Reklama

Czy fotowoltaika opłaci się typowemu Polakowi?

12/04/2021 22:28

Żeby odpowiedzieć na powyższe pytanie musimy najpierw zastanowić się jaką najważniejszą cechę reprezentuje sobą typowy Polak. Przeanalizujemy następnie czym charakteryzuje się fotowoltaika.

Żeby odpowiedzieć na powyższe pytanie musimy najpierw zastanowić się jaką najważniejszą cechę reprezentuje sobą typowy Polak. Przeanalizujemy następnie czym charakteryzuje się fotowoltaika.

Finalnie zestawimy ze sobą oba uzyskane obrazy i stwierdzimy w jakim stopniu są ze sobą zbieżne. Tak więc: czy instalacja fotowoltaiczna opłaci się zwykłemu, przeciętnemu Kowalskiemu? Odpowiedź jedynie w niniejszym artykule…

Jaki jest typowy Polak?
Statystyczny Polak – na potrzeby naszej, intelektualnej zabawy nazwijmy go Kowalskim – z całą pewnością lubi pieniądze. To pewnik. Oczywiście: z przyjemnością wydaje je na jedzenie w dobrych restauracjach, czy podróże do Egiptu – niemniej nie lubi ich trwonić. Kowalski jest więc oszczędny.
Z całą pewnością denerwują go stałe podwyżki za energię elektryczną. Niestety: stale musi się z nimi mierzyć. Niepokój wywołuje u niego świadomość, że ceny za prąd będą już tylko wzrastać i zapewne nigdy nie spadną. Tak więc pobieżnie postrzegamy statystycznego Kowalskiego w kontekście problematyki fotowoltaiki.

Źródło: Pixabay

Czym charakteryzuje się fotowoltaika?
Ujmując to skrótowo: fotowoltaika jest gotowym sposobem na obniżenie swoich opłat za prąd. Polega ona bowiem na pozyskiwaniu darmowej energii z promieni słonecznych. W dalszej perspektywie czasowej oznaczać to musi czysty zysk. Według firmy JKT Solar – lidera omawianej przez nas branży – dobrze dopasowana instalacja pozwoli nam zapłacić nawet o 90% mniej za 1 MWh zużytej energii. Jeżeli użyjemy skrótu myślowego, to przełoży się to nawet na 90% oszczędności za prąd.

Co fotowoltaika zaoferuje typowemu Polakowi?
Skoro poznaliśmy już najważniejszą cechę przykładowego Kowalskiego, oraz wiemy czym jest fotowoltaika – to warto zastanowić się czy będzie nią on zainteresowany. Jeżeli postrzegamy naszą personę poprzez pryzmat oszczędności – to z całą pewnością nie spodoba się jej fakt, że cena za instalację waha się zazwyczaj między 10 000 a 30 000 złotych. Wszystko zależne jest od wielkości domu, oraz ilości członków rodziny. Jest to jednak koszt jednorazowy, po którym następuje już wytęsknione oszczędzanie.
Tym, co z całą pewnością spodoba się typowemu Kowalskiemu będzie fakt, że panele zbierać dla niego będą energię codziennie, przez 12 godzin, siedem dni w tygodniu. Innymi słowy uzyski energii będą stałe – nawet podczas dużego zachmurzenia i niewielkiego nasłonecznienia. Ponadto nadwyżka energii automatycznie przekazywana będzie do publicznej sieci energetycznej. Skorzystać z niej będziemy mogli w zimie, podczas odpowiednio mniejszego nasłonecznienia.

Podsumowanie
Odpowiedź na pytanie: „czy z fotowoltaiki będzie chciał skorzystać każdy Polak?” – musi być oczywiście przecząca. Wielu zrazi się wysoką, jednorazową opłatą za instalację. Coraz więcej z nas spogląda jednak dalekosiężnie w przyszłość. Takie osoby z całą pewnością docenią możliwość konwertowania darmowych promieni słonecznych w prąd.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Olo - niezalogowany 2021-04-13 06:52:03

    TAKI ARTYKUŁ O NICZYM, ZERO TREŚCI TYLKO PAPLANINA. Ani faktów,ani argumentów...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Lucek - niezalogowany 2021-04-17 00:10:46

    No a kim jest 'typowy' Polak? Na fotowoltaike moze nie stac kazdego, bo inwestycja jest rzeczywiscie spora, dlatego zreszta w Levadzie maja nie tylko panele, ale i piece czy pompę ciepła w ofercie asortymentowej. Dodatkowo tak by kazdego było stac na wymiane starego pieca, wprowadzili program kredytowy dla swoich klientów na 0%RRSO

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama
Wróć do