
Jak podaje portal nakolei.pl, Mazowsze zawarło umowy na opracowanie studiów niezbędnych do realizacji projektów rewitalizacji linii Sokołów Podlaski – Siedlce i Ostrów Mazowiecka – Małkinia w ramach Programu Kolej Plus.
Jak podaje portal nakolei.pl, Mazowsze zawarło umowy na opracowanie studiów niezbędnych do realizacji projektów rewitalizacji linii Sokołów Podlaski – Siedlce i Ostrów Mazowiecka – Małkinia w ramach Programu Kolej Plus.
Pierwotnie samorząd województwa mazowieckiego zgłosił cztery projekty do programu Kolej Plus, dwa z nich dotyczyły powiatu sokołowskiego. Wszystkie przeszły do drugiego etapu Programu, natomiast Urząd Marszałkowski zrezygnował z dwóch z nich. Jeden dotyczy odbudowy linii Sokołów Podlaski – Małkinia. Więcej o tej sprawie tu:
[ZT]7045[/ZT]
Jak podaje portal nakolei.pl, Mazowieckie Biuro Planowania Regionalnego udzieliło zamówienia na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego (niezbędnego do złożenia w ramach II etapu naboru do Programu Kolej Plus) dla projektów rewitalizacji linii kolejowych nr 55 Sokołów Podlaski – Siedlce (wykonawca: BBF) oraz nr 34 Ostrów Mazowiecka – Małkinia (konsorcjum Infra CD i Instytut Kolejnictwa); całkowity koszt wyniesie 1,245 mln zł netto. Wykonawca ma obowiązek przeprowadzenia spotkań informacyjnych ze społeczeństwem miejscowości, w których planowana jest realizacja projektów.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
A czy ktoś sprawdził w ogóle czy ktoś będzie jeździć tymi kolejami? Skoro połączenie z Warszawą trwać będzie ok 1.40 to nadal busem jest wygodniej, bo bez przesiadki
właśnie chyba sam brak przesiadki jest wygodniejszy bo rozumiem, że nie porównuje Pan/Pani komfortu jazdy
A weź przestań z tymi och ach busami. Kto mniejszy to sobie chwali. Większy w Wawie wysiada z niego z bolącymi kolanami i kręgosłupem oraz d@$& (samocenzura), a i w uszach dzwoni od umcy-umcy z radia pana kamikadze. Już wolę dopłacić wsiąść do autobusu dla dostosowanego w rozstawie siedzeń dla pasażerów ciut większego wzrostu co nie muszą kulasów po przekątnej ustawić i wbijać się max w fotel żeby kolan nie obijać.
Oczywiście. Każdy chętnie zapłaci 2 x więcej i spędzi w podróży 2 x więcej czasu w podróży, żeby tylko kolana nie bolały. Dodatkowo chętnie poczekają minimum dodatkową godzinę na pociąg Siedlec, bo przecież nie będzie on jeździł 6 x dziennie. Przejadą się raz z ciekawości i będą jeździć busem. Życzę sukcesu, ale nie tędy droga i ona nie ma sensu...
Busem wygodniej ???
Z 5 lat temu w Bielanach zburzono z przed II wojny światowej peron stację i 2 budynki socjalne ( z czerwonej cegły - palonej ). Nawet Niemcy i Rosjanie TO pozostawili. Rosjanie jak wracali z Niemiec z wojny to z jednego toru ( było 2 tory ) zerwali szyny i zabrali JE do siebie -- Ludzie starsi jeszcze dziś śmieją się , że Rosjanie mieli JE ,, poniklować ,, i zwrócić , ale jakoś do dziś tego nie zrobili.---Pozdrawiam.
Oczywiście, że będą ludzie jeździć. Czasy się zmieniają, dużo firm przechodzi na pracę zdalną gdzie w biurze trzeba przebywać raz w tygodniu lub rzadziej. Dogodne połączenie kolejowe spowoduje, że może młodzi ludzie nie będą wyjeżdżać z Sokołowa za pracą bo WYGODNIE dojadą do Siedlec czy do Warszawy. Niech przeciwnicy zwrócą uwagę na mapę drogową planowanych i realizowanych inwestycji drogowych (nie chodzi mi o obwodnice) i gdzie w tym wszystkim jest Sokołów. Kolej musi powstać, żeby miasto nie było wykluczone komunikacyjnie bo za kilkanaście lat będzie tragedia.
Czyli chcesz powiedzieć że osoba pracująca w Warszawie chętnie wstanie o 4:00 żeby o 5:00 wsiąść do pociągu do Siedlec, następnie o 5:40 do Warszawy, wysiada o 7:10 (IC bo go stać) i już przed 8:00 jest w biurze wydając 40 zł. + robisz powrót 3 godziny za kolejne 40 zł. No to wychodzi 6 godz. koleją, vs 4 samochodem w dwie strony. Za 80 zł. koleją vs. 40 zł. samochodem. Yhy. Ciekawe.
Miasto jest już od bardzo dawna wykluczone.Tu tylko kolesiostwo ma się dobrze.
A co za ,, przemysł - pracę ,, masz w Siedlcach , jak z Siedlec ludzie jeżdżą do pracy do Warszawy. A z Sokołowa przez Siedlce do Warszawy nikt nie będzie jezdził -- bo to był by absurd...
A co z uczniami i studentami, którzy w busach się będą znowu "kisić"? Jaki absurd, co Ty piszesz.......pomyśl!
Na pewno jest więcej tzw. dobrych miejsc pracy niż u nas w Sokołowie. Firmy takie jak Stadler, Mostostal i wiele mniejszych są coraz bardziej konkurencyjne na rynku i tym samym potrzebują wykwalifikowanych pracowników za pensję wyższą niż minimalna i bez płacenia pod stołem. Z Siedlec ludzie jeżdżą do Warszawy bo mają dogodne połączenie i pracując za dużo wyższe pensje mogą mieszkać i wydawać pieniądze w Siedlcach.
Które państwo zarządzane choć trochę rozsądnie najpierw buduje cokolwiek - później bezmyślnie niszczy, a na końcu znów z fanfarami odbudowuje? Czy ono będzie zasobne? To taki sam cyrk jak z "ritem". Na części ulic zbiera się dobre chodniki - po to, aby położyć nowe + znaki malowane na glebie. Litości. Rozumu!
Tak robił poprzedni rząd PO-PSL. Likwidował to co Unia kazała; Stocznie , Cukrownie , Hortex , Posterunki Policji , itd. Brali się już i za LOT , tylko w porę zmienił się rząd. A stację PKP w Bielanach rozwalili w 2014 roku , tak jak i tory z Małkini - Kosów - Sokołów.
No tak, najbardziej to tych Bielan szkoda, gdyby nie POPSL to już byłyby stolicą...
Właśnie za tamtej władzy nic dla Bielan. Choć poprzedni Wójt był z nadania PSL-u to nic konkretnego dla gminy nie zrobił. Szkołę budował z 10 lat i żeby nie powstał Społeczny Komitet Budowy któremu przewodził lekarz Pan Zygmunowski ( już Śp. ) to by lepił to dalej.