
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów apeluje do największych sklepów, by nie wykorzystywały zmiany standardu nadawania telewizji cyfrowej do podnoszenia cen. Do zakupu dekodera lub nowego telewizora może być ponad 2 mln gospodarstw domowych.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów apeluje do największych sklepów, by nie wykorzystywały zmiany standardu nadawania telewizji cyfrowej do podnoszenia cen. Do zakupu dekodera lub nowego telewizora może być ponad 2 mln gospodarstw domowych.
W specjalnym komunikacie UOKiK przypomniał, że od 1 lipca 2022 roku odbiorcy telewizji naziemnej będą korzystać z nowego standardu nadawania sygnału - DVB-T2/HEVC.
Zmiany odbędą się w czterech etapach - do 28 marca, do 25 kwietnia, do 23 maja i do 27 czerwca 2022 roku.
Po przejściu na nowy system starsze odbiorniki telewizyjne mogą przestać działać. Zmiany dotkną jednak przede wszystkich tych, którzy korzystają jedynie z telewizji naziemnej.
To może być problem dla ok. 2 mln gospodarstw domowych, których telewizor nie jest dostosowany do odbioru nowego standardu.
- Wiele osób poszukuje nowego telewizora lub dekodera, który umożliwi oglądanie telewizji nowej generacji w lepszym standardzie. Zwiększony popyt może rodzić pokusę nieuzasadnionego podwyższania cen na te produkty - wskazuje prezes UOKiK, Tomasz Chróstny.
Prezes zwrócił się również z apelem do właścicieli sieci sklepów z elektroniką. Chróstny chce by polityka cenowa sprzętu do odbioru telewizji naziemnej kształtowana była w duchu społecznej odpowiedzialności biznesu.
- O to samo poprosiłem właścicieli największych internetowych platform sprzedaży. Zwróciłem się do nich o to, by reagowali na nieuczciwe oferty - wskazał Chróstny w specjalnym komunikacie.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny, jak informuje Wirtualna Polska, skierował swój apel do Euro-net, Media Saturn Online, Terg, Neonet, Morele.net, Allegro i Ceneo.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie