
Bank Millennium ostrzega klientów przed fałszywymi mailami, w których oszuści podszywają się pod instytucję. Zobacz, jak nie dać się nabrać.
Bank Millennium ostrzega klientów przed fałszywymi mailami, w których oszuści podszywają się pod instytucję. Zobacz, jak nie dać się nabrać.
Do klientów przesyłany jest e-mail, który ma być potwierdzeniem rzekomego przelewu. W wiadomości natomiast jest link w formie obrazka, który ma kierować do faktury i szczegółów płatności.
W rzeczywistości link prowadzi do strony ze złośliwym oprogramowaniem, które umożliwia kradzież danych i przejęcie kontroli nad urządzeniem.
- Nie wysyłamy żadnych linków za pośrednictwem wiadomości e-mail czy SMS! Wiadomości z potwierdzeniem transakcji wysyłamy tylko po dyspozycji klienta z adresu: [email protected] - informuje bank.
Fałszywy e-mail nie został wysłany z adresu bankowego, ale z zagranicznej domeny.
Bank w komunikacie informuje, że w e-mailach z potwierdzeniem przelewu nie linkuje do szczegółów, a także nie przesyła faktur innych firm.
Przede wszystkim nie należy klikać w linki w wiadomościach e-mail czy SMS. Zwłaszcza, kiedy nie mamy pewności, kto jest nadawcą lub gdzie zostaniesz przekierowany.
Ponadto nie logujmy się do konta na nieznanych lub cudzych komputerach czy telefonach.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości po otrzymaniu wiadomości e-mail od banku Millenium możesz skontaktować się z bankiem pod specjalnym numerem telefonu +48 22 598 44 44.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie