
Spożycie piwa od kilku lat w Polsce spada. W ubiegłym roku, jak podaje Wirtualna Polska, spadek spożycia był największy od 10 lat. W ciągu 5 lat rynek skurczył się o 5mln hl.
Spożycie piwa od kilku lat w Polsce spada. W ubiegłym roku, jak podaje Wirtualna Polska, spadek spożycia był największy od 10 lat. W ciągu 5 lat rynek skurczył się o 5mln hl.
- Znaleźliśmy się w potrzasku inflacyjno-akcyzowym. Należy zweryfikować podwyżki akcyzy, które zapisano na kolejne lata. Decyzje w tej sprawie podejmowane były w innych warunkach, a teraz sytuacja się diametralnie zmieniła na gorsze. W przeciwnym razie rynek czeka dalszy spadek
− apeluje Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie, cytowany przez Wirtualną Polskę.
Producenci piwa musza mierzyć się z wieloma problemami. Wśród nich są inflacja, drożejące surowce, energia, gaz i koszty pracy. Rynek dobija również akcyza. Ta na alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane i wyroby pośrednie wzrosła o 10 proc.
Jak wynika z danych Polacy coraz rzadziej sięgają po tanie piwa oraz te z dużą zawartością alkoholu.
- Konsumenci kupują i konsumują coraz mniej taniego piwa, przy jednoczesnej premiumizacji, czyli wzroście segmentów najdroższych - cytuje WP rozmowę Marcina Cyganiaka, dyrektora komercyjnego NielsenIQ w Polsce z Newserią.
Zwyżkę z każdym rokiem notuje natomiast piwo bezalkoholowe.
- Z danych Nielsena wynika, że w 2021 roku wartość ich sprzedaży sięgnęła poziomu 1,17 mld zł - o 157 mln zł więcej niż rok wcześniej - podaje WP.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie