
Spłaciłeś pożyczkę przed terminem? Bank Pocztowy oraz Plus Bank, dzięki decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zwrócą proporcjonalną część wszystkich pobranych opłat, w tym m.in. prowizji.
Spłaciłeś pożyczkę przed terminem? Bank Pocztowy oraz Plus Bank, dzięki decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zwrócą proporcjonalną część wszystkich pobranych opłat, w tym m.in. prowizji.
Jeśli konsument spłacił pożyczkę przed terminem, bank lub inna instytucja finansowa musi odpowiednio obniżyć jej koszty. Dotyczy to zarówno odsetek przypadających na okres, o który została skrócona umowa, jak i innych kosztów, których poniesienie było niezbędne, aby uzyskać kredyt konsumencki na danych warunkach np. prowizji, opłaty przygotowawczej.
Obniżenie kosztów pozaodsetkowych powinno przy tym nastąpić proporcjonalnie do okresu skrócenia umowy w oparciu o metodę liniową.
- W efekcie naszych działań większość banków prawidłowo rozlicza się z konsumentami, którzy przed terminem spłacili pożyczkę lub kredyt konsumencki. Są jednak niechlubne wyjątki - powiedział prezes UOKiK, Tomasz Chróstny.
Bank Pocztowy został zobowiązany do poinformowania klientów, że mogą ubiegać się o zwrot pobranych prowizji w przypadku spłacenia kredytu przed terminem.
Takie oświadczenie instytucja ta musi zamieścić na swojej stronie, a do osób które po 16 maja 2016 roku spłaciły kredyt wcześniej niż przewidywała umowa, bank wyśle zawiadomienia listem lub e-mailem.
- Bank Pocztowy zobowiązał się także do złożenia oświadczeń o uznaniu roszczeń konsumentów w zakresie zwrotu kosztów kredytu w sprawach, które toczą się przed sądami - informuje serwis money.pl
Do wytycznych narzuconych przez UOKiK dostosował się także Plus Bank. Jak informuje portal instytucja ta od 1 stycznia 2021 roku rozlicza metodą liniową koszty wszystkich spłaconych przed terminem kredytów konsumenckich.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie