
Spotify opatentował technologię, która pozwala odczytać emocje użytkownika na podstawie rozpoznawania głosu. System ma w ten sposób lepiej dobierać utwory.
Spotify opatentował technologię, która odczytuje emocje użytkownika na podstawie rozpoznawania głosu. System ma w ten sposób lepiej dobierać utwory.
Spotify to serwis strumieniowy oferujący dostęp do muzyki oraz podcastów na licencji freemium. Serwis oferuje objęte prawami autorskimi nagrania muzyczne i podcasty. Znajdziemy tam ponad 60 milionów utworów pochodzących od wytwórni płytowych i firm medialnych.
Firma z propozycjami muzycznymi chce trafić w sam środek oczekiwań swoich użytkowników. W tym celu Spotify opatentował technologię, która pozwala odczytać emocje użytkownika na podstawie rozpoznawania głosu.
To jednak nie koniec niespodzianek dla użytkowników aplikacji.
System rozpoznawania mowy ma automatycznie określić wiek i płeć użytkownika. Wykryje również jego bezpośrednie otoczenie. Wpływ na to, co zaproponuje algorytm będzie miał fakt czy korzystamy z aplikacji w biurze, na ulicy, autobusie.
Te wszystkie dane mają zostać połączone z informacjami o ulubionych utworach, obserwowanych artystach i playlistach Spotify.
W dokumencie patentowym napisano, że "tak osobiste profilowanie użytkowników jest niezwykle wrażliwe".
W związku z tym zachowane muszą być wszystkie środki bezpieczeństwa, a Spotify musi przewidzieć potencjalne niechciane zastosowania.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie