
3 marca w związku z Europejskim Dniem Logopedy w Zespole Szkół w Jabłonnie Lackiej odbył się konkurs „Logopedyczne zabawy językiem”. Przygotowała go Anna Kożuchowska-Kurylak, logopeda z Certyfikatem Zawodowym przyznawanym przez Polski Związek Logopedów.
3 marca w związku z Europejskim Dniem Logopedy w Zespole Szkół w Jabłonnie Lackiej odbył się konkurs „Logopedyczne zabawy językiem”. Przygotowała go Anna Kożuchowska-Kurylak, logopeda z Certyfikatem Zawodowym przyznawanym przez Polski Związek Logopedów.
W zmaganiach konkursowych udział wzięło 15 uczniów, głównie tych, którzy zakończyli terapię logopedyczną. Z klasy I - Anna Toczyska, Anita Banasiuk i Michał Stankiewicz; z klasy II - Oliwia Koc, Maja Czopska, Malwina Niemierka, Jakub Przybyszewski, Hubert Czapski i Dawid Toczyski; z klas III - Magda Niemirka, Klaudia Stefaniak, Krzysztof Sadkowski, Krystian Kaniewski, Bartek Niemirka i Sebastian Chmiel. Musieli oni zmierzyć się z różnymi zadaniami. Jednym z nich było powtórzenie łamańca językowego, np. Czy tata czyta cytaty Tacyta? Inne zadania polegały na rozwiązaniu krzyżówki logopedycznej, rebusów, wyszukaniu homonimów czy uporządkowaniu przysłów. Wszyscy uczniowie doskonale poradzili sobie z zadaniami. Po podliczeniu punktów okazało się, że każda z drużyn, a było ich 5, ma tyle samo punktów. W konkursie był remis.
Uczniowie z rąk wicedyrektor Agnieszki Ratyńskiej i logopedy Anny Kożuchowskiej-Kurylak otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz nagrody.
Logopedyczne zabawy językiem” to nie jedyny organizowany w szkole konkurs logopedyczny. W pierwszym semestrze przeprowadzane są „Łamigłówki mądrej sówki” lub „Chodź przeczytam Ci bajeczkę”. Rok szkolny kończą zaś zmagania uczniów w konkursie recytatorskim „Mówię coraz ładniej”, w którym dzieciom dopingują ich rodzice. Poza tym uczniowie mogą wziąć udział też w licznych projektach logopedyczno-plastycznych.
- Bardzo ważne jest, aby uczniowie mogli sprawdzić swoje umiejętności w relacjach z innymi i wykazać się postępami w terapii logopedycznej przed swoimi kolegami i koleżankami. Dlatego tradycyjnej terapii, jaka odbywa się w gabinecie logopedycznym, towarzyszą konkursy – podkreśla Anna Kożuchowska-Kurylak.
Uczniowie z Zespołu Szkół w Jabłonnie Lackiej mogą korzystać z terapii logopedycznej od 10 lat.
- Przez ten czas z tej możliwości skorzystało ponad 120 uczniów, mających zarówno wady wymowy, takie jak np. seplenienie, lambdacyzm, rotacyzm, mowę bezdźwięczną, jak i z zaburzeniami mowy np.: afazję, oligofazję czy jąkanie – wylicza pani Anna. Logopeda nieustannie podnosi swoje kwalifikacje i umiejętności zawodowe, uczestnicząc w licznych szkoleniach i kursach. Obecnie bierze udział m.in. w rocznym programie doskonalenia umiejętności praktycznych logopedów.
Uczniowie mogą pracować, zarówno nad usuwaniem wady wymowy, ale też rozwijaniem systemu językowego, w profesjonalnie wyposażonym gabinecie logopedycznym, w którym nieustannie gromadzone są nowe pomoce, programy komputerowe, gry dydaktyczne mające na celu urozmaicenie żmudnego procesu, jakim jest terapia logopedyczna. Dyrekcja szkoły – zarówno poprzedni dyrektor Krzysztof Kotowicz, jak i obecna szefowa placówki- Jolanta Kondraciuk zadbali, o profesjonalne wyposażenie gabinetu logopedycznego.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie