Reklama

Poznaliśmy pierwsze założenia modernizacji linii kolejowej Sokołów - Siedlce

19/08/2021 10:07

Podczas konsultacji w tej sprawie przedstawiciel firmy przygotowującej studium planistyczne omówił szczegóły inwestycji, która polega na odtworzeniu połączenie kolejowego pomiędzy Sokołowem Podlaskim a Siedlcami.

Podczas konsultacji w tej sprawie przedstawiciel firmy przygotowującej studium planistyczne omówił szczegóły inwestycji, która polega na odtworzeniu połączenie kolejowego pomiędzy Sokołowem Podlaskim a Siedlcami.

Inwestycja ma być realizowana w ramach rządowego „Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej+ do 2028 r.”. 85% funduszy na ten cel ma pochodzić z budżetu państwa, pozostałą część – od samorządów. Projekt modernizacji linii nr 55 między Sokołowem Podlaskim a Siedlcami zyskał wsparcie samorządu województwa mazowieckiego. Władze województwa zleciły firmie Centrum Doradztwa Infra przygotowanie studium planistycznego zadania.
18 sierpnia podczas konsultacji prowadzonych online Cyryl Gzyło, przedstawiciel Centrum Doradztwa Infra przedstawił wstępne założenia studium. Firma opracowała trzy warianty inwestycji, różnice między nimi dotyczą jednak przebiegu linii na terenie miasta Siedlce. Pierwszy zakłada modernizację linii w obecnym kształcie, drugi – budowę połączenia do miejscowości Purzec, trzeci – budowę łącznicy kolejowej, która umożliwi przekierowanie połączeń z Sokołowa bezpośrednio na linię do Warszawy, z pominięciem stacji Siedlce.

W Sokołowie Podlaskim stacja kolejowa zlokalizowana byłaby w pobliżu dawnego dworca (dziś jest tam biblioteka), między ulicami Wolności a Lipową. Jednotorowa linia biegłaby do przystanku Bielany Podlaskie, który zostałby przeniesiony o kilkaset metrów w stosunku do dawnej lokalizacji, bliżej Bielan. Kolejny przystanek znajdować się ma 6 km dalej w miejscowości Stany Duże (dawniej był w Podnieśnie). 4 km dalej pociąg zatrzymywałby się w Suchożebrach, 3 następnym przystankiem byłyby Borki Siedleckie. Kolejny przystanek znajdowałby się już na terenie Strzały, w rejonie przecięcia linii z drogą krajową nr 63. W wariancie drugim przystanek miałby zostać zlokalizowany niedaleko ul. Północnej w Siedlcach, blisko zabudowań mieszkalnych.

Zapytaliśmy o elektryfikację linii, bo pierwsza koncepcja zakłada, że nie będzie ona zelektryfikowana.
- Będziemy badać, czy z punktu widzenia ekonomicznego i środowiskowego linia powinna być zelektryfikowana. Jak najbardziej taka możliwość istnieje - wyjaśnił Cyryl Gzyło.
Inni uczestnicy konsultacji pytali też o to, czy zakładana prędkość maksymalna pociągów – 120 km/h – jest wystarczająca.
- Wyższa prędkość oznaczałaby znaczący wzrost nakładów, a nie przekładałoby się to specjalnie na skrócenie czasu przejazdu - mówił przedstawiciel firmy Infra.
Studium planistyczne ma być gotowe na początku listopada.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama
Wróć do