
Pozwalają one mieszkańcom m.in. miasta Sokołów Podlaski, Ceranowa i Kosowa Lackiego dotrzeć do stacji kolejowej w Małkini Górnej.
W ramach pilotażowego programu samorząd Mazowsza w trzech częściach regionu (w subregionach radomskim, siedlecko-ostrołęckim i ciechanowskim) uruchomił 10 linii autobusowych. Na ten cel przeznaczył 4,5 mln zł. W ten sposób władze Mazowsza walczą z wykluczeniem komunikacyjnym. Z tym problemem borykają się szczególnie mieszkańcy wsi i małych miejscowości, a także osoby starsze.
– Likwidacja PKS-ów i brak systemowego rozwiązania pogłębia wykluczenie komunikacyjne w całej Polsce. Nie każdy ma samochód, w wielu miejscowościach nie ma transportu publicznego lub częstotliwość kursów jest bardzo mała. A to oznacza, że wiele osób nie może dotrzeć do pracy, lekarza, sklepu czy urzędu. Zależy nam, aby temu przeciwdziałać, dlatego linie autobusowe, które uruchomiliśmy są uzupełnieniem transportu kolejowego. W ten sposób poprawiamy sieć transportową na obszarach peryferyjnych i słabiej zaludnionych – podkreśla marszałek Adam Struzik.
Kosowski samorząd od dawna oczekiwał takiego rozwiązania. Burmistrz miasta i gminy Kosów Lacki Jan Słomiak podkreśla, że bardzo go cieszy, że od stycznia powstały nowe linie autobusowe w powiecie sokołowskim
- Znacząco poprawią one dostępność komunikacyjną naszej gminy i całego powiatu. Jest to dla nas wszystkich ogromne osiągnięcie, które było możliwe dzięki współpracy z samorządem województwa mazowieckiego – mówi. - Chciałbym serdecznie podziękować władzom Mazowsza za zaangażowanie w ten projekt. Dzięki tej inicjatywie mieszkańcy naszej gminy zyskają bezpośrednie połączenie z linią kolejową, ale także z Sokołowem Podlaskim i sąsiednimi gminami, co znacznie ułatwi im codzienne dojazdy do pracy, szkół czy innych miejscowości. Jestem przekonany, że nowe połączenie autobusowe przyczyni się do rozwoju naszej gminy i poprawy jakości życia jej mieszkańców. Zachęcam wszystkich do korzystania z tej nowej oferty transportowej.
Paweł Nasiłowski, zastępca burmistrza miasta i gminy Kosów Lacki przypomina, że wielu mieszkańców Kosowa i okolicy korzysta z połączeń kolejowych i stacji w Małkini by dojechać do stolicy i innych miejsc.
- Wiele razy słyszeliśmy od mieszkańców o potrzebie poprawy komunikacji publicznej na naszym terenie, zwłaszcza w kierunku stacji kolejowej w Małkini. W porozumieniu z samorządem województwa mazowieckiego przeprowadziliśmy szerokie konsultacje społeczne, z których wyraźnie wynikało, że takie połączenie jest niezbędne – mówi Paweł Nasiłowski. - Nowa linia autobusowa to efekt tych konsultacji. Jesteśmy przekonani, że to połączenie spotka się z dużym zainteresowaniem i przyczyni się do zwiększenia mobilności mieszkańców naszej gminy. Zachęcam wszystkich korzystania z tej nowej oferty – dodaje.
Linie obsługuje wyłoniony w postępowaniu przetargowym PKS Bodzentyn sp. z o.o. z siedzibą w Bogucicach Drugich. Prezes PKS Bodzentyn Jakub Ligęza zaznacza, że przewozy realizowane będą nowoczesnymi autobusami spełniającymi normy emisji spalin Euro 5. Pojazdy te mają klimatyzację, co znacząco podnosi komfort podróży oraz są przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.
W ramach nowego programu powiat sokołowski obejmują dwie linie autobusowe
Linia D I to trasa: Sokołów Podlaski (centrum przesiadkowe na ul. Targowej) – Kostki– Dybów – Kosów Lacki – Treblinka - Małkinia Górna. Trasa ma długość około 42 km.
Natomiast linia D II ma przebieg: Ceranów - Kosów Lacki- Treblinka – Małkinia Górna. Jej długość to około 23,5 km.
Szczegółowe rozkłady można też znaleźć na dworcach lub przystankach komunikacyjnych. Bilety można kupić bezpośrednio u kierowcy autobusu, wkrótce dostępne mają być też bilety miesięczne.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Bo lokalne firmy nie mogą się rozwijać bo stanowią zagrożenie dla pks. Pks pies ogrodnika sam nie weźmie a komuś nie da. Musi zostać miejsce gdzie będą mogli posadzić swoich na stołki. A panowie kierowcy zadowoleni że muszą pracować na zarzad.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
A czy regionalne firmy przystąpiły do przetargu? Może warto zapoznać się z informacjami w artykule. Był przetarg do którego przystępuje firmy i wygrywa najkorzystniejsza oferta. Ale po co czytać jak można głupio komentować
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Cofnij się kilkanaście lat wstecz. Kiedy ostatni pociąg odjechał ze stacji w Kosowie? Ile lat linia kolejowa Sokołów Kosów Małkinia nie była używana. Podjęto decyzje o zrobieniu drogi, dobrą decyzję bo z Kosowa do Małkini podróz była mordęgą. A jak komuś nie pasuje to niech zamawia TAXI i jedzie dokąd chce. Narzekacze obywatelscy
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.