
Rozpoczął się kolejny etap przygotowań do budowy około 24-kilometrowej obwodnicy Sokołowa Podlaskiego w ciągu DK62 i DK63. Do Wójta Gminy Sokołów Podlaski Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Efektem końcowym przeprowadzonego postępowania administracyjnego będzie ustalenie przebiegu nowej trasy.
Rozpoczął się kolejny etap przygotowań do budowy około 24-kilometrowej obwodnicy Sokołowa Podlaskiego w ciągu DK62 i DK63. Do Wójta Gminy Sokołów Podlaski Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Efektem końcowym przeprowadzonego postępowania administracyjnego będzie ustalenie przebiegu nowej trasy.
Zweryfikowana została dokumentacja projektowa, w tym również analiza wielokryterialna. W oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy, oznaczony jako wariant 3K. We wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej skierowanym do Wójta Gminy Sokołów Podlaski wskazano go jako preferowany.
W preferowanym rozwiązaniu trasa ma długość ok. 24 km i przebiega przez gminy: Sabnie, Sokołów Podlaski, Bielany i Repki oraz miasto Sokołów Podlaski. Obwodnica zlokalizowana jest po zachodniej i południowej stronie miasta. Rozpoczyna swój bieg na północ od miejscowości Kupientyn jako włączenie w istniejący ciąg drogi krajowej nr 63, a kończy na wschód od miejscowości Bachorza jako włączenie w istniejący ciąg drogi krajowej nr 62.
Obwodnica planowana jest w nowym śladzie dróg krajowych nr 62 i 63 jako droga klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym). Umowa na przygotowanie dokumentacji projektowej o wartości ponad 4 mln zł została podpisana z firmą Lafrentz Polska. Termin zakończenia prac upływa z końcem 2023 r. Zadaniem projektanta jest wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.
Obwodnica Sokołowa Podlaskiego wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 62 i 63.
Obecnie obie drogi krajowe przebiegają przez gęsto zabudowany obszar miasta i stanowią jego kręgosłup komunikacyjny. Dzięki obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Sokołowie Podlaskim. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.
Dzięki rządowemu Programowi budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030, z dziewięciu miast w województwie mazowieckim wyprowadzony będzie ruch tranzytowy.
Dwie obwodnice, Lipska (DK79) i Pułtuska (DK61/57), są już w realizacji. W przypadku tej pierwszej, Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowania administracyjne zmierzające do wydania decyzji ZRID. GDDKiA planuje rozpoczęcie robót w terenie na przełomie 2022/2023. Zakończenie prac przewidziane zostało w II kwartale 2024 r. Jeśli chodzi o obwodnicę Pułtuska, w kwietniu 2022 r. złożony został wniosek o wydanie decyzji ZRID. Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie administracyjne. GDDKiA szacuje, że roboty w terenie po pozyskaniu decyzji ZRID, rozpoczną się wiosną 2023 r. i zakończą w I kwartale 2025 r.
Kolejnych siedem jest w fazie przygotowania dokumentacji projektowej, Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej i materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. Złożono już trzy wnioski o uzyskanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Ostrołęki, Skaryszewa i Zwolenia. Odpowiednio, w listopadzie 2021 r. do Wójta gminy Olszewo – Borki, w sierpniu 2022 r. do Burmistrza Miasta i Gminy Skaryszew a we wrześniu do Burmistrza Miasta Zwoleń.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Kpina
Dlaczego?
Dlaczego nie włączono do obwodnicy drogi powiatowej do Jabłonny Lackiej gdzie będą budowali zaraz most na rzece Bug. Przecież juz teraz do chłodni w Morszkowie jeżdża auta cieżarowe, a jak powstanie skrót to dużo cieżarowej zjedzie z Bielska i okolic.
Ponieważ inwestorem tu jest GDDKiA, a obwodnica ma być w ciągu ich dróg krajowych -nie będą budować długich łączników które ostatecznie nie będą częścią ich sieci. Trasa ma biec po stronie południowo-zachodniej miasta gdyż tak połączy obie krajówki z DW627 -dodatkowo taki układ ułatwi dojazd do naszych Zakładów Mięsnych. Kierunek na Jabłonnę jest po prostu dużo mniej uczęszczany. Z kolei nic nowego nie słychać w sprawie mostu koło Krzemienia -nawet jeśli kiedyś powstanie to już wtedy od Bielska i Białegostoku ma biec trasa S19 z którą "nasza" DK62 połączy się koło Słoch. Nie sądzę aby wtedy ktokolwiek jadący z tamtych stron chciał z niej zbaczać i wpychać się na wąskie, lokalne drogi nie mające nawet numeru.
"zaraz"? - ciekawe.
Przedwyborczy gniot.
Jak planują budowę to gniot przedwyborczy, jak nie planują to źle bo nic nie robią. Zawsze źle
Ludzie kochani A może droga powiatowa od Jabłonny do mołożewa , gródek i inne A nie most.
A po co komu obwodnica do takich wioch
Lewacy są aktywni. Była dyrektor z miejskiej biblioteki zarzucała, że miasto nie robi nic żeby powstała obwodnica. Teraz jak jest już zaprojektowana to mówią, że to obietnice przedwyborcze. Natomiast jak oni obiecają to będzie prawda. ?
Tiaa miasto to tutaj najwiecej robi ????
Nie no samo się załatwiło ?
Pewnie lewactwo załatwiło i teraz robi ????
O budowie obwodnicy słyszę już od 40 lat.I już jestem przekonany że potomni będą to słyszeć następne 40.Dopuki nie utworzono woj.siedleckiego istniała szansa ,teraz większość kasy od lat omija nasze miasto.
Sęk w tym że od 40 lat o obwodnicy mówili wszyscy, tylko nie decyzyjna w tej sprawie instytucja. Dla przypomnienia jest to GDDKiA (dawno temu DODP -Dyrekcja Okręgowa Dróg Publicznych). Dopiero teraz nastąpił w tej kwestii przełom. Faktem za to jest że stolica z przyległościami skutecznie wysysa fundusze a reszta województwa ubożeje.