
Minimalny koszyk zakupowy w lutym był droższy niż przed rokiem - wynika z badania Koszyk Zakupowy, przygotowanego przez ASM Sales Force Agency.
Minimalny koszyk zakupowy w lutym był droższy niż przed rokiem - wynika z badania Koszyk Zakupowy, przygotowanego przez ASM Sales Force Agency.
Wprowadzona w lutym tarcza antyinflacyjna obniżająca podatek VAT na żywność, nawozy i paliwa, miała łagodzić skutki inflacji dla portfeli Polaków.
- Po znacznych wzrostach cen produktów spożywczych w styczniu 2022 r., analitycy ASM Sales Force Agency zaobserwowali w lutym niewielki spadek cen koszyków w skali miesiąca. Niestety kryzys na rynku paliw oraz przerwanie łańcuchów dostaw wielu produktów, mogą spowodować, że w kolejnych miesiącach inflacja i ceny poszybują w górę, mimo obniżonych stawek VAT
- podano w raporcie z badania Koszyk Zakupowy, przesłanego PAP przez ASM Sales Force Agency.
Minimalny koszyk zakupowy w lutym był droższy o 3,97 proc. niż przed rokiem - wynika z badania Koszyk Zakupowy, przygotowanego przez ASM Sales Force Agency. Z przesłanego PAP raportu wynika, że w stosunku do stycznia dało się jednak zauważyć niewielki spadek cen.
- Za koszyk złożony z najtańszych produktów w lutym 2022 roku trzeba było zapłacić 182,32 zł (mniej o 6,86 zł niż w styczniu), natomiast za koszyk produktów najdroższych - 304,75 zł (mniej o 0,37 zł niż w styczniu). Jednocześnie wzrosła różnica między najtańszym a najdroższym koszykiem w lutym 2022 r. (122,43 zł i jest ona o 6,49 zł wyższa niż w styczniu) - czytamy w raporcie.
Wszystko wskazuje na to, że niestety tak.
- Inflacja w najbliższych miesiącach przebije poziom 12 procent. Ta prognoza Narodowego Banku Polskiego, dotycząca III kwartału, nie pozostawia wątpliwości - czekają nas kolejne podwyżki. Niepokój związany z trwającą w Ukrainie wojną, gwałtowny i nieprzewidywalny wzrost cen surowców będą mieć fundamentalne znaczenie dla producentów. Zarówno te czynniki, podobnie jak utrzymująca się na słabym poziomie nasza waluta, będą wpływać na koszty produkcji w Polsce. Rosnące ceny paliw będą się bezpośrednio przekładać na koszty produkcji, transportu i logistyki. W kolejnych miesiącach spodziewamy się dalszych podwyżek cen produktów
- powiedział cytowany w raporcie dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency Patryk Górczyński.
Z raportu wynika, że w lutym 2022 r. względem 2021 roku podrożało 5 kategorii produktów: słodycze, dodatki, nabiał, używki i alkohol oraz produkty tłuszczowe. Podobnie jak w styczniu br. w największym stopniu zdrożały produkty tłuszczowe.Największy spadek cen w lutym 2022 widzimy z kolei w przypadku produktów sypkich (17,29 proc.).
Badanie koszyka zakupowego przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency w lutym 2022 r. wskazało, że najtańsze zakupy można było zrobić w hipermarketach (228,73 zł). Za zakupy w najdroższym kanale e-grocery, trzeba było wydać ponad 16 proc. więcej.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie