Reklama

Sokołów Podlaski - radni żądają przyspieszenia działań w sprawie reorganizacji oświaty!

Na posiedzeniu połączonych komisji Rady Miejskiej w Sokołowie Podlaskim radni poparli wniosek Marii Janisty o „powołanie doraźnej komisji dotyczącej reorganizacji oświaty oraz o przyspieszenie prac związanych z reorganizacją systemu oświaty w Sokołowie Podlaskim”. A przy okazji była ciekawa dyskusja...

W środę, 22 października, obradowały dwie komisje RM – Komisja Gospodarki i Spraw Społecznych oraz Komisja Rozwoju. Pod koniec posiedzenia, w sprawach różnych, wywiązała się żywa dyskusja na temat oświaty w mieście Sokołów Podlaski.

Co dalej z „Jedynką”? Plotki podgrzewają atmosferę.

Najpierw radny Michał Lipiński zapytał o powody nieobecności w pracy dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 Joanny Hawryluk. - Czy pani dyrektor jest na zwolnieniu lekarskim, czy jest to urlop zdrowotny? - chciał wiedzieć radny.

- To jest zwolnienie lekarskie, było miesięczne, zostało przedłużone o kolejny miesiąc. W tej chwili panią dyrektor zastępuje wicedyrektor Marzena Jenerałek – wyjaśniła naczelnik Wydziału Oświaty Eleonora Miszkiel.

Reklama

- Nie wiem, czy to są fake newsy, czy jakieś sprawdzone informacje, ale była podobno informacja od dyrekcji szkoły dla nauczycieli tam pracujących, żeby od września przyszłego roku szukali sobie pracy – kontynuował radny.

- Na pewno taka tematyka w urzędzie nie byłą podejmowana, przynajmniej ja nic o tym nie wiem – stwierdziła naczelnik.

- Taka informacja byłaby równoznaczna z likwidacją szkoły. Dlatego pytam oficjalnie – dociekał radny.

- W UM nie są podejmowane rozmowy w kierunku jakiejkolwiek likwidacji, czy reorganizacji szkolnictwa w naszym mieście, tyle mogę powiedzieć – zaznaczyła Eleonora Miszkiel.

Reklama

To radny Landzberg wskazał na dyrektor „Jedynki” jako źródło plotek...

Marek Landzberg stwierdził, że to „pani dyrektor jest źródłem informacji” i dlatego radny Lipiński powinien udać się do SP nr 1 i zapytać ją, czy mówiła takie rzeczy.

- Pani dyrektor jest na zwolnieniu. Po to pytam tutaj, żeby ustalić, czy takie krążące po mieście informacje nie są fake newsami i dlatego zapytałem panią naczelnik. Mamy jasną odpowiedź – skomentował radny.

- Zostawmy plotki! To tylko dowód na to, jak mieszkańcy przeżywają całą sytuację – apelowała radna Maria Janista.

Maria Janista: to szkodliwa społecznie sytuacja

- W związku z tym, że mieszkańcy się niepokoją, czy te rozmowy, które kiedyś zostały rozpoczęte, nie powinny być podjęte jak najszybciej? - zapytała Maria Janista.

Reklama

- Podejrzewam, że taki temat jest rozważany przez panią burmistrz, bo te decyzje muszą być podjęte - odparła pani naczelnik.

- No właśnie. Czas nas goni. Poza tym społecznie jest to szkodliwe! W przestrzeni miejskiej rodzą się plotki, ludzie się denerwują – kontynuowała radna Janista, a wsparły ją Hanna Lecyk i Wioleta Strzała-Nowakowska.

- Moja córka, która jest uczennicą siódmej klasy „Jedynki” i zapytała mnie wprost: czy ona skończy szkołę w SP nr 1, więc jest to zasadne pytanie, miałem je zadać. Były jakieś konsultacje w sprawie oświaty, czy jakieś prace są dalej prowadzone.? Nie wszyscy radni są w zespole oświatowym, który miał się tym zajmować, ale rozumiem, że nic się nie dzieje? – pytał Radosław Kosieradzki.

Reklama

- Jak będą jakieś rozmowy decyzje, zostaniecie państwo poinformowani – oświadczyła E. Miszkiel.

Hanna Lecyk: chcemy poznać szczegółowe dane

- Zmiany w oświacie to bardzo ważna sprawa, jedna z najważniejszych – oceniła Elżbieta Sekita.

- A do tego cały czas się odciąga. Chodzi o to, że chcemy poznać szczegółowe dane na temat oświaty, także wartości budynków szkolnych, żeby całą tę reformę dobrze przygotować. Dotychczas konsultacji w zasadzie nie było, a jedynie wymuszone spotkanie z rodzicami. To do niczego nie prowadzi, tylko wprowadza chaos. Musimy mieć dokładne dane do porównania, wiedzę o tym, ile trzeba zainwestować – dodała Hanna Lecyk. Podkreśliła, że wprawdzie radna Sekita wystąpiła o takie dane, ale tylko ona je dostała. Radna poprosiła o powrót na salę wiceburmistrz Danuty Domańskiej, która była wcześniej obecna na posiedzeniu, ale wyszła.

Reklama

- Propozycję reorganizacji trzeba oprzeć o szczegółowe dane, one muszą być postawą decyzji – dodała Hanna Lecyk.

Józef Kalicki zwrócił uwagę, że powstał zespół ds. reorganizacji oświaty, zaczął pracę, ale w tej chwili nie słychać, by coś się działo. - Zamysł był, skończyło się na niczym – ocenił.

Wiceburmistrz Danuta Domańska: nie ma żadnych decyzji w sprawie reorganizacji

Kiedy wiceburmistrz Domańska pojawiła się na sali, Maria Janista podkreśliła, że mieszkańcy są zaniepokojeni sytuacją w oświacie i pytała, dlaczego zatrzymano reorganizację.

- Chcemy przyspieszenia zmian i konkretnych danych. Żeby w całym tym procesie kierować się konkretami i realnymi perspektywami szkół, a nie plotkami i sympatiami - dodała Hanna Lecyk.

Reklama

- Przy likwidacji i przekształcaniu obowiązują pewne procedury - mówiła Danuta Domańska. - Wiemy, że jest opór rodziców. Ponieważ na spotkaniu z rodzicami padły zarzuty, że nie było konsultacji, a były, pani burmistrz zobowiązała Wydział Oświaty do przygotowania szczegółowych danych i je sukcesywnie przez całe lato publikowaliśmy. Są wyliczenia kosztów na ucznia, demografia, została jeszcze do opracowania ostatnia część – majątek szkół. Mamy czas do lutego, to wszystko będzie konsultowane. Daliśmy czas rodzicom i mieszkańcom, dopiero po konsultacjach podejmiemy decyzję. Pani burmistrz zastanawia się nad sposobem konsultacji. Nie chcemy likwidować, ale reorganizować. Musimy decyzje o zamiarze podjąć do lutego, a potem do maja jest czas na powiadomienie rodziców o zmianach. Rozmawiamy z kuratorium, żeby wiedziało o naszych planach, to nasz partner. To trwa, bo w mieście są inne sprawy poza oświatą – dodała.

Burmistrz Iwona Kublik: CUS w budynku przy ul. Polnej

W tym momencie dyskusji na posiedzenie przyszła burmistrz Iwona Kublik. Danuta Domańska nawiązała do tematu wymiany budynków z powiatem. W związku z powstrzymaniem tego procesu, miasto szuka innych rozwiązań.

Reklama

- Nie mamy przed radnymi żadnych tajemnic. Jest możliwość pozyskania funduszy, około 4 mln zł, na Centrum Usług Socjalnych. To placówka skierowana do seniorów – wyjaśniała Iwona Kublik. - Nas i tak czeka przekształcenie Centrum Pomocy Socjalnej w CUS, jak tego nie zrobimy, to stracimy. Zatem nie warto czekać, tylko sięgać po fundusze jak najszybciej. Teraz sprawdzamy projekty. W „Jedynce” jest za duży budynek dla takiej liczby dzieci. Chcemy rozdzielić powierzchnie, w starym budynku umieścić CUS, a w nowej części zostawić szkołę. Analizujemy to od strony technicznej. W nowej części jest 10, czy 11 pracowni lekcyjnych, a dzieci 280. Nie ma tragedii. Ale próbujemy jeszcze wygospodarować z budowlańcami dodatkowe pomieszczenia dla szkoły w starej części. Pani dyrektor CPS twierdzi, że w porównaniu do tego, co mają obecnie, tej ciasnoty, to będzie „kosmos”. Trzeba jednak tam zrobić windę, łazienki. To właśnie analizujemy. Trzeba robić swoje, nie patrzeć na przerażenie. Każda zmiana w Sokołowie zaczyna przybierać formę tragedii. Nie zmieniamy – źle. Zmieniamy – jeszcze gorzej – oceniła.

- Skąd wziąć pieniądze na ten reinżyniering budynku? - pytał Michał Lipiński.

Reklama

- Z programu dla CUS-ów – padła odpowiedź.

- Czyli dwie instytucje w jednym budynku przy Polnej - stwierdził radny.

Radni wskazują, że do lutego został mało czasu

- Mam nadzieję, że zamiast wyrywkowych pomysłów, opracujemy wspólnie z panią burmistrz i radnymi kompleksową koncepcję reorganizacji oświaty, którą będziemy mogli zaprezentować mieszkańcom. Nie chcemy dowiadywać się po czasie. Chcemy, żeby na luty było to wszystko przygotowane. Im więcej informacji uzyskamy, tym lepiej będziemy mogli przedstawić to mieszkańcom – podkreśliła Hanna Lecyk.

Reklama

- Nie przyjmuję zarzutów, że coś ukrywam. Najpierw muszę sprawdzić, czy coś da się technicznie przeprowadzić. Zamiast wymiany budynków sprawdzamy możliwość z CUS w budynku „Jedynki” - dodała Iwona Kublik.

- Mieszkańcy mogą myśleć, że siedzimy z założonymi rękami i nic nie robimy, tak nie jest – dodała wiceburmistrz.

- Co zatem z likwidacją „Jedynki” - dopytywał radny Kalicki.

- Ta szkoła sama się zlikwiduje, to trzeba jasno powiedzieć. Dzieci jest coraz mniej i więcej nie będzie. Ale seniorzy będą. Nie możemy zostawić pustych budynków i się kłócić, czy to była dobra, czy zła decyzja – oceniła Iwona Kublik.

Reklama

Radosław Kosieradzki: CUS w „Szóstce” racjonalniejszy

- A nie taniej byłoby umieścić CUS w budynku „Szóstki”, zamiast pakować 15 czy 20 mln zł w budowę sali sportowej przy SP nr 6? te pieniądze by można było zainwestować w innych szkołach – pytał Radosław Kosieradzki.

- Ten budynek jest za wielki. A jak pan radny przeniesie ponad 500 dzieciaków? - zapytała burmistrz.

- Chcemy rozwiązać problem tak, żeby rodzice dzieci z „Jedynki” byli zadowoleni, a pan nam proponuje wywrócenie wszystkiego – skomentowała Danuta Domańska.

- Dzieci z „Szóstki” można przenieść do „Jedynki” i innych szkół – ripostował radny. - Szkoły powinny pozostać na zewnętrznym obwodzie miasta, a emerytów i seniorów powinno się skupić w centrum miasta, bo mieliby tam najbliżej do CUS.

Przyjęto oficjalny wniosek o powołanie komisji ds. reorganizacji oświaty

Na koniec posiedzenia, na wniosek Marii Janisty, radni przyjęli oficjalny wniosek o „powołanie doraźnej komisji dotyczącej reorganizacji oświaty oraz o przyspieszenie prac związanych z reorganizacją systemu oświaty w Sokołowie Podlaskim”.

Miejsce zdarzenia mapa Sokołów Podlaski

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło i opracowanie własne Aktualizacja: 25/10/2025 10:25
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Obserwator - niezalogowany 2025-10-25 11:03:58


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Aga - niezalogowany 2025-10-25 11:05:13

    Co Wy chcecie zrobić? Zlikwidować szkołę z takim zapleczem jak jedynka a szóstkę zostawić? Gdzie głowa pani burmistrz?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Edek - niezalogowany 2025-10-25 11:06:35

    Raczej zostawić by należalo SP1, SP2 oraz SP4. SP3 rozszerzyć oddział przedszkolny oraz szkołę muzyczna. SP6 niestety likwidacja jako pozostałość po gimnazjum i przekształcić na ten CUS z fajnym parkiem na terenie. Można jeszcze drugi plan zrobic i oddać całą oświate Salezjanom skoro im tak super idzie to niech zajmą się tą działką miasta. Chyba najwiekszym błędem było przywrócenie podstawówek po upadku gimnazjów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Ja - niezalogowany 2025-10-25 12:41:54

    Popieram - logicznie i racjonalnie!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Julka - niezalogowany 2025-10-25 11:33:32

    Szkoła 6,jest w odpowiednim miejscu na CPS /CUS/. Niewielki koszt przekształcenia. Dadatkowo można wydzielić w tym budynku, centrum kryzysowe, miejsce dla osób, które znalazły się w chwilowej potrzebie /tj. pożar,kataklizm itp/. Na takie miejsce również można pozyskać środki.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • ???????????? - niezalogowany 2025-10-25 16:09:29

    Dobudować schron tam można

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ssss - niezalogowany 2025-10-25 12:35:11

    Pani Kublik, dlaczego tylko opcja z tym CUS w Jedynce??? Tam jest sala sportowa i boiska, wielki obiekt!!! Uparła się pani Jedynkę zlikwidować!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Rodzic - niezalogowany 2025-10-25 14:30:24

    Dokładnie, uparła się na jedynkę i wszelkie pomysły są związane zawsze ostatecznie z jedynką. A dlaczego nie zrobić by tak cus w szóstce, miejsce idealne i nie łączone byłoby że szkołą. W jedynce można ewentualnie zorganizować na jakieś zajęcia dodatkowe. Tańce, sport itd. Zorganizować miejsce na korepetycje i pomoc nauczycieli w odrabianiu lekcji dzieciom. Zrobić coś dla dzieci. Niech starsze Panie nie myślą tylko o ludziach w swoim wieku. Proszę pokazac że to błędne myślenie ludzi, którzy myślą że Panie uwzięły się na jedynkę.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jerzyk - niezalogowany 2025-10-25 12:40:23

    Manipulant Hebel był podobno na tej komisji i zaatakował radnego Lipińskiego za kłamstwa, a tu się okazuje że to najmądrzejszy Człowiek w Polsce kręci. Jakoś zupełnie Hebel pominął fakt że jednak są przymiarki do likwidacji Sp1 w białych rękawiczkach...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sokołów - niezalogowany 2025-10-25 14:06:34

    Jak można łączyć szkołę podstawową z CUS, więcej samochodów, więcej ludzi, interesantów wokół miejsca zagospodarowanego dla dzieci. Większej głupoty nie słyszałam. Szkoła z takim zapleczem gospodarczym jest olewana przez władze, zamiast pomóc i ją odnowić dla dzieci to myślicie o tym aby jej ująć, czego się czepiać tej szkoły a nie innej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ewelina - niezalogowany 2025-10-25 15:03:05

    I tu przyznam rację Panu Kosieradzkiemu. Szkoła nr. 1 w powodzeniem pomieści szóstkę. Jest tu duża sala gimnastyczna , boiska ..... więc te pieniądze które chcecie wsadzić w ten budynek na M.C Skłodowskiej można zainwestować bardziej z głową. Moja wnuczka chodzi do szóstki i naprawdę żal patrzeć jak dzieciaki mają wych.fiz. na korytarzu . Nie róbcie głupot -posłuchajcie Pana Radnego. Poza tym dużo seniorów mieszka w blokach i mieli by blisko do centrum. Zróbcie trawnik , drzewa już są, kilka ławeczek, stoliczki z szachownicami , może jakąś niewielką tężnię solankową i było by super. Wiem że najchętniej wygnalibyście seniorów na obrzeże miasta przy cmentarzu- trochę taktu szanowna Pani Burmistrz.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ewa - niezalogowany 2025-10-25 15:21:15


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sokołowianin - niezalogowany 2025-10-25 16:02:48

    Pomysł radnego Kosieradzkiego ma sens. Jedynka jest na tyle dużym obiektem, że spokojnie pomieści dzieci z szóstki. Po co pchać tam starszych ludzi, jeżeli można dwie szkoły połączyć i starszym ludziom budynek po szóstce zostawić. Wszystkim będzie wygodniej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Matka - niezalogowany 2025-10-25 16:10:41


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Emerytka - niezalogowany 2025-10-25 16:42:20

    Bardzo dobry pomysł szkoły w 1,na Skłodowskiej dobre miejsce dla senioró.Można stworzyć park,będzie spokój dla ludzi mieszkających w blokach dookoła.Drugie i trzecie piętro na mieszkania dla potrzebujących.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Renata - niezalogowany 2025-10-25 19:30:20

    Oczywiście - sama Pani Burmistrz narobiła bigosu. Nasze dzieci w ostatnim tygodniu dowiedziały się że nie będą przyjęte do jedynki bo wymyśliła Pani że będzie tylko jedna klasa, mimo że początkowo były przyjęte. Nawet wolne w pracy braliśmy żeby być na spotkaniu dla pierwszaków. Zrobiliśmy wyprawkę i spokojnie wyjechaliśmy z całą rodziną na urlop ...... a tu niespodzianka że trzeba szukać innej szkoły. Opłacony urlop musiał być przerwany na szukanie dziecku miejsca. Finał jest taki że muszę wozić dzieci do różnych szkół a oprócz tego najmłodsze dziecko do przedszkola. Przed pracą objeżdżam miasto aby rozwieść dzieci do trzech placówek. Nie dziękuję Władzo nasza

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marzena - niezalogowany 2025-10-25 16:47:36

    Powolać nowych dyrektorów i to tylko na jedną kadencję,najlepiej na okres 2,3 lat(na pewno nie dożywotnio,jak to miało miejsce w 6)Stworzyć z 1 i 6 jedna szkolę w budynku 1.Obecna dyr.pracuje również jako dyr.w prywatnym przedszkolu,więc można jej podziekować,są inni którzy nie mają pracy

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Mieszkaniec - niezalogowany 2025-10-25 22:07:42

    Racja !

    • Zgłoś wpis
  • Zdziwiony - niezalogowany 2025-10-26 19:37:27

    Chyba Pan pomylił osoby. Żadna z dyrektorek nie pełni takiej funkcji dodatkowo. Pełni ja za to jedna z pracownicy SP6.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Beata - niezalogowany 2025-10-25 23:27:34


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Marta - niezalogowany 2025-10-26 10:11:07

    Bratko masz rację . Wyjazdy, wycieczki ,foty, sztuczne miny. Fotografia z Panem Sikorskim bezcenna - pognieciony żółty krawat Wstyd

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Propozycja - niezalogowany 2025-10-26 02:40:00

    Chyba rodzice już zdecydowali gdzie mają chodzić ich dzieci. Najwięcej rodziców wybrało SP6, najmniej SP3. Dwie szkoły praktycznie obok siebie SP1 i SP3 połączone byłyby nadal mniejsze od SP6 ale sale na Polnej znów by się zapełniły. W budynku po SP3 szkoła muzyczna mogłaby w pełni rozwinąć skrzydła. Sala gimnastyczna mogłaby stać się prawdziwą salą koncertową i wizytówką miasta. SP1 ma idealne warunki dla dzieci. A CUS można przecież przenieść do budynku biblioteki. Emeryci tam mieliby par z drzewami. A biblioteka mogłaby wrócić ponownie do centrum. miasta. Przecież budynek obok salezjanów chyba pusty jest, ten po sklepiem meblowym. Przy SP6 natomiast jest idealny teren na budowę wielkiej miejskiej hali sportowej z dużymi trybunami i boiskiem wielofunkcyjnym. Bo to aż wstyd, że przy każdej szkole w mieście są takie małe sale. A przy okazji można postawić obok o przedszkole lub żlobek. Albo jedno i drugie. Wtedy w jednym miejscu już byłby taki kompleks szkolny. Gminy wokół Sokołowa już zaczęły tak organizować oświatę wokół jednej największej szkoły. Robią przedszkole, sale gimnastyczne, kuchnie. Niech np. SP6 będzie szkołą sportową, SP1 językowa (humanistyczna) i plastyczną SP4 informatyczno-matematyczną a sp2 biologiczni-chemiczną. A w budynku po SP3 już szkoła muzyczna.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Jaaaaaaaaaaaaaaa - niezalogowany 2025-10-26 08:59:30

    Koszty, koszty..... Taniej i logiczniej w sP 6 emerytów i potrzebujących. Jedynka zmieści wszystkich, również nauczycieli z 6. Budynek po meblach czyja własność?

    • Zgłoś wpis
  • Edek - niezalogowany 2025-10-26 12:38:37

    Hala miejska przy SP6 to slaby pomysł. Gdzie miejsce na parking dla kibicow/gości. Taka hale to już szybciej na terenie bylej cukrowni. Nikt nie buduje już takich gmachów w centrum miast.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jolanta - niezalogowany 2025-10-26 09:15:54

    CPS czy CUS musi być w centrum miasta. Tak aby mieszkańcy z wszystkich obrzeży miast mieli względnie blisko. Sa to często ludzie starzy, schorowani czy matki z małymi dziećmi. Jak bardzo utrudnione będzie dotarcie np. Z ul.Wegrowakiej na ul. Polna czy Repkowka. Nie każdy dysponuje samochodem. 6 najlepsze umiejscowienie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sokołowianin - niezalogowany 2025-10-26 09:39:47

    Bardzo się cieszę, że radni zaczynają w końcu dostrzegać lenistwo burmistrzyń. Opowiadają one w kółko bajki jak to działają, a ta debata obnażyła ich prawdziwe oblicza. Z oświatą nie zrobiono w sumie nic a z tyloma szkołami to miasto ugrzęźnie w długach na zawsze!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Steffa - niezalogowany 2025-10-26 10:27:43

    Szóstka do jedynki. Sale gimnastyczne są, Boiska sportowe też, stołówka , świwtlica osobno, Parking poza bramą szkoły i dzieci są bezpieczne. Przestańcie mieszać. Kto że starszych osób dolezie tam na polną??? Zastanówcie się. Na M.C Skłodowskiej -bkoi naokoło. Na Zorach większość starszych ludzi , w blokach sąsiadujących -dużo staruszków siedzących po blokami , gałki to samo Dajcie ludziskom to miejsce po szóstce , będą mieli blisko W części pokoi zrobić miejsca przejściowe dla ofiar przemocy, pożarów lub tak jak ostatnio gdy samichód wjechał w budynek a jest zimno. Można zrobić jakąś salę do rehabilitacji itp. Na polną nnikr nie dojdzie poza tym nie ma tam aż tyle miejsc parkingowych a na placu szkolnym przecież nie zrobicie parkingu tak jak w trójce Litości

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Chory pomysl - niezalogowany 2025-10-26 11:09:01

    Chcecie oszczędności do zlaczcie 6, 3 i 1 w szkole na Polnej. Z 6 macie duży budek do dyspozycji a z trójki zrobić szkołę muzyczną z prawdziwego zdarzenia. W szóstkę chcecie inwestować a co z jedynką? Może by tak Pani burmistrz zainwestowała w tą szkołę, remont by się przydał. W trójce też jest za duża szkoła na ilość dzieci, dodatkowo muszą mieścić szkole muzyczna i przedszkole. Poco taki misz masz. Ale litości nie robić cus w jedynce, to już najgorszy scenariusz. Za rok będzie jeszcze mniej dzieci tam bo rodzice nie zechcą do takiej szkoły posłać dziecka, chybaże to jest w zamyśle Pani burmistrz. Niech Pani pokaże choć jeden pozytywny krok dla tej szkoły. A nie ciągle pod górę. Jak tak można.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    MJ - niezalogowany 2025-10-26 13:45:20

    Wysłuchałam wypowiedzi burmistrzyni na temat sokołowskiej oświaty. Po raz kolejny przekonuję się o tym, że pomyliłam się głosując na SD. Pomysły władzy co raz to bardziej beznadziejne. Do tego na stronie UM kasowane są komentarze nieprzychylne dla władzy. I to nie pierwszy raz. Tak próbują zamknąć usta mieszkańcom. To jest demokracja?. Gdzie są wasze obietnice?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Rodzic - niezalogowany 2025-10-26 18:17:21

    Ja też głosowałam na obecną władzę i głosu więcej nie dostanie,a czas szybko mija , pomysły straszne u władzy się bywa ,a człowiek się jest cały czas.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Bronek - niezalogowany 2025-10-26 16:16:34

    Jak nie będzie referendum to jeszcze te przepychanki i bałagan będzie trwał 2 lata przyjdzie prawica i po sprząta, czas szybko zleci , ale czy nie szkoda tego czasu na ten bajzer ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Koniec - niezalogowany 2025-10-26 19:20:28

    Niech mi tu powie chociaż jedna osoba że pomysł z CUS w jedynce jest dobry. Ta kobieta myśli tylko o korzyściach dla wszystkich tylko nie dla dzieci. Dlaczego nie ma pieniędzy dla szkoły, gdyby zainwestowała w jedynkę to zobaczyłaby ile chętnych dzieci byłoby z roku na rok. Dlaczego pozwoliła na grupy 18 osobowe na repkowskiej w przedszkolu???? A w jedynce nie!!!!! I z tym oddziałem nic nie zrobi a jedynki się czepia. Jeśli będą takie jej dalsze kroki to następnej kadencji nie doczeka.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    marek - niezalogowany 2025-10-26 22:14:08

    Dyskusja ciekawa i przesądzająca na korzyść jedynki. Wszystkie głosy są przeciw głupkowatym pomysłom. Szóstka też na tym skorzysta a przede wszystkim dzieci zyskają lepsze warunki i przestrzeń

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Jesień... - niezalogowany 2025-10-27 20:29:05

    A czy ktoś z Państwa zastanowil się czy wszystkie dzieci pomieszczą się w 6 na pierwszą zmianę? Co będzie jak 4 klasista będzie musiał iść do szkoły na 4 lekcję dopiero? Chcecie żeby dzieci siedziały w świetlicy już od 7 czy 8 rano....a wracały do domu przed 17...

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wandzia - niezalogowany 2025-10-26 22:40:55

    A co z pomysłem sześciolatków do szkół ? Rodzice też chcą wiedzieć czy obecne pieciolatki idą do szkół .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Tak - niezalogowany 2025-10-27 11:17:03

    Jak zwykle dowiedzą się na wiosnę, po rekrutacji. Coś wymyśla i zamykają temat, najlepiej narobić szumu.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Radni - niezalogowany 2025-10-27 11:20:21

    Na halę w 6 pieniądze są bo tam pracują radni, a co z innymi szkołami, które potrzebują różnych inwestycji? Nie ma, bo się nie opłaca, bo skracamy wydatki, bo przymykamy klasy, zabieramy stopniowo budynki. Brawo, to jest myśl, zabrać jedna, w drugą pchac kasę w coś co jest w innej i byłoby bez kosztów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    niezalogowany - niezalogowany 2025-10-27 11:50:20

    Do obserwatora.Zapomniałeś ze Czerkas ,,pracuje"w duecie z wszystko wiedzącym i mogącym panem B.Karakula.Oni rozwiążą problem .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rodzice 6 szt. :-/ - niezalogowany 2025-10-27 15:32:34

    Oświatowcy zajmujcie się innymi placówkami a nie jedynką. Pytanie : dlaczego we wszystkich szkołach oprócz trójki dzieci w klasach 1-3 mają normalny plan lekcji ze wskazaniem kiedy jest np. ed.matematyczna, ed. polonistyczna, plastyka. Tu w trójce dzieci nie wiedzą kiedy jakie książki nosić i gibają wszystkie. Dobrze że wiedzą kiedy jest religią i wf. W jednej z klas dzieci nie miały plastyki już pewnie że cztery tygodnie a bardzo na to czekają. Wymówką jest to że mają ważniejsze lekcje. W innych szkołach już w tych najmłodszych klasach jest dokładny plan z wyszczególnieniem kiedy jaka lekcja. Plastyka to takie wytchnienie dla dziecka. Dlaczego odbiera się pasję małemu człowiekowi ? Jeśli nauczyciel nie wyrabia się z programem to jego problem. Może mniej płatnych niby warsztatów np.muztcznych podczas normalnych godzin lekcyjnych. Proszę to skorygować bo my rodzice zgłosimy to do kuratorium.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama