Reklama

Budowa drogi z Małkini do Kosowa w tym roku

01/02/2014 00:12

Most na Bugu w Małkini otwarto w 2010 roku. Ale dalsza trasa w kierunku Kosowa jest w fatalnym stanie. Część zbudowali jeszcze więźniowie obozu w Treblince. W 2014 r. ma jednak w końcu rozpocząć się budowa drogi po nowym śladzie.

Most na Bugu w Małkini otwarto w 2010 roku. Ale dalsza trasa w kierunku Kosowa jest w fatalnym stanie. Część zbudowali jeszcze więźniowie obozu w Treblince. W 2014 r. ma jednak w końcu rozpocząć się budowa drogi po nowym śladzie.

Ponad 241 mln zł, w tym 162 mln zł pochodzące z funduszy unijnych, zostanie przeznaczonych na inwestycje drogowe w województwie mazowieckim w 2014 roku. W ramach konferencji, zorganizowanej 29 stycznia w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie, podsumowano rozwój infrastruktury w 2013 r. oraz plany inwestycyjne w tym roku.

- Priorytetem w zakresie rozwoju infrastruktury transportowej w regionie jest budowa obwodnicy Warszawy i tras ekspresowych oraz modernizacja dróg wojewódzkich i linii kolejowych. Mazowsze jest regionem o najdłuższej sieci dróg wojewódzkich (2820 km) w kraju. Przebudowa i modernizacja dróg wojewódzkich jest finansowana z budżetu województwa mazowieckiego oraz ze środków unijnych. W roku 2013 na terenie Mazowsza oddanych zostało po przebudowie łącznie 90 km dróg wojewódzkich, przy nakładach ponad 132 mln zł. - informuje Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego.

Plany z zakresu przebudowy dróg wojewódzkich na 2014 r. obejmują także budowę po nowym śladzie drogi wojewódzkiej nr 627 Małkinia ? Kosów Lacki. Jej długość to 15 km, a szacunkowy koszt budowy - 70 mln zł.

Most na Bugu w Małkini oddano do użytku w 2010 r. Na tę inwestycję mieszkańcy okolic czekali bardzo długo. Obiekt, który istniał wcześniej był przez wiele lat mostem kolejowym. Zamknięty został dla ruchu pociągów już na początku lat 90. Później, przez wiele lat warunkowo dopuszczano na nim ruch samochodów osobowych, w końcu został całkowicie wyłączony z ruchu. Było to ogromne utrudnienie dla mieszkańców okolicy, ale też likwidacja najkrótszego szlaku z naszego regionu na Mazury. Mimo otwarcia nowego mostu, wielu z nich nadal unika tej trasy, bo jakość nawierzchni z Kosowa Lackiego do mostu w Małkini jest w bardzo złym stanie.

Jak wyglądał stary most na Bugu w 2010 r. - prezentujemy na zdjęciach poniżej.

OPR. BG/FOT. BOŻENA GONTARZ

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Emil - niezalogowany 2014-02-01 23:49:27

    Fajnie się tym starym mostem jeździło , deski się trzęsły i te bramki przed wjazdem co się lusterkami dotykało takie wąskie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama
Wróć do