Reklama

Strażacy będą promować piwo? Ta współpraca wzbudza kontrowersje

08/07/2021 17:30

Władze Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP podpisały umowę o współpracy z firmą Carlsberg Polska, właścicielem marki piwa Harnaś. W myśl umowy marka ma wesprzeć jednostki OSP, a na etykiecie piwa pojawi się... strażak. Współpraca budzi już duże kontrowersje.

Władze Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP podpisały umowę o współpracy z firmą Carlsberg Polska, właścicielem marki piwa Harnaś. W myśl umowy marka ma wesprzeć jednostki OSP, a na etykiecie piwa pojawi się... strażak.  Współpraca budzi już duże kontrowersje.

O współpracy ochotników poinformował portal osp.pl. 

Na czas akcji promocyjnej na na etykiecie popularnego piwa zamiast Harnasia widnieć ma strażak-ochotnik. Na butelkach natomiast pojawić się ma hasło "Harnaś wspiera strażaków". 

W ramach akcji marka Harnaś ma dofinansować sprzęt dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych w całej Polsce. 

- To będzie cała procedura, cała kampania, będzie loteria dla sklepów, będą dofinansowania dla jednostek w sprzęcie, tylko na tę chwilę nie znamy szczegółów. To będzie bardzo duże przedsięwzięcie - powiedziała portalowi osp.pl rzecznik ZOSP RP Nina Mirgos-Kilanowska.

Jednostki, do których trafi sprzęt mają wybrać sklepy, które zwyciężą w loterii organizowanej przez producenta złocistego trunku. 

W sieci zawrzało. Od akcji odcina się coraz więcej strażaków, a to, co robią ochotnicy nie zostało przyjęte entuzjastycznie przez "zawodowców". 

Państwowa Straż Pożarna odpowiadając na pytanie portalu o2.pl stwierdziła, że "jest przeciwna używaniu wizerunku strażaków do promocji używek czy alkoholu". 

- Nie odnosimy się do komercyjnych przedsięwzięć stowarzyszeń. Jako Państwowa Straż Pożarna jesteśmy przeciwni używaniu wizerunku strażaków do promocji używek czy alkoholu. Jest to także w kontrze do założeń ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Jako profesjonalna, zawodowa formacja ratownicza działająca w obszarze ratownictwa i ochrony ludności promujemy sport pożarniczy, wszelką aktywność sportową i zdrowy tryb życia - napisano w komunikacie dla portalu o2.pl.

Piwa z wizerunkiem strażaków mają się pojawić w sklepach jeszcze w lipcu.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama
Wróć do