Reklama

Słowo "normalny" do usunięcia? Gigant kosmetyczny już podjął pierwsze kroki

10/03/2021 17:35

Gigant kosmetyczny usunie słowo „normalny” z opakowań i reklam produktów do pielęgnacji urody i higieny. Słowo ma zniknąć z kosmetyków znanych marek m.in. takich jak Dove, Rexona, Love Beauty and Planet.

Gigant kosmetyczny usunie słowo "normalny" z opakowań i reklam produktów do pielęgnacji urody i higieny. Słowo ma zniknąć z kosmetyków znanych marek m.in. takich jak Dove, Rexona, Love Beauty and Planet. 

Określenie "normalny" dyskryminuje? To będzie koniec normalności w kolejnej znanej firmie. Na usunięcie tego słowa zdecydował się właściciel wielu znanych marek kosmetycznych - Unilever. 

Nie będzie już kremów i szamponów do "normalnych" włosów i "normalnej" cery. Ma to pomóc w walce z dyskryminacją oraz wykluczeniem, a zastosowanie "języka niewykluczającego" ma sprawić, że klienci poczują się lepiej.

To efekt kampanii "Positive Beauty - Pozytywne Piękno", którą rozpoczęła firma. 

Ponadto Unilever deklaruje, że nie będzie cyfrowo przerabiała kształtu ludzkiego ciała. Chodzi o rozmiar, proporcje i kolor skóry.

W reklamach marek Dove czy Axe ma pojawić się większa liczba materiałów, które będą przedstawiały ludzi z niedostatecznie reprezentowanych grup. W ramach kampanii "Positive Beauty - Pozytywne Piękno" podejmowane będą również działania związane z wprowadzeniem, na całym świecie, zakazu przeprowadzania badań kosmetyków na zwierzętach. 

Unilever chce osiągnąć to do 2023 roku. 

Natomiast do 2030 roku koncern chce wziąć udział w działaniach, które mają na celu poprawę stanu zdrowia, samopoczucia i zwiększenia poczucia sprawiedliwości wśród ludzi. Program ma objąć ok. miliard osób rocznie.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama
Wróć do