Reklama

W Jabłonnie od 10 lat dbają o to, by dzieci poprawnie mówiły

05/03/2017 13:13

3 marca w związku z Europejskim Dniem Logopedy w Zespole Szkół w Jabłonnie Lackiej odbył się konkurs „Logopedyczne zabawy językiem”. Przygotowała go Anna Kożuchowska-Kurylak, logopeda z Certyfikatem Zawodowym przyznawanym przez Polski Związek Logopedów.

3 marca w związku z Europejskim Dniem Logopedy w Zespole Szkół w Jabłonnie Lackiej odbył się konkurs „Logopedyczne zabawy językiem”. Przygotowała go Anna Kożuchowska-Kurylak, logopeda z Certyfikatem Zawodowym przyznawanym przez Polski Związek Logopedów.

W zmaganiach konkursowych udział wzięło 15 uczniów, głównie tych, którzy zakończyli terapię logopedyczną. Z klasy I - Anna Toczyska, Anita Banasiuk i Michał Stankiewicz; z klasy II - Oliwia Koc, Maja Czopska, Malwina Niemierka, Jakub Przybyszewski, Hubert Czapski i Dawid Toczyski; z klas III - Magda Niemirka, Klaudia Stefaniak, Krzysztof Sadkowski, Krystian Kaniewski, Bartek Niemirka i Sebastian Chmiel. Musieli oni zmierzyć się z różnymi zadaniami. Jednym z nich było powtórzenie łamańca językowego, np. Czy tata czyta cytaty Tacyta? Inne zadania polegały na rozwiązaniu krzyżówki logopedycznej, rebusów, wyszukaniu homonimów czy uporządkowaniu przysłów. Wszyscy uczniowie doskonale poradzili sobie z zadaniami. Po podliczeniu punktów okazało się, że każda z drużyn, a było ich 5, ma tyle samo punktów. W konkursie był remis. 
Uczniowie z rąk wicedyrektor Agnieszki Ratyńskiej i logopedy Anny Kożuchowskiej-Kurylak otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz nagrody.
Logopedyczne zabawy językiem” to nie jedyny organizowany w szkole konkurs logopedyczny. W pierwszym semestrze przeprowadzane są „Łamigłówki mądrej sówki” lub „Chodź przeczytam Ci bajeczkę”. Rok szkolny kończą zaś zmagania uczniów w konkursie recytatorskim „Mówię coraz ładniej”, w którym dzieciom dopingują ich rodzice. Poza tym uczniowie mogą wziąć udział też w licznych projektach logopedyczno-plastycznych. 

- Bardzo ważne jest, aby uczniowie mogli sprawdzić swoje umiejętności w relacjach z innymi i wykazać się postępami w terapii logopedycznej przed swoimi kolegami i koleżankami. Dlatego tradycyjnej terapii, jaka odbywa się w gabinecie logopedycznym, towarzyszą konkursy – podkreśla Anna Kożuchowska-Kurylak.

Uczniowie z Zespołu Szkół w Jabłonnie Lackiej mogą korzystać z terapii logopedycznej od 10 lat. 
- Przez ten czas z tej możliwości skorzystało ponad 120 uczniów, mających zarówno wady wymowy, takie jak np. seplenienie, lambdacyzm, rotacyzm, mowę bezdźwięczną, jak i z zaburzeniami mowy np.: afazję, oligofazję czy jąkanie – wylicza pani Anna. Logopeda nieustannie podnosi swoje kwalifikacje i umiejętności zawodowe, uczestnicząc w licznych szkoleniach i kursach. Obecnie bierze udział m.in. w rocznym programie doskonalenia umiejętności praktycznych logopedów.
Uczniowie mogą pracować, zarówno nad usuwaniem wady wymowy, ale też rozwijaniem systemu językowego, w profesjonalnie wyposażonym gabinecie logopedycznym, w którym nieustannie gromadzone są nowe pomoce, programy komputerowe, gry dydaktyczne mające na celu urozmaicenie żmudnego procesu, jakim jest terapia logopedyczna. Dyrekcja szkoły – zarówno poprzedni dyrektor Krzysztof Kotowicz, jak i obecna szefowa placówki- Jolanta Kondraciuk zadbali, o profesjonalne wyposażenie gabinetu logopedycznego.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama
Wróć do