
Podczas dwutygodniowego wyjazdu w ramach programu Eraasmus pedagodzy zdobywają nową wiedzę i szlifują angielski. Wkrótce w ZS CKR część zajęć z przedmiotów zawodowych ma być prowadzona także w tym języku.
Podczas dwutygodniowego wyjazdu w ramach programu Erasmus+ pedagodzy zdobywają nową wiedzę i szlifują angielski. Wkrótce w ZS CKR część zajęć z przedmiotów zawodowych ma być prowadzona także w tym języku.
[FOTORELACJA]864[/FOTORELACJA]
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wł. St. Reymonta w Sokołowie Podlaskim realizuje projekt „Akredytacja na rzecz mobilności uczniów i kadry w edukacji szkolnej. Rok I” w ramach programu Erasmus+. Jego wartość to 133 553 euro.
Projekt zakłada realizację trzech celów: podniesienie kompetencji językowych kadry i uczniów, podniesienie kompetencji cyfrowych nauczycieli i uczniów oraz rozwój kompetencji osobistych i społecznych uczniów.
Akredytacja w programie Erasmus+ zostaje przyznana na 5 lat, w tym roku w ramach realizacji celów zaplanowane są działania z udziałem 56 uczniów oraz 18 nauczycieli. Uczniowie będą zdobywali kompetencje językowe i cyfrowe w ramach 14-dniowego wyjazdu do szkoły w Grecji. W wakacje przejdą niezbędne szkolenia, wyjazd zaplanowano we wrześniu.
Nauczyciele w ramach projektu będą uczestniczyć w wybranych przez siebie kursach językowych i metodycznych. W tym roku zaplanowano kursy języka angielskiego ICT oraz przeszkolenie grupy nauczycieli z Worda i Exela na różnych poziomach zaawansowania. I również przewidziano dla nich wyjazd do Grecji.
Pedagodzy z „Rolnika” wyjechali do greckiej Leptokarii na początku lipca. Na zajęciach zdobywają wiedzę z multimedialnych zasobów edukacyjnych, uczą się korzystania z nowoczesnych narzędzi TIK wspomagających tworzenie i publikowanie treści online i prezentacji materiałów w środowisku cyfrowym. Doskonalą sztukę konwersacji po angielsku w codziennych sytuacjach poprzez rozmowy, dyskusje, negocjacje, odgrywanie scenek sytuacyjnych. Oprócz nauki, nauczyciele mają też czas na zwiedzanie Grecji – odwiedzili wyspę Skiathos i słynne Meteory – klasztory na górskich szczytach.
Bardzo ważne z punktu widzenia realizacji projektu będzie zapewnienie możliwości dzielenia się zdobytą wiedza przez osoby, które wrócą z mobilności. W tym celu każda z grup po powrocie będzie miała obowiązek opracować prezentację i przedstawić ja pozostałym członkom społeczności szkolnej. Dodatkowo w ramach projektu zaplanowano prowadzenie profilu szkolnego na Facebooku z informacjami na temat działań opartych o wypracowane rezultaty, zorganizowanie seminariów, warsztatów, szkoleń dla nauczycieli, ale również dla uczniów i przekazywanie doświadczeń zdobytych podczas mobilności za granicą oraz szkolenie z prowadzania mini projektów na platformie e-twinning.
- W przypadku kadry oczekujemy także poszerzenia warsztatu metodycznego. Liczymy, że dzięki udziałowi w mobilnościach nauczyciele będą wprowadzać elementy dwujęzyczności i edukacji z wykorzystaniem technologii zarówno do zajęć lekcyjnych jak i pozalekcyjnych – mówi dyrektor ZS CKR w Sokołowie Podlaskim Sławomir Wróblewski.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Jak najbardziej wypoczynek i relaks po całym roku ciężkiej pracy w szkole się należy.
A jeśli można to jeszcze połączyć z podnoszeniem kwalifikacji, to brawo!!! Sama bym pojechała...
Można wiedzieć jaką wiedzę zdobyli w Grecji, a której nie mogli załapać w Polsce?
Pilnuj SWĄ ,, latorośl ,, aby się uczyła i ,, pyknie ,, JEJ matura. Godzina 21 a ,, Laski ,, szlifują chodniki w mieście i rżą - to w zwykły dzień. Hanka mówi , że idzie się uczyć do Anki , a Anka odwrotnie -- i finał OBIE chodniki szlifują , albo alejki w parku.
Jedno pewne. Jest to topowa forma utylizacji podatków polskich i europejskich. Na podwyżki dla belfrów nie ma, ale na palenie pieniędzmi w ramach pseudo szkoleń - jak najbardziej się kasę znajdzie.