Reklama

Uczniowie „Rolnika” będą nadal szkolić się w Grecji

22/02/2022 12:18

Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sokołowie Podlaskim w najbliższych latach realizować będzie corocznie po dwa projekty finansowane z funduszy unijnych w ramach Programu Erasmus+.

Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sokołowie Podlaskim w najbliższych latach realizować będzie corocznie po dwa projekty finansowane z funduszy unijnych w ramach Programu Erasmus+.

Przypomnijmy, że ZS CKR to szkoła, dla której organem prowadzącym jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Kształci młodzież w branży rolno-spożywczej. Placówka ma doskonałe zaplecze – własne gospodarstwo o powierzchni 70 hektarów, maszyny i urządzenia, dobrze wyposażone warsztaty szkolne, a od niedawna także własny ośrodek szkolenia kierowców. Baza materialna to jedno, ale dyrekcja placówki równie dużą wagę, jak do bazy materialnej przykłada do stosowania nowoczesnych i atrakcyjnych form kształcenia młodzieży i podnoszenia kompetencji nauczycieli. Służą temu m.in. zagraniczne praktyki i programy edukacyjne, na które szkoła pozyskuje fundusze z zewnątrz.ZS CKR w tym roku szkolnym rozpoczął realizację dwóch wieloletnich projektów w ramach Programu Erasmus+, finansowanego przez Unię Europejską. Trwają one od września 2021 r.

Pierwszy – „Akredytacja w sektorze Edukacja Szkolna”
- Akredytacja w Programie Erasmus+ została nam przyznana do 2027 r. W tym roku obejmie 56 uczniów z 8 opiekunami oraz 18 nauczycieli wyłonionych podczas rekrutacji. Uczniowie będą nabywać kompetencje językowe i cyfrowe w ramach 14-dniowego wyjazdu do partnera zagranicznego w Grecji. Tym razem będą to tamtejsze szkoły. Natomiast nauczyciele w ramach projektu będą uczestniczyć w wybranych przez siebie kursach językowych i metodycznych – wyjaśnia Sławomir Wróblewski, dyrektor ZS CKR w Sokołowie Podlaskim. - Podstawowy cel tego projektu, to wzrost kompetencji językowych i cyfrowych zarówno kadry, jak i uczniów. W przypadku nauczycieli oczekujemy także doskonalenia warsztatu metodycznego. Liczymy, że dzięki udziałowi w mobilnościach będą oni wprowadzać elementy dwujęzyczności i edukacji z wykorzystaniem technologii zarówno do zajęć lekcyjnych, jak i pozalekcyjnych.

Drugi projekt - „Akredytacja w sektorze kształcenie i szkolenia zawodowe” zakłada realizację czterech celów w kolejnych latach.
Pierwszy to podniesienie kompetencji metodycznych, w tym również językowych, nauczycieli zawodu do roku 2027.
- Chcemy udoskonalić warsztat metodyczny naszych nauczycieli i umożliwić im poznanie nowych, innowacyjnych technik nauczania i uczenia się (cooperative learning), a przez to uatrakcyjnić proces dydaktyczny. Chcielibyśmy, aby nauczyciele uczestniczący w projekcie rozwinęli swoją znajomości języka angielskiego branżowego w takim stopniu, by móc posługiwać się nim swobodnie na zajęciach. Liczymy, że dzięki udziałowi w projekcie nauczyciele będą wprowadzać elementy dwujęzyczności i edukacji z wykorzystaniem technologii zarówno do zajęć lekcyjnych, jak i pozalekcyjnych. Chcemy wysyłać corocznie na kursy metodyczne i językowe 3 nauczycieli przedmiotów zawodowych – wyjaśnia dyrektor.
Drugi cel projektu, to doskonalenie tzw. kompetencji kluczowych, w tym językowych, wśród uczniów.
Trzeci - to rozszerzenie współpracy międzynarodowej oraz wymiana doświadczeń. Służyć temu będą zagraniczne praktyki zawodowe dla 33 uczniów z 3 opiekunami, wyłonionych podczas rekrutacji.
Cel czwarty, to wzbogacenie oferty szkoły do roku 2027, a tym samym lepsze przygotowanie absolwentów do poruszania się na rynku pracy.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama
Wróć do