
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sokołowie Podlaskim w najbliższych latach realizować będzie corocznie po dwa projekty finansowane z funduszy unijnych w ramach Programu Erasmus+.
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sokołowie Podlaskim w najbliższych latach realizować będzie corocznie po dwa projekty finansowane z funduszy unijnych w ramach Programu Erasmus+.
Przypomnijmy, że ZS CKR to szkoła, dla której organem prowadzącym jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Kształci młodzież w branży rolno-spożywczej. Placówka ma doskonałe zaplecze – własne gospodarstwo o powierzchni 70 hektarów, maszyny i urządzenia, dobrze wyposażone warsztaty szkolne, a od niedawna także własny ośrodek szkolenia kierowców. Baza materialna to jedno, ale dyrekcja placówki równie dużą wagę, jak do bazy materialnej przykłada do stosowania nowoczesnych i atrakcyjnych form kształcenia młodzieży i podnoszenia kompetencji nauczycieli. Służą temu m.in. zagraniczne praktyki i programy edukacyjne, na które szkoła pozyskuje fundusze z zewnątrz.ZS CKR w tym roku szkolnym rozpoczął realizację dwóch wieloletnich projektów w ramach Programu Erasmus+, finansowanego przez Unię Europejską. Trwają one od września 2021 r.
Pierwszy – „Akredytacja w sektorze Edukacja Szkolna”
- Akredytacja w Programie Erasmus+ została nam przyznana do 2027 r. W tym roku obejmie 56 uczniów z 8 opiekunami oraz 18 nauczycieli wyłonionych podczas rekrutacji. Uczniowie będą nabywać kompetencje językowe i cyfrowe w ramach 14-dniowego wyjazdu do partnera zagranicznego w Grecji. Tym razem będą to tamtejsze szkoły. Natomiast nauczyciele w ramach projektu będą uczestniczyć w wybranych przez siebie kursach językowych i metodycznych – wyjaśnia Sławomir Wróblewski, dyrektor ZS CKR w Sokołowie Podlaskim. - Podstawowy cel tego projektu, to wzrost kompetencji językowych i cyfrowych zarówno kadry, jak i uczniów. W przypadku nauczycieli oczekujemy także doskonalenia warsztatu metodycznego. Liczymy, że dzięki udziałowi w mobilnościach będą oni wprowadzać elementy dwujęzyczności i edukacji z wykorzystaniem technologii zarówno do zajęć lekcyjnych, jak i pozalekcyjnych.
Drugi projekt - „Akredytacja w sektorze kształcenie i szkolenia zawodowe” zakłada realizację czterech celów w kolejnych latach.
Pierwszy to podniesienie kompetencji metodycznych, w tym również językowych, nauczycieli zawodu do roku 2027.
- Chcemy udoskonalić warsztat metodyczny naszych nauczycieli i umożliwić im poznanie nowych, innowacyjnych technik nauczania i uczenia się (cooperative learning), a przez to uatrakcyjnić proces dydaktyczny. Chcielibyśmy, aby nauczyciele uczestniczący w projekcie rozwinęli swoją znajomości języka angielskiego branżowego w takim stopniu, by móc posługiwać się nim swobodnie na zajęciach. Liczymy, że dzięki udziałowi w projekcie nauczyciele będą wprowadzać elementy dwujęzyczności i edukacji z wykorzystaniem technologii zarówno do zajęć lekcyjnych, jak i pozalekcyjnych. Chcemy wysyłać corocznie na kursy metodyczne i językowe 3 nauczycieli przedmiotów zawodowych – wyjaśnia dyrektor.
Drugi cel projektu, to doskonalenie tzw. kompetencji kluczowych, w tym językowych, wśród uczniów.
Trzeci - to rozszerzenie współpracy międzynarodowej oraz wymiana doświadczeń. Służyć temu będą zagraniczne praktyki zawodowe dla 33 uczniów z 3 opiekunami, wyłonionych podczas rekrutacji.
Cel czwarty, to wzbogacenie oferty szkoły do roku 2027, a tym samym lepsze przygotowanie absolwentów do poruszania się na rynku pracy.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie