
Nowoczesne Centrum Przesiadkowe, dwie stacje wypożyczeń rowerów, kilometry ścieżek rowerowych, nowe nawierzchnie na ulicach i wymiana oświetlenia ulicznego. Inwestycje w ramach RIT na terenie miasta Sokołów Podlaski pochłoną prawie 30 milionów złotych.
Nowoczesne Centrum Przesiadkowe, dwie stacje wypożyczeń rowerów, kilometry ścieżek rowerowych, nowe nawierzchnie na ulicach i wymiana oświetlenia ulicznego. Inwestycje w ramach RIT na terenie miasta Sokołów Podlaski pochłoną prawie 30 milionów złotych.
Przygotowywana od dwóch lat przez samorządowców z powiatu sokołowskiego we współpracy z Urzędem Miasta inwestycja właśnie wkracza w fazę realizacji. Przetargi zostały już ogłoszone. Prace zakończyć się mają we wrześniu 2018 r.
Regionalne Inwestycje Terytorialne to nowa forma ubiegania się o dofinansowanie unijne. Polega na tworzeniu dużych, wspólnych projektów przez samorządy. Utworzenie centrum przesiadkowego w Sokołowie, wraz z rozbudową powiązanego z nim układu komunikacyjnego powiatu sokołowskiego zostało ujęte w dużym planie inwestycyjnym dla subregionu siedleckiego, objętego OSI o nazwie: „Utworzenie zintegrowanego wielofunkcyjnego węzła wymiany pasażerskiej w Siedlcach oraz rozbudowa i modernizacją powiązanego z nim układu komunikacyjnego miasta i subregionu siedleckiego, budowa centrum przesiadkowego, parkingów Park& Ride i Bike & Ride”.
W przypadku Sokołowa Podlaskiego autorem projektu jest powiat sokołowski, ale to miasto Sokołów Podlaski, spośród wszystkich partnerów powiatu, na RIT wyda najwięcej. To na terenie miasta będzie zdecydowana większość inwestycji. Projekt powiatu sokołowskiego jest jednym z dwóch na Mazowszu, które dostaną w ramach RIT największe, 80 proc. dofinansowanie. Nie bez znaczenia w tak wysokiej ocenie projektu było, że miasto Sokołów – będące partnerem powiatu, posiada Program Rewitalizacji. Dzięki temu projekt mógł zostać tak wysoko oceniony i dofinansowany. Inwestycje w ramach RIT na terenie miasta pochłoną rekordowo wysoką kwotę – 29 mln 494 tys.72 zł!
Sokołowski projekt zakłada budowę ścieżek rowerowych i zachęca mieszkańców do wypożyczeń jednośladów i korzystania z tej formy aktywności. I dlatego sieć ścieżek pokryje miasto. Sokołów w ramach RIT będzie skomunikowany nowymi ścieżkami z dwoma gminami biorącymi udział w projekcie – Sabniami i Jabłonną Lacką.
Sokołowskie centrum przesiadkowe zostanie otwarte przy ul. Targowej i połączone z nowymi ścieżkami rowerowymi, planowanymi wzdłuż ulic: Targowej, ciągu ulic Oleksiaka Wichury i Alei 550-lecia. Przy tych ścieżkach zostaną zbudowane nowe chodniki i nawierzchnia (w przypadku ul. Targowej).
Planowana jest przebudowa komunikacyjnych ścieżek rowerowych w ciągu dróg kategorii powiatowych w ulicach: Niecieckiej (wraz z przebudową chodników i nawierzchni jezdni, budową komunikacyjnych ścieżek rowerowych) Szkolnej (przebudową nawierzchni jezdni chodników przepustu i kanalizacji deszczowej). W planach jest też budowa komunikacyjnej ścieżki rowerowej w ciągu ulic: Baczyńskiego, Stadionowej i Ząbkowskiej oraz przebudowa nawierzchni jezdni i chodników, a także budowa ścieżki rowerowej i ciągów pieszo rowerowych w ulicy Lipowej. Projekt zakłada przebudowę nawierzchni jezdni chodników, budową komunikacyjnej ścieżki rowerowej w ulicy Marii Skłodowskiej-Curie.
W ciągu ulicy Kolejowej i Gagarina będzie przebudowana nawierzchnia jezdni, chodników i zbudowany przepust, tam też pobiegnie ścieżka rowerowa.
Prace są planowane są także ciągu ulic: Piłsudskiego, Bartoszowej, Wojska Polskiego, księdza Bosko – wraz z przebudową nawierzchni jezdni ulicy Bartoszowej i od ulicy Siedleckiej do ulicy Piłsudskiego, budową kanalizacji deszczowej w ulicy Wojska Polskiego, budową kanalizacji deszczowej od ulicy Grunwaldzkiej do ulicy księdza Bosko, oraz przebudowy skrzyżowania ulic: Piłsudskiego i Bartoszowej, budową komunikacyjnej ścieżki rowerowej w ciągu – ulicy Wilczyńskiego, placu księdza Brzóski, ulic Wolności (odcinek od ulicy Kosowskiej do ulicy Węgrowskiej), Węgrowskiej ( od wolności do Oleksiaka – Wichury) wraz z przebudową nawierzchni ulic Długiej i Wilczyńskiego (na odcinku od ulicy Niecieckiej do drogi krajowej nr 62), budowa komunikacyjnej ścieżki rowerowej wraz z przebudową chodników w ciągu ulic Kosowskiej (odcinek od Targowej do Wolności).
Wypożyczalnie rowerów planuje się przy Centrum Przesiadkowym (ul. Targowa) i przy ulicy Oleksiaka Wichury.
W ramach RIT przy wielu ulicach zostanie przeprowadzona wymiana opraw oświetleniowych na energooszczędne. Chodzi o ulice: Bartoszową, Ząbkowską, Szkolną, Nieciecką, Oleksiaka Wichury, Wilczyńskiego, Plac Księdza Brzóski, Długą, Kosowską, Wojska Polskiego, Ks. Bosko, Gagarina, Kolejową, Lipową, Skłodowskiej-Curie, Targową, Stadionową, Baczyńskiego, Piłsudskiego i Wolności.
Na terenie miasta projekt realizuje powiat sokołowski i miasto Sokołów Podlaski. Unijna dotacja pokryje 80 proc. kosztów i wyniesie 23 mln. 579 tys. zł. Wkład miasta to 3 mln 282 tys. 592 zł, a wkład powiatu to 2 mln 612 tys. 222 zł.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Super! Miasto i powiat potrafiły się porozumieć i działać wspólnie i chwała im za to.
Mam nadzieje że będzie z tego fajny efekt na końcu.
A tiry jeden za drugim jak jeżdżą przez środek Sokołowa Podlaskiego od strony Siedlec na Kosów Lacki i Sterdyń, tak dalej będą jeździły. Zakłady mięsne Sokołów co Iks lat powinny wypuszczać na rynek specjalnie oznaczoną limitowaną edycję Esklusiv kiełbasy (wyborczej) - oczywiście w porozumieniu ze starostwem i powiatem.
Inwestycje za 30 mln muszą być zrealizowane przez około 8 miesięcy. słabo to widzę ale życzę powodzenia:)
Centrum przesiadkowe? Skąd, dokąd? Ścieżki rowerowe? Za 30 mln? I pewnie z połowa na kredyt? A tymczasem, można za 30 mln postawić fabryczkę, z podatków - jak władza "czuje, że musi" zbudować chodniczki dla rowerzystów. Ale nie, domy i posesje wystawione na sprzedaż nie znajdują latami kupców, młodzież wyjeżdża - bo nie ma pracy, a nasi mędrcy włożą środki publiczne w ścieżki rowerowe! Uprzejmie zakładam, że to nie jest zła wola, ale wniosek jest bolesny, bo jeśli nie zła wola to ...
Malkontent z Ciebie Kajko, jak... zwykle. Generalnie wszystko na nieeeeeee
Ile osób, tyle zdań. Jedni oceniają na plus, inni krytykują - takie prawo. Gdy Miasto składa wnioski i nie dostanie funduszy - źle, dostanie dofinansowanie i będą inwestycje - też źle. Miasto/Starostwo nie ma możliwości budowy fabryki, zakładu. Takie możliwości mają podmioty gospodarcze i to także robią, gdyż miasto umożliwia im to na terenie Parku Przemysłowego.
Do Kokosza; jestem przeciwko bezmyślnemu zadłużaniu naszych prawnuków. Tylko tyle. Nie przeciwko inwestycjom. Inwestycje mają przynosić korzyści, a nie powiększać długi. A budżet miasta i powiatu są zadłużone. Jak państwo radni mają ochotę - to niech zaciągają długi we własnym i rodzin imieniu. Tyle. Pozdrawiam
Inwestycja jest finansowana w 80% ze środków UE a nie ma możliwości wykonania inwestycji w całości z obcych źródeł. Uważam, w przeciwieństwie do Kajka i Kokosza, że dobrze się stało, że udało się pozyskać środki ale Wy oczywiście możecie mieć inne zdanie. Też uważam, ze robienie czegoś jest narażone na krytykę. Lepiej nic nie robić i mieć święty spokój.
Więc uważasz, że lepsza jest *%#)!& aktywność (potencjalnie szkodliwa) niż roztropna wstrzemięźliwość? Gdyby dali więc 80% dofinansowania na grillowanie na polu minowym to ... A zadłużanie naszych wnuków na budowę "centrum przesiadkowego" ; no właśnie - wyobrażasz sobie, że wielkim mieście Sokołowie tysiące śpieszących do tętniących życiem firm w Siedlcach pozostawią samochody i przesiądą się w busy i ... A może pojadą do roboty ścieżkami rowerowymi?
Nie wiem czy to nie była jedyna możliwość zrobienia czegoś przy czymś. Zrobią centrum przesiadkowe, ale przy okazji wymienią przestarzałe oświetlenie w części miasta, naprawa niektórych dróg czy chodników, wypożyczalnia rowerów (w każdym mieście teraz jest na to bum), powstanie ścieżek rowerowych czy może jakieś nowe chodniki. Dlatego trzeba patrzeć co powstanie jeszcze dodatkowo dzięki temu centrum przesiadkowym i to pewnie był cel tego projektu. Ścieżki rowerowe też są ważne bo dają poczucie bezpieczeństwa dla ich użytkowników. Kajko otwieraj firmę i daj ludziom dobre zatrudnienie to zostaną.
Powstanie coś dodatkowego, owszem - kiełbasa wyborcza na przyszłoroczne wybory, a po wyborach długi. To taki kolejny pomnik "przenikliwości" lokalnych naszych (niestety) władz jak Park nomen omen Przemysłowy. I tyle.
Idąc twoim rozumowaniem kajko to wszystko to co się dzieje w Polsce, czyli budowa czegoś, rozwój czegoś to typowa kiełbasa wyborcza, bo przecież robią to politycy. Po drugie Ty się nie zadłużasz??, większość społeczeństwa się zadłuża aby coś zrobić.
, tyOczywiście, że się nie zadłużam. Nie mam ochoty być niewolnikiem jakiegoś banku, spółdzielni etc. Człowiek zadłużony boi się np. szefa, bo wraz z pracą może stracić dom, telewizor czy inne coś. W ogóle to typowy pomysł dzisiejszej propagandy, że oto koniecznie trzeba się zadłużać. A skłamałem, jestem już zadłużony. 80 000 tysi, ale to nie ja uczyniłem tylko "przedstawiciele narodu". Ja, Ty i te dzieciaki, które dzisiaj się narodziły - z takim garbem. Też się zadłużyli żeby "coś zrobić"?
Budujecie te ścieżki rowerowe,a ludzie najwiecej wraz jeżdżą ul.Świerkową.