
Jedną z usług serwisów samochodowych jest regeneracja filtrów DPF Częstochowa Radom Rzeszów, dzięki której element układu wydechowego odzyskuje utracone parametry.
Jedną z usług serwisów samochodowych jest regeneracja filtrów DPF Częstochowa Radom Rzeszów, dzięki której element układu wydechowego odzyskuje utracone parametry.
Filtr cząstek stałych od kilkunastu lat na stałe zagościł w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi i od niedawna jest montowany także w autach benzynowych. Jego głównym zadaniem jest dbać o środowisko i nie dopuścić do wydostawania się trujących cząstek stałych, pochodzących ze spalin. Praca filtra cząstek stałych jest bardzo trudna, ponieważ w jego wnętrzu gromadzą się wszelkiego rodzaju osady, które trzeba natychmiast usunąć. W przeciwnym razie mocno zaszkodzą już nie tylko DPF, a również jednostce napędowej. Pamiętaj, że zanim oddasz podzespół do specjalistycznej regeneracji, powinieneś samodzielnie wypalić sadzę z filtra DPF. W tym celu wyjedź za miasto lub na drogę szybkiego ruchu, aby móc bez problemu się rozpędzić i utrzymać podwyższone obroty przez kilkanaście minut. Jeżeli DPF wypali się w całości, to kontrolki z kokpitu powinny zniknąć. Trzeba mieć jednak na uwadze, że czasami samooczyszczanie filtra DPF nie przyniesie oczekiwanych rezultatów i koniecznie należy zwrócić się o pomoc do zaufanego specjalisty między innymi do Bosch Service Pawlik w Stalowej Woli.
Jeżeli mieszkasz w Częstochowie, Radomiu lub w Rzeszowie, to w tych miastach również znajdują się dobre serwisy samochodowe, do których warto oddać pojazd do diagnostyki. Koszt regeneracji filtra cząstek stałych nie jest duża, więc powinna być to dobra informacja dla wszystkich, którzy obawiali się horrendalnej ceny. Ponadto, aby wydłużyć wydajną pracę tego podzespołu, należy stosować się do zaleceń producenta, które nie dotyczą wyłącznie regeneracji. Najbezpieczniejszą formą czyszczenia filtra DPF jest mycie hydrodynamiczne w pralce, ponieważ tym sposobem zostanie usunięta sadza i popiół. Każdy klient otrzymuje na koniec wydruk parametrów, które dowodzą, że podzespół jest ponownie drożny oraz że aktualne parametry są zbliżone do tych fabrycznych. Filtr cząstek stałych po przeprowadzonej regeneracji musi być zaadaptowany w sterowniku silnika.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!