
27 maja uczniowie klas I-III w dwóch autokarach, pod opieką wychowawców klas, wyruszyli na wycieczkę do Warszawy. Wyjazd najmłodszych uczniów został zorganizowany w ramach projektu „Poznaj Polskę”, który ma uatrakcyjnić proces edukacyjny dzieci i młodzieży poprzez umożliwienie im poznawania Polski, jej środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii oraz osiągnięć polskiej nauki.
27 maja uczniowie klas I-III ze Szkoły Podstawowej w Jabłonnie Lackiej w dwóch autokarach, pod opieką wychowawców klas, wyruszyli na wycieczkę do Warszawy. Wyjazd najmłodszych uczniów został zorganizowany w ramach projektu „Poznaj Polskę”, który ma uatrakcyjnić proces edukacyjny dzieci i młodzieży poprzez umożliwienie im poznawania Polski, jej środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii oraz osiągnięć polskiej nauki.
W ramach tego projektu szkoły otrzymują dotację z Ministerstwa Edukacji i Nauki na dofinansowanie wyjazdów do muzeów, miejsc pamięci, obiektów kultury czy instytucji popularyzujących osiągnięcia nauki.
Mimo deszczowej aury, uczniowie zwiedzanie stolicy zaczęli od Łazienek Królewskich. Przy wejściu do nich od ulicy Belwederskiej, dzieci mogły w wielkiej gablocie zobaczyć samochód Cadillac, który został sprowadzony do kraju w 1934 r. dla Józefa Piłsudskiego.
Spacerując alejkami ogrodu, uczniowie podziwiali starą Palmiarnię, aranżacje parkowe w stylu chińskim, czy aleję rzeźb antycznych, amfiteatr. Przy pomniku wybitnego polskiego kompozytora Fryderyka Chopina dzieci posłuchały jego kompozycji puszczanych z grających ławeczek. Najważniejszą część zespołu pałacowo-ogrodowego - Pałac na wodzie, uczestnicy wycieczki rozpoczęli od zwiedzania tzw. „pokoju kąpielowego”, następnie odwiedzili „salę balową” z dużą ilością luster i malowideł na ścianach, ukazujących greckich bogów. Kolejnym miejscem zwiedzania była Sala Salomona, Galeria obrazów, w której znajdują się portrety polskich władców. Duże zdziwienie uczniów wywołała sypialnia, garderoba i gabinet króla. Ostatnim miejscem oglądania była jadalnia, w której odbywały się w okresie letnim obiady czwartkowe. Przy wyjściu pałacu, uczniowie mogli ujrzeć mały pokój zwany „Grotą” z rzeźbami m.in. Zygmunta Starego, Kazimierza Wielkiego, Stefana Batorego i Jana III Sobieskiego.
Z Łazienek Królewskich wszyscy uczestnicy udali się na obiad. Po obfitym i smacznym posiłku, spacerkiem przeszli pod pomnik Syrenki, który znajduje się przy Wiśle.
Następnym punktem programu wycieczki była wizyta w Centrum Nauki Kopernik. Na interaktywnych wystawach dzieci miały możliwość na samodzielne poszerzenie wiedzy i wyjaśnianie wielu zjawisk. Interaktywne stacje badawcze ułatwiały im zrozumienie zjawisk fizycznych, np. – jak powstają fale, drgania czy prąd lub jak działa magnes i jak zachowują się płyny. Uczniowie wspaniale bawili się światłem i dźwiękiem, sprawdzali z jaką siłą naciska się na podłoże, lądując po skoku, położyć się na łóżku fakira, stworzyć taniec z szarf, a nawet przekonać się, ile wysiłku wymaga jazda na wózku inwalidzkim. Po ciekawych eksperymentach mali wycieczkowicze doszli do wniosku, że nauka to wciągająca i fascynująca przygoda.
Po wizycie w tym niezwykłym miejscu, uczniowie autokarem udali się w drogę powrotną do Jabłonny Lackiej, gdzie oczekiwali na nich rodzice. Ta wycieczka, zdaniem uczniów, była bardzo ciekawa. Dzięki niej poznali Warszawę, a poprzez różnorodne doświadczenia w CNK poszerzyli swoją wiedzę.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie