
Pod takim hasłem przebiega wspólna akcja informacyjna Rzecznika Praw Pacjenta oraz portalu Życie Sokołowa i tygodnika Życie Siedleckie, skierowana do wszystkich osób, które korzystają z opieki zdrowotnej i spotykają się z rozmaitymi problemami i wyzwaniami.
Pod takim hasłem przebiega wspólna akcja informacyjna Rzecznika Praw Pacjenta oraz portalu Życie Sokołowa i tygodnika Życie Siedleckie, skierowana do wszystkich osób, które korzystają z opieki zdrowotnej i spotykają się z rozmaitymi problemami i wyzwaniami.
Dziennikarze naszej redakcji na co dzień zauważają problem, który widzi też Rzecznik Praw Pacjenta ? wiedza Polaków o prawach pacjenta jest niewystarczająca i wiele osób nie ma świadomości, że przysługuje im szereg możliwości dochodzenia swoich praw, w tym także pomoc wyspecjalizowanych instytucji.
Pod koniec 2013 r. Biuro Rzecznika Praw Pacjenta zleciło przeprowadzenie badania opinii społecznej, którego głównym celem było określenie poziomu wiedzy polskiego społeczeństwa na temat praw przysługujących pacjentowi, identyfikacji potrzeb informacyjnych w tym zakresie oraz zbadanie istnienia Rzecznika Praw Pacjenta w świadomości Polaków.
- Jak pokazują wyniki badania, zaledwie 3 procent dorosłych Polaków posiada poczucie, że mają bardzo dobrą wiedzę na ten temat. Spośród respondentów biorących udział w badaniu, 59 proc. chciałoby dowiedzieć się więcej o prawach pacjenta ? podkreśla Krystyna Barbara Kozłowska, Rzecznik Praw Pacjenta.
Na naszych łamach często piszemy o sprawach, które są efektem skarg pacjentów ? m.in. na niewłaściwą opiekę lekarską, na relacje z pracownikami służby zdrowia, na problemy z dostępem do dokumentacji medycznej. Mamy nadzieję, że akcja informacyjna, realizowana we współpracy z Rzecznikiem Praw Pacjenta wpłynie w istotny sposób na podniesienie poziomu wiedzy mieszkańców naszego powiatu w zakresie przysługujących im praw oraz doprowadzi do podniesienia poziomu świadczonych usług medycznych.
W przyszłym tygodniu opublikujemy pierwszy materiał ? informację o podstawowych prawach, przysługujących osobom korzystającym z placówek medycznych, przygotowany przez Rzecznika Praw Pacjenta. Kolejne zamieszczać będziemy cyklicznie, raz w miesiącu. A dotyczyć będą one m.in. instytucji, w których pacjenci mogą szukać pomocy, spraw związanych z zasadami wypisywania recept i niektórych aspektów związanych z etyką lekarską.
RED
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Czy mogę być obecny w czasie zabiegów operacyjnych mojej żony?
Czy wiesz że, przy sokołowskim SPOZ od wielu już lat "działa" społeczny rzecznik praw pacjenta. Nigdy nie słyszałem o jakimkolwiek zaangażowaniu tego "rzecznika" w obronę praw pacjenta. Czyżby w sokołowskim SPOZ nie było takiej potrzeby?-(ha,ha,ha. A może ten "rzecznik" działa pod pseudonimem w necie?
Osoba pełniąca funkcję rzecznika bardzo się angażuje w walkę o przywileje dla pracowników szpitala i jak najwyższe zarobki. Na zajmowanie się prawami pacjentów nie ma czasu.