędkarze mogą spokojnie przez niego przejść, albo przepchać łódki po piaszczystych łachach.
Korzyści wojskowe
Niektórzy komentujący to albo nie dorośli albo coś z głową typowy Polak nic nie jest potrzebne to się nie da a po co a brak tego czy tamtego.
Za tej władzy znowu będziemy Polską C. PO co inwestować w most na Bugu, jak strategicznie 1linia frontu ma przebiegać na rzece Bug.
Czy pomysłodawca policzył ile pojazdów na dobę przejedzie przez ten most ??? Chyba , że o coś innego tu idzie.
Onyśki się cieszą, bo nie będą musieli jechać naokoło
Sprawdziłem tą firmę z Małkini oni mostów za dużo nie zbudowali co najwyżej remontowali .Postawiłbym na firmy sprawdzone np BUDIMEX-solidna firma
W końcu Długo wyczekiwana inwestycja mająca służyć lokalnemu środowisku, a nie tylko tranzytowi. Z niecierpliwością wypatruję października 2025