
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje do końca roku przeprowadzić remont skrzyżowania w centrum Sokołowa Podlaskiego. Jaki będzie zakres inwestycji?
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje do końca roku przeprowadzić remont skrzyżowania w centrum Sokołowa Podlaskiego. Jaki będzie zakres inwestycji?
Na wrześniowej sesji Rady Miejskiej w Sokołowie Podlaskim padło m.in. pytanie o remont dróg krajowych na terenie miasta. Burmistrz Bogusław Karakula informował wówczas, że z rozmów z przedstawicielami GDDKiA wynika, że remonty m.in. ul. Długiej i skrzyżowania w pobliżu konkatedry ma ona przeprowadzić do końca tego roku.
Przedstawiciel GDDKiA obecny na ubiegłotygodniowej debacie zorganizowanej przez policję potwierdził te plany. Remont obejmie skrzyżowanie ulic Kosowskiej (droga wojewódzka), Wolności (krajówka) i Długiej (od skrzyżowania do Placu Ks. Brzóski to droga powiatowa, dalej w kierunku Repkowskiej to droga krajowa). Na razie jednak prace dotyczyć będą modernizacji nawierzchni.
Dla tego miejsca nie została jeszcze przygotowana nowa koncepcja organizacji ruchu, choć niewątpliwie jest ona potrzebna. Ruch w tym miejscu jest duży i kierowcy, którzy wyjeżdżają z ul. Kosowskiej i chcą skręcić w lewo mają często z tym problem. W grę wchodzą dwie opcje: rondo lub montaż sygnalizacji świetlnej. W przypadku pierwszego rozwiązania konieczne byłoby jednak pozyskanie dodatkowych działek, zwłaszcza jeśli rondo miałoby mieć tzw. prawoskręty. Prostszym i bliższym realizacji rozwiązaniem w tej sytuacji byłaby sygnalizacja świetlna, ale decyzje w tej sprawie nie zostały jeszcze podjęte.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Jestem zwolennikiem budowy rond zamiast sygnalizacji świetlnej. One lepiej wpływają na płynność ruchu i jest mniej korków. Ale trzeba o nich myśleć zanim wyda sie zgody na stawianie budynków na granicach działek. Tu będzie ciężko, bo MediaEkspert z jednej a Św. Roch z drugiej.
Rondo jak najbardziej, precz ze światłami. Oj tam zagadają z księciem to lekko wejdą w plac parafialny
@Zwolenniku rond wsiąść sobie w samochód ciężarowy o długości około 17m i wyjedź z ulicy Kosowskiej w lewo jak będzie rondo tak ciasne jak w Węgrowie to życzę powodzenia. Na tym skrzyżowaniu wystarczy zrobić inteligentna sygnalizacje i będzie dobrze. W godzinach szczytu na wszystkich rondach masz korki przy sygnalizacji przynajmniej masz pewność ze zaraz będzie zielone i wiedziesz bez problemów a nie loteria zdążę czy nie.
W Węgrowie ja nie mam problemów i też jeżdżę długim. Jeżeli UMIESZ jeździć samochodem to sobie poradzisz.
Bo niektórzy kierowcy ciężarówek to traktorzyści.
20 lat temu zamiast MediaExpert stał budynek Sanepidu a później USC więc o czym tu mowa... O budowie ronda wraz nie było by mowy. Budynek stoi niemalże w tym samym miejscu ma jedynie większe gabaryty a i komora trafo naprzeciw która stoi już minimum 20 lat. To co jedynie się zmieniło to jakość nawierzchni z bruku na asfalt a dawny skwer Pielasy zamienili na plac św. Rocha. Mało doinformowany jesteś na rondo nie potrzeba hektaru miejsca .. być może za krótko żyjesz a ronda to nie zbawienie ludzkości... W Siedlcach mają ronda nie większe niż 2m w obwodzie i ludzie jakoś sobie radzą np rondo przy "królówce" obok komisariatu tam jest skwer ogrodzony murem a jakoś sobie poradzili i z tym żyją... rondo nie musi mieć 30m średnicy by mogło być nazywane rondem... wystarczy lekka przebudowa skrzyżowania ograniczenie miejsca zjazdowego i jest rondo które może mieć 3m średnicy a kierowcy będą się stosować do wyznaczonych zasad takie jest moje zdanie..
Pewnie skończy się na lewoskręcie w ulicę Kosowską i światłach. Ronda nie są takie wspaniałe, a przynajmniej nie jednopasmowe w Sokołowie (rano korek do ronda na Wolności czasem zaczyna się już przy szpitalu).
Ciężarowe pojazdy jadące od Kilińskiego zima nie wytraca prędkości do ronda i świateł tak samo jadąc pod górę nie wjada pod nią a pamiętajmy że zima co roku zaskakuje gddkia
Tak naprawdę to jedno wielkie rondo powinno być wokół parku przy konkatedrze. Myślę że upłynniło by o ruch w tym miejscu.
A parking dla parafian? A kondukty pogrzebowe? Nie jest to dobry pomysł.
Tylko trzeba wszystkich nauczyć używać z takich doskonałości. Mam na myśli kierowców i pieszych.
Do zwolennik rond. Masz rację rondo *%#)!& rozwiązałoby sprawę, ale niedawno ktoś wydał zgody zarówno na budowę MediaEkspert jak i Św. Rocha.
Wreszcie rozsądny komentarz... Dokładnie tak było, Miasto miało własny teren po Urzędzie Stanu Cywilnego ale Pan Burmistrz wolał mieć Budę oblepioną reklamami niż rozwiązać problem komunikacji w tym rejonie. Ciekawe czy przed wyborami znów zacznie głośić swoje mądrości o obwodnicach....
Na logikę - jeśli będzie kładziony nowy asfalt, to znaczy że będą światła- i bardzo słusznie. Niech dodadzą jeszcze lewoskręt w Kosowską. Sygnalizatory -oczywiście kierunkowe dla każdego pasa i będzie dobrze. Nie wiem jak ktoś wyobraża sobie upchanie dużego ronda, no ale to chyba można wykluczyć- nie spodziewam się rozbiórki nowo ułożonej nawierzchni czy wyburzania media expert
Ciekawe tylko jak będzie wówczas wyglądał wyjazd z lipowej gdy powstaną te słynne światła. Jedynie będzie można w prawo z Lipowej bo już w lewo to słabo.
Wystarczy że będzie się przestrzegać obowiązujących przepisów -w tym przypadku ten o zakazie wjazdu na skrzyżowanie, gdy za nim nie możliwości kontynuowania jazdy. Tak będzie zostawiane miejsce na wyjazd z Lipowej w lewo. Może być też tak, że spece z GDDKiA wymyślą coś ciekawszego.
Rondo to słabszy pomysł. Wielu kierowców ma z tym problem. Czekają, patrząc aż ten z lewej wjedzie. Jak on już wjedzie, to Ty nie wjedziesz i będziesz stał. Masz luz na 2 długości samochodu? Wjeżdżaj! Ja 1 rok jazdy w Nowym Jorku + 26 lat w Wawce. Od 20 lat bez incydentu. Wiem, co piszę. Trzeba myśleć elastycznie i uczyć się. Pozdrowienia!
Cokolwiek oby nie było tego co teraz....
38 lat za swoim kółkiem i w pełni zgadzam się z "nowojorczykiem" trzeba obserwować kierunkowskazy jadących na rondzie i właściwie oceniać ich szybkość, a zawsze znajdzie się luka, jeżeli wjazd będzie wystarczająco energiczny żeby nie blokować ruchu na rondzie. Niestety na tym skrzyżowaniu nie ma dość miejsca na porządne rondo, a kolejny koszmarek to za dużo! Jadąc z Kosowskiej na Długą zawsze na prawo w Wolności i w lewo w Kościuszki a później powolutku minąć przedszkole i już!!! ....jeszcze jedno - ludzie po pierwszym śniegu poćwiczcie poślizg kontrolowany na jakimś dużym i pustym parkingu lub placu. Szerokiej drogi i rozsądnej jazdy...
zapomniałem o bardzo ważnej sprawie, - na tym skrzyżowaniu zawsze po dużym deszczu jest wielka kałuża, w czasie remontu trzeba zrobić porządne odwodnienie, ale nawet wtedy, gdy będą światła, jadący z góry będą czasem wchodzić w poślizg w czasie hamowania.
Żadne odwodnienie sie nie sprawdzi na skrzyżowaniu kosowskiej/lipowej z wolności. Bo niby gdzie chciałbyś odprowadzać wody opadowe? W cetyni wody jest zbyt dużo by odprowadzic wode z calego miasta po burzy
Obejrzałem sobie dziś dokładnie to miejsce. Da się zrobic spore rondo, jeśli udałoby się pozyskać teren od parafii konkatedralnej. A pomnik Rocha czy MediaExp to nie jest największy problem. Większym jest stacja trafo u wylotu Kosowskiej do przeniesienia.
O jakieś nowe spojrzenie na rondo że jest to możliwe
Problem z drożnościa rond rozwiazalby zakaz przepuszczania pieszych przez zjezdzajacych z ronda co niejednokrotnie blokuje cały ruch.
oczywiście, a piesi niech fruwają nad jezdnią :D liczą się tylko królowie szos :D
Nie. Niech poczekają i puszczą ten samochód zjeżdżający z ronda (to trwa dosłownie chwilę bo następne auto zazwyczaj już skręca w inna ulicę i można swobodnie przejść). Często przejście pieszego przez pasy przy rondzie wygląda jak wtargnięcie bo pieszy uważa, iż samochody mają małą prędkość więc i tak się zatrzymają. Przepuszczenie 1-2 pieszych przy zjeździe z ronda blokuje ruch nieraz kilkunastu samochodów i całe rondo stoi (szczególnie przy ul. Wolności). Niektórzy kierowcy są oczywiście też temu winni, gdyż puszczają pieszych z przeciwnej strony ulicy, którzy dopiero wchodzą na pasy (mimo, iż pieszy ma wysepkę na środku pasów na której może się zatrzymać) - całość operacji trwa wieki. Jestem i kierowcą i pieszym, a będąc w roli pieszego nie wchodzę na pasy jak widzę duży ruch i samochód zjeżdżający z ronda, tylko staram wyczuć odpowiedni moment i dopiero wejść na pasy. Kierowcy wjeżdżający na rondo, którzy się długo zastanawiają też stanowią problem.
Zyga, to nierealne nie przepuszczać pieszych, jesteś "na bakier" z kodeksem. Inna sprawa to projektowanie przejść na obrzeżu ronda - to jest chore! Przejście moim zdaniem powinno być kilkanaście metrów od ronda, wtedy spokojnie zmieściło by się 2 osobowe, a długim zjeżdżającym z ronda też ułatwiło by życie, a pieszy widział by dłuższy odcinek drogi od ronda.
Nie jestem na bakier z kodeksem. Napisałem, iż problem rozwiązałby zakaz przepuszczania pieszych, a nie że takowy zakaz jest, ale nikt go nie stosuje. Znam przepisy i jak wchodzi pieszy gdy zjeżdżam z ronda to go przepuszczam (mimo, że blokuje rondo i narażam się na stłuczkę od zagapionego który jedzie po rondzie za mną). Co do odsunięcia przejść od rond - celna uwaga.
Nie macie obowiązku znać kodeksu drogowego, ale zapamiętajcie, że wysepka rozdzielająca dwa kierunki jezdni (np. przy rondach), na której jest przejście - rozdziela to przejście na dwa osobne przejścia i dlatego wchodząc na wysepkę obowiązuje konieczność sprawdzenia, czy jadący za wysepką pojazd zdąży wyhamowac i przepuścić pieszych! Osobowy jest 20x cięższy od przechodnia nie mówiąc już o ciężarowym!!! Włączajcie myślenie przed przejściem.