Reklama

Gigant handlu może opuścić Polskę? Pierwsze rozmowy zakończone

26/06/2021 10:00

Francuska sieć sklepów Carrefour może opuścić Polskę - informują tamtejsze media. Spółka nosi się ze sprzedażą sieci także na Tajwanie.

Francuska sieć sklepów Carrefour może opuścić Polskę - informują tamtejsze media. Spółka nosi się ze sprzedażą sieci także na Tajwanie. 

Serwis Wiadomości Handlowe powołując się na doniesienia portalu Challenges ujawnił, że od kilku miesięcy prowadzone są rozmowy na temat zbycia polskich i tajwańskich aktywów spółki. Te ma prowadzić szef grupy Carrefour Alexandre Bompard. 

W rozmowie z Reuters rzeczniczka Carrefour zaprzecza jednak, że podjęto już "jakąkolwiek decyzję o sprzedaży aktywów".

- W ramach przyszłej strategii Carrefour zastanawia się nad masą krytyczną swoich międzynarodowych spółek zależnych i ewentualnymi przyszłymi posunięciami w zakresie konsolidacji, aliansów lub zbycia - poinformowała. 

Carrefour rozpoczął swoją działalność w naszym kraju w 1997 roku. Sklepy tej sieci działają w kraju w sześciu formatach - hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe, sklepy specjalistyczne oraz sklep internetowy. 

Jak informują Wiadomości Handlowe na koniec pierwszego kwartału 2021 roku, francuska sieć miała w Polsce 947 obiektów handlowych.

Ewentualna sprzedaż tylu sklepów innej sieci handlowej, która już działa w Polsce może być skomplikowana, dlatego na początku roku mówiło się o zainteresowaniu zakupem kanadyjskiej spółki Alimentation Couche-Tard. Spółka ta jest właścicielem stacji benzynowych marki Circle K. 

Rozmowy zakończyły się jednak fiaskiem. 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Skoro nawet .. - niezalogowany 2021-06-26 19:27:46

    handel masowym towarem już się w PL nie opłaca, to co dalej?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama
Wróć do