Reklama

Burmistrz Iwona Kublik: idziemy w dobrym kierunku


Z IWONĄ KUBLIK, burmistrz miasta Sokołów Podlaski o podsumowaniu pierwszego roku kadencji, miejskich finansach, planach na reformę oświaty, sytuacji w SOK i innych trudnych tematach rozmawia Bożena Gontarz-Górzna


Za nami sesja podsumowująca ubiegły rok. Dostała Pani absolutorium i wotum zaufania. Ja poproszę Panią jednak o inne podsumowanie. Gdyby miała Pani sobie wystawić ocenę szkolną za ten ostatni rok pracy, to jaka by ona była?

Dawno w szkole nie pracowałam, ale myślę, że.. zasłużyłam na taką mocną piątkę.

Ambitnie...

Pewnie, że ambitnie!

Ale czy taka mocna piątka, to nie jest aby zawyżona ocena?

Uważam, że nie. Owszem, widzę też pewne niedoskonałości w tym pierwszym roku mojej pracy, niektórzy mogą je nawet nazwać minusami, ale uważam, że nie wynikały one z mojej winy. Natrafiłam na obiektywne przeszkody, które przy ogromnym nawale różnych spraw nie zawsze można było rozwiązać jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, czy w ciągu nawet jednego roku. Dobrze Pani wie, że w maju 2024 r. objęłam urząd bez przekazania go przez poprzednika. I to po tym, jak przez ponad 25 lat rządy sprawował jeden burmistrz. W urzędzie panował swego rodzaju szok, niektórzy skorzystali ze zwolnień lekarskich, inni zachowywali się tak, jakby całe miasto miało się zawalić. Ma Pani na co dzień kontakt z samorządowcami i rozumie Pani, jak ważne jest sprawne przekazanie obowiązków i ciągłość władzy w samorządzie. Ja, niestety, nie mogłam na to liczyć. Od pierwszego dnia były problemy, blokady, niedostatki, a nawet próby z zewnątrz powstrzymywania tego, co robię. Starałam się pilnować najważniejszych spraw, żeby nic co ważne dla naszego miasta nie zostało zaprzepaszczone. Według mnie tych kluczowych kwestii dopilnowałam właściwie i nikt mi nie może zarzucić, że coś zaniedbałam, coś zostało bezpowrotnie stracone. Muszę jeszcze zwrócić uwagę na dramatyczną sytuację finansową w jakiej przejęłam zarządzanie miastem. Fajnie jest rządzić, jak się ma pieniądze. A u nas kasa nie dość, że była pusta, to jeszcze trzeba było z marszu łatać wielomilionowy deficyt.

Reklama

To pozostańmy przy finansach. Przez wiele miesięcy mówiła Pani na sesjach i przy innych okazjach, że rozpoczęła Pani urzędowanie przy braku płynności finansowej miasta, z bardzo wysokim zadłużeniem. „Miasto w ruinie”, „katastrofalny stan finansów miasta” - takich określeń Pani używała. Tymczasem dane finansowe z sesji absolutoryjnej były dla wielu zaskoczeniem: niewielka, bo 233-tysięczna, ale jednak nadwyżka budżetowa i redukcja zadłużenia miasta o ponad 9,5 proc.

Te fatalne finanse miasta są faktem. Sama Pani opisywała na łamach „Życia Sokołowa” ranking Pisma Samorządu Terytorialnego „Wspólnota”, który pokazywał, w jakim miejscu byliśmy na koniec rządów mojego poprzednika. Podsumowując lata 2021-2023, Sokołów Podlaski znalazł się na 261. miejscu w Polsce, jeśli chodzi o wydatki inwestycyjne i na 264. miejscu jeśli chodzi o nadwyżkę operacyjną - przy 267 sklasyfikowanych miastach powiatowych, czyli na szarym końcu. W pozyskiwaniu środków unijnych było lepiej, mieliśmy 113. miejsce, czyli w połowie stawki. A sąsiedni Węgrów w tym samym czasie znalazł się na piątym miejscu w Polsce, jeśli chodzi o wydatki inwestycyjne. Niestety, liczby nie kłamią. Natomiast w 2024 r. zmniejszyliśmy wskaźnik zadłużenia miasta o 9,5 proc. i to jest fakt, chociaż nawet na sesji absolutoryjnej niektórzy radni próbowali to podważać. Ja bym postawiła im pytanie: dlaczego wcześniej przez wiele lat szorowaliśmy jako miasto po dnie? Bo przecież również wtedy byli radnymi miejskimi.

Reklama

To ja w tym momencie postawię się w pozycji tych, którzy mają wątpliwości: oni wskazują, że owszem, wskaźnik zadłużenia miasta rzeczywiście znacząco spadł, bo o wspomniane ponad 9,5 proc., ale kwotowo dług niewiele się zmniejszył i nadal przekracza 50 mln zł.

Tu trzeba takim osobom wyjaśnić, że przy określaniu poziomu zadłużenia samorządu (i nie tylko) nie możemy posługiwać się wartością nominalną, a jedynie relacją do dochodów budżetu wyrażoną wskaźnikiem procentowym. Tak jest również w przypadku budżetu państwa, gdzie zadłużenie podaje się w relacji do PKB. Bo to jest realna ocena poziomu długu, uwzględniająca m.in. potencjał kredytobiorcy i możliwość spłaty zadłużenia. Ważne jest również, na co zadłużenie jest przeznaczane - jeśli na inwestycje, które podniosą atrakcyjność miasta jest ok. Gorzej jeśli te środki są "przejadane", a w następstwie wpada się w pętlę zadłużenia.

Reklama

Muszę też wskazać na jeszcze jeden element: ubiegłorocznego budżetu, a mianowicie oparty był on na wątpliwych przychodach, które w dużej części się nie zrealizowały. Mówię m.in. o planowanych środkach ze sprzedaży dwóch działek, którymi nikt nie był zainteresowany. Stąd wzięło się wiele problemów.

Tegoroczny budżet miasta Sokołów Podlaski oparty jest na realnych podstawach i pewnych przychodach, nie ma tu kreatywnej księgowości i manipulacji. Niedawno podnieśliśmy wysokość dochodów do ponad 156 mln zł i wskaźnik zadłużenia jeszcze spadnie. Skoro nasz obecny budżet realizuje się właściwie, to znaczy, że nie ma w nim tych manipulacji, które niektórzy próbują mi zarzucać. A już zupełnym niedowiarkom chciałabym jeszcze przytoczyć jeden wskaźnik i to dość istotny.

Reklama

Co konkretnie ma Pani na myśli?

W ostatnim roku mieliśmy o 18 proc. więcej funduszy na inwestycje. To też świadczy o poprawie sytuacji. Bo skoro niby nic nie poprawiliśmy, skoro podobno zadłużenie nie spadło, to właśnie w tej kadencji realizujemy inwestycje, podczas gdy mój poprzednik musiał pożyczać na pensje i nie miał na wkład własny do inwestycji.

Wielokrotnie mówiła Pani na sesjach, w kontekście finansów miejskich, o tzw. restrukturyzacji zadłużenia. Proszę wytłumaczyć naszym Czytelnikom, na czym ta operacja polega, jakie dała efekty i co by jeszcze Pani w tym zakresie chciała zrobić.

Reklama

Wspominałam już o wyjątkowo trudnej sytuacji finansowej miasta, jaką zastałam. W pewnym momencie brakowało nam kilkunastu milionów złotych. Dostaliśmy ok. 3 mln zł tzw. „kroplówki” dla samorządów w związku z ustawową zmianą sposobu ich finansowania, ale to też radykalnie nie poprawiło sytuacji. Trzeba było podjąć pilne działania, które zapewnią miastu płynność finansową. Wspólnie z ekonomistami zewnętrznymi - gdyż na takie fachowe wsparcie mogłam liczyć - oraz panią skarbnik wypracowaliśmy najlepsze dla naszego miasta rozwiązania. Po pierwsze wyemitowaliśmy obligacje na 8,2 mln zł. Te pieniądze z jednej strony załatały nam dziurę budżetową, ale pozwoliły też spłacić 3,3 mln zł bardzo drogiego kredytu, dzięki czemu miasto poprawiło relację wskaźnikową wynikającą z art. 243 ustawy o finansach publicznych oraz mogliśmy uwolnione środki przeznaczyć na inwestycje. Spłaty kredytów zostały też ustrukturyzowane w czasie, bo brak możliwości regulacji zobowiązań przez miasto groziło bardzo dużymi konsekwencjami, do zarządu komisarycznego włącznie. To uratowało nam budżet i pozwoliło realizować planowane inwestycje. Byłoby korzystnie, gdyby udało nam się wykupić jeszcze ok. 20 mln zł kredytu zaciągniętego u finansowego pośrednika. W przypadku 9 mln zł, marże sięgają blisko 3 proc. Występowaliśmy już w poprzednim roku o wykup, ale wierzyciel nie wyraził zgody. W tym roku zwróciliśmy się z ponownym wnioskiem. Gdyby ta firma zgodziła się odsprzedać nam ten dług, pokrylibyśmy go kredytem z marżą dużo niższą - przy ubiegłorocznym kredycie ma ona poziom 0,75 proc. Tym, którzy chcą prostego wytłumaczenia, co dałaby nam taka operacja przy obecnym zadłużeniu Sokołowa – otóż różnica pomiędzy marżą 3 proc., a 0,75 proc. uwalnia w obsłudze długu miasta ponad milion złotych rocznie tylko na samej marży, a przecież kredyty będziemy spłacać przez wiele lat. Aby wyciągnąć budżet z opresji muszę czynić starania o zwiększenie dochodów i jednocześnie restrykcyjnie pilnować wydatków. Dobrze Pani wie, że gdybym miała ten dodatkowy milion w budżecie, to mogłabym być... "lepszym burmistrzem". Zaznaczam, że ja nie uważam, aby bycie dobrym burmistrzem polegało na masowym umarzaniu podatków, a to praktykował mój poprzednik. Ograniczyłam decyzje o umarzaniu podatków do absolutnie wyjątkowych sytuacji, gdy mamy do czynienia z dramatycznymi przypadkami losowymi. To naprawdę jednostkowe i rzadkie sytuacje. Dodam, że za pierwsze półrocze tego roku podatki spływają nam bardzo dobrze.

Jak długo Sokołów czeka takie zaciskanie pasa?

Reklama

Pewnych zasad ekonomii nie przeskoczymy. W tym roku też nie ma fajerwerków w budżecie, mamy zaplanowany deficyt. Zgodnie z tym, co wypracowaliśmy z ekonomistami, również w latach 2025-2026 musimy trzymać się żelaznej dyscypliny. Później – jeśli nie dojdzie do jakichś nadzwyczajnych wydarzeń – powinniśmy być w miarę normalnie funkcjonującym miastem. W opublikowanym właśnie rankingu zamożności samorządów pisma „Wspólnota” odnotowaliśmy ogromny skok o 26. miejsc w górę w ciągu roku mojego urzędowania. Zajmujemy obecnie 33. miejsce na 267 miast powiatowych w Polsce (awans z 59. miejsca), mamy również 8. miejsce na Mazowszu, zaraz po Węgrowie i Mińsku Mazowieckim. Rzec można, że równamy do najlepszych. Bardzo się cieszę z tego awansu, to też jest potwierdzenie tego, że idziemy w dobrym kierunku. Ale też nie popadajmy w euforię, że już jesteśmy bogaci. Sytuacja finansowa miasta nadal nie jest najlepsza, musimy cały czas wprowadzać rozpoczęty z dobrym skutkiem plan naprawczy.

W kampanii Pani komitet wyborczy rozbudził ogromne oczekiwania co do pozyskania dużych funduszy dla miasta, z tych zapowiedzi wyszło raczej niewiele... Często zaś pojawiają się zarzuty, że kończy Pani głównie to, na co pozyskał fundusze jeszcze Pani poprzednik.

Reklama

Tak, czytam czasem opinie, że tylko „żeruję na sukcesach poprzednika”, a sama to niewiele robię. Jednak apeluję tak do Pani, jak i do mieszkańców o rzetelne i uczciwe podejście do tej kwestii. Czy naprawdę uważacie, że jak ktoś pojawił się na zdjęciach z tekturowym kartonikiem, na którym wpisano kwotę dotacji pozyskanej na inwestycję, to znaczy, że zrealizował to zadanie? Weźmy jako przykład rozbudowę żłobka. Owszem, w poprzedniej kadencji pozyskano ok. 3 mln zł na to zadanie, ale nie było nawet podpisanej umowy o dofinansowanie, ani też nie było projektu tej rozbudowy. To skomplikowana, zagmatwana inwestycja, którą muszę zrealizować w kształcie narzuconym przez poprzednika, aby nie stracić dotacji. Jednak uważam, że to zadanie należało wykonać zupełnie inaczej, żłobek powinien być samodzielną placówką, a nie być dzielony w jednym budynku z przedszkolem. Przeprowadzenie inwestycji jest bardzo skomplikowane, gdyż dzieci z mieszczącego się w tym samym budynku przedszkola muszą na jakiś czas przenieść się do innych placówek. Spotykam się z ogromnym niezadowoleniem rodziców, co nie jest dziwne. Ale gdybym tej inwestycji nie wykonała, pierwsze media zarzuciłyby, że „Kublik nie potrafiła wykorzystać dotacji, którą załatwił Karakula”. Inwestycja jest w toku, właśnie rozstrzygamy przetarg na wykonanie robót. Podobnie jest z Aleją 550-Lecia. Cały proces inwestycyjny od podpisania umowy o dofinansowanie, znalezienia wkładu własnego i środków na roboty dodatkowe włącznie przypadł na tę kadencję. Udało się, właśnie tę inwestycję odbieramy. Przystąpiliśmy do prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej na modernizację dalszej części Alei 550-lecia, już przy innych założeniach. Chcemy wystąpić do Rządowego Programu Rozwoju Dróg z wnioskiem o dofinansowanie. Przy ubiegłorocznych problemach z budżetem z pełną świadomością przesunęliśmy pewne zadania z Polskiego Ładu na ten rok, bo nie było ani dokumentacji, ani pieniędzy. Podobne problemy dotyczyły remontu 12 ulic w formule "projektuj i buduj", które obecnie oddajemy sukcesywnie do użytkowania. A co do nowego ronda przy Siedleckiej, to owszem, poprzedni burmistrz zostawił mi umowę z wykonawcą. Problem w tym, że nie umiał się porozumieć ze starostwem, nie uzyskał pozwolenia na budowę i wszystko utknęło w martwym punkcie. Sprawnie rozwiązaliśmy problem dopiero z nowym starostą. Nie sztuką jest obiecać, dostać promesę. Kluczowe są te dalsze działania, o których mówiłam i proszę o rozsądek w ocenie tego, czy w rzeczywistości te inwestycje powinny być przypisywane mojemu poprzednikowi.

Wracam do pierwszej części pytania, o realizację obietnic kampanijnych dotyczących pozyskiwania pieniędzy.

Reklama

Ależ ja nie wycofuję się z żadnych obietnic z kampanii. Będę starała się zdobyć fundusze na ich realizację. Obecny rząd zmienił zasady finansowania samorządów, nie ma już programów w rodzaju Polskiego Ładu. Więcej pieniędzy trafia bezpośrednio do gmin i miast. Mamy do dokończenia inwestycje finansowane z programów rządowych, to jest teraz priorytetem, jednak planujemy też nowe. Złożyliśmy wniosek o pozyskanie 18 mln zł w ramach programu „Sokołów Podlaski jako wodna fabryka tlenu” - zielono-niebieska infrastruktura w ramach przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Planujemy kolejne zadania, m.in. związane z terenem dawnej Cukrowni - sporządzany jest Program Funkcjonalno-Użytkowy, a także z wykorzystaniem funduszy na obronność, ale tu nadal nie ma naboru wniosków. Podpisaliśmy umowę z WFOŚiGW na wymianę oświetlenia na ul. Repkowskiej i Siedleckiej - 74 lamp na nowoczesne, ledowe i co ważne - zużywające o wiele mniej energii, a tym samym tańsze w eksploatacji oraz na usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta. Pozyskaliśmy też 183 600 zł na V etap z Programu „Mazowsze dla sportu” na modernizację boiska przy SP nr 1. Dzięki dotacji powstanie bieżnia i skocznia do skoku w dal. Złożyliśmy też wniosek do Programu „Mazowiecki Program Rozwoju Bazy Sportowej” na budowę boiska wielofunkcyjnego przy SP nr 6. Tu finansowanie jest łączone - 30 proc. samorząd województwa i 30 proc. Ministerstwo Sportu, a 40 proc. wkład własny. To 1,3 mln złotych. Wniosek już uzyskał akceptację marszałka i został skierowany do ministra sportu. Naprawdę nie siedzimy z założonymi rękami. Poza tym minął dopiero rok kadencji, proszę nie rozliczać mnie z tego, co zaplanowaliśmy na 5 lat.

Miasto w ubiegłym roku pozyskało 4 mln zł na dalszą modernizację basenu, ale na dokończenie prac potrzeba kolejnych funduszy. Nie udało się zdobyć 3 mln zł dotacji z programu poprawy efektywności energetycznej budynków. Ma Pani pomysł, skąd zdobyć pieniądze, by zrobić to, co jeszcze potrzeba i w końcu basen otworzyć?

Reklama

W przyszłym tygodniu podpiszemy umowę na kolejny etap prac na basenie, czyli remont całej technologii basenowej. W przetargu wystartowały cztery firmy. Dobra wiadomość jest taka, że udało nam się zmieścić w kwocie, jaką zaplanowaliśmy. Projekt jest dobry, wiem jednak z własnego doświadczenia, jak ważny jest nadzór nad tego typu pracami. Skoro już wiemy, jaką kwotą jeszcze dysponujemy, możemy ogłosić przetarg na remont wszystkich pomieszczeń - projekt wystroju wnętrz - hali głównej, szatni, toalet etc. - jest już opracowany i bardzo atrakcyjny wizualnie.

Pani Bożeno, jasno trzeba powiedzieć, że my basen będziemy mogli otworzyć nawet bez tej wentylacji z rekuperacją. Kwestia wykonania wentylacji mechanicznej wraz z rekuperacją nie jest warunkiem koniecznym do otwarcia pływalni. Jest natomiast ważnym czynnikiem przy kosztach późniejszego funkcjonowania naszego basenu. Tylko jeśli pozyskamy fundusze na ten cel w terminie późniejszym, trudno będzie wyjaśnić mieszkańcom dlaczego ponownie trzeba będzie go zamykać. Dlatego, podchodząc praktycznie i ekonomicznie, tak bardzo zależało mi na pozyskaniu środków i przeprowadzeniu tej inwestycji teraz, równolegle z pracami remontowymi. Będziemy nadal szukać pieniędzy na ten cel. Owszem, nie dostaliśmy dotacji z programu poprawy efektywności energetycznej, ale było wiadomo, że na takie obiekty jak baseny, czy hale widowiskowe będzie trudno je pozyskać, bo założenia konkursu były takie, a nie inne. Uważam jednak, że trzeba próbować, szukać wsparcia gdzie się tylko da i ryzykować – nawet, jeśli ma się nie udać. Na temat basenu porozmawiamy szerzej za kilka dni, po podpisaniu umowy z wykonawcą.

Reklama

Co uważa Pani za swój największy sukces jako burmistrza w tym ostatnim roku?

Wrócę do tego, o czym już wspominałam – mimo braku przekazania władzy i ogromu problemów, żadna sprawa sądowa, administracyjna, inwestycje i inne zadania miasta nie zostały „zawalone”, bo czegoś nie dopilnowałam, albo termin minął. Naprawdę uważam to za duże osiągnięcie w tym trudnym 2024 roku. Pracowałam 16 lat w Urzędzie Miasta, później wielokrotnie współpracowałam z samorządami jako projektant prowadzący własną firmę i obserwowałam jakie straty i konsekwencje może spowodować zlekceważenie przepisów i terminów przez urzędników. Sama czasem się zastanawiam, jak zdołałam ten cały galimatias ogarnąć.

Poprawiliśmy sytuację finansową miasta – i to także jest sukces. Uważam za duży sukces to, że doprowadziłam do remontu „krajówek” w Sokołowie. Mojemu poprzednikowi to się nie udało przez wiele lat.

Co jeszcze? Zorganizowaliśmy obchody 600-lecia miasta bez pieniędzy, a nawet przy 300-tysięcznym deficycie, bo umowy były podpisane, a pieniędzy nie zabezpieczono w budżecie. Udał nam się tak wyśmiewany przez niektórych polonez na 600-lecie miasta. Nasz rekord pobito dopiero podczas obchodów 1000-lecia Królestwa Polskiego. Wszystkie media ogólnopolskie powtarzały, że poprzedni rekord należał do Sokołowa Podlaskiego. To duży i pozytywny rozgłos wobec wątpliwego ostatniego, kiedy Sokołów był wymieniany w kontekście kradzieży ponad 1,5 mln zł publicznych pieniędzy za poprzedniego burmistrza. Nadal uważam, że ten polonez jest szansą na promocję naszego miasta, trzeba ten temat kontynuować. Porozmawiamy o tym jeszcze w przyszłości.

To zapytam też o to, co Pani uważa za największą porażkę w tym pierwszym roku urzędowania?

Porażka, to zbyt mocne słowo, nie uważam czegokolwiek za swoją porażkę. Ale gdyby zapytała mnie Pani, co – patrząc z dzisiejszej perspektywy - zrobiłabym przez ten rok inaczej, to tu mogłybyśmy już podyskutować. Żałuję, że wcześniej nie zrobiłam zmian, jakie planowałam. Uważałam jednak, że gdy "płoną lasy", nie sposób skupiać się na różach.

O jakich zmianach Pani teraz mówi?

Przede wszystkim o reorganizacji w urzędzie miasta i innych jednostkach. Odkładałam to i odkładam, bo ciągle były jakieś pilne sprawy. Nawet urlopu w tym roku nie planuję, bo musimy z kilkoma sprawami zmierzyć się konkretnie i nie można dłużej czekać. Na dobrą sprawę zaakceptowałam wszystko, co zastałam w UM. Cenię wielu ludzi, którzy pracują tu nawet ponad 20 lat. Wbrew temu, co wieszczyli niektórzy, nie było żadnych zwolnień, ani rewolucji, tylko jakieś kosmetyczne ruchy. Teraz muszę pójść dalej.

Szykują się zwolnienia?

Tu nie chodzi o zwolnienia. Chodzi o konieczne zmiany organizacyjne w funkcjonowaniu magistratu i jednostek. Dostosowanie ich do wyzwań współczesnych. Ale jak Pani sama obserwuje, w naszym mieście każda próba zmian wywołuje jakąś panikę, protesty. Niepotrzebnie. Są pewne schematy, do których ludzie są zbyt mocno przywiązani, pokutuje lęk przed każdą zmianą, nawet jeśli czas pokazuje, że jest ona dobra.

Zmiany czekają też oświatę, co do tego nie ma wątpliwości, ale to temat budzący ogromne emocje. Między 1998 a 2025 r. liczba uczniów w mieście spadła z ok. 2900 do 1600, szkół publicznych mamy tyle samo, a doszła jeszcze podstawówka salezjańska. To, co zrobiliście Państwo w ramach zmian w oświacie, to stworzenie ZSP nr 1 oraz utworzenie zerówek przy szkołach. To za mało, wiemy że muszą być podjęte kolejne kroki.

Tak, ma Pani rację, że niektórzy mogą zarzucać nam, że minął rok, a z oświatą niewiele zrobiliśmy. Ale ja w pewnym momencie wstrzymałam niektóre działania, bo zwyczajnie szkoda mi było dzieci. To dorośli powinni odpowiedzialnie podejść do tematu reorganizacji. Ale jeśli przychodziły tu do mnie osoby i mówiły, że dzieci płaczą, bo im mają szkołę zamknąć, to jest to wina dorosłych. Nie wolno wywoływać paniki i wpajać dzieciom strachu przed szkołą...

Pani Burmistrz, ale nie jest tak, że brakuje pewnej kompleksowej koncepcji, jak ta reforma oświaty w Sokołowie ma wyglądać? Pojawiają się pewne jednostkowe pomysły, jak ten z zerówkami w szkołach, czy wymianą budynków z powiatem. Budzą protesty, bo ludzie nie są przekonani, że to element jakiegoś szerszego, logicznie pomyślanego i rzeczywiście mającego generować oszczędności planu?

Ja mam wizję tego, jak powinien wyglądać system oświaty w naszym mieście. Myślę, że to jest jasne dla wielu osób, że w Sokołowie powinny pozostać trzy publiczne szkoły podstawowe. Bezdyskusyjne jest istnienie SP nr 2 – w tamtym rejonie rozwija się budownictwo, szkoła jest tam niezbędna. Istnieć nadal musi też „Czwórka” na Kupientyńskiej, z tych samych powodów. W środku miasta wystarczy nam docelowo jedna duża szkoła, nie potrzeba trzech – a nawet czterech ze szkołą salezjańską. Jednak ja, jako burmistrz, nie chcę dyktować mieszkańcom, która ma pozostać. Ruszyła kampania informacyjna, przedstawimy sokołowianom dane na temat oświaty, liczby uczniów, kosztów utrzymania szkół. W wakacje nie będziemy robić rewolucji, ale informację w odcinkach przygotujemy. A jesienią zorganizujemy ponowne konsultacje, by wybrać już konkretne rozwiązania.

Co z wymianą budynków szkolnych między miastem, a powiatem sokołowskim? Pomysł upadł?

Nie, to wciąż otwarta sprawa, jeśli będzie wola obu stron, możemy rozmowy kontynuować.

Nie mogę nie zapytać o sytuację z Sokołowskim Ośrodkiem Kultury. Wojewódzki Sąd Administracyjny zakwestionował ostatnio decyzję o odwołaniu Marcina Celińskiego z funkcji dyrektora SOK, wcześniej sąd, prokuratura i Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych nie dopatrzyły się naruszenia prawa przez dyrektora. Sprawa jest w Sądzie Pracy. Nie można było tej sprawy inaczej załatwić?

Nie można było. Powiem tylko krótko, że od początku kadencji był problem w zakresie współpracy. Jeśli chodzi o tę sprawę, to jestem konsekwentna i nie chcę się na ten temat wypowiadać. Zapewniam, że miałam swoje powody, żeby postąpić tak, a nie inaczej, ale w przeciwieństwie do pana dyrektora nie opowiadam o tym publicznie. Sprawa jest w sądzie, czekamy na ostateczne werdykty.

A jeśli Pani te sprawy przegra?

Nie wszystkie sprawy się wygrywa, ale postępowania nadal trwają, nie zostały prawomocnie zakończone. Powtórzę – poczekajmy na ostateczne decyzje sądu, nie chcę dalej tego tematu dziś drążyć.

Nigdy publicznie nie skomentowała Pani powołania Jacka Drążkiewicza na dyrektora SOK. Jest to osoba budząca kontrowersje. Jest Pani zadowolona z tej nominacji?

Współpraca z poprzednim dyrektorem SOK nie była dla mnie możliwa, z nowym układa się właściwie. Sokołowski Ośrodek Kultury normalnie funkcjonuje, imprezy się odbywają, mam wrażenie, że sytuacja się uspokaja. Pani redaktor, dajcie jako media dyrektorowi trochę spokoju, pozwólcie się wykazać, a później rozliczajcie. Naprawdę, taka kolejność powinna obowiązywać.

Pytań, jakie mogłabym jeszcze zadać, jest trochę. Na sesji absolutoryjnej sama zwróciła Pani uwagę, że kwestia komunikacji ze strony władz wymaga poprawy. Jest szansa, że jako dziennikarze będziemy mieli łatwiej o informacje?

Wspominałam już na początku naszej rozmowy, że pierwszy rok mojej pracy to nawał różnych spraw, problemów, niemiłych niespodzianek. Czasem jak były gorące tematy w mieście, na sprawy komunikacji i wyjaśniania wszystkiego, co się dzieje zwyczajnie nie wystarczało mi czasu. Ale też faktem jest, że jako media nie daliście mi żadnej taryfy ulgowej, nie miałam nawet tych symbolicznych 100 dni spokoju, jakie daje się nowym władzom. Owszem, obiecałam poprawę komunikacji na sesji absolutoryjnej, staram się także z tej obietnicy wywiązywać i myślę, że Pani też widzi efekty.

Dziękuję za rozmowę


#Iwona Kublik

Miejsce zdarzenia mapa Sokołów Podlaski

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło i opracowanie własne Aktualizacja: 26/07/2025 14:03
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Uśmiechnijcie się brygada - niezalogowany 2025-07-26 14:31:30


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Ha ha ha - niezalogowany 2025-07-26 17:12:22

    Nie bedzie żadnego referendum nie wierzcie w bajki

    • Zgłoś wpis
  • Sokołowianin AD - niezalogowany 2025-07-27 07:49:01

    Referendum łatwo zrobić tylko czy jest ktoś kto będzie lepszym burmistrzem? Pani Kubik musi wziąć się za zdobywanie nowych pieniędzy na inwestycje, jak jest z PO to ma jakieś chyba znajomości. Niech się lepiej postara, a jej zastępczyni Danuta Domańska ma znajomych i kontakty z najważniejszymi politykami w tej partii zatem do roboty !

    • Zgłoś wpis
  • elf - niezalogowany 2025-07-27 21:18:10


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • Wyborca - niezalogowany 2025-07-28 13:21:46

    Do wszystkich wielbicieli obecnej władzy. Jeśli referendum będzie to napewno jest 30 głosów za odwołaniem burmistrz i radnych jest pewnych w moim gronie. A to tyło jedno małe grono 50 osób z których 20 się zastanawia. Ale co tam przecież obecna władza nie musi się martwić mocna 5 to jest coś! Jesień będzie gorąca po deszczowym lecie.

    • Zgłoś wpis
  • Wyborca - niezalogowany 2025-07-28 13:28:01

    Do Sokołowianin AD oczywiście, że jest chociażby Pan Marcin Celiński. Zadziwiające jest Twoje stwierdzenie, że cyt."że jest z PO to ma jakieś znajomości" przecież miałobyc transparentnie bez wykluczeń nie tak jak z PIS a tu mowa o znajomościach. Czyżby to kolejne szambo pod inną flagą? Nic się nie zmieniło nic a nic. Wciąż znajomości i kontakty tu pani Domańskiej emerytki z Węgrowa. Szkoda młodych.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rozczarowany - niezalogowany 2025-07-26 14:32:05

    Samouwielbienie Pani burmistrz przechodzi wszelkie granice absurdu. No ale cóż w przypisywaniu sobie zasług innych osób Pani Burmistrz jest świetna. Wobec tej buty znikają nawet te pozytywne rzeczy które się zadziały.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Obywatel - niezalogowany 2025-07-26 14:44:55

    No jak się to czyta, to mozna rzec jedno.... p. Burmistrz ma ogromne poczucie humoru i jeszcze większe mniemanie o sobie nie poparte konkretami. Obowiązuje hasło: cóż szkodzi obiecać....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • mieszkaniec Sokołowa - niezalogowany 2025-07-26 19:09:54

    Nie widzę tu obietnic, raczej p.redaktor rozlicza p.Kublik z tych obietnic i inwestycji w spadku po burmistrzu Karakuli Uważam że burmistrzyni się obroniła z większości tematów, jedynie SOK to porazka i to trzeba tak nazwać i nie owijać w bawełnę

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ewa - niezalogowany 2025-07-26 17:55:22

    No to teraz nasza Burmistrz zaorała się dokładnie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Mieszkaniec - niezalogowany 2025-07-26 18:17:48

    Czym konkretnie? Ja mam wręcz przeciwne zdanie, jestem zaskoczony niektórymi informacjami np. tymi o chwilówkach zaciąganych przez Karakulę! Takie pożyczki to biorą tylko desperaci. Nie wiedziałem, to skandal !

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ASDF - niezalogowany 2025-07-26 18:29:43

    mam nadzieję że basen uda się szybko wyremontować, to chyba dobre informacje są o przetargu ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Hahaha - niezalogowany 2025-07-26 19:52:58

    A to rondo na obwodnicy to już w ogóle miód malina! WSTYYYYYYYYD!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Zdzwiony - niezalogowany 2025-07-26 20:51:36

    Zaraz chwilka ... To wymyślił poprzednik, Karakula. Dlaczego krytykujesz teraz Kublikową? Miała oddać kasę i nie robić ronda? heloł

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stary żurnalista - niezalogowany 2025-07-26 21:13:59

    Krytyka to nie hejt: zatem proszę Administratora, żeby mojego komentarza nie usuwał. Przeczytałem z uwagą powyższy wywiad i to nawet dwukrotnie. Ciekawy materiał, profesjonalnie zrobiony: jest w nim wiele informacji. Byłem kiedyś dziennikarzem i domniemuję, że ostatnie pytania o byłego i nowego dyrektora SOKu Pani Burmistrz potraktowała zdawkowo i nie pozwoliła dziennikarce dopytywać o szczegóły. Niestety Pani Burmistrz! To jest sprawa, która bardzo Panią obciąża. Pozwoliła Pani na nagonkę na świetnego dyrektora, wspaniałego człowieka, na poziomie, który trącił prymitywnością. Mówienie dziś, że nie wszystkie sprawy w sądzie się wygrywa jest hipokryzją. Jeśli przegracie, to odszkodowanie dla dyrektora powinni zapłacić solidarnie członkowie tej nieszczęsnej Komisji Rewizyjnej z "jednym z najlepiej wykształconych ludzi w Polsce" Landzbergiem na czele (to oni stworzyli ten haniebny protokół z kontroli) i przewodniczącym Rady, który tak ochoczo pobiegł z tzw. protokołem do prokuratury. Wtedy to będzie uczciwe podejście do tematu. Jeżeli miasto tak zaciska pasa, to nie stać nas na rozrzutność i wydawanie publicznych środków na coś co nie powinno mieć miejsca.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anna - niezalogowany 2025-07-26 21:54:19

    Najpierw się zdziwiłam kiedy zobaczyłam że na tej stronie jest wywiad z burmistrzynią .Co się stało że p.Kublik rozmawia z redakcją z którą było tyle wojen ? Piekło stanęło? Jeszcze bardziej się zdziwiłam jak ten wywiad przeczytałam! Kilka spraw było dla mnie lekko szokujących. Te dziwne kredyty w dziwnych firmach to nie powinno się zdarzyć w normalnym mieście . Naprawdę nie widziałam że tak wygląda sprawa żłobka i tych innych Polskich Ładów . Nie wiedziałam że było takie duże umarzanie podatków za poprzedniej władzy .Dobrze że z pływalnią coś się ruszy wreszcie .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Edek - niezalogowany 2025-07-26 23:00:17

    Gdzie skatepark - miał być remontowany. Wakacje- a dzieci nie mają gdzie iść. Miejsce na stadionie - gdzie miała być strefa relaksu rozgrzebane... Bulwar częściowo posprzątany - kostka naprawiona a przy Żabce na wylocie bulwaru już od ponad tygodnia odsunięta betonowa studzienka którą maskuje już wysoka trawa . Tylko patrzeć jak dojdzie do nieszczęścia. Mieszkam przy dawnej straży , zgłaszałem sprawę do telefonów podlaskich bo to chyba ich .... ale nic nie pomogło. Co dziennie chodzę do Żabki i widzę że nikogo to nie obchodzi. Gdzie ten radny Iwański który tak biegał po mieście przed wyborami ? Teraz nic go nie obchodzi - powinien brać przykład z Zygmunta Wycecha- Ten przemierza miasto rowerkiem , wszystko widzi , z każdym pogada , zawsze coś doradzi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jola - niezalogowany 2025-07-27 00:21:56

    Opozycja głośno krzyczy!!!...a to znaczy, że Burmistrzyni się udało. Skończyły się układy, skończył się lobbing, bogaci płacą podatki, pojawiła się nadzieja na lepszą przyszłość dla miasta. Brawo!!! Tak trzymać!!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awe - niezalogowany 2025-07-27 09:40:48

    Skończyły się układy ?;-)? Wystarczy popatrzeć kto wygrywa przetargi albo kiedy nie są wcale organizowane ;-)

    • Zgłoś wpis
  • do Awe - niezalogowany 2025-07-27 15:07:34

    Podaj jakiś konkretny przykład kto niby wygrał z układu albo gdzie nie było przetargu mimo że musiał być . Chętnie się dowiem, gdyż takie posądzenia podchodzą pod zniesławienie

    • Zgłoś wpis
  • Bass - niezalogowany 2025-07-27 15:19:13

    To nie jest zniesławienie, tylko wyrażenie opinii i obserwacja sytuacji publicznej. Zwracanie uwagi na to, kto wygrywa przetargi lub że ich czasem brakuje, mieści się w granicach wolności słowa, szczególnie jeśli dotyczy to działań instytucji publicznych. Nikt nie został tu z imienia i nazwiska oskarżony, więc nie można mówić o zniesławieniu. Jeśli ktoś uważa, że wszystko działa transparentnie – wystarczy to pokazać. Krytyczne pytania nie są przestępstwem.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    XYZ - niezalogowany 2025-07-27 01:13:22

    Jeżeli mieszkańcy wg pani Joli są opozycją, to już wiadomo czemu w Sokołowie nigdy nie będzie dobrze za tych rządów....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sokołów - niezalogowany 2025-07-27 01:21:30

    Jeśli mają być 3 szkoły podstawowe to całkiem dobry pomysł, dwie już są wybrane a na trzecią nie widzę innej opcji jak jedynka. Tylko ta szkoła pomieści dzieci z obecnych trzech szkół. Nie ma sensu dobudowywac sal i wdawać się w koszty skoro mamy dużą przestrzeń gotowa. Dla mnie to logiczne, poco więc te gadki, spotkania, itd.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Mama z Dwójki - niezalogowany 2025-07-27 07:42:21

    Powiedz to rodzicom i nauczycielom z "6" a napewno powiedzą że to ich szkoła powinna zostać . Czuję że czeka nas gorąca jesień jak ma zapaść decyzja w tej sprawie i bez awantur się nie obędzie

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    zytelnik - niezalogowany 2025-07-27 07:39:37

    Pani burmistrz i pani redaktor bardzo ciekawy artykół. Tak jak tu ktoś pisał dla mnie też zaskakujące są dane o tych długach miasta. Nikt nie wiedział że tbrane były takie drogie "chwilówki" i teraz jest z nimi taki kłopot. Jeśli banki nie chciały dać kredytu miastu to to jest równi pochyła i skraj bankructwa u zwykłych ludzi też tak jest zazwyczaj????????????☹️

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Agataaa - niezalogowany 2025-07-27 08:18:56

    ta mocna piątka a nawet szóstka dla Pani Burmistrz należy się za remont ulicy Wolności bo teraz całkiem inaczej jedzie się przez miasto. tylko sorry ale są sprawy za które dwója . Miasto trzeba lepiej sprzątać bo jest brudno

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Fandor - niezalogowany 2025-07-27 09:21:39

    Jedzie się tak samo -czyli raczej stoi, albo non stop hamuje, znów przyspiesza -tyle że teraz po równym. Płynności ruchu nie ma tu żadnej, tą ulicę należałoby już dawno gruntownie przebudować, miejscami nieco poszerzyć. Sam nowy asfalt uznaje tu marny półśrodek i odwrócenie uwagi od kluczowego problemu.

    • Zgłoś wpis
  • Rozczarowany - niezalogowany 2025-07-27 14:23:31

    Do Agaaata Przecież Pani burmistrz ma tyle wspólnego z remontami krajówek co z zeszłorocznym śniegiem. To że Pani burmistrz jeździ i pokazuje się na śledzie nie znaczy że cokolwiek załatwiła.

    • Zgłoś wpis
  • Czytelnik - niezalogowany 2025-07-27 15:02:30

    To dlaczego nie potrafił tych remontów krajówek załatwić burmistrz Karakula? Tyle lat dziury straszyły. Więc teraz nie ujmujcie nowej burmistrz że nie ona. Pomogli pewnie inni, ale ona też za tym chodziła

    • Zgłoś wpis
  • elf - niezalogowany 2025-07-27 21:35:31

    no to po prostu zrób dobry przykład i sprzątaj po sobie. Smieci nie biorą się znikąd...

    • Zgłoś wpis
  • zygmunt - niezalogowany 2025-07-28 22:34:35

    Ulicę wolności wyremontował POWIAT - sprawdź u źródła

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    kaczor - niezalogowany 2025-07-27 09:04:26

    Mieszkaniec Pabianic, oświadcza, że autokar z Sokołowa był widziany. i kamery uchwiły zachwyt nad tym , co tam czarował...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Czy tak - niezalogowany 2025-07-27 09:51:58

    Mocna piątka to samoocena p.burmisyrz. Ja myślę, że nawet szóstka z lansu. To najlepiej wychodzi naszej burmistrzyni. W mieście totalny brud. A traktowanie pracowników i mieszkańców miasta na poziomie poniżej krytyki. Grunt to dobre mniemanie o sobie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Tomek - niezalogowany 2025-07-27 12:52:22

    Lans burmistrzyni mi przeszkadza. Wręcz przeciwnie. Jest atrakcyjną kobietą i to miłe dla oka. Ale oczekuję też solidnego wypełniania obowiązków burmistrza i tu trzymam kciuki.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    józek - niezalogowany 2025-07-27 09:55:01


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Do józka - niezalogowany 2025-07-27 10:52:49

    O czym Ty piszesz, człowieku? Chyba to uwielbienie dla platformerskiej władzy zamknęło Ci oczy. Nieliczenie się z nikim, traktowanie mieszkańców, którzy mają coś do powiedzenia, jako politycznych wrogów, „praworządność i demokracja - tak ja my to rozumiemy”, samozachwyt i nieustanny lans pełen manipulacji - to jest dzisiejszy obraz władzy miejskiej. Nikt nie tęskni za poprzednikiem, ale to, co mamy obecnie, wcale nie jest lepsze. Kreatywna księgowość, która dowodzi rzekomego zmniejszenia zadłużenia miasta - co za tupet! Inwestycje, na które środki zdobył poprzednik lub które wynikają z działania zupełnie zewnętrznych instytucji (jak GDDiA), awans w rankingu, w którym oceniano budżet ubiegłoroczny opracowany i w jednej trzeciej zrealizowany przez poprzednią władzę - to wszystko ma być dowodem na skuteczność działania Kublikowej. Śmiechu warte! Ona naprawdę ma sokołowian za durniów! Ale fakt - część mieszkańców w to wierzy i klaszcze w dłonie. Smutne…

    • Zgłoś wpis
  • Gregory - niezalogowany 2025-07-27 12:47:51


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Az - niezalogowany 2025-07-27 13:00:13

    Iwona zawsze miała o sobie wysokie mniemanie i tak pozostało. Ten wszechobecny lans o tym świadczy. Tylko nie to świadczy o wielkości , a to jak traktuje się innych ludzi. Proszę zapytać tych co z nią pracują.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Były radny - niezalogowany 2025-07-27 15:26:04

    Pani Iwono i Pani Bożeno -zamiast drzeć koty warto częściej tak porozmawiać. Efektem jest dużo naprawdę interesujących dla ludzi informacji. Czekam na otwarcie basenu i zbudowanie ronda tak na dobry początek!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ja - niezalogowany 2025-07-27 17:13:24

    Oglądałem migawki że spotkania z Tuskiem w Pabianicach. I kogo zobaczyłem? Naszą p.burmistrz w czerwonej sukience, żeby było dobrze ją widać. Najważniejsze to dobrze wstrzelić i w kadr. Ha, ha,ha. Lans najważniejszy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • 123 - niezalogowany 2025-07-27 18:41:43

    Do Ja Dziękuję za informacje Na You Toube ramię w ramię z zastępcą

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    123 - niezalogowany 2025-07-27 21:52:29

    Pani redaktor dlaczego usuwa Pani moje posty ? Dlaczego po dodaniu mojego komentarza nie zmieniła się numeracja w komentarzach ? Z racji wykonywanego zawodu i możliwości dodania komentarza pod artykułem Pani za to nie odpowiada a komentujący a Pani mnie jawnie alienuje

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • bgontarz 2025-07-27 22:19:02

    Usunęłam 3 komentarze spod tego artykułu, które uznaję za hejt. Można ogólnie powiedzieć, że 2 pochodzą od zwolenników Pani Burmistrz, jeden od przeciwnika. W mojej ocenie stanowiły przekroczenie granic krytyki. Jakoś innym osobom udaje się wyrazić swoją opinię w cywilizowany sposób, więc proszę po prostu stosować się do podstawowych zasad - nie poniżamy i nie obrażamy personalnie nikogo. A licznik komentarzy to sprawa czysto techniczna, jest nieprecyzyjny, jeśli usuwane są komentarze stanowiące odpowiedź na inny komentarz.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    zero - niezalogowany 2025-07-27 22:30:52

    Ciekawa samoocena. Tego nie da się już skomentować.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • SERV - niezalogowany 2025-07-28 09:02:41

    Każdy ma prawo oceniać swoje działania jak mu się podoba. Nasza burmistrzyni tak uważa, jej sprawa, ty się możesz z tym nie zgadzać tylko napisz argumentację dlaczego a nie takie ogólniki. Jak na pierwszy rok to poradziła sobie ogarniając jak widać trudny spadek po Karakuli , teraz zobaczymy co będzie dalej bo czas na własne zasługi w ściąganiu pieniędzy na inwestycje w mieście.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    lolek - niezalogowany 2025-07-27 22:32:12

    Tatu chwalą nas ...................

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Niezadowolony - niezalogowany 2025-07-27 22:51:31


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkańcy - niezalogowany 2025-07-28 07:40:26

    ,,,Co to znaczy idziemy w dobrym kierunku,,,,? mieszańcy żeby znaleźć pracę zmuszeni są wyjeżdżać do odległych miast .Co tu w Sokołowie się rozwija NIC .Pani Burmistrz niech się pochwali jak coś zrobi ,jak zacznie się rozwijać infrastruktura ,powstaną nowe zakłady pracy To wówczas można powiedzieć że idziemy w dobrym kierunku ,a takie przechwałki ......

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    123 - niezalogowany 2025-07-28 08:30:24

    Pani redaktor daleka jestem od hejtu zwłaszcza, że doswiadczam go od długiego czasu co nie znaczy, że nie mam prawa wyrazić swojego zdania za które odpowiadam

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • bgontarz 2025-07-28 08:57:00

    Najlepiej wyrażać swoje zdanie, podpisując się pod nim. Wtedy odpadają pokusy, by napisać za dużo. Naprawdę.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    SENIORKA - niezalogowany 2025-07-28 09:26:16

    Jest nowy dyrektor w domu kultury ,a co z zastępcą dyrektora ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    123 - niezalogowany 2025-07-28 10:33:48

    Pani redaktor nie ma żadnych pokus Jakiś czas temu napisałam na adres redakcji w zwiazku z usuwaniem moich postow, które uznaje Pani za hejt, teraz doszly sprawy techniczne Odpowiedzi nie otrzymałam

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • bgontarz 2025-07-28 11:06:27

    Nie przypominam sobie, żeby Pani coś mailem przysłała. Poza tym usunięte posty mają innego autora niż 123.

    • Zgłoś wpis
  • elf - niezalogowany 2025-07-28 12:09:06

    @ 123, usunięte posty to chyba te moje z "Lajkonikiem". Twoich nie widziałem nawet, bądź więc trochę bardziej łagodna dla Pani Bożenki :)

    • Zgłoś wpis
  • elf - niezalogowany 2025-07-28 12:57:30

    @123 Sprawdź sobie domenę i firmę która obsługuje ten hosting - https://www.whois.com/whois/zyciesokolowa.pl. Ja bym nie pisał przez formularz tylko na maila, lub bezpośrednio do Pani Bożenki na messenger, odpowiada.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    123 - niezalogowany 2025-07-28 12:11:46

    Proszę dla przypomnienia Pani redaktor

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • 123 - niezalogowany 2025-07-28 13:51:38

    Proszę jeszcze raz ponieważ znowu usunięto Co się tym razem Pani redaktor nie podoba ?

    • Zgłoś wpis
  • bgontarz 2025-07-28 14:51:22

    Ja nic nie widzę - proszę przesłać maila na [email protected]

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2025-07-28 13:03:19

    Moje spostrzeżenia nie hejt 1. Mocna piątka to buta 2. Co konkretnie pani dopilnowała bo póki co to same ogólniki 3. Podwyżka podatków i danin czyli drenowanie kieszeni Mieszkańców jest pani zdaniem antidotum na finanse Miasta? 4. Zwalanie odpowiedzialności na poprzedników tym razem na Radnych "niektórzy" już nie opozycyjni. Radny to Radny który ma swoje prawa z których korzysta. Czy nie może? 5. Manipulacja. A podwyżki podatków i danin to nie kolejne drenowanie kieszeni mieszkańców? Przypomnę pani nie płaci podatków i opłat w Sokołowie. 6. Ściągalność podatków tydzień opóźnienia i wniosek do US to kolejny ostry bar mieszkańców. Brak miękkiej windykacji 7. Kolejne utyskiwanie na poprzedników. Zero zero pozytywnego słowa ba temat pracowników. 8. Kolejne ja, ja, ja . Cóż nam to przypomina? 9. Stanowisko w sprawie dyrektora SOK? To już masakra brak konkretów skąd pomysł na kontrowersyjnego dyrektora? 10. Wymiana budynków wciąż aktualna a jak to się ma do dotacji na rozWój SP nr 1? 11. Bardzo oszczędnie na temat 4:0 z dyrektorem SOK? Bo czym się chwalić katastrofą? 12. Jak się winni poprzednia władze za defraudację to dlaczego skarbnik jest dalej skarbnikiem to nie skarbnik nadzorowała finanse? 13. Moja ocena myślę, że 1 to wszystko na co służyły działania tej władzy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • elf - niezalogowany 2025-07-28 14:45:47

    Ja też obiektywnie, nie hejt. Postaraj się pisać trochę bardziej po polsku. Próbując czytać Twój wywód muszę uznać, ze nawet AI zaprogramowana w Bangladeszu sprawniej posługuje się naszym językiem. Do której szkoły chodziłeś kolego?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Beata - niezalogowany 2025-07-28 13:14:21

    Pani Redaktor czy lepsza komunikacja jest kompromisem? Mam nadzieję, że nie chodzi tu o niepublikowanie finansowania obchodów 600 lecia. Miała Pani opublikować. Wydarzenie pn... Z jakich środków finansowane. Coś dziwnie z tym jest albo coś na rzeczy bo czekamy na takie zestawienie i nie ma i nie ma

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • bgontarz 2025-07-28 14:45:23

    Przecież już to wyjaśniałam! Miasto twierdzi, że finansowało obchody 600-lecia z własnej kasy i nie miało sponsorów. Dostałam jedynie wyliczenie kosztów imprezy w PP - koncertu Turbo, który nie doszedł do skutku. To kwota blisko 40 tys. zł, ale trzeba zaznaczyć, że zespół wystąpił w grudniu w SOK i tam sprzedano bilety. Co jeszcze mam wyjaśnić?

    • Zgłoś wpis
  • Beata - niezalogowany 2025-07-28 22:38:24

    Szanowna Pani Redaktor wierzę, że jednak Pani stanie na wysokości zadania i dokładnie wyjaśnić wydarzenie i finansowanie. Pani wyjaśnienie są co najmniej ... Proszę się przyłożyć taka Pani rola. Konkretne wydarzenie i jego finansowanie. Turbo to. Igrzyska poprosimy o konkrety ! Da Pani radę?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    PRACA! - niezalogowany 2025-07-28 14:22:47

    Czekam na konkretne oferty dla przedsiębiorców, którzy otwieraliby swoje przedsiębiorstwa na naszym terenie, dając pracę i jakiekolwiek szanse na przyszłość. Kwiatki? Fajnie, ale dla kogo? Bezrobotnych na ławeczkach? Drogi? Super! Przejezdni będą chwalić, a sokołowianom będzie się lepiej stąd wyjeżdżało. Naprawdę, wszystko lux, ale czekam na coś naprawdę konkretnego. Trzymam kciuki, żeby się udało.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Anzelm - niezalogowany 2025-07-29 10:16:43

    Konkretne propozycje dla przedsiębiorców - o czym Ty piszesz? Już dawno burmistrz powiedziała na sesji, że nie ściągniemy tutaj przedsiębiorców, bo nie mamy czym. Dlatego zaproponowała tańczenie poloneza. Nawet pan, który startował na burmistrza a potem zrezygnował na rzecz obecnej burmistrz i udzielił jej poparcia, występuje przeciwko niej, okazując swoje niezadowolenie i krytykując sadzenie żonkili przy bibliotece. Jest wesoło...

    • Zgłoś wpis
  • Sokołowianka Basia - niezalogowany 2025-07-29 10:49:49

    No chyba nie zrozumiałeś wypowiedzi Pani Iwony. Mowa była wyłącznie o terenach dawnej cukrowni i to tej części zabytkowej, reszta w dużej części należy do prywatnych firm. Masz tam kwitnący biznes w tych czerwonych murach? Nie masz, nie masz. Trzeba jakoś to wykorzystać w innych celach. Karakula tyle lat obiecywał cuda i nic z tego nie wyszło. Każde miasto powinno mieć coś, z czego jest znane - jakaś fajna akcja, festiwal, projekt. Czy Sokołów Podlaski ma się całej Polsce kojarzyć z parówkami i kiełbachą? Ja jednak wolę poloneza! Tylko już bez udawania rekordu Guinessa!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    c - niezalogowany 2025-07-28 14:27:37

    Nowy dyrektor sok. Dać mu czas? On nie miał wizji na pierwszej sesji, na kolejnej na której zabrał głos też średnio interesujący plan działania. Więc pytam na co czas? Ale szacun. Wystawiła sobie Pani 5, samouwielbienie, samochwała są faktycznie na wysokim poziomie. Czy jednak całokształt zasługuje na 5? Lekko wątpliwe

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • elf - niezalogowany 2025-07-28 15:23:56

    a czego oczekujesz nowego od Dyrektora SOK? Potrzeby nie zgłoszone nie istnieją. Ja w pierwszej kolejności chciałbym rozbiórki tego ***nika wokół budynku. Nie ma gdzie parkować, teren ogrodzony, nic się na nim nie dzieje, a nieliczne wolne miejsca grożą odholowaniem.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    marcin 17 - niezalogowany 2025-07-28 18:47:10

    Elf 100 procent racji dyrektor wydaje sie otwarty na propozycje mieszkańców ale mam pytanie do Pani Bożeny czy rozważa Pani przeprowadzenie wywiadu z dyrektorem SOK u ? Myślę że warto żeby Czytelnicy Życia Sokołowa lepiej go poznali i wiedzeli jaka ofertę dla mieszkańców będzie miał ośrodek pod jego kierownictwem

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • elf - niezalogowany 2025-07-28 19:47:46

    Marcin, to Dyrektor SOK, myślę, że to mieszkańcy powinni przedstawić jakieś oczekiwania czego chcą i nad tym się zastanówmy :) Poprzednia władza zrobiła nam tutaj jakiś wielki tygiel litewski który akurat do mnie nie przemawia, a i próżno szukać kogoś kto to lubi. Za poparcie dziękuję :)

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tylko ja - niezalogowany 2025-07-28 20:24:22

    Grunt to dobra taktyka. Nieważne czyje przedsięwzięcie , najważniejsze żeby dobrze ustawić się do zdjęcia. Zawsze znajdzie się ktoś kto uwierzy, że to moja zasługa. To jest metoda naszej burmistrzyni. A jak coś nie wyjdzie, to wina poprzedniego burmistrza. Rzeczywiście mocna piątka.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Dobre sobie - niezalogowany 2025-07-28 22:05:17

    Do elfa. Masz rację to mieszkańcy powinni przynieść gotowe pomysły na Sokołowską kulturę. Dyrektor weźmie za to pieniądze i będzie git. Dobre sobie. Za co on bierze pieniądze. Jeżeli jest w pracy to w większości pije kawę z młodymi pracownikami. Z każdym najmniejszym problemem leci do UM. Nie umie powiedzieć poprawnie kilku zdań. SOK to nie klub studencki, ale poważna instytucja która potrzebuje kompetentnego dyrektora. Jeszcze trochę i lata pracy poprzedników pójdą na marne. Wszystko co dzieje się w SOK, to zasługa długoletnich pracowników, którzy kontynuują to co robili przez poprzednie lata. Szkoda, bo Sokołowska Kultura była marką znaną w całym regionie i nie tylko. Nowy dyrektor to wybór p.burmistrz która wystawia sobie mocną piątkę. Nic dodać nic ująć.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ja wiem - niezalogowany 2025-07-29 12:34:43

    Do elfa nie przemawia" jakiś wielki tygiel litewski". A czy zadałeś sobie chociaż odrobinę trudu i wiesz o co tu chodzi? To jest kawał historii naszego miasta. Nasze miasto było ważnym punktem na szlaku W-wa Wilno. Może przejdź się do muzeum które mieści się w SOK i zapoznaj się historią. Nie można żyć tylko koncertami i zabawą. Jeżeli zapomnimy o naszych korzeniach to przestaniemy istnieć jako naród.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jola - niezalogowany 2025-07-30 09:02:59

    Byłam z dziećmi w muzeum w SOK a tam co? Stół bilardowy na cały hol -to jakiś żart !!! Dno totalne -nawet nie wiem co powiedzieć

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama