
Ruszyły prace przy montażu sygnalizacji świetlnej przy przejściu dla pieszych obok sklepu LUX. Wkrótce sygnalizatory staną też przy podstawówce na Węgrowskiej. Jakie dalsze plany ma GDDKiA?
Ruszyły prace przy montażu sygnalizacji świetlnej przy przejściu dla pieszych obok sklepu LUX. Wkrótce sygnalizatory staną też przy podstawówce na Węgrowskiej. Jakie dalsze plany ma GDDKiA?
Sokołów Podlaski jest jedynym chyba miastem powiatowym w naszym regionie, które do tej pory nie miało sygnalizacji świetlnej. Kilka miesięcy temu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała jednak, że światła zostaną zamontowane w trzech miejscach - na drogach krajowych, przebiegających przez miasto. W ostatnich dniach pojawiły się przy ul. Długiej. Jeszcze nie działają tak, jak powinny, bo prace montażowe trwają.
- Sygnalizacja świetlna przy ul. Długiej i przy Szkole Podstawowej nr 2 (ul. Węgrowska) będzie sygnalizacją wzbudzaną przez pieszych. Pierwsza zostanie uruchomiona na przełomie czerwca i lipca, druga - do końca wakacji ? poinformowała nas w czwartek Agnieszka Stefańska z warszawskiego oddziału GDDKiA. - Przy sklepie Zofix na ul. Wolności natomiast zostanie zainstalowany sygnalizator ostrzegawczy wraz z podświetlanym znakiem informującym o przejściu umieszczony nad jezdnią, samo przejście dla pieszych zostanie doświetlone.
Ale mieszkańcy miasta zwracają uwagę na inne miejsce ? ulicę Kupientyńską obok Szkoły Podstawowej nr 4. To też krajówka. Burmistrz Bogusław Karakula na jednej z sesji zwrócił nawet uwagę, że światła przy ?Czwórce? są bardziej potrzebne, jak te obok sklepu LUX.
- Miejsca, w których zostaną uruchomione sygnalizacje zostały wskazane przez policję. Są to punkty szczególnie niebezpieczne, w których dochodziło do zdarzeń z udziałem pieszych i sytuacji niebezpiecznych. Obecne plany nie przewidują instalacji sygnalizacji na ul. Kupientyńskiej. Ale rejon ten będzie przez nas na bieżąco monitorowany. Jeżeli zmienią się zachowania kierowców w sposób uzasadniający montaż sygnalizacji, a oddział będzie dysponował urządzeniami, które w tym miejscu będzie można zainstalować oraz zarekomenduje to policja - sygnalizacja zostanie ustawiona ? informuje Agnieszka Stefańska. - Sygnalizacje montowane w Sokołowie Podlaskim są przenoszone z innych miejsc, w których przestały być konieczne w związku z przebudową drogi. Użyte do budowy materiały są odnawiane i dostosowywany do warunków lokalnych ? dodaje.
Zapewne już pierwsze dni działania nowej sygnalizacji pokażą, czy spełnią się z kolei obawy przeciwników jej montażu. Twierdzą oni bowiem, że światła spowodują większe korki w mieście.
BOŻENA GONTARZ
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Obawiam się, że fakt iż do tej pory przez Sokołów jeździło się dość płynnie wynikał właśnie z tego braku świateł. Niestety - im więcej przeszkód tego typu pojawia się na drogach tym większe korki. Czy bez świateł w Sokołowie było więcej potrąceń pieszych i wypadków drogowych niż w miastach naszpikowanych światłami? Nie sądzę...
Te światła przy luxie mogą spowodować jeszcze większe korki ano i po południu niż teraz, a ludzie wraz będą na przechodzili przez ulicę na wysokości parkingu. Chyba ta sygnalizacja jest w tym miejscu nie trafiona. Jakoś potrącenia nie przypominam sobie w tym miejscu
Wydaje się, że na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego i Bosko przydałyby się światła.
Ronda na skrzyżowaniu Kosowska-Wolności zapewne nieprędko doczekamy się, Może rzucimy hasło montujmy sygnalizację świetlną jeśli nie da rady wybudować ronda.
Światła albo rondo przydałoby się na: Kosowska - Wolności, Grunwaldzka-Spółdzielcza-Piłsudskiego, Kolejowa-Wolności (w tym przypadku zdecydowanie światła). Ewentualnie Bosko-Piłsudskiego. Niech jakiś decyzyjny spróbuje wyjechać z Grunwaldzkiej z rana albo w okolicach 16. Nie dość, że ogromny ruch to jeszcze od strony Siedlec gnają i jest ograniczona widoczność. Według mnie to najniebezpieczniejsze skrzyżowanie w Sokołowie i niejednemu przechodniowi tam buty spadły, a i kraks było ładnych parę. Z Kosowskiej też się ciężko wyjeżdża i to przez cały dzień, ale tam przynajmniej nie ma takich zawrotnych prędkości i zagrożenie jest mniejsze.
Nastawiajcie świateł na każdym skrzyżowaniu a później płaczcie że korki. Zobaczycie co będzie po tych światłach jak Długa i całe ulice obok pomnika będą zakorkowane.
Akurat światła przy luksie moim zdaniem również są zbędne. Prędkość samochodów jest tam znikoma i zawsze się znajdzie luka, żeby przejść. Ale światła przy Kolejowej, czy Grunwaldzkiej (tu bardziej rondo) akurat korki by mogły tylko zmniejszyć, a w najgorszym przypadku nie mieć na nie wpływu. I tak wszyscy spotkają się przy rondzie koło PKSów i czekają i czekają bo trafi się kierujący/a który nie potrafi płynnie się dołączyć. Korki od strony Piłsudskiego sięgają aż do szpitala, a od strony Węgrowskiej sięgają do Gamy więc jakby ta gawiedź chwilkę poczekała przy wcześniejszych skrzyżowaniach wpuszczając z 5 samochodów z pobocznych ulic to nikt by na tym cennych sekund nie stracił, a ludzie może by mniej nerwowi byli próbując się wcisnąć na główne arterie.
Uważam ,że najpotrzebniejszą rzeczą jest rondo na skrzyżowaniu kosowska- wolności ,to tu zawsze jest problem i trudności.BYWA TEŻ TAK ,ŻE KIEROWCA KTÓRY NIE SKRĘCI NA STERDYŃ NIE MA MOŻLIWOŚCI TAK NA DOBRĄ SPRAWĘ NAJECHAĆ JESZCZE RAZ ,PONIEWAŻ JEST ZAKAZ SKRĘTU W LEWO NA UL. DŁUGĄ .