
Rozpoczął się kolejny etap przygotowań do budowy około 24-kilometrowej obwodnicy Sokołowa Podlaskiego w ciągu DK62 i DK63. Do Wójta Gminy Sokołów Podlaski Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Efektem końcowym przeprowadzonego postępowania administracyjnego będzie ustalenie przebiegu nowej trasy.
Rozpoczął się kolejny etap przygotowań do budowy około 24-kilometrowej obwodnicy Sokołowa Podlaskiego w ciągu DK62 i DK63. Do Wójta Gminy Sokołów Podlaski Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Efektem końcowym przeprowadzonego postępowania administracyjnego będzie ustalenie przebiegu nowej trasy.
Zweryfikowana została dokumentacja projektowa, w tym również analiza wielokryterialna. W oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy, oznaczony jako wariant 3K. We wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej skierowanym do Wójta Gminy Sokołów Podlaski wskazano go jako preferowany.
W preferowanym rozwiązaniu trasa ma długość ok. 24 km i przebiega przez gminy: Sabnie, Sokołów Podlaski, Bielany i Repki oraz miasto Sokołów Podlaski. Obwodnica zlokalizowana jest po zachodniej i południowej stronie miasta. Rozpoczyna swój bieg na północ od miejscowości Kupientyn jako włączenie w istniejący ciąg drogi krajowej nr 63, a kończy na wschód od miejscowości Bachorza jako włączenie w istniejący ciąg drogi krajowej nr 62.
Obwodnica planowana jest w nowym śladzie dróg krajowych nr 62 i 63 jako droga klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym). Umowa na przygotowanie dokumentacji projektowej o wartości ponad 4 mln zł została podpisana z firmą Lafrentz Polska. Termin zakończenia prac upływa z końcem 2023 r. Zadaniem projektanta jest wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.
Obwodnica Sokołowa Podlaskiego wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 62 i 63.
Obecnie obie drogi krajowe przebiegają przez gęsto zabudowany obszar miasta i stanowią jego kręgosłup komunikacyjny. Dzięki obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Sokołowie Podlaskim. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.
Dzięki rządowemu Programowi budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030, z dziewięciu miast w województwie mazowieckim wyprowadzony będzie ruch tranzytowy.
Dwie obwodnice, Lipska (DK79) i Pułtuska (DK61/57), są już w realizacji. W przypadku tej pierwszej, Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowania administracyjne zmierzające do wydania decyzji ZRID. GDDKiA planuje rozpoczęcie robót w terenie na przełomie 2022/2023. Zakończenie prac przewidziane zostało w II kwartale 2024 r. Jeśli chodzi o obwodnicę Pułtuska, w kwietniu 2022 r. złożony został wniosek o wydanie decyzji ZRID. Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie administracyjne. GDDKiA szacuje, że roboty w terenie po pozyskaniu decyzji ZRID, rozpoczną się wiosną 2023 r. i zakończą w I kwartale 2025 r.
Kolejnych siedem jest w fazie przygotowania dokumentacji projektowej, Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej i materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. Złożono już trzy wnioski o uzyskanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Ostrołęki, Skaryszewa i Zwolenia. Odpowiednio, w listopadzie 2021 r. do Wójta gminy Olszewo – Borki, w sierpniu 2022 r. do Burmistrza Miasta i Gminy Skaryszew a we wrześniu do Burmistrza Miasta Zwoleń.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie