Reklama

Wycieczka z medycyną w tle

25/11/2015 18:18

Uczniowie profilu medycznego z I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Sokołowie Podlaskim poszerzali swoją wiedzę podczas zajęć studyjnych z pracownikiem Polskiej Akademii Nauk w Muzeum Farmacji i badań laboratoryjnych Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

Uczniowie profilu medycznego z I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Sokołowie Podlaskim poszerzali swoją wiedzę podczas zajęć studyjnych z pracownikiem Polskiej Akademii Nauk w Muzeum Farmacji i badań laboratoryjnych Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

Listopadowy wyjazd odbył się pod opieką pań: Marioli Dubowskiej i Mileny Gryglas. Przejazdowi do stolicy towarzyszyły ciekawostki związane z historią mijanych miast, na przykład Węgrowa. W drodze do Muzeum Farmacji mieliśmy okazję podziwiać warszawskie Stare Miasto, które znajduje się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. W muzeum klasa uczestniczyła w zajęciach dotyczących historii środków uzależniających i rodzajów uzależnień. Prowadziła je pani profesor z Polskiej Akademii Nauk. Po wykładzie i prezentacji mieliśmy możliwość obejrzenia wystaw stałych oraz dowiedzieliśmy się i zobaczyliśmy, jak kiedyś wyglądała apteka i jaką postać miały leki takie jak np. aspiryna, witamina C czy tran.

Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik na zajęcia laboratoryjne z chemii i biologii. Połowa klasy badała ?Prąd w plastiku?, a dokładnie szczególny typ polimerów, które przewodzą prąd i zachowują przy tym swoje polimerowe właściwości. Polimery przewodzące umożliwiają otrzymanie układów elektronicznych działających szybciej i zużywających znacznie mniej energii. Podczas zajęć uczniowie zsyntetyzowali jeden z takich związków i sprawdzali doświadczalnie, jak działa. Brali także udział w montowaniu OLED, czyli organicznej diody elektroluminescencyjnej montowanej obecnie w ekranach smartfonów i telewizorów, również działającej dzięki polimerom przewodzącym. Druga część klasy próbowała ?Rozgryźć fotosyntezę? poprzez analizę schematu całego procesu oraz doświadczenia, podczas którego uczniowie wyizolowywali barwniki roślinne oraz sprawdzali, jakie światło pochłaniają najchętniej i co dzieje się z chlorofilem oświetlonym promieniami UV. Przeprowadzili też reakcję Hilla na własnoręcznie wyizolowanych chloroplastach, a także mogli pracować z mikroskopem fluorescencyjnym.

Po zajęciach laboratoryjnych zwiedzaliśmy wystawy stałe. Mogliśmy m.in. sprawdzić, jakie typy stawów posiada człowiek, wcielić się w policjanta na miejscu zbrodni lub sprawdzić, jak działa śruba Archimedesa.

Dzień był niewątpliwie pełen wrażeń. Pozornie przeciętne tematy okazały się ciekawe i niejednokrotnie złożone oraz dość skomplikowane - zmuszały do myślenia i zachęcały do przeanalizowania. Mamy nadzieję, że to nie koniec tak interesujących wyjazdów.

WERONIKA GNIADO

UCZENNICA I LICEUM

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama
Wróć do