
Irena Kur - nauczycielka języka polskiego i opiekun biblioteki w Zespole Szkół w Sterdyni przez cały rok starała się promować czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży.
Irena Kur - nauczycielka języka polskiego i opiekun biblioteki w Zespole Szkół w Sterdyni przez cały rok starała się promować czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży.
Zorganizowała akcję czytelniczą pod hasłem ,,Herbatka z ulubioną książką" , której kolejne odsłony przyciągnęły do biblioteki szkolnej wielu czytelników. Podczas tych spotkań, oprócz czytania fragmentów ulubionych książek, można było napić się herbaty oraz zjeść pyszne ciasto upieczone przez uczennice gimnazjum. Czytane przez uczestników spotkań fragmenty pochodziły z różnych książek, od ulubionych lektur szkolnych do kryminałów. Były wśród nich takie pozycje jak ,,Serce " Edmunda de Amicis, ,,Harry Potter" czy ,,Zwiadowcy Johna Flanagana"
Na andrzejkowe spotkanie przygotowano także wróżby związane z literaturą: losowanie książkowych zawodów i przebijanie serc z imionami bohaterów różnych utworów.
Z kolei podczas wigilijnego spotkania uczestnicy zgromadzili się wokół nietypowej choinki, nietypowej -bo ułożonej z książek i ozdobionej kolorowymi łańcuchami i lampkami. Tym razem czytano fragmenty dotyczące świąt Bożego Narodzenia pochodzące m. in. z utworu ,,Opowieść wigilijna" Karola Dickensa i ,,Dzieci z Bullerbyn’’ Astrid Lindgren. W świąteczny nastrój wprowadzały piękne kolędy śpiewane przez uczniów i nauczycieli.
W drugim tygodniu lutego odbyła się także walentynkowa ,,Randka w ciemno z książką". Polegała ona na tym, iż uczniowie mogli sobie wybrać pięknie zapakowaną książkę z naklejonym serduszkiem. Nikt nie znał tytułu utworu, więc ,,w ciemno" wybierał go tylko na podstawie zaklasyfikowania go do utworów przygodowych, kryminalnych czy fantasy. Zainteresowanie ,,randką" było nadspodziewanie duże, zabrakło nawet książek. W akcję włączyli się także nauczyciele z panią dyrektor Grażyną Bindułą na czele oraz inni pracownicy szkoły, którzy chętnie wypożyczali ,,tajemnicze" utwory.
Z kolei w maju uczennice z klasy 3 gimnazjum przeprowadziły quiz na podstawie lektur szkolnych. Uczestnicy mogli sprawdzić swoją wiedzę dotyczącą przeczytanych książek.
Takie akcje, oprócz promowania czytelnictwa, miały jeszcze inną zaletę, były okazją do integracji młodszych dzieci ze starszymi. Gimnazjaliści z uwagą słuchali fragmentów czytanych z dziecinnych książeczek i zachęcali młodsze koleżanki i młodszych kolegów do czytania i korzystania z zasobów biblioteki szkolnej, które w ostatnich miesiącach zostały wzbogacone o wiele nowych, ciekawych pozycji.
Na uwagę zasługuje też fakt, iż te spotkania odbywały się po lekcjach, a uczniowie w nich uczestniczący, nie żałują wolnego czasu na rozwijanie swych kompetencji czytelniczych.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie