
Plany budowy Lidla naprzeciwko obecnego Parku Handlowego Topaz budzą obawy mieszkańców, czy nie dojdzie do sparaliżowania ruchu w tej części Węgrowskiej. Czy w tym miejscu nie powinno powstać rondo, a nawet dwa i czy nie powinno się żądać od inwestora, który buduje sklep, by dołożył się do tego zadania?
Z nieoficjalnych informacji wiemy, że na działce gdzie działa firma motoryzacyjna (przeniesie się w inne miejsce), vis a vis wjazdu do Parku Handlowego Topaz przy ul. Węgrowskiej (to ruchliwa droga krajowa) ma powstać sklep sieci Lidl. Biuro prasowe niemieckiej firmy nie odpisało na nasze pytanie w tej sprawie.
Miasto Sokołów Podlaski oficjalnie proceduje już sprawę inwestycji związanej ze sklepem wielkopowierzchniowym, ale nie potwierdza, że chodzi o Lidla.
- Nie mamy wiedzy, jaka to jest sieć sklepów, sprawy formalne załatwia firma będąca właścicielem nieruchomości – wyjaśnia burmistrz Iwona Kublik.
Nasi Czytelnicy zwrócili uwagę, że po otwarciu Lidla może dojść do paraliżu tej części miasta, jeśli klienci obu placówek handlowych zechcą wyjeżdżać na Węgrowską. Sugerują, że problem mogłoby rozwiązać zbudowanie ronda na tym odcinku Węgrowskiej, a nawet dwóch – drugiego na skrzyżowaniu z ul. Oleksiaka Wichury. Nie brak też głosów, że to firma budująca nowy sklep powinna za te inwestycje zapłacić, albo przynajmniej je współfinansować. Tak dzieje się przecież w innych miastach.
- Ulica Węgrowska jest drogą krajową i w tym przypadku wyłącznie zarządca drogi może żądać od inwestora wykonania lub współfinansowania rozwiązań komunikacyjnych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydała w tej sprawie postanowienie opiniujące projekt organizacji ruchu. Od ul. Węgrowskiej nakazano inwestorowi wykonanie pasa wyłączeń na obsługę zjazdu zwykłego - czyli przewidziany jest wyłącznie wjazd na nieruchomość. Wyjazd przewidziany jest na ul. Reymonta i Oleksiaka Wichury – wyjaśnia pani burmistrz.
- Trzeba szukać rozwiązań, by odciążyć Węgrowską i dążyć do poprawienia płynności ruchu wewnętrznego w mieście. Musimy na ten obszar miasta spojrzeć kompleksowo, nie oddzielać terenów, które są formalnie prywatne, od tych, które należą do miasta. Chcemy zaktywizować teren obecnego Parku Przemysłowego, ponadto obok funkcji handlowej rozwija się tu zabudowa mieszkaniowa i powstają nowe bloki na terenie dawnej Cukrowni. Ta część Sokołowa Podlaskiego rozwija się bardzo dynamicznie i trzeba myśleć o rozwiązaniach komunikacyjnych zanim całkowicie się zakorkuje. Miasto przystępuje właśnie do sporządzenia programu funkcjonalno-użytkowego układu komunikacyjnego w rejonie centrum handlowo-usługowo-mieszkalnego Dawna Cukrownia/Nowa Piłsudskiego z dowiązaniem do istniejącej sieci drogowej w południowo-zachodniej części miasta Sokołów Podlaski z wykorzystaniem istniejących ciągów drogowych, ale także wytyczeniem nowych korytarzy komunikacyjnych.
O sprawie przedłużenia ulicy księdza Bosco i jej roli dla miejskiego ruchu dość obszernie pisaliśmy tutaj:
Co z rondem na Węgrowskiej? Burmistrz Iwona Kublik wyjaśnia, że już w poprzedniej kadencji pojawił się temat takiej inwestycji, ale na skrzyżowaniu Węgrowskiej z ulicą Oleksiaka Wichury
- Problem ruchu istniał jeszcze zanim ruszyły procedury związane z budową nowego sklepu. Chodzi nie tylko o kłopoty z włączaniem się do ruchu kierowców wyjeżdżających w lewo z Oleksiaka Wichury na Węgrowską. Kluczowe są kwestie związane z wyjazdem do akcji pojazdów z OSP Cukrownia – podkreśla Iwona Kublik. - Teraz strażacy muszą kluczyć uliczkami wewnętrznymi do ulicy Fabrycznej, tracą czas, a przy akcjach te sekundy są bardzo cenne. Musimy udrożnić im wyjazd. Były prowadzone rozmowy z GDDKiA, rozważana była koncepcja ronda z oddzielnym wyjazdem dla OSP Cukrownia. Problemem oczywiście są pieniądze, ale to ten problem powinno się rozwiązać w pierwszej kolejności – dodaje Iwona Kublik.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Pani Redaktor a czy może Pani zapytać Burmistrzynię co z zalanymi asfaltem podczas remontu kratkami odpływowymi na ulicy Wolności? Czy to tak miało być, czy bubel?
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Tak zniszczcie co Polskie - chwalcie to co niemieckie , utrzymujecie gościi ze wschodu . Remonujecie ulice po łepkach. Na ul. Wolności- kratki do odprowadzania deszczówki pozalewane asfaltem. Bruk na Długiej wystrzela jak z katapulty w rowerzystów i przechodniów. Wczoraj jechałem i kostka uszkodziła mi spód samochodu. Zgłoszone do ubezpieczyciela- zarządca będzie bulił.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
zgadza się, wolę gammę i topaza
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Moim zdaniem jest problem mega urbanistyczny.Kto tym zarzadza kto za to odpowiada.Jakie rondo..... Duza Obwodnica najważniejsza. Miasto jest brzydkie jakby zapomniane daleko 100.lat za Murzynami nie obrażając Murzynka. W Aldi wiatr hula i myszy się gonią. My chcemy dobrego zarządzania. W Lidlu nic nie ma czego w innym sklepie nie kupię. Zresztą nie mam za co bo szukam pracy w tym bida mieście. Nie wybierałem tutejszej władzyale jest demokracja mus się dostosować ale miasto potrzebuje menadżera a nie władzy 65 plus.Przepraszam ale co tu się u nas porobiło....dramat ..
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Po co nam kolejni Niemcy? Mało było ich tu i ich dominacji?
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.