Reklama

Marketing na Instagramie – jakie są trendy?

01/03/2019 10:25

Współczesną wizytówką firmy już dawno przestała być tylko jej strona internetowa, którą zainteresowane osoby odwiedzały w zależności od czasu, motywacji i chęci. To już nie wystarcza, zwłaszcza w szybkim tempie życia, jakie większość z nas prowadzi. Świat podbiły social media. Wystarczy, że zrobimy szybki „scrolling” tablicy i już wiemy, co dzieje się u większości naszych znajomych. Szansę dla siebie upatrują w tym także firmy, zarówno te większe i mniejsze. Social media marketing to pojęcie znane już wszystkim właścicielom firm, którym zależy na rozwoju i wyjściu naprzeciw aktualnym trendom. Urodzajnym polem do popisu jest z pewnością popularny Instagram. Ten portal społecznościowy początkowo rozwijający się nieśmiało, nieco w cieniu Facebooka (https://mediaclick.pl/social-media-marketing/), dziś przeżywa swoje lata świetności.

Współczesną wizytówką firmy już dawno przestała być tylko jej strona internetowa, którą zainteresowane osoby odwiedzały w zależności od czasu, motywacji i chęci. To już nie wystarcza, zwłaszcza w szybkim tempie życia, jakie większość z nas prowadzi. Świat podbiły social media. Wystarczy, że zrobimy szybki „scrolling” tablicy i już wiemy, co dzieje się u większości naszych znajomych. Szansę dla siebie upatrują w tym także firmy, zarówno te większe i mniejsze. Social media marketing to pojęcie znane już wszystkim właścicielom firm, którym zależy na rozwoju i wyjściu naprzeciw aktualnym trendom. Urodzajnym polem do popisu jest z pewnością popularny Instagram. Ten portal społecznościowy początkowo rozwijający się nieśmiało, nieco w cieniu Facebooka (https://mediaclick.pl/social-media-marketing/), dziś przeżywa swoje lata świetności.

Gdy liczby robią wrażenie

Na początek trochę statystyk, które pomogą nam uświadomić sobie jak ogromnych rozmiarów polem marketingowym jest popularny Instagram i o co tak naprawdę toczy się gra, która zdecydowanie jest warta świeczki. Z statystyk jasno wynika, że:

6 milionów Polaków (powyżej 13-ego roku życia) posiada aktywne konto na Instagramie, 80% użytkowników Instagramu korzysta ze swojego konta codziennie, średni czas aktywności jednej osoby na Instagramie to 40 minut dziennie, z tendencją wzrostową.

Powiedzieć, że to okazała grupa potencjalnych odbiorców, to jak nie powiedzieć nic. Reklama na Instagramie może zatoczyć naprawdę szerokie koło i przyprowadzić nowych klientów. Warto pamiętać, że ta platforma społecznościowa nie jest odpowiednia do nachalnej reklamy, ale rozważnej i sukcesywnej budowy wizerunku poprzez publikowane treści. Wymaga to konkretnego wysiłku, ale pole do popisu z ogromnym potencjałem.

Na podbój Instagramu

Instagram to narzędzie, która działa przede wszystkim na zmysł wzroku. Bazą postów są zdjęcia. Ale ostatnio serce użytkowników podbiła funkcja InstaStory. Są to 15-sekundowe relacje (zdjęcia lub video), które znikają po 24 godzinach od publikacji. Co to oznacza dla firm? Instagram Stories to świetny sposób na dzielenie się spontanicznymi wydarzeniami z „życia” produktu i jego marki. Odbiorca zobaczy tę relację wtedy, gdy będzie przeglądał InstaStory swoich znajomych. Pomiędzy nimi trafi na reklamę, która może go zaciekawić … lub nie. Oznacza to, że social media marketing na Instagramie to wcale nie taka przysłowiowa „bułka z masłem”. Użytkownicy tego portalu widzieli już nie jedno, dlatego treść reklamy musi naprawdę być odpowiedniej jakości i dobrym, chwytliwym pomysłem. Dobrze, jeśli z naszą marką kojarzyć się będzie konkretny lifestyle, który zainspiruje odbiorców i zbuduje u nich poziom zaufania do tego, co oferujemy. Prezentacja naszego produktu czy usługi nie może ograniczać się tylko to pieśni pochwalnej na temat jego zalet, ale tworzyć relację z klientem, najlepiej długotrwałą. Jak wynika z badań, odbiorcy cenią sobie firmy, które publikują interesujące i pomocne treści, stawiają na aktywną komunikację z nimi i dzielić się ważnymi wydarzeniami z życia firmy. Jednocześnie na naszym instagramowym profilu nie powinien panować chaos, ale wszystko powinno odbywać się w ramach przyjętej wcześniej strategii w ramach social media marketingu. Ponadto koniecznym rozwiązaniem jest bieżące monitorowanie tego, ile ile osób ogląda nasze relacje i posty i czy tendencja jest wzrostowa czy spadkowa. To pozwoli na szybką reakcję i ewentualne modyfikacje.

Marian Zieliński – https://mediaclick.pl

 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama
Wróć do