
Uczniowie kl. III Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Grochowie wzięli udział w kolejnych zajęciach prowadzonych w ramach innowacji „ Klasa bez barier”.
Uczniowie kl. III Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Grochowie wzięli udział w kolejnych zajęciach prowadzonych w ramach innowacji „ Klasa bez barier”.
Zajęcia przybliżyły uczniom problem niepełnosprawności ruchowej, z którą boryka się wiele osób. Zapoznali się z bajką terapeutyczną pt. „Leo i Nela” z serii „Bajki bez barier”. To bajka psychoedukacyjna, która wprowadza dzieci w świat rówieśnika niepełnosprawnego ruchowo, pomaga poznać i zaakceptować inność. Dzięki historii dziewczynki na wózku i jej pupila, dzieci poznały i lepiej zrozumiały problemy osób niepełnosprawnych. Niepełnosprawność ruchowa może mieć różny wymiar i przyczyny. Bohaterka książki jest osobą poruszającą się na wózku i niepełnosprawną od urodzenia, ale mimo trudności stara się cieszyć życiem i ma wsparcie w swoim psie – Leo. Dzięki tej historii dzieci mogły zobaczyć, jak czuje się główna bohaterka, gdy jest odtrącona, czy też obserwowana i kiedy zostaje sam na sam ze swoimi problemami.
Uczniowie obejrzeli również film z cyklu „Integracja”. Na jego podstawie omawiali, jak wygląda dzień dziecka niepełnosprawnego, z jakimi problemami się boryka oraz w jaki sposób zachowywać się w stosunku do osób z niepełnosprawnością ruchową. Film zwraca szczególną uwagę na sposoby postępowania z osobami niepełnosprawnymi ruchowo w różnych sytuacjach i miejscach, także w przestrzeni publicznej. Osoby niepełnosprawne ruchowo muszą borykać się z wieloma trudnościami. W ciągu każdego dnia stawiają czoła sporej ilości wyzwań, które dla zdrowych osób nie stanowią żadnego problemu. Po obejrzeniu filmu, pracując w grupach, uczniowie przedstawili za pomocą środków plastycznych różnorodne możliwości spędzania czasu wolnego z osobami niepełnosprawnymi ruchowo.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie