Reklama

Sieć wypłaci rekompensaty! To dotyczy wielu klientów

03/06/2021 15:00

Polkomtel odrzucił Twoją reklamację związaną z usługami premium z wykorzystaniem numerów 7218 i/lub 60228? Dostaniesz zwrot podwojonej opłaty, którą poniosłeś z powodu korzystania z tych usług.

Polkomtel odrzucił Twoją reklamację związaną z usługami premium z wykorzystaniem numerów 7218 i/lub 60228? Dostaniesz zwrot podwojonej opłaty, którą poniosłeś z powodu korzystania z tych usług.

To efekt decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Polkomtel został zobowiązany do systemowych zmian, które wyeliminują nieprawidłowości w świadczeniu usług o podwyższonej opłacie.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiały skargi abonentów na usługi premium „Czat towarzyski” i „Subskrypcje Premium MT” z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228. Dały one podstawę do wszczęcia postępowania przeciw spółce Polkomtel, operatorowi sieci Plus.

Klienci otrzymywali SMS-y z numeru 7218 np. o przepełnionej skrzynce telefonicznej. Aby ją odblokować, byli namawiani do wysłania SMS-a na numer 60228.

W przypadku wysłania wiadomości użytkownik aktywował subskrypcję. Dzięki temu otrzymywał jedną płatną wiadomość dziennie. Mógł też prowadzić płatne SMS-owe rozmowy towarzyskie z tzw. centrum operatorskim. Klienci składali do operatora Plusa reklamacje, w których podkreślali, że nie byli świadomi uruchomienia płatnych usług.

- Podczas postępowania zidentyfikowaliśmy nieprawidłowości dotyczące świadczonych przez Polkomtel usług premium. Zastrzeżenia dotyczyły sposobu rozpatrywania reklamacji konsumentów, a także braku efektywnej kontroli nad firmami realizującymi dodatkowe świadczenia - mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Do poszkodowanych trafią rekompensaty. Chodzi o osoby, które między 1 stycznia 2015 roku a 16 lipca 2020 roku złożyły do Polkomtelu reklamację dotyczącą SMS-ów premium. Osoby te dostaną zwrot podwojonej opłaty, którą poniosły z powodu korzystania z tych usług.

Rekompensaty dotyczą zarówno obecnych, jak i byłych abonentów Polkomtelu. O możliwości wyboru sposobu zwrotu spółka ma powiadomić indywidualnie. 

W przypadku aktualnych klientów brak wyboru formy rekompensaty oznacza jej automatyczny zwrot na konto abonenta (rozliczenie w ramach umowy). 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama
Wróć do