
Przeprawa połączy gminę Jabłonna Lacka z gminą Perlejewo. Projekt jest gotowy, zaczynają się procedury związane z wydaniem pozwolenia na budowę.
Nowy most na rzece Bug, łączący gminę Jabłonna Lacka z gminie Perlejewo (a dokładniej miejscowości Krzemień Wieś i Granne) jest jednym z ponad 20, które powstaną w ramach Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Drogowej „Mosty dla regionów”. W budowę przeprawy zaangażowanych jest się kilka samorządów. Liderem projektu jest powiat siemiatycki, biorą w nim udział również powiat sokołowski, gminy Jabłonna Lacka i Perlejewo oraz dwa samorządy wojewódzkie: podlaski i mazowiecki.
Nowy most ma poprawi komunikację, przyczyni się też do rozwoju nadbużańskiej turystyki i podniesie atrakcyjność inwestycyjną terenów. Teraz najbliższy most znajduje się w odległości około 40 km.
Na sesji w środę, 29 marca, Rada Powiatu Sokołowskiego zajmowała się zmianami w uchwale w sprawie zawiązania współpracy w celu budowy mostu na rzece Bug wraz z niezbędnymi drogami dojazdowymi pomiędzy gminami Jabłonna Lacka i Perlejewo. Inwestycja wchodzi na kolejny etap realizacji – uzyskania pozwolenia na budowę, które wydawać będzie powiat sokołowski. Projekt przeprawy jest już gotowy. Na środowym posiedzeniu przedstawiono radnym powiatowym wizualizację nowego mostu i podstawowe dane techniczne.
- Inwestycja obejmuje budowę mostu wraz z drogami dojazdowymi, łączącego gminę Jabłonna i gminę Perlejewo. Uczestniczy w nim 6 samorządów. Porozumienie w tej sprawie podpisaliśmy w 2019 r. Zakończył się okres projektowy, obecnie w naszym powiecie wydawana jest ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej). Przeprawa mostowa będzie miała długość 441 metrów i szerokość od 11,7 do 13,7 m. Po naszej stronie wybudowana zostanie droga o długości ponad 1,8 km, a po stronie powiatu siemiatyckiego – 300 metrów. Droga będzie miała kategorię drogi, gminnej, ale zaplanowano szerokość jezdni 7 metrów, zachowując parametry drogi krajowej. Powstaną chodniki i ścieżki rowerowe. Na razie nie rozmawialiśmy o przejęciu tych dróg przez GDDKiA lub Zarząd Dróg Wojewódzkich, ale na pewno takie rozmowy będą – mówiła starosta Elżbieta Sadowska.
Budowa nowej drogi dojazdowej do mostu ma się zaczynać przy kapliczce w Krzemieniu, na skrzyżowaniu dróg powiatowych. Jak dalej zostanie w przyszłości poprowadzona trasa dla kierowców?
- Najlepszym rozwiązaniem będzie poprowadzenie jej z Krzemienia przez Stasin i Sabnie do wyjazdu na drogę krajową między Sabniami, a Suchodołem Włościańskim. To około 15 kilometrów. Drugą alternatywną drogą jest trasa przez Jabłonnę Lacką, ale myślę, że nie byłoby to celowe, by prowadzić ruch między dwoma województwami przez centrum tej miejscowości – mówiła starosta.
Według planów nowy most na Bugu ma powstać do końca 2025 r. Szacowany koszt to ponad 151 mln zł.
Wszyscy obecni na środowej sesji radni - 13 osób - poparli projekt uchwały.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Mam nadzieję, że bez względu na to jak zostaną poprowadzone drogi prowadzący inwestycję zadbają o normy hałasu dla mieszkańców miejscowości: Krzemień, Dzierzby, Toczyski Podborne, Stasin, Sabnie, Suchodół. Nie chciałbym, aby dzisiejsza cicha i spokojna wieś stała się autostradą z mega hałasem.
Most na Bugu, to dobra wiadomość, jednak zaangażowanie władz powiatu sokołowskiego, to nie dobra wiadomość.
A ja się pytam dla kogo ten most ? Kto ma tym mostem się poruszać? Aż takie mamy natężenie ruchu żeby pakować ponad 100 milionów zł. Trzeba było najpierw zainwestować w drogi dojazdowe do tego mostu . Albo w szpital tam więcej dobrego przyniesie dla wszystkich ludzi
Wystarczyła by kładka pieszo rowerowa. Oba regiony zyskały by turystycznie. A tak oaza ciszy i spokoju zostanie zachwiana, jak te tiry pojadą tym brukiem.
A po co te tiry pojadą do Perlejewo? Tam niema żadnych dróg tranzytowych. Dokąd niby miały by jechać. Ten most jak nawet będzie to tylko dla sam.osobowych.
Wybory się zbliżają wiec trzeba odgrzać kotleta z mostem bo ten z obwodnicą i pociągiem w Sokolowie już nikomu nie smakuje :)
moaże to prima aprilis jak wszystkie obietnice włodarza. Tak mnie poklepał po plecach że dziś leżę na brzuchu hehehe
Ja też nie rozumiem po co ten rozmach. Teraz - oaza spokoju. Tego będzie mi żal...
Ciekawe, budują mosty i zakażą samochodów ... Bardzo spójna koncepcja!
Napisano w artykule, (Teraz najbliższy most znajduje się w odległości około 40 km.) Dane z mapy Gogle, trasa z Krzemienia przez Jabłonnę i Gródek do Frankopola to 21km. Dla odmiany droga Granne-Tonkiele to 18.5km. Za część kosztów budowy mostu można wyremontować obie drogi i dojazd do mostu we Frankopolu zajmie kilkanaście minut. Akurat most Krzemień -Granne niewiele zmieni trzeba pamiętać o rozbudowie dróg dojazdowych przynajmniej do DK(dróg krajowych). Czy ktoś policzył koszty i zyski? Swoją drogą skąd te 40km.
40 km to odległość z Krzemienia do Grannego. O tyle skróci się droga
40 km to odległość z Krzemienia do Grannego. O tyle skróci się droga
To samo chciałem napisać. Jakie 40 km? Najwyżej 20. :D
Mosty ludzi łączo...tak trzymać.. Podlasie to też polska.
Zupełnie bez sensu budowa, za bardzo duże pieniądze. Kto ma docenić pomysły polityków, dzielących i wydających nie swoje bo publiczne, nasze pieniądze? W ostatnim czasie na bezsensowne realizacje (np.Mierzeja Wiślana, przekop) lub o zgrozo ! na zupełnie niezrealizowane pomysły (np.EC Ostrołęka). O spokoju okolica może zapomnieć. Tak samo okoliczna przyroda, mająca swój naturalny , nie zakłócony ręką człowieka charakter i kształt przestanie istnieć. Szczycimy się faktem, że Bug jest nieliczną, naturalnie płynącą rzeką w tej części Europy a przez takie działania chcemy to bezpowrotnie zmienić i stracić. Okoliczni mieszkańcy nie mają żadnych związków gospodarczych ( rolnictwo, biznesy) z drugą stroną rzeki a turyści zwiedzający żadnych ciekawych miejsc czy zabytków w okolicy. Ci turyści co cenią przyrodę, aktywny wypoczynek zdecydowanie wybiorą miejsca niedotknięte cywilizacją. O rozjechaniu okolicznych, wąskich, już teraz w kiepskim stanie dróg nie muszę wspominać...
Jesteś anty Polska.
Pociąg do Sokołowa był. Most jest teraz. Za miesiąc lub dwa będzie artykuł o obwodnicy Sokołowa. Wybory idą, suwerenowi trzeba naobiecywać.
PIS odgrzewa "zimny kotlet" bo zbliżają się wybory. Trzeba ludziom namącić w głowach, jacy to oni dobrzy a powiatowych dróg nie są w stanie naprawić. Szczególnie w "powiatowce" siedzą "zakapiory" , które dają kasę tylko tam gdzie rządzi PIS, reszta powiatu ich nie interesuje. Zamiast mostu niech lepiej porobią drogi a ludzie dojadą na most do Frankopola albo do Buta. Tak dziadowskiej władzy to w powiecie jeszcze nie było - liczy się tylko koryto
PIS odgrzewa "zimny kotlet" bo zbliżają się wybory. Trzeba ludziom namącić w głowach, jacy to oni dobrzy a powiatowych dróg nie są w stanie naprawić. Szczególnie w "powiatowce" siedzą "zakapiory" , które dają kasę tylko tam gdzie rządzi PIS, reszta powiatu ich nie interesuje. Zamiast mostu niech lepiej porobią drogi a ludzie dojadą na most do Frankopola albo do Nura. Tak dziadowskiej władzy to w powiecie jeszcze nie było - liczy się tylko koryto
ta koncepcja od początku nie miała sensu chyba że nie chodzi o samochody cywilne. A jeśli tak to ma bardzo duży sens a jak ludziska skorzystają przy okazji to dobrze. no i napewno powstanie. te 40 km to chyba jest pomiędzy istniejącymi mostami.
Do najbliższego mostu z krzemienia jest 23km do drugiego 32km