
W ramach projektu „Hałas ma znaczeNIE!”, realizowanego przez Stowarzyszenie Społeczny Instytut Rozwoju uczniowie szkół podstawowych z Sokołowa Podlaskiego mieli okazję uczestniczyć m.in. w warsztatach dotyczących szkodliwości hałasu w szkole.
Tematy warsztatów i ich zakres miały na celu uświadomienie uczniom negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka oraz świadome ograniczanie przez uczniów hałasu w swoim otoczeniu. Tematami warsztatów były: "Zobaczyć dźwięk", "Muzykę widzieć obrazy słyszeć", „Lekcje ciszy" i "Cicha przerwa" z budowaniem planu jej realizacji.
Dzięki tym warsztatom zebrane zostały pomysły na ciszę od uczniów, które trafiły do skrzynki pomysłów, a korytarze szkolne zamieniły się w „strefy ciszy”, w których uczniowie mogli poczytać książki, powtórzyć lekcje, pomyśleć, pomarzyć, czy też grać w gry. Wszyscy jednogłośnie podpisali kontrakt ciszy, którego zobowiązali się przestrzegać i otrzymywać identyfikatory z napisem „Szkolny Przyjaciel Ciszy”. Powołano też „Strażników Ciszy”, którzy będą promowali spędzanie przerw bez hałasu i zareagują na hałaśliwe zachowanie koleżanek i kolegów. Przygotowane zostały specjalne identyfikatory - barwne, oryginalne znaczki będące symbolem opowiedzenia się za zwalczaniem hałasu.
Kodeks cichej przerwy
Nie krzycz, tylko mów.
Pamiętaj, że hałas powoduje ubytek słuchu.
Spróbuj się wyciszyć – poczytaj książkę.
Zawsze możesz skorzystać z kącika ciszy.
Jeśli chcesz kogoś uciszyć, nie podnoś głosu, użyj gestu - (połóż palec na ustach).
Pamiętaj, że w szkole nie wolno piszczeć. Pisk tylko trzech osób to 85 dB, a dziesięciu?
Warsztaty (jak i cały projekt) zostały sfinansowane ze środków pochodzących z budżetu Województwa Mazowieckiego.
MATERIAŁY ORGANIZATORA
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie