
Spośród wariantów przebiegu obwodnicy zaproponowanych przez projektanta wstępnie wybrany został ten, który biegnie najdalej od centrum Sokołowa Podlaskiego.
Spośród wariantów przebiegu obwodnicy zaproponowanych przez projektanta wstępnie wybrany został ten, który biegnie najdalej od centrum Sokołowa Podlaskiego.
Budowa obwodnicy Sokołowa Podlaskiego to element rządowego programu budowy 100 obwodnic w Polsce.
Nowa trasa o długości ok. 23 km planowana jest w nowym śladzie dróg krajowych nr 62 i 63, jako droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Trasa zostanie zbudowana po południowo-zachodniej stronie miasta Sokołów Podlaski. Wyprowadzi ruch tranzytowy z Sokołowa Podlaskiego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 62 i 63. Obecnie obie drogi krajowe przebiegają przez gęsto zabudowany obszar miasta. Obwodnica przebiegać ma przez tereny gmin: Sabnie, Sokołów Podlaski, Bielany i Repki oraz miasto Sokołów Podlaski.
Od jesieni 2020 r. firma Lafarentz opracowuje dokumentację techniczną tej inwestycji. Dwukrotnie w tej sprawie prowadzone były konsultacje społeczne, którym poddano w sumie 8 wariantów przebiegu obwodnicy. Na jakim etapie są obecnie prace?
- Wykonana została zasadnicza dokumentacja techniczna etapu 1, co pozwoliło na przeprowadzenie posiedzenia Zespołu Opiniowania Przedsięwzięć Inwestycyjnych na poziomie Oddziału GDDKiA i wskazanie wariantu preferowanego 3K (zlokalizowany najdalej od centrum Sokołowa Podlaskiego wraz z obejściem po stronie zachodniej miejscowości Kupientyn) – wyjaśnia Małgorzata Tarnawska, rzecznik prasowy warszawskiego oddziału GDDKiA. - W trakcie jest zatwierdzanie w Urzędzie Marszałkowskim projektu robót hydrogeologicznych. Uzyskanie tej decyzji umożliwi Projektantowi wykonanie dokumentacji hydrogeologicznej. Kolejnym etapem będzie powołanie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad. Komisja zdecyduje o wyborze wariantu preferowanego przebiegu obwodnicy Sokołowa Podlaskiego w ciągu DK 62 i 63.
Jak dodaje Małgorzata Tarnawska, zwieńczeniem prac w etapie 1 będzie złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej dla inwestycji. Po wydaniu decyzji kolejnym krokiem będzie wykonanie koncepcji programowej (uszczegółowienie aspektów technicznych przebiegu drogi) dla wskazanego przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Warszawie jednego wariantu obwodnicy.
Zakończenie wszystkich prac związanych z opracowaniem dokumentacji technicznej przewidywane jest na koniec 2023 r.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie