Reklama

Poznaliśmy pierwsze założenia modernizacji linii kolejowej Sokołów - Siedlce

19/08/2021 10:07

Podczas konsultacji w tej sprawie przedstawiciel firmy przygotowującej studium planistyczne omówił szczegóły inwestycji, która polega na odtworzeniu połączenie kolejowego pomiędzy Sokołowem Podlaskim a Siedlcami.

Podczas konsultacji w tej sprawie przedstawiciel firmy przygotowującej studium planistyczne omówił szczegóły inwestycji, która polega na odtworzeniu połączenie kolejowego pomiędzy Sokołowem Podlaskim a Siedlcami.

Inwestycja ma być realizowana w ramach rządowego „Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej+ do 2028 r.”. 85% funduszy na ten cel ma pochodzić z budżetu państwa, pozostałą część – od samorządów. Projekt modernizacji linii nr 55 między Sokołowem Podlaskim a Siedlcami zyskał wsparcie samorządu województwa mazowieckiego. Władze województwa zleciły firmie Centrum Doradztwa Infra przygotowanie studium planistycznego zadania.
18 sierpnia podczas konsultacji prowadzonych online Cyryl Gzyło, przedstawiciel Centrum Doradztwa Infra przedstawił wstępne założenia studium. Firma opracowała trzy warianty inwestycji, różnice między nimi dotyczą jednak przebiegu linii na terenie miasta Siedlce. Pierwszy zakłada modernizację linii w obecnym kształcie, drugi – budowę połączenia do miejscowości Purzec, trzeci – budowę łącznicy kolejowej, która umożliwi przekierowanie połączeń z Sokołowa bezpośrednio na linię do Warszawy, z pominięciem stacji Siedlce.

W Sokołowie Podlaskim stacja kolejowa zlokalizowana byłaby w pobliżu dawnego dworca (dziś jest tam biblioteka), między ulicami Wolności a Lipową. Jednotorowa linia biegłaby do przystanku Bielany Podlaskie, który zostałby przeniesiony o kilkaset metrów w stosunku do dawnej lokalizacji, bliżej Bielan. Kolejny przystanek znajdować się ma 6 km dalej w miejscowości Stany Duże (dawniej był w Podnieśnie). 4 km dalej pociąg zatrzymywałby się w Suchożebrach, 3 następnym przystankiem byłyby Borki Siedleckie. Kolejny przystanek znajdowałby się już na terenie Strzały, w rejonie przecięcia linii z drogą krajową nr 63. W wariancie drugim przystanek miałby zostać zlokalizowany niedaleko ul. Północnej w Siedlcach, blisko zabudowań mieszkalnych.

Zapytaliśmy o elektryfikację linii, bo pierwsza koncepcja zakłada, że nie będzie ona zelektryfikowana.
- Będziemy badać, czy z punktu widzenia ekonomicznego i środowiskowego linia powinna być zelektryfikowana. Jak najbardziej taka możliwość istnieje - wyjaśnił Cyryl Gzyło.
Inni uczestnicy konsultacji pytali też o to, czy zakładana prędkość maksymalna pociągów – 120 km/h – jest wystarczająca.
- Wyższa prędkość oznaczałaby znaczący wzrost nakładów, a nie przekładałoby się to specjalnie na skrócenie czasu przejazdu - mówił przedstawiciel firmy Infra.
Studium planistyczne ma być gotowe na początku listopada.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Pamietamy - niezalogowany 2021-08-19 10:49:14

    Kto likwidował w Sokołowie cukrownię, kolej... Pamiętamy kto planuje budowy obwodnicy, kolei...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • zaza - niezalogowany 2021-08-19 11:05:46

    Pięknie planują: milion samochodów elektrycznych, 100 tys. mieszkań w ramach Mieszkanie +, elektrownię w Ostrołęce, CPK, odbudowę przemysłu stoczniowego, powrót do VAT 22%, rozwój kopalń i otwarcie tych zamkniętych, przywrócenie opieki lekarskiej i stomatologicznej w szkołach, itd. Aż mi się łza w oku zakręciła od tego planowania...

    • Zgłoś wpis
  • Do sceptyków - niezalogowany 2021-08-19 18:17:30

    Czas wracać na klimowizne. Tam nie będziecie mieli ani kolei, ani obwodnicy.

    • Zgłoś wpis
  • do "pamiętamy&q - niezalogowany 2021-08-19 18:34:20

    "Ostatni pociąg pasażerski odjechał ze stacji w Sokołowie Podlaskim 1 kwietnia 1993 r." W tymże roku premierem była Hanna Suchocka z Unii Wolności, a potem Waldemar Pawlak

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Czas przedwyborczy - niezalogowany 2021-08-19 11:07:42

    już nadszedł. Czekam kiedy obiecają gruszki na wierzbie w okresie zimowym. A tak poważnie, odbudowa tego połączenia to zmarnowane pieniądze. Inwestycja bedzie generować potężne straty. Nie zarobi na "siebie".

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • marlom - niezalogowany 2021-08-19 11:10:20

    nie ważne że nie zarobi. Będziemy dumni że mamy kolej, a potem wsiądziemy w samochód i pojedziemy nim do Siedlec / Warszawy. Najbardziej bronią inwestycji Ci którzy z Sokołowa nie wyjeżdżają.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Konieczne metro - niezalogowany 2021-08-19 11:46:07

    Kolej, cóż tam kolej. W Sokołowie konieczne jest metro. I dwie stacje przesiadkowe. Jedna przy urzędzie miasta i druga przy urzędzie powiatowym. Ale - uwaga: z oddzielnymi wejściami i wyjściami. Mam jeszcze jeden pomysł na miarę naszych miejskich i powiatowych statystów: oto wiedzę przed wybroczą, a więc i pilną konieczność uspławnienia Cetyni. Tak aby do portu Sokołów mogły wpływać wszystkie te morskie statki, które sforsują przekop mierzei wiślanej. A nad tym wszystkim poproszę helikopter, żeby można było zrzucać na lud pracujący złote długi polskiego ładu!!! Niech się lud cieszy ...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Do przeczytania i wy - niezalogowany 2021-08-19 13:24:08

    http://www.iripk.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=457:optymalizacja&catid=7:kolej&Itemid=111

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Do - Pamiętamy. - niezalogowany 2021-08-19 18:24:15

    Jak to kto - Sawicki pomagał Tuskowi - byli w koalicji. Cukrownia to Sawickiego pierwsza praca po studiach - to z niej się wypromował na Wójta Repek. A potem cóż - Sejm , Ministerstwo Telekomunikacji , następnie Min. Rolnictwa i nazwał NAS rolników ,, frajerami ,,. ???...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ja - niezalogowany 2021-08-19 18:39:34

    A Cukrownię zlikwidowano w 2004 roku, za premierowania Leszka Millera.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ale... - niezalogowany 2021-08-20 05:25:55

    Nie będzie Bielan Podlaskich , bo trwa w Gminie przekształcenie w nazwę ,, same ,, Bielany i nazwy ulic , i tak stacja PKP może być w Bielanach przy ulicy np. Kolejowej Nr ???.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Edek - niezalogowany 2021-08-20 07:14:15

    Ten trzeci warjant z dodatkowym połączeniem z Warszawą jest bardzo dobry o by pociag nie jechał dłużej niż bus

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • marlom - niezalogowany 2021-08-20 07:54:42

    Pociąg Siedlce - Warszawa jedzie ok. 1,5 godz. Zakładając 25 min. z Sokołowa do Siedlec może czasowo być konkurencyjny (bez zmiany kierunku w Siedlcach). Cenowo już tak konkurencyjnie nie wychodzi - bo pociąg z Siedlec do Wawy kosztuje 22 zł. Jeśli doliczymy Sokołów to już min. 32 zł. za bilet. Podobna trasa PKP Suwałki Augustów to bilet 12 zł. Częstotliwość kursowania też jest ważna. Busy szybciej zrobią promocję żeby przyciągnąć klienta.

    • Zgłoś wpis
  • jogobalon - niezalogowany 2021-08-20 11:57:03

    Najszybsze pociągi z Siedlec dojeżdżają już teraz do Warszawy Wschodniej w 50 minut. W najbliższych latach jest duża szansa że linia kolejowa nr 2 (Warszawa-Siedlce) będzie dostosowana do prędkości 200 km/h. Możliwy więc będzie jeszcze krótszy czas przejazdu

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Leming...... - niezalogowany 2021-08-20 19:47:18

    ....woli busikiem z kolanami pod brodą. Tylko nìech nam nie szkodzi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    litości. - niezalogowany 2021-08-22 07:24:10

    Nim ja z Bielan Wąsów zajdę na stację PKP to Busem ( z tymi kolanami pod brodą ) będę już pod Siedlcami , a z Wąsów do Sokołowa to pieszo będę na Żanęcinie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • xxx - niezalogowany 2021-08-26 07:40:38

    po co masz iść hulajnogę lub skuter sobie wypożyczysz.

    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama
Wróć do