Reklama

Rondo czy światła na ruchliwym skrzyżowaniu? Na razie nowy asfalt.

17/10/2017 08:27

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje do końca roku przeprowadzić remont skrzyżowania w centrum Sokołowa Podlaskiego. Jaki będzie zakres inwestycji?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje do końca roku przeprowadzić remont skrzyżowania w centrum Sokołowa Podlaskiego. Jaki będzie zakres inwestycji?

Na wrześniowej sesji Rady Miejskiej w Sokołowie Podlaskim padło m.in. pytanie o remont dróg krajowych na terenie miasta. Burmistrz Bogusław Karakula informował wówczas, że z rozmów z przedstawicielami GDDKiA wynika, że remonty m.in. ul. Długiej i skrzyżowania w pobliżu konkatedry ma ona przeprowadzić do końca tego roku.
Przedstawiciel GDDKiA obecny na ubiegłotygodniowej debacie zorganizowanej przez policję potwierdził te plany. Remont obejmie skrzyżowanie ulic Kosowskiej (droga wojewódzka), Wolności (krajówka) i Długiej (od skrzyżowania do Placu Ks. Brzóski to droga powiatowa, dalej w kierunku Repkowskiej to droga krajowa). Na razie jednak prace dotyczyć będą modernizacji nawierzchni. 
Dla tego miejsca nie została jeszcze przygotowana nowa koncepcja organizacji ruchu, choć niewątpliwie jest ona potrzebna. Ruch w tym miejscu jest duży i kierowcy, którzy wyjeżdżają z ul. Kosowskiej i chcą skręcić w lewo mają często z tym problem. W grę wchodzą dwie opcje: rondo lub montaż sygnalizacji świetlnej. W przypadku pierwszego rozwiązania konieczne byłoby jednak pozyskanie dodatkowych działek, zwłaszcza jeśli rondo miałoby mieć tzw. prawoskręty. Prostszym i bliższym realizacji rozwiązaniem w tej sytuacji byłaby sygnalizacja świetlna, ale decyzje w tej sprawie nie zostały jeszcze podjęte.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Zwolennik rond - niezalogowany 2017-10-17 08:40:03

    Jestem zwolennikiem budowy rond zamiast sygnalizacji świetlnej. One lepiej wpływają na płynność ruchu i jest mniej korków. Ale trzeba o nich myśleć zanim wyda sie zgody na stawianie budynków na granicach działek. Tu będzie ciężko, bo MediaEkspert z jednej a Św. Roch z drugiej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Edek - niezalogowany 2017-10-17 09:35:30

    Rondo jak najbardziej, precz ze światłami. Oj tam zagadają z księciem to lekko wejdą w plac parafialny

    • Zgłoś wpis
  • Zwolennik świateł - niezalogowany 2017-10-17 12:40:51

    @Zwolenniku rond wsiąść sobie w samochód ciężarowy o długości około 17m i wyjedź z ulicy Kosowskiej w lewo jak będzie rondo tak ciasne jak w Węgrowie to życzę powodzenia. Na tym skrzyżowaniu wystarczy zrobić inteligentna sygnalizacje i będzie dobrze. W godzinach szczytu na wszystkich rondach masz korki przy sygnalizacji przynajmniej masz pewność ze zaraz będzie zielone i wiedziesz bez problemów a nie loteria zdążę czy nie.

    • Zgłoś wpis
  • aaa - niezalogowany 2017-10-17 17:42:38

    W Węgrowie ja nie mam problemów i też jeżdżę długim. Jeżeli UMIESZ jeździć samochodem to sobie poradzisz.

    • Zgłoś wpis
  • elo - niezalogowany 2017-10-17 18:43:03

    Bo niektórzy kierowcy ciężarówek to traktorzyści.

    • Zgłoś wpis
  • lolo - niezalogowany 2018-06-20 08:59:38

    20 lat temu zamiast MediaExpert stał budynek Sanepidu a później USC więc o czym tu mowa... O budowie ronda wraz nie było by mowy. Budynek stoi niemalże w tym samym miejscu ma jedynie większe gabaryty a i komora trafo naprzeciw która stoi już minimum 20 lat. To co jedynie się zmieniło to jakość nawierzchni z bruku na asfalt a dawny skwer Pielasy zamienili na plac św. Rocha. Mało doinformowany jesteś na rondo nie potrzeba hektaru miejsca .. być może za krótko żyjesz a ronda to nie zbawienie ludzkości... W Siedlcach mają ronda nie większe niż 2m w obwodzie i ludzie jakoś sobie radzą np rondo przy "królówce" obok komisariatu tam jest skwer ogrodzony murem a jakoś sobie poradzili i z tym żyją... rondo nie musi mieć 30m średnicy by mogło być nazywane rondem... wystarczy lekka przebudowa skrzyżowania ograniczenie miejsca zjazdowego i jest rondo które może mieć 3m średnicy a kierowcy będą się stosować do wyznaczonych zasad takie jest moje zdanie..

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ee - niezalogowany 2017-10-17 09:10:33

    Pewnie skończy się na lewoskręcie w ulicę Kosowską i światłach. Ronda nie są takie wspaniałe, a przynajmniej nie jednopasmowe w Sokołowie (rano korek do ronda na Wolności czasem zaczyna się już przy szpitalu).

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Raz dwa - niezalogowany 2017-10-17 09:31:53

    Ciężarowe pojazdy jadące od Kilińskiego zima nie wytraca prędkości do ronda i świateł tak samo jadąc pod górę nie wjada pod nią a pamiętajmy że zima co roku zaskakuje gddkia

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    JNS - niezalogowany 2017-10-17 09:37:18

    Tak naprawdę to jedno wielkie rondo powinno być wokół parku przy konkatedrze. Myślę że upłynniło by o ruch w tym miejscu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Aro - niezalogowany 2017-10-17 10:16:17

    A parking dla parafian? A kondukty pogrzebowe? Nie jest to dobry pomysł.

    • Zgłoś wpis
  • A - niezalogowany 2017-10-17 12:11:36

    Tylko trzeba wszystkich nauczyć używać z takich doskonałości. Mam na myśli kierowców i pieszych.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    987 - niezalogowany 2017-10-17 12:42:37

    Do zwolennik rond. Masz rację rondo *%#)!& rozwiązałoby sprawę, ale niedawno ktoś wydał zgody zarówno na budowę MediaEkspert jak i Św. Rocha.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Ziomal - niezalogowany 2017-10-22 20:46:14

    Wreszcie rozsądny komentarz... Dokładnie tak było, Miasto miało własny teren po Urzędzie Stanu Cywilnego ale Pan Burmistrz wolał mieć Budę oblepioną reklamami niż rozwiązać problem komunikacji w tym rejonie. Ciekawe czy przed wyborami znów zacznie głośić swoje mądrości o obwodnicach....

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Titan - niezalogowany 2017-10-17 17:11:59

    Na logikę - jeśli będzie kładziony nowy asfalt, to znaczy że będą światła- i bardzo słusznie. Niech dodadzą jeszcze lewoskręt w Kosowską. Sygnalizatory -oczywiście kierunkowe dla każdego pasa i będzie dobrze. Nie wiem jak ktoś wyobraża sobie upchanie dużego ronda, no ale to chyba można wykluczyć- nie spodziewam się rozbiórki nowo ułożonej nawierzchni czy wyburzania media expert

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kilka - niezalogowany 2017-10-17 18:52:07

    Ciekawe tylko jak będzie wówczas wyglądał wyjazd z lipowej gdy powstaną te słynne światła. Jedynie będzie można w prawo z Lipowej bo już w lewo to słabo.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • do kilka - niezalogowany 2017-10-17 21:08:10

    Wystarczy że będzie się przestrzegać obowiązujących przepisów -w tym przypadku ten o zakazie wjazdu na skrzyżowanie, gdy za nim nie możliwości kontynuowania jazdy. Tak będzie zostawiane miejsce na wyjazd z Lipowej w lewo. Może być też tak, że spece z GDDKiA wymyślą coś ciekawszego.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Nikt-xxx - niezalogowany 2017-10-17 21:29:41

    Rondo to słabszy pomysł. Wielu kierowców ma z tym problem. Czekają, patrząc aż ten z lewej wjedzie. Jak on już wjedzie, to Ty nie wjedziesz i będziesz stał. Masz luz na 2 długości samochodu? Wjeżdżaj! Ja 1 rok jazdy w Nowym Jorku + 26 lat w Wawce. Od 20 lat bez incydentu. Wiem, co piszę. Trzeba myśleć elastycznie i uczyć się. Pozdrowienia!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    misiek - niezalogowany 2017-10-17 22:43:42

    Cokolwiek oby nie było tego co teraz....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    sokołowiak - niezalogowany 2017-10-18 08:18:01

    38 lat za swoim kółkiem i w pełni zgadzam się z "nowojorczykiem" trzeba obserwować kierunkowskazy jadących na rondzie i właściwie oceniać ich szybkość, a zawsze znajdzie się luka, jeżeli wjazd będzie wystarczająco energiczny żeby nie blokować ruchu na rondzie. Niestety na tym skrzyżowaniu nie ma dość miejsca na porządne rondo, a kolejny koszmarek to za dużo! Jadąc z Kosowskiej na Długą zawsze na prawo w Wolności i w lewo w Kościuszki a później powolutku minąć przedszkole i już!!! ....jeszcze jedno - ludzie po pierwszym śniegu poćwiczcie poślizg kontrolowany na jakimś dużym i pustym parkingu lub placu. Szerokiej drogi i rozsądnej jazdy...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    sokołowiak - niezalogowany 2017-10-18 08:55:54

    zapomniałem o bardzo ważnej sprawie, - na tym skrzyżowaniu zawsze po dużym deszczu jest wielka kałuża, w czasie remontu trzeba zrobić porządne odwodnienie, ale nawet wtedy, gdy będą światła, jadący z góry będą czasem wchodzić w poślizg w czasie hamowania.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Nurek - niezalogowany 2017-10-23 07:58:22

    Żadne odwodnienie sie nie sprawdzi na skrzyżowaniu kosowskiej/lipowej z wolności. Bo niby gdzie chciałbyś odprowadzać wody opadowe? W cetyni wody jest zbyt dużo by odprowadzic wode z calego miasta po burzy

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Adam - niezalogowany 2017-10-18 10:56:39

    Obejrzałem sobie dziś dokładnie to miejsce. Da się zrobic spore rondo, jeśli udałoby się pozyskać teren od parafii konkatedralnej. A pomnik Rocha czy MediaExp to nie jest największy problem. Większym jest stacja trafo u wylotu Kosowskiej do przeniesienia.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Edzek - niezalogowany 2017-10-18 12:41:02

    O jakieś nowe spojrzenie na rondo że jest to możliwe

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zyga - niezalogowany 2017-10-18 12:22:44

    Problem z drożnościa rond rozwiazalby zakaz przepuszczania pieszych przez zjezdzajacych z ronda co niejednokrotnie blokuje cały ruch.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • piesza - niezalogowany 2017-10-18 19:16:20

    oczywiście, a piesi niech fruwają nad jezdnią :D liczą się tylko królowie szos :D

    • Zgłoś wpis
  • Zyga do pieszej - niezalogowany 2017-10-18 23:23:38

    Nie. Niech poczekają i puszczą ten samochód zjeżdżający z ronda (to trwa dosłownie chwilę bo następne auto zazwyczaj już skręca w inna ulicę i można swobodnie przejść). Często przejście pieszego przez pasy przy rondzie wygląda jak wtargnięcie bo pieszy uważa, iż samochody mają małą prędkość więc i tak się zatrzymają. Przepuszczenie 1-2 pieszych przy zjeździe z ronda blokuje ruch nieraz kilkunastu samochodów i całe rondo stoi (szczególnie przy ul. Wolności). Niektórzy kierowcy są oczywiście też temu winni, gdyż puszczają pieszych z przeciwnej strony ulicy, którzy dopiero wchodzą na pasy (mimo, iż pieszy ma wysepkę na środku pasów na której może się zatrzymać) - całość operacji trwa wieki. Jestem i kierowcą i pieszym, a będąc w roli pieszego nie wchodzę na pasy jak widzę duży ruch i samochód zjeżdżający z ronda, tylko staram wyczuć odpowiedni moment i dopiero wejść na pasy. Kierowcy wjeżdżający na rondo, którzy się długo zastanawiają też stanowią problem.

    • Zgłoś wpis
  • sokołowiak - niezalogowany 2017-10-19 08:00:25

    Zyga, to nierealne nie przepuszczać pieszych, jesteś "na bakier" z kodeksem. Inna sprawa to projektowanie przejść na obrzeżu ronda - to jest chore! Przejście moim zdaniem powinno być kilkanaście metrów od ronda, wtedy spokojnie zmieściło by się 2 osobowe, a długim zjeżdżającym z ronda też ułatwiło by życie, a pieszy widział by dłuższy odcinek drogi od ronda.

    • Zgłoś wpis
  • Zyga - niezalogowany 2017-10-19 17:09:17

    Nie jestem na bakier z kodeksem. Napisałem, iż problem rozwiązałby zakaz przepuszczania pieszych, a nie że takowy zakaz jest, ale nikt go nie stosuje. Znam przepisy i jak wchodzi pieszy gdy zjeżdżam z ronda to go przepuszczam (mimo, że blokuje rondo i narażam się na stłuczkę od zagapionego który jedzie po rondzie za mną). Co do odsunięcia przejść od rond - celna uwaga.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    sokołowiak do pieszy - niezalogowany 2017-10-23 12:59:16

    Nie macie obowiązku znać kodeksu drogowego, ale zapamiętajcie, że wysepka rozdzielająca dwa kierunki jezdni (np. przy rondach), na której jest przejście - rozdziela to przejście na dwa osobne przejścia i dlatego wchodząc na wysepkę obowiązuje konieczność sprawdzenia, czy jadący za wysepką pojazd zdąży wyhamowac i przepuścić pieszych! Osobowy jest 20x cięższy od przechodnia nie mówiąc już o ciężarowym!!! Włączajcie myślenie przed przejściem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama
Wróć do