Reklama

Sokołów Podlaski - czy na Węgrowskiej w tym miejscu potrzebne jest rondo?

Plany budowy Lidla naprzeciwko obecnego Parku Handlowego Topaz budzą obawy mieszkańców, czy nie dojdzie do sparaliżowania ruchu w tej części Węgrowskiej. Czy w tym miejscu nie powinno powstać rondo, a nawet dwa i czy nie powinno się żądać od inwestora, który buduje sklep, by dołożył się do tego zadania?

Lidl? Prawdopodobne, ale wciąż nieoficjalne.

Z nieoficjalnych informacji wiemy, że na działce gdzie działa firma motoryzacyjna (przeniesie się w inne miejsce), vis a vis wjazdu do Parku Handlowego Topaz przy ul. Węgrowskiej (to ruchliwa droga krajowa) ma powstać sklep sieci Lidl. Biuro prasowe niemieckiej firmy nie odpisało na nasze pytanie w tej sprawie.

Miasto Sokołów Podlaski oficjalnie proceduje już sprawę inwestycji związanej ze sklepem wielkopowierzchniowym, ale nie potwierdza, że chodzi o Lidla.

- Nie mamy wiedzy, jaka to jest sieć sklepów, sprawy formalne załatwia firma będąca właścicielem nieruchomości – wyjaśnia burmistrz Iwona Kublik.

Reklama

Niech się dołoży do inwestycji?

Nasi Czytelnicy zwrócili uwagę, że po otwarciu Lidla może dojść do paraliżu tej części miasta, jeśli klienci obu placówek handlowych zechcą wyjeżdżać na Węgrowską. Sugerują, że problem mogłoby rozwiązać zbudowanie ronda na tym odcinku Węgrowskiej, a nawet dwóch – drugiego na skrzyżowaniu z ul. Oleksiaka Wichury. Nie brak też głosów, że to firma budująca nowy sklep powinna za te inwestycje zapłacić, albo przynajmniej je współfinansować. Tak dzieje się przecież w innych miastach.

- Ulica Węgrowska jest drogą krajową i w tym przypadku wyłącznie zarządca drogi może żądać od inwestora wykonania lub współfinansowania rozwiązań komunikacyjnych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydała w tej sprawie postanowienie opiniujące projekt organizacji ruchu. Od ul. Węgrowskiej nakazano inwestorowi wykonanie pasa wyłączeń na obsługę zjazdu zwykłego - czyli przewidziany jest wyłącznie wjazd na nieruchomość. Wyjazd przewidziany jest na ul. Reymonta i Oleksiaka Wichury – wyjaśnia pani burmistrz.

Reklama

Burmistrz Iwona Kublik: o sprawie trzeba myśleć kompleksowo

- Trzeba szukać rozwiązań, by odciążyć Węgrowską i dążyć do poprawienia płynności ruchu wewnętrznego w mieście. Musimy na ten obszar miasta spojrzeć kompleksowo, nie oddzielać terenów, które są formalnie prywatne, od tych, które należą do miasta. Chcemy zaktywizować teren obecnego Parku Przemysłowego, ponadto obok funkcji handlowej rozwija się tu zabudowa mieszkaniowa i powstają nowe bloki na terenie dawnej Cukrowni. Ta część Sokołowa Podlaskiego rozwija się bardzo dynamicznie i trzeba myśleć o rozwiązaniach komunikacyjnych zanim całkowicie się zakorkuje. Miasto przystępuje właśnie do sporządzenia programu funkcjonalno-użytkowego układu komunikacyjnego w rejonie centrum handlowo-usługowo-mieszkalnego Dawna Cukrownia/Nowa Piłsudskiego z dowiązaniem do istniejącej sieci drogowej w południowo-zachodniej części miasta Sokołów Podlaski z wykorzystaniem istniejących ciągów drogowych, ale także wytyczeniem nowych korytarzy komunikacyjnych.

O sprawie przedłużenia ulicy księdza Bosco i jej roli dla miejskiego ruchu dość obszernie pisaliśmy tutaj:

Reklama

Rondo potrzebne, ale na skrzyżowaniu z Oleksiaka Wichury

Co z rondem na Węgrowskiej? Burmistrz Iwona Kublik wyjaśnia, że już w poprzedniej kadencji pojawił się temat takiej inwestycji, ale na skrzyżowaniu Węgrowskiej z ulicą Oleksiaka Wichury

- Problem ruchu istniał jeszcze zanim ruszyły procedury związane z budową nowego sklepu. Chodzi nie tylko o kłopoty z włączaniem się do ruchu kierowców wyjeżdżających w lewo z Oleksiaka Wichury na Węgrowską. Kluczowe są kwestie związane z wyjazdem do akcji pojazdów z OSP Cukrownia – podkreśla Iwona Kublik. - Teraz strażacy muszą kluczyć uliczkami wewnętrznymi do ulicy Fabrycznej, tracą czas, a przy akcjach te sekundy są bardzo cenne. Musimy udrożnić im wyjazd. Były prowadzone rozmowy z GDDKiA, rozważana była koncepcja ronda z oddzielnym wyjazdem dla OSP Cukrownia. Problemem oczywiście są pieniądze, ale to ten problem powinno się rozwiązać w pierwszej kolejności – dodaje Iwona Kublik.

Miejsce zdarzenia mapa Sokołów Podlaski

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło i opracowanie własne Aktualizacja: 05/09/2025 09:44
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Czytelnik - niezalogowany 2025-09-04 15:08:49

    Jak znam naszych "miszczow" kierownicy to będą pod prąd wyjeżdżać na Węgrowską. Jeśli dojdzie jeszcze wyjazd lidlowców z Reymonta na Oleksiaka to bez ronda w tym miejscu nie będzie szło wyjechać w lewo !!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Czytelnik Życia - niezalogowany 2025-09-04 15:11:25


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Fandor - niezalogowany 2025-09-04 15:33:02

    Wychodzi niestety brak długofalowego planowania. Wjazd/wyjazd do/z parku handlowego powinien być na skrzyżowaniu z Oleksiaka -jednoczesnie służyłby straży jako bezpośredni wjazd na DK62. I tak na czterowlotowym skrzyżowaniu można by myśleć o rondzie, w ostateczności o światłach. Moim zdaniem niepotrzebnie tworzono nowe duże skrzyżowanie między orlenem a torami. Odnośnie odciążenia ciągu Węgrowska-Wolnosci tu może pomóc realnie jedynie udrożnienie i budowa ul. Ks Bosco do samej Fabrycznej. Obwodnica może być już uznana za rozwiązanie nierealne .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zenek - niezalogowany 2025-09-04 16:08:40

    Może właściciel bloków z cukrowni się dokłada poza tym co z planowaniem miasta?skoro sprzedali teren pod inwestycje wydają zgody na budowy niech miasto finansuje drogi tu nie chodzi o problem z wyjazdem tylko tym że podłoże być konkurencja dla topazu i tu jest problem

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Adam - niezalogowany 2025-09-04 17:18:59


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Edek - niezalogowany 2025-09-04 17:28:37

    Mam taka nadzieje, że ten Lidl bedzie miał niewiele mniejsze obłożenie jak aldi. Tam pusto to i tu by się przydało tak samo.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • karos - niezalogowany 2025-09-05 21:45:39

    zgadza się, wolę gammę i topaza

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Widz - niezalogowany 2025-09-04 17:51:02

    Niech ten Lidl chwilę poczeka i wejdzie po Aldi gdzie wiater hula, a co do rozwi azań komunikacyjnych to nie rondo na Węgrowskiej potrzebne . ale alternatywne drogi wyjazdowe z miasta, tu na miejscu pierwszym po uruchomieniu tzw. małej obwodnicy( choć nazwa na wyrost) odlot od Bosco co najmniej do Fabrycznej pomógłby w tym zakorkowanym miasteczku, inaczej wszelkie "udogodnienia" typu wysepki czy rondeczka tylko blokują przepływ samochodów no i oczywiście prawdziwa obwodnica KONIECZNIE!!!! a tak na marginesie czy coś w tej sprawie się dzieje p. redaktor?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek. - niezalogowany 2025-09-04 19:06:37

    Przecież rondo nic nie zmieni... samochody nagle wyparują? Potrzebna jest OBWODNICA. Przydało by sie żeby do parku handlowego był tylko wjazd a wyjazd druga stroną.. tam przy wyjeździe dzieją sie danteńskie sceny. Z tego co wiem tam planowana jest dalsza rozbudowa i jakoś nikomu nie przeszkadza ze ruch będzie większy ????????. A przeszkadza jeden planowany sklep po drugiej stronie ulicy.. Dramat ... Pan "Paczka" Robi wszystko żeby zablokować inwestycje które nie są po jego myśli...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Xyz - niezalogowany 2025-09-04 19:33:03

    Ronda w tych dwóch miejscach spowodują tylko to, że samochody zakorkowane będą stały na tym rondzie i wtedy wóz strażacki czy karetka na pewno nie przejedzie. Tylko światła z czujnikiem ruchu/natężenia mogą pomóc i rozładowywać korki

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Liryk - niezalogowany 2025-09-04 20:56:45

    Najpierw trzeba zbudować obwodnicę miasta, puścić tranzyt bokiem i rond i cudów nie potrzeba. A nie nastawić wysepek i innych spowalniaczy ruchu

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Okolica - niezalogowany 2025-09-04 22:48:42

    Aldi - ciemno i pusto, niech Lidl go przejmie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Alf - niezalogowany 2025-09-04 22:50:00

    Odpowiedzialna za chaos urbanistyczny w mieście nadal na etacie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zaniepokojony - niezalogowany 2025-09-04 23:22:52


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • @zaniepokojony - niezalogowany 2025-09-05 11:22:37

    Topaziak ci płaci? Bo ceny w mieście macie takie, że nawet Warszawa jest tańsza. A przy okazji, mistrzowie, potrzebujecie tego ronda, bo jak zaczyna się wyjazd z zakładów po 14 i próba wbicia w Węgrowską, to kończy się koło 17 z minutami. To raz. A dwa, to ten cały park handlowy z wjazdem pomyślany był z d... do tego teraz tamtędy wjeżdżają ci, co chcą dojechać do bloków. I po trzecie. To nie Kublik odpowiada za wasze "zalane asfaltem" studzienki tylko GDDKiA. Bo to nie jest droga miejska, więc jak oni zadecydują o rondzie, to będziecie mieli dokładnie zero do powiedzenia. Szczekanie zostawcie dla psów, bo im to lepiej wychodzi.

    • Zgłoś wpis
  • do zaniepokojony - niezalogowany 2025-09-06 17:56:15

    do zaniepokojony: co to za komentarz? temat tego, co będzie za 2-5 lat w tym miejscu, jaki tam będzie ruch, jest tematem wręcz ponadregionalnym, przepustowość szybkich wjazdów, wyjazdów leży w interesie każdego zainteresowanego, a w szczególności niezwiązani właścicielsko zwykli mieszkańcy, w tym mieście musi się coś zmienić z myśleniem miasto powinno priorytetowo rozmawiać z dyrekcją dróg i starać się o jakiejś dofinansowanie lub zobowiązać przy decyzji inwestora nowej inwestycji o konieczności wybudowania ronda, działać a nie pisać komentarze z urzędu, Pani Kublik do roboty

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tuki - niezalogowany 2025-09-05 07:13:21

    Miastu potrzeba prawdziwej obwodnicy a nie kolejnych rond i wysepek! Wokół niedalekiego Ciechanowca już trwa budowa, a u nas nawet papierologia jest w powijakach... Wyrzucenie ruchu tranzytowego z naszych głównych ulic zmieniłoby bardzo dużo w płynności ruchu. A propos tranzytu -czemu nie ma żadnych informacji o tym co w nocy parę dni temu na Wolności odstawił kierowca wielkiej ciężarówki???

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ja - niezalogowany 2025-09-05 08:30:30

    Popieram zdanie przedmówcy, w tym zakorkowanym mieście nie potrzeba kolejnych zawalidrog, tylko muszę szybko wyprowadzić ruch z miasta, ten lokalny nie potrebuje ronda.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek - niezalogowany 2025-09-05 08:53:52

    A ja chciałem zwrócić uwagę na dramat komunikacyjny jaki ma miejsce na parkingach i drogach wewnętrznych w Parku Przemysłowym. Tam każdy łazi jak chce, matki z dzieciakami przebiegają przed samochodami, rowery i hulajnogi slalomują, ten kto ma większego SUWA ten ma pierwszeństwo. Zgroza!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Okiem Zoranki - niezalogowany 2025-09-05 08:56:33

    Ja od początku liczyłam żeby był Lidl w miejsce Aldiego! Z obserwacji i zakupów wynika że pojedyńczy ludzie się tam kręcą ,nie ma urwania głowy.Powinien wykupić Aldi Lid l!!! I był by ruch w tym sklepie.Bo tam gdzie planują zrobić nie pasuje i będzie nietrafione zawsze wiekszość z korzysta z Parku Handlowego.A tak sprawa Aldi i towary jest słabo odwiedzana , Lidl w tym miejscu załatwił by sprawę pozytywnie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jarek - niezalogowany 2025-09-05 09:52:23

    O dawna widać ,że w mieście brak urbanisty, niby urbanista dba tylko o jedno , własną kieszeń , Jak można dopuścić do takiej stronniczości tam w biurze załatwia się tylko prywatę ,robię projekt ty się budujesz . Nie byłem zdziwtony tą sytuacją, za poprzednika bo on nic nie kumał ale obecna powinna się przyjrzeć temu chaosowi urbanistycznemu dość bałaganu który będziemy sprzątać przez wiele lat a niektórych wymysłów niby urbanisty nikt nie naprawi , grajdołek pozostanie. Pani Burmistrz zablokuj dalsze niszczenie urbanistyki miasta.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Niestety wyborca obecnej burmi - niezalogowany 2025-09-07 12:33:27

    Obecna to wręcz miała to w swoim programie wyborczym. Ale wolała niszczyć przedszkolne zerówki, SOK i roślinki sadzać. Miastu potrzeba przemyślanej strategii rozwoju urbanistycznego i działania w tym kierunku. A na razie mam wrażenie, że robimy się zagłębiem dla sklepów. Ale co tam, zatańczymy poloneza pomiędzy zakładami mięsnymi a parkiem handlowym i będzie pięknie XD

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec od lat - niezalogowany 2025-09-05 09:56:32

    Za płynne przeprowadzenie ruchu samochodowego przez miasto odpowiedzialna jest GDDKiA i to do niej należy podejmowanie wszelkich decyzji. Natomiast Miasto powinno się dostosowywać w swoim planowaniu co do rozbudowy sieci dróg miejskich.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mieszkaniec - niezalogowany 2025-09-05 11:36:51

    krzyczą, że lidl powinien sfinansować rondo, bo będą korki, ale korki to już są. Wyjechanie w lewo z parku handlowego na węgrowską już graniczy z cudem, jakoś jak topaz tworzył park to nikt nie krzyczał, że powinien dołożyć się do ronda w tym miejscu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Wanda - niezalogowany 2025-09-05 12:11:10

    popieram obiema rękami

    • Zgłoś wpis
  • prawdziwy - niezalogowany 2025-09-05 14:44:33

    jak się otwierali, nie było drugiej części, kiedyś nie było takich problemów z wyjazdem jak obecnie

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kamil - niezalogowany 2025-09-05 14:31:49


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    miastowy - niezalogowany 2025-09-05 14:33:12

    miasto nic nie robi z tematem , dla nich chyba temat nie istnieje , ta część miasta będzie płakać , a jak jeszcze dojdzie stale opuszczany szlaban , bo pociągi to w ogóle trzeba będzie na rower się przesiąść miasto , do roboty, rondo!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Krystyna D. - niezalogowany 2025-09-05 15:02:52

    W Netto żywej duszy, Aldi na najlepszej działce w mieście puste, po co kolejne tak duże sklepy? Co z małymi sklepikami? Lidl nie zapłaci podatków, ucieknie z nimi za granicę, a nasz Miecio ze swoim sklepikiem, który pozwala mu na dożycie do pierwszego, ledwo wyrabia na podatek. Gdzie tu logika? Gdzie sprawiedliwość?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wanda - niezalogowany 2025-09-05 20:51:00

    Wszyscy wiedzą,że to będzie Lidl. Tylko Pani Burmistrz nic nie wie na ten temat.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Tomaszek - niezalogowany 2025-09-06 07:24:22

    Pani Burmistrz mówi o tym co ma w dokumentach i nie zajmuje się plotkami. Po prostu.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    karos - niezalogowany 2025-09-05 21:44:16

    wystarczy jedno rondo, burmistrz do roboty!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Tomaszek - niezalogowany 2025-09-06 07:28:18

    Geniuszu, ale to nie burmistrz ma je budować tylko drogi krajowe bo Węgrowska do nich należy. Myśl logicznie.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    alo - niezalogowany 2025-09-06 08:38:36

    Wszędzie gdzie są lewoskręty są korki. Pod tym względem Sokołów wyróżnia się chyba w całym powiecie. Wszędzie gdzie to jest naprawdę potrzebne (wręcz dramatycznie) jest bardzo dużo miejsca na rondo.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    siedlce - niezalogowany 2025-09-06 17:58:07

    Jak w Siedlcach Strus budował galerię to miasto zobowiązało go do wybudowania wszystkich zjazdów i dwóch rond na własny koszt. Gonić Niemców do budowy na własny koszt…

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Joanna - niezalogowany 2025-09-07 08:29:55

    Potrzebna obwodnica. Zważając, że już niedługo będą krążyć po mieście dodatkowe pojazdy odbierające na przykład butelki kaucjowane ze sklepów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    stopniemcom - niezalogowany 2025-09-07 13:14:10

    Nie chcemy tu Lidla

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama