Reklama

Prezes PKS Sokołów zrezygnował, w jakiej sytuacji jest obecnie spółka?

04/07/2019 14:09

W pierwszych miesiącach tego roku PKS Sokołów zanotował zyski, ale sytuacja jest bardzo trudna. Nowe władze powiatu i prezes PKS zapowiadali na ostatniej sesji restrukturyzację i ratowanie przewoźnika. 2 lipca nieoczekiwanie prezes Krzysztof Dębński zrezygnował z kierowania PKS.

W pierwszych miesiącach tego roku PKS Sokołów zanotował zyski, ale sytuacja jest bardzo trudna. Nowe władze powiatu i prezes PKS zapowiadali na ostatniej sesji restrukturyzację i ratowanie przewoźnika. 2 lipca nieoczekiwanie prezes Krzysztof Dębński zrezygnował z kierowania PKS.

Na sesji 26 czerwca Rada Powiatu Sokołowskiego omawiała m.in. sytuację finansową i perspektywy dalszego istnienia PKS Sokołów Podlaski. Informacji w tej sprawie udzielił radnym prezes Krzysztof Dębiński, który kierował spółką od 1 lutego, a właśnie złożył rezygnację.

Fatalny 2018 rok
- Omawiając sytuację finansową, nie sposób nie odnieść się do sytuacji, jaka miała miejsce na koniec 2018 r. kiedy przygotowano szereg sprawozdań. Na koniec grudnia 2018 r. spółka zatrudniała 142 osoby, pod koniec maja liczba pracowników spadła do 128. Średnia płaca ogółem w ostatnich trzech latach wynosiła 2784 zł brutto – wyliczał prezes Dębiński. Majątek spółki systematycznie i dość szybko maleje. Przychody PKS w roku 2018 w porównaniu do roku 2017 zmniejszyły się o 200 tys. zł netto, ale w porównaniu do roku 2016 – aż o 1,3 mln zł netto. Koszty działalności w 2018 r. w porównaniu do wcześniejszych 12 miesięcy wzrosły o 450 tys. zł. Za cały rok spółka zanotowała stratę w wysokości ponad 1,28 mln zł – wyższą o 622 tys. zł niż rok wcześniej.
Spółka zajmuje się głównie przewozami na terenie powiatów sokołowskiego i węgrowskiego. Realizuje też kursy dalekobieżne i międzynarodowe. Najbardziej opłacalne dla przewoźnika są przewozy związane z dowożeniem dzieci do szkół. Są to wpływy regularne od września do czerwca, związane ze sprzedażą biletów miesięcznych. PKS realizuje te usługi w większości gmin na terenie obu powiatów i z nich pochodzą największe wpływy.
Krzysztof Dębiński przedstawił też wyliczenia dotyczące dofinansowania nierentownych kursów z budżetu państwa, w ramach wspierania PKS-ów. Tu jednak sytuacja nie przedstawia się zbyt różowo. - Ustawa do końca 2021 r. przewiduje złotówkę dofinansowania. Przy naszych kosztach średnio wynosi 3,5 zł na kilometr, a przychód z kilometra – 2 zł. Deficyt wynosi 1,5 zł. 10 proc. dołożyłby samorząd, 1 zł państwo – a i tak wychodzi na minusie. Linii, z których mamy wpływy powyżej 2 zł i przy dofinansowaniu państwa byłyby rentowne, mamy niewiele – mówił. Zaznaczył, że aby skorzystać z dofinansowania, nierentowne dotychczas linie muszą zostać przebudowane.

Ten rok na plusie

Prezes Dębiński zaznaczył, że od stycznia w spółce podjęto działania restrukturyzacyjne. - Polegają ona na działaniach w kierunku zwiększenia przychodów z usług przewozowych i pomocniczych, zmniejszeniu zatrudnienia, zmniejszeniu kosztów funkcjonowania spółki, odzyskania płynności finansowej, co ma dać dodatki wynik finansowy. Podjęte przez zarząd działania spowodowały, że za pierwsze 5 miesięcy 2019 r. po raz pierwszy od wielu lat spółka uzyskała dodatki wynik finansowy -  ponad 150 tys. zł. W analogicznym okresie roku 2018 strata wynosiła 143 tys. zł. Należy podkreślić, że dodatki wynik finansowy spółka notowała w każdym miesiącu tego roku – dodał Dębiński..

Na 31 grudnia zobowiązania PKS wynosiły 2,33 mln zł. Ponad milion to były pieniądze dla poprzedniego dostawcy paliwa. W 2019 r. ta kwota została w całości spłacona. PKS w tym roku dostał ze starostwa pożyczkę w wysokości 500 tys. zł oraz odnowił kredyt obrotowy w banku spółdzielczym w wysokości 700 tys. zł. Te pieniądze pozwoliły spłacić wierzycieli, którzy mogli zablokować konta firmie. - Te efekty osiągnięte zostały w wyniku zmian organizacyjnych i zarządczych. Jednak dla niezagrożonego działania spółki konieczne jest przeprowadzenie głębszej restrukturyzacji. Chodzi tu m.in. o racjonalne wykorzystanie posiadanych przez nas nieruchomości. Środki pozyskane z ich sprzedaży powinny zostać przeznaczone na spłatę zadłużenia, poprawę płynności finansowej, remont budynków i mocno już zdewastowanej spółki i zakup nowego taboru. Wpływ na poprawę sytuacji może mieć też rządowy program wsparcia lokalnych połączeń. Ważna jest także ochrona naszych interesów – mówił prezes PKS. Pozostało nadal 1,8 mln zł długu – poza pożyczonymi z powiatu i banku kolejne blisko 600 tys. zł u innych podmiotów.

Mniej pracowników, choć bez zwolnień
- Przysłuchiwałem się panu, w niektórych punktach nie sposób nie przyznać panu racji. Ale powiedział pan też o sprzedaży majątku i zwolnieniach pracowników – zwrócił uwagę radny i były starosta Leszek Iwaniuk.
- Nikt nikogo nie zwalniał. To były odejścia na emeryturę, nie zwolnienia – ripostował Krzysztof Dębiński.

- A jakie ma pan pomysły na zwiększenie przychodów PKS? - kontynuował Leszek Iwaniuk. - Nie zgadzam się z taką strategią, bo osobiście zabiegałem, by samorząd przejął PKS. Nie możemy wyprzedawać jednej bazy, drugiej – bo za chwilę nie będzie nic. Proszę panią starostę i zarząd, by być ostrożnym w tych kwestiach. Sprzedać można raz i już nie ma. Trzeba wymagać od zarządu działań zwiększających przychody – dodał.

- Ma pan radny rację, że sprzedać można raz. Ale proszę mieć też na uwadze, w jak trudnej sytuacji jest PKS – odniósł się do tej wypowiedzi wicestarosta Ryszard Domański. - Jesteśmy po rozmowach z zarządem powiatu węgrowskiego, który jest otwarty na pomoc dla PKS. Musi mieć jednak czas na rozmowy z wójtami.

Absurdów jest wiele
- Po analizie sytuacji w PKS okazało się, że powiat sokołowski dokładał do nierentownych połączeń na terenie powiatu węgrowskiego ok. 900 tys. zł rocznie. W poprzednim okresie inwestowaliśmy w tamten powiat. Powiedzieliśmy dość, nie chcemy dalej dokładać. Zarząd powiatu węgrowskiego zastanawia się, co z tym zrobić – mówiła starosta Elżbieta Sadowska. - Jeśli zaś będzie potrzeba sprzedaży jakiejś niewielkiej części majątku, to robić to będziemy z rozwagą i po to, by ratować firmę - dodała.

- PKS został doprowadzony na skraj bankructwa, strata jest bardzo duża. Złożyło się na to wiele czynników, m.in. takie ustawienie autobusów, że wyjeżdżają one na trasy 5 minut po prywatnych busach. Nikt nie zrobił nic, by to zmienić. Nasze autobusy muszą jeździć wcześniej – mówił radny i członek zarządu Marek Ratyński. - Nie wiem też, kto zdecydował, ale się dowiem, o likwidacji linii do Siedlec. Jeśli ludzie na to czekają, to sami pozbawiamy się dochodu. Nie wiem też, kto wymyślił, żeby nasze autobusy jeździły do Warszawy wszędzie, tylko nie pod Pałac Kultury. Kto zechce dojechać na Plac Szembeka, a później jeszcze przez całą Warszawę się przebijać. Nawet stacja benzynowa PKS to obraz nędzy i rozpaczy. Kto pojedzie tam tankować, jak można urwać koło? Pamiętam ten plac 20 lat temu i nadal taki sam jest. No i jeszcze stacja benzynowa, która jest czynna do godz. 15, to tak jakby była nieczynna. To chyba jedyna stacja w Polsce, którą zamyka się o 15.00. Za ubiegły rok przyniosła ona 29 tys. zł strat, kiedy wszyscy zarabiają na sprzedaży paliwa. Straty ma też stacja kontroli pojazdów. Od wielu lat nie ma rozkładu jazdy na przystankach, brakuje informacji. Busy z Warszawy jadą pełne, a trasy PKS ustalono tak, że autobus do Warszawy jedzie pusty i to aż przez 3,5 godziny. Nie możemy opierać strategii PKS o bilety miesięczne. Takie absurdy mógłbym jeszcze długo wymieniać, bolączek jest wiele. Jest wiele do zrobienia – dodał Marek Ratyński.

- W poprzednich latach majątku PKS sprzedano wiele. Czy sprzedaż kolejnych nieruchomości da wystarczające fundusze na tę restrukturyzację? Czy nie będzie znów tak, że pieniądze się rozejdą i nic nie zostanie zrobione - pytał radny Łukasz Śmiejkowski.
- Minimalne dokapitalizowanie spółki, by ją postawić na nogi, to minimum 3,3 mln zł – wyjaśniał Krzysztof Dębiński. - Jeśli jeszcze jeden rok będzie ze stratą na poziomie tej z poprzedniego roku, 1,3 mln zł, to możemy się już żegnać ze spółką. Dokapitalizowanie to jedyna szansa. Można powołać kilkudziesięciu ekspertów i każdy powie podobne zdanie – wyjaśniał prezes Dębiński.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    A tak - niezalogowany 2019-07-04 14:34:09

    A taki miał być dobry i ratować PKSy. Cooo ciężko się pracuje na tonącym statku? Trzeba się wysilać a nie siedzieć na stołeczku i brać pensyjkę. Poprzedniego prezesa ganiono za nieudolne zarządzanie, ale jak widać przyjaciel partii nie zabłysną przez te kilka miesięcy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Miasto... - niezalogowany 2019-07-04 14:51:01

    A ile dostanie odprawy TEN ,,uzdrowiciel ,,

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Gap. - niezalogowany 2019-07-04 14:54:24

    Dziwne . Tak dobrze wyprowadzał na prostą i co. Czy ktoś jest zainteresowany ,, upadkiem ,,

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Spadochroniarz - niezalogowany 2019-07-04 15:15:01

    A teraz nam powiedzą że trzeba sprzedać PKS:))) A prywatny kupi wiadomo kto I będzie dobrze.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Leszek - niezalogowany 2019-07-04 15:19:20

    Czyżby to jeden z sukcesów senatora i starosty a może się mylę? Przecież pani starosta mówiła, że wszystko załatwione. Czy myślała o likwidacji PKS-u?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sokolowianin - niezalogowany 2019-07-04 15:20:19

    Bardzo mi się podoba wypowiedź Pana Marka Ratynskiego, tak jest trzeba brać się do pracy a nie sprzedawać, jak ludzie mogą jeździć autobusami jak na poczekalnie to się nie da wejść np w zimie po 15 już zamknięta, ja się pytam po co zamykać kto i co ukradnie? Dlaczego PKS nie ma ciężarówek, to dotkowy dochód przynoszący zyski, tylko trzeba zainwestować i właśnie przywrócenie linni do Siedlec puszczenie biletów taniej ale być przed wszystkimi busikami, jeżeli na tej trasie jezdza 3 firmy to ludzi jest, a zawsze jedna firma może odejść, nie sprzedawać tylko robić

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Masz racje - niezalogowany 2019-07-04 15:23:19

    Masz 100% racje Szkoda, ze nikt tego nie widzi

    • Zgłoś wpis
  • Transport - niezalogowany 2019-07-04 18:51:35

    Dobrze to się mówi A dlaczego nikt nie powie jak jest że z roku na rok sprzedaż biletów miesięcznych maleje.A to główny dochód pks. dlaczego wokół wszystkie pksy padly?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    do Gap - niezalogowany 2019-07-04 15:21:29

    Starostwo,

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rysiek - niezalogowany 2019-07-04 15:24:31

    A ja widzę to tak, że od początku starostowania pani starosty był plan zlikwidować PKS i po kłopocie, a 128 osób na bruk, ale kogo to obchodzi, na pewno nie panią starostę i pana senatora.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Do Ryśka - niezalogowany 2019-07-04 18:57:09

    Kochany, to nie chodzi o pracowników fizycznych - czytaj kierowców, bo oni bez problemu znajdą pracę z pocałowaniem w rękę, chodzi o to że nie będzie stołków partyjnych i tzw zaplecza (spółki Urzędu Miasta , czy innej cholery)I jak tu przy wyborach cokolwiek kolegom obiecać, jak nie będzie co zaoferować. PKS to taki wąż w rękawie, tylko desperaci się rzucą. Dosyć tego socjalizmu, dla przeciętnego Kowalskiego obojętne jest jaki autobus, czy bus się podstawi, ważne by dupę wieść.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Apel - niezalogowany 2019-07-04 15:25:37

    Pracownicy PKS lepiej już dziś zacznijcie szukać nowego zatrudnienia.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    do Rysiek - niezalogowany 2019-07-04 16:07:10

    Co miała na myśli Pani Starosta mówiąc że wszystko załatwi ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • On - niezalogowany 2019-07-04 16:36:19

    Nie ona się tylko chwali że załatwi wszystko czyli inwestycje na drogi na szkoły na obwodnicę. Zobaczymy

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Bystry - niezalogowany 2019-07-04 16:15:49

    Jeżeli prezes PKS składa rezygnację w trybie pilnym to jak to świadczy o współpracy z Panią Starostą skoro ona jest zaskoczona ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jacek - niezalogowany 2019-07-04 16:24:53

    A co Pan Koć ma do powiedzenia nowy członek rady nadzorczej PKS ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Do Jacka - niezalogowany 2019-07-04 19:00:31

    Nie budź go, nagdakał się, to niech śpi :-)

    • Zgłoś wpis
  • Koko - niezalogowany 2019-07-05 09:12:46

    Pan Marian jest chroniony chce do emerytury dociagnac

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    K26 - niezalogowany 2019-07-04 16:57:27

    Jeździłam 5 lat do Siedlec codziennie na studia. Mieszkam blisko PKS. Jest mi bliski bo tam pracowali moi dziadkowie. Wolałam jechać busem PKS niż S i G. Minusem jest mało kursów. Wtedy były 4. Rano, w południe, po południu i na wieczór. 3 pierwsze jeździły zazwyczaj puste bo odjeżdżały po 5 min od busu, który był napchany jak śledzie w beczce. Ostatni kurs sprawiał, że cały autobus był pełny.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sokoł... - niezalogowany 2019-07-04 18:53:23

    Czy tu ktoś myśli logicznie. Jak można utrzymać PKS wpuszczając wcześniej ,,BUSY ,, na główne linie. Gdzie byli ci ,, rządziciele ,, jak wpuszczano ,,BUSY ,, na linie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mirableka - niezalogowany 2019-07-04 19:09:21

    Wywalić na zbity pysk Szymaniak...to jego pomysł na likwidację linii do Siedlec, to jego pomysł na zmiany rozkładów jazdy do Warszawy na niekorzyść PKS, on tylko czeka aż PKS upadnie bo ma w tym interes. A starosta napewno mu w tym pomoże

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Czyteln - T.S... - niezalogowany 2019-07-04 19:11:48

    A w środowym T. Siedleckim taki zachwyt , w czwartek -- *%#)!& klapa -- prezes kłamał.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    O co chodzi ? - niezalogowany 2019-07-04 20:15:48

    Pan Środa jest podobno radcą prawnym w jednostce podłegłej Pani Staroście. To może przywrócić go z powrotem na prezesa PKS.O co tu chodzi ?Czy Senator jest dogadaby z PSL w powiecie?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Pin - niezalogowany 2019-07-04 20:27:59

    Skoro Senator przekazał kilka Samochodów Strażackich dla gm.Bielany to może by załatwił kilka autobusów dla PKS.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkanka - niezalogowany 2019-07-04 21:24:35

    Tak to się dzieje gdy nie ma odpowiedzialności finansowej. Dlaczego poprzednicy zarządu PKS nie ponieśli konsekwencji za doprowadzenie do takiego stanu firmy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ehhhh - niezalogowany 2019-07-04 22:16:47

    To już lepiej jeździć rowerem jak tymi ich autobusami (PKS-u) 10 km on jedzie przez ponad godzinę. Objechac musi miejscowości wszystkie jakie tylko możliwe Niech to zamykają jak najszybciej. Z bloku będzie większy pożytek

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Do Ehhhh - niezalogowany 2019-07-05 06:39:48

    Pewnie nie pracujesz w PKS jeśli tak piszesz. Przeciez tam tyle ludzi pracuje

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    PKS - niezalogowany 2019-07-05 09:04:26

    PKS, PRL, PiS, PSL. … Gdyby to był normalny Kraj, to każdy człowiek posiadający odpowiedni pojazd (czyli taki, do którego chciałby klient wsiadać) mógłby przewozić ludzi bez jakichkolwiek utrudnień administracyjnych. Ale Polska nie jest takim krajem. I tyle

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    zainteresowany - niezalogowany 2019-07-05 09:10:01

    Prosze sprawdzic jak zadluzony jest PKS przez poprzedniego prezesa i zarzad . Wszyscy wzieli odprawy i poszli zadowoleni zostawiajac dlugi. Sprzedano tereny w Wegrowie i Sokolowie przeznaczajac te pienidze na dzialalnosc a nie na przebudowe zakladu. teraz za duzo do sprzedania to juz nie ma.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • :))) - niezalogowany 2019-07-05 11:45:43

    Zadłużenie to 1.2 banki.Bilety miesięczne nie sprzedają się w wakacje 2 miesiące razy 130osob po 3tys wypłaty to 700tys prawie.Byle co wiesz i byle co gadasz.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    z BIELAN,,, - niezalogowany 2019-07-05 11:40:18

    [do Pin ] I te autobusy co PKS ma to wożą ,, wiatr ,,. Strażackie ratują życie i mienie nie tylko Gm. Bielany , ale wszystkich potrzebujących.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Meritum - niezalogowany 2019-07-05 11:49:42

    Bilety miesięczne to główne źródło utrzymania przerwa wakacyjna to 2 miesiące czyli nie ma wpływów A koszty są 130osob srednio po 3tys razy 2 miesiące 260x3=780tys.burza mózgów liczcie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    POWIAT,,, - niezalogowany 2019-07-05 11:50:19

    Przecież już widać ,, cwaniactwo ,, Iwaniuka -- Wstydz się i głowę wsadz w piasek. Miałeś czas na naprawę.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    z PiS-u... - niezalogowany 2019-07-05 11:58:45

    Iwaniuk to taki sam nieudacznik jak jego partyjny kolega Sawicki. Nie umiał poradzić sobie z ASF [ pozwolił żeby się rozlazł ] a teraz OBAJ dają porady ,, jak to trzeba zrobić ,, To są dwaj NIEUDACZNICY. Tylko potrafią obrażać rolników [ od frajerów przezywać ]

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • idź w Pis-du - niezalogowany 2019-07-06 18:04:50

    asf to za was się rozlazł...(pilnuj dat) a rolnicy sami siebie obrażają, bo prawda boli...spójrz na zmiany na wsi za czasów poprzedników(8lat) i następców(4lata)...(pilnuj chronologii)

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ten co nie obraża - niezalogowany 2019-07-05 13:25:50

    Kaczyński: Co drugi Polak jest mizernym pijaczyną, na prowincji piją wódkę i oglądają „pornosy”. Dziennikarka przypomniała wywiad z szefem PiS…

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    z PiS-u,,, - niezalogowany 2019-07-06 11:15:57

    Zgoda , tylko to było za rządów PO-PSL gdy szalało bezrobocie. Zmienił się rząd --- zmieniło się i społeczeństwo -- ot i wsio -- Pozdrawiam.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • idź w pis-du - niezalogowany 2019-07-06 18:17:49

    z tym "szalało bezrobocie" to bym tak nie "szalał"...(spr. statystyki spadku bezrobocia)co do 2 tu się zgodzę:Zmienił się rząd --- zmieniło się i społeczeństwo -- ot i wsio(zmiany nie zawsze są na lepsze Patrz:PRL)

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    POWIAT... - niezalogowany 2019-07-07 10:08:45

    A ten ,, uzdrowiciel ,, to choć uzbierał kasy na SWOJĄ odprawę , bo to może być i ze 20 patoli.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    do Powiat... - niezalogowany 2019-07-07 13:37:52

    Pewnie zaoszczędził i w porę zrezygnował , bo są wakacje i wiadomo mniej wpłynie kasy z miesięcznych.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Obserwator... - niezalogowany 2019-07-07 13:45:33

    A radny Ratyński to chyba też nie pierwszą kadencję siedzi w powiecie i tylko umie krytykować. Brać dietę i krytykować to każdy potrafi. Stań sam na czele PKS-u i pokaż jak to się zarządza .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Bystry - niezalogowany 2019-07-09 17:11:56

    Koć pełni obowiązki prezesa PKS.Wreszcie odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu. Dziękujemy Panie Przewodniczący...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    do Bystry - niezalogowany 2019-07-09 17:54:20

    Ludzie Hardeja rządzą w Powiecie Odziemczyk -Przewodniczący Sadowska- Starosta Koć-PO.prezesa PKS Były prezes mleczarni śmiało może powiedzieć. I KTO JEST DEBEŚCIAK ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    do do Bystry - niezalogowany 2019-07-10 13:07:54

    Makabra!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    >>> - niezalogowany 2019-07-10 19:26:24

    Było żle , ale teraz to jest dramat, popatrzcie jak ludziom zmącili w głowach, przecież rządzą gorzej jak w PRL dług będą spłacały nasze prawnuki a oni głoszą sukces i część społeczeństwa ta mniej rozgarnięta im wierzy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    z PiS-u,,, - niezalogowany 2019-07-11 10:13:29

    TY rozgarnięty podpisz się , a nie stawiasz floresy. Żeby PiS nie przeioł ,, Państwa RP. to za PO-PSL -- Było by ,, bankrut ,, Nie obrażaj większości społeczeństwa.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • do poprzednika co&qu - niezalogowany 2019-07-11 13:32:08

    Dałeś dowód jak jesteś rozgarniętym matołem naucz się pisać/taki elektorat ma pis/ chcesz żebym się podpisał, daj przykład podpisz się tylko nie krzyżykami

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    kowalik - niezalogowany 2019-07-14 11:34:11

    W PKS popełniono błędy karygodne już dawno. Nie przeprowadzono reform z duchem czasu i to tyle w skrócie. Nie trudno było przewidzieć w którym kierunku będzie rozwijał się transport osobowy i towarowy. Pekas miał wszystko w swoich rękach. Miał pokaźny majątek, mógł dyktować warunki konkurencji, ale nieudacznicy i nałogowcy rządzili w firmie i jest jak jest.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Młoda - niezalogowany 2019-07-18 19:13:13

    Nic dziwnego mogli by dac autobus też na Natolin A nie trzeba rowerem do Przewozu Nurskiego o 6 rano jechac

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    do kowalik,, - niezalogowany 2019-07-30 16:55:02

    Słuszna racja ,, nieudlstwo-buta. I jak jedna osoba pracowała w PKS-se to jego cała rodzina jezdziła darmo [ żona 3 , 5 dzieci] jakie to były straty, a ON przecież za darmo nie pracował.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama
Wróć do