
Dziewięcioosobowa grupa uczniów z I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Sokołowie Podlaskim uczestniczyła 21 października w II Uniwersyteckim Konkursie Wiedzy o Rosji Niemczech "Od faszyzmu do upadku komunizmu" historia, kultura, społeczeństwo, geografia?.
Dziewięcioosobowa grupa uczniów z I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Sokołowie Podlaskim uczestniczyła 21 października w II Uniwersyteckim Konkursie Wiedzy o Rosji Niemczech "Od faszyzmu do upadku komunizmu" historia, kultura, społeczeństwo, geografia?.
Rywalizację zorganizowano pod patronatem Wydziału Neofilologii i Badań Interdyscyplinarnych Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego w Siedlcach, w ramach XVIII Festiwalu Nauki i Sztuki. I Liceum reprezentowała grupa w składzie: Iryna Prylepa, Łukasz Parzonka, Julia Ratyńska, Maksymilian Lech, Katarzyna Odowska, Jakub Lachowski, Izabela Sińczuk, Monika Kurowska oraz Jakub Dmowski
Zespoły zostały podzielone na trzy grupy. II miejsce zdobyła drużyna składająca się z uczniów klas II - Maksymiliana Lecha, Jakuba Lachowskiego oraz Katarzyny Odowskiej (opiekunowie Sylwester Mosiej, Wiesława Witkowska). Uczniowie zmagali się z pytaniami otwartymi oraz testem wyboru, który dotyczył szeroko pojętej historii, kultury, społeczeństwa i geografii Rosji oraz Niemiec w latach 1933-1991. Pytania konkursowe dotyczyły takich kwestii jak upadek muru berlińskiego, pieriestrojki, znanych postaci ze świata muzyki, polityki.Po konkursie dla uczestników przygotowano koncert piosenki autorskiej rodowitej moskwiczanki, poetki, muzyka, barda - pani Weroniki Doliny. Uczniowie wysłuchali autorskich pieśni artystki w języku rosyjskim.
Uczniowie byli przygotowywani pod kierunkiem nauczycieli języków obcych - Agnieszki Babickiej, Sylwestra Mosieja, Wiesławy Witkowskiej oraz Moniki Jeżowskiej. Przygotowując się do konkursu, młodzież korzystała ze zbiorów szkolnej biblioteki.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie