Reklama

Sokołów Podlaski - wymiana budynków będzie receptą na problemy oświaty? Rozmowy trwają.

W samorządowych kręgach omawiany jest pomysł, by powiat sokołowski i miasto Sokołów Podlaski wymieniły się budynkami wykorzystywanymi na cele oświatowe. Miasto miałoby oddać powiatowi siedzibę SP nr 1 przy ul. Polnej, a w zamian dostać obiekt Zespołu Szkół Specjalnych. Cała operacja wiązałaby się także z przeprowadzką I Liceum, ale pomysł, zdaniem części radnych, jest logiczny i warty rozważenia.

Skąd pomysł na wymianę?

O tym, że miejską oświatę czeka nieunikniona reorganizacja i likwidacja co najmniej jednej szkoły podstawowej mówi się od dłuższego czasu. Sokołów Podlaski prowadzi aż pięć publicznych podstawówek. Ale problemy ma też powiat. Konieczna jest rozbudowa Zespołu Szkół Specjalnych. Projekt na 30 mln zł pozostał z poprzedniej kadencji, ale nie ma na razie pieniędzy na jego realizację. Koszty tej rozbudowy liczone są w grubych milionach.

Z kolei I Liceum Ogólnokształcące przy ulicy Sadowej nie ma sali sportowej z prawdziwego zdarzenia, a perspektywy na pozyskanie funduszy przez powiat i realizację tej inwestycji są w najbliższych latach niewielkie. Halę sportową, która rozwiązywałaby problemy I LO, ma za to sokołowska Szkoła Podstawowa Nr 1.

Reklama

Pomysł, by samorządy rozpoczęły rozmowy o wymianie budynków i zaoszczędziły sobie tym samym dodatkowych inwestycji, wyszedł już jakiś czas temu od radnego Marcina Pasika. On sam zastrzega jednak, że ta inicjatywa szybko spotkała się z zainteresowaniem innych radnych powiatowych, także z opozycyjnego PiS oraz miejskich i to było podstawą do dalszego rozważania projektu.

Marcin Pasik: Pomysł znalazł zrozumienie u radnych

- Wiemy, że w mieście jest za dużo szkół podstawowych, a liceum brakuje hali sportowej. Temat budowy hali dla liceum był poruszany, kiedy starostą był Leszek Iwaniuk, a wiceprzewodniczącym rady nieżyjący już Krzysztof Czarkowski. Była wówczas mowa, że najpierw powstanie hala sportowa przy Zespole Szkół nr 1, a potem przy Liceum, gdzie dyrektorem był wtedy Marcin Celiński. Ale ten pomysł skończył się na pierwszym etapie. Powstała hala przy ZS nr 1, a projekt budowy obiektu dla Liceum został wstrzymany. Podobnie zresztą się stało z planami rozbudowy szkoły specjalnej - zamiast tego w poprzedniej kadencji powstał ZOL – przypomina Marcin Pasik. - Jeśli mielibyśmy możliwość pozyskać od miasta budynek SP nr 1 z halą, to oprócz Liceum zapewne udałoby się tam również umieścić Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną. Z kolei przeniesienie Zespołu Szkół Specjalnych na Sadową też ma swoje uzasadnienie – lokalizacja jest lepsza, spokojniejsza niż w obecnym miejscu, przy ruchliwym rondzie, w centrum miasta. Pomysł jest, a teraz miasto ma się wypowiedzieć, czego tak naprawdę chce. Wspólnie możemy znaleźć jakieś korzystne rozwiązanie. Tym bardziej, że pomysł wymiany znalazł zrozumienie u innych radnych, zarówno powiatowych, jak i miejskich – mówi.

Reklama

Marcin Pasik wyjaśnia, że sprawa była omawiana przez radnych z obu samorządów na wspólnych posiedzeniach komisji. Jedno miało charakter wyjazdowy – radni odwiedzili siedziby SP nr 3 na Repkowskiej oraz SP nr 1 na Polnej.

I nawet opozycyjni radni powiatowi z PiS przyznali, że o sprawie wymiany warto poważnie porozmawiać. - Popieram pomysł radnego Marcina Pasika. Jeśli uda się osiągnąć porozumienie, to ta wymiana budynków będzie dla obu stron korzystna. Ta sprawa powinna być też uzgodniona z mieszkańcami miasta. Jeśli zaś radni miejscy nie zdecydują się na to, będziemy jako powiat szukać pieniędzy na inwestycję w Zespole Szkół Specjalnych – mówi radny Jacek Odziemczyk.

Reklama

Zamiast „Specjalnej” – Centrum Usług Społecznych

Zamiast „Specjalnej” – Centrum Usług Społecznych Miasto ma pomysł na Zespół Szkół Specjalnych, który znajduje się przy ulicy Piłsudskiego 4, obok ZUS. Można by stworzyć tam Centrum Usług Społecznych – instytucję, która przejmie zadania obecnego Centrum Pomocy Socjalnej, ale nie tylko.

- Chcielibyśmy te zadania rozszerzyć, działać na rzecz integracji wszystkich usług społecznych. Wiemy, że w naszym społeczeństwie przybywa osób starszych, trzeba o tym pamiętać i stworzyć nowe formy wsparcia dla seniorów. Obiekt Zespołu Szkół Specjalnych z racji swojej lokalizacji doskonale nadaje się na taki cel, bo mieszkańcom łatwo byłoby do niego dotrzeć - informuje burmistrz Iwona Kublik. Dodaje, że budynek jest częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Nie ma sali sportowej, to poważny argument za tym, by dokonać wymiany i tam umieścić CUS. A budynek, gdzie obecnie mieści się CPS – jest to w zasadzie dom jednorodzinny niedostosowany do pełnionej funkcji. Ponadto jest bardzo ciasny i już w tej chwili niezbędne jest wynajmowanie dodatkowych lokali w okolicy. Mógłby po przeprowadzce zostać sprzedany, a pieniądze posłużyłyby np. na wkład własny do inwestycji.

Reklama

Zespół Szkół Specjalnych na Sadową...

Co do Zespołu Szkół Specjalnych pomysł jest taki, by placówka ta przeniosła się do siedziby I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie na ulicę Sadową. I Liceum zajmuje ten budynek od 1992 r.

Na Sadowej jest niewielka sala sportowa, zbyt mała na potrzeby licealistów, ale wystarczająca dla uczniów szkoły specjalnej. Budynek wymaga dostosowania, m.in. montażu windy, ale koszty tej operacji będą zapewne niższe niż rozbudowa obecnej siedziby ZSS przy Piłsudskiego.

… a I Liceum na ulicę Polną

Trzeci element tej „układanki” obejmuje przeniesienie I Liceum z Sadowej do siedziby Szkoły Podstawowej nr 1 na ulicy Polnej. „Jedynka” ma dużą salę sportową, boiska, liczbę pomieszczeń wystarczającą dla potrzeb szkoły średniej. Jak już wspomniałam – szanse na to, że na Sadowej w najbliższych latach powiatowi uda się zbudować salę sportową są niewielkie. Najwięcej mówi się o remontach dróg, to ten temat budzi najwięcej emocji. Sala była i jest na dalszym planie.

Reklama

- Pomysł jest racjonalny i uwzględnia oświatę w Sokołowie Podlaskim jako spójną całość. W budynku zajmowanym przez „Jedynkę” mogłaby znaleźć siedzibę inna renomowana sokołowska szkoła, czyli szanowane i posiadające ogromną tradycję LO. Pamięć absolwentów nie byłaby narażona na szwank – zaznacza Iwona Kublik.

Siedzibę w obiekcie przy Polnej miałaby też mieć Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna.

A co z „Jedynką”?

Wartość „Jedynki” z uwagi na halę sportową jest wyższa niż obiektu Zespołu Szkół Specjalnych, chociaż ten drugi ma lepszą lokalizację. Oficjalnych wycen nie ma, ale wskazują na to wstępne kalkulacje. Władze miasta zapewniają jednak, że różnicę w wartości powiat sokołowski mógłby pokryć nie przez wypłatę „gotówki”, a na przykład przez wykonanie inwestycji w mieście (drogowej, czy też sportowej). Czy przeprowadzki będą się łączyć ze zmianą w sieci szkół?O tych kwestiach burmistrz Iwona Kublik na razie nie chce się wypowiadać. Tłumaczy, że podsumowywane są konsultacje z mieszkańcami w kwestii reorganizacji oświaty, a ich wynik ma być dla władz miasta wskazówką do podjęcia dalszych kroków. Pani burmistrz zaznacza jedynie, że miasto liczy na szybkie decyzje powiatu w sprawie wymiany budynków.

Reklama

Czym skończyły się rozmowy

Początkowo brano też pod uwagę w planach wymiany budynek SP nr 3.

- Jako radni powiatowi jesteśmy zainteresowani pozyskaniem budynku „Jedynki”. Teraz radni miejscy mają się zastanowić nad tym, czy taka wymiana wchodzi w grę i dać odpowiedź. Daliśmy sobie czas na decyzje do wakacji – podsumowuje Marcin Pasik.

Zaznacza, że wie dobrze o tym, że budynek SP nr 1 jest stary i będzie potrzebował – być może dość kosztownego - remontu, by dostosować go dla potrzeb Liceum i Poradni. Jak mówi radny, szansa na pozyskanie na ten cel pieniędzy jest.

Reklama

- Chodzi o programy związane z poprawą efektywności energetycznej budynków. Nie wiem, jaki jest zakres potrzebnego tam remontu. Rozmowy miasta z powiatem są wczesne, wstępne, w fazie przedstawiania oczekiwań obu stron. Jeśli zamiana nie wyjdzie, to chcielibyśmy składać wnioski, szukać funduszy i rozwiązań, by zapewnić uczniom i nauczycielom liceum dostęp do hali sportowej – podkreśla Marcin Pasik.

Zamiast się przepychać, lepiej porozmawiać? [KOMENTARZ]

Przyzwyczailiśmy się w Sokołowie, że między miastem a powiatem współpraca nie układała się najlepiej. Co ciekawe, iskrzyło zwłaszcza wtedy, gdy i w magistracie, i w starostwie rządziła prawicowa opcja. W przypadku wymiany budynków wydaje się, że porozumienie mogłoby obu samorządom wyjść na dobre. Pomysł jest na pewno oryginalny i wart rozważenia, jednak konieczne jest ustalenie jasnych zasad przez obie strony.

Reklama

Apeluję o merytoryczne komentarze. Dyskutujmy o pomyśle bez obrażania kogokolwiek.

Miejsce zdarzenia mapa Sokołów Podlaski

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło i opracowanie własne Aktualizacja: 10/06/2025 10:20
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    ADams - niezalogowany 2025-06-07 13:10:02

    Jak się poanalizuje szczegóły , to jest w tym jakaś logika. Pomysł dobry tylko szczegóły dopiąć na pewno trzeba

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • ADS - niezalogowany 2025-06-08 08:42:53

    Widzę już lamenty na Faceboku. Ludzie, w Sokołowie jest do zamknięcia dwie szkoły, dzieci nie ma, zawsz ektoś będzie narzekać!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkanka - niezalogowany 2025-06-07 13:24:54

    Dzieci mamy co raz mniej za chwilę w Sokołowie wystarczą dwie miejskie podstawówki i Selezjanów. Dobrze że ktoś się bierze za ten temat oświaty bo w mieście nadal nie bedzie na nic pieniędzy tylko 10 szkół pustych !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Rodzic dziecka idącego do pier - niezalogowany 2025-06-07 15:22:51

    Czy ja dobrze rozumiem, że do zamknięcia jest jedyna w powiecie szkoła z klasami dwujęzycznymi? Czy tak stawiamy na rozwój młodych ludzi?

    • Zgłoś wpis
  • Mieszkaniec Miasta - niezalogowany 2025-06-07 19:35:02

    Tak, zamykajmy szkoły które nie są potrzebne, ale nie największą szkołę pod względem budynku. Kiedyś w jedynce były klasy od A do F i wszyscy się mieścili więc jedynka na spokojnie przyjmie do siepie SP nr. 3 oraz nr. 6.

    • Zgłoś wpis
  • Mam dzieci - niezalogowany 2025-06-10 14:46:20

    Pewnie masz kotka albo pieska to się nie wypowiadaj.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wanda - niezalogowany 2025-06-07 13:25:45

    A co z uczniami i pracownikami jedynki?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Realista - niezalogowany 2025-06-07 13:27:33

    Pomysł ma swoje plusy. Na którym skorzystają mieszkańcy miasta ale i uczniowie z niepełnosprawnościami i ich rodzice . Daje ona dużo nowych możliwości. Dobry pomysł. Pierwszy od długiego czasu - dobry pomysł !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Pomocnik Zorro - niezalogowany 2025-06-13 00:55:25

    Dobry bo?? A zly bo ....- zaspakaja interes z jednej ze stron i nie koniecznie społeczny, - oddać 1 ze szkół z salą gimnastyczną innej szkole zeby dzieciaki nie miały pod pretekstem bo liceum nie ma?? - skoro liceum nie ma a szara ma to może tam się pomieszczą 2 szkoły?? I bedzie sala wykorzystana!! I jakie oszczędności dla starostwa ????????

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    SP1 - niezalogowany 2025-06-07 13:42:37

    Brakuje mi jakiegoś wyjaśnienia - co się dzieje z SP1 w takiej układance? Ona idzie zupełnie do likwidacji a uczniów przenosi się do szkół nr 3 przy ul. Repkowskiej oraz nr 6 ul. Skłodowskiej-Curie?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Rodzic - niezalogowany 2025-06-07 13:48:03

    Jaki sens likwidować największą szkole i przenosić dzieci do dwóch różnych, rozbijać społeczeństwo bo do jednej nie zmieszczą się wszyscy. Zostawcie jedynkę w spokoju

    • Zgłoś wpis
  • Mieszkanka - niezalogowany 2025-06-07 15:24:59

    Przecież czytaliśmy że w SP3 się nie mieszczą, w SP6 też jest bardzo dużo uczniów a budynek mały i brak zaplecza sportowego

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    .... - niezalogowany 2025-06-07 13:44:52

    Jeśli za dużo szkół to przenieść trójkę do jedynki, tam się wszyscy pomieszczą i koniec. Poco tak kombinować, może urząd miasta przeniesmy do piątki, poco Wam taki duży budynek, zlikwidować połowę miejsc pracy i znajdą się pieniądze na drogi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Widz - niezalogowany 2025-06-07 13:49:22

    ....no nie powiem, robi się ciekawie....pewne decyzje wobec tych zapowiedzi nabierają nowego znaczenia....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ja - niezalogowany 2025-06-07 13:51:21

    Jedynka jest w idealnym miejscu dla dzieci ze szkoły podstawowej, zaciszne miejsce, bezpieczne, z dala od ulic, samochodów, duży plac. Absolutnie nie powinni zmienić budynku na inne cele i starszych uczniów, licealistów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rodzic - niezalogowany 2025-06-07 14:05:37


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Olaf - niezalogowany 2025-06-07 14:39:17

    Pani Kublik, w końcu konkrety i to rozsądne. Reforma oświaty niestety wymaga niepopularnych decyzji i musi boleć przez zaniedbania poprzednika

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Sokołów - niezalogowany 2025-06-07 14:51:03

    To są konkretne zmiany? Zrobić misz masz w całym Sokołowie ? I to zawsze kosztem najmłodszych. Ważniejsze inne instytucje, prawie dorosła młodzież z liceum niż dzieci z podstawówki, które mają najlepsza miejscówkę w mieście. A co tam oddac i w nosie z dziećmi. Żadna podstawówka 2, 3, 4, 6 nie mają takich warunków jak 1, w mega bezpiecznym miejscu z dużą przestrzenią na zewnątrz akurat dla takich dzieci. należy o dzieciach pomyślec bo jeśli zlikwidować jedna szkole to inna i przenieść do jedynki.

    • Zgłoś wpis
  • Szok - niezalogowany 2025-06-07 15:27:42

    I referendum gotowe- powiozą na taczce

    • Zgłoś wpis
  • Hugo - niezalogowany 2025-06-07 16:05:21


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • Ssss - niezalogowany 2025-06-07 16:10:43

    Zostawcie wszystkie szkoły jak teraz i płaczcie ze nie ma na nic kasy. Ludzie 6 podstawówek w miasteczku jak powinny być 3...

    • Zgłoś wpis
  • Krystian - niezalogowany 2025-06-08 23:17:50

    Dokładnie! Nareszcie głos rozsądku !

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Waska - niezalogowany 2025-06-07 15:31:33

    Chyba tym genialnym pomysłom przyświeca wizja sprzedaży jednego budynku....bo nic więcej dobrego z tego nie wynika.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Ucz się... Ucz - niezalogowany 2025-06-08 09:57:00

    Sprzedać budynek Centrum Pomocy Socjalnej i będzie jeden właściciel ulicy Wolności. Proste i kaska wpłynie. Nawet nazwy CPS nie potrafią prawidłowo wypowiadać i napisać. Pomoc jest społeczna, ale już Centrum Pomocy Socjalnej. Taka jest prawidłowość. Oj gospodarze, gospodarze naszego Miasta.

    • Zgłoś wpis
  • bgontarz 2025-06-10 10:25:07

    Pomyłka w nazwie CPS to fragment tekstu redakcyjnego, ja za ten błąd odpowiadam, nikt inny. Proszę nie dorabiać teorii. Błąd został poprawiony.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Pytający??? - niezalogowany 2025-06-07 15:49:35

    Pomysł nowy, nieszablonowy, korzystny dla Powiatu. Nie mogę się jednak dopatrzeć korzyści dla Miasta. 1. SP1 bezpiecznie położona. W odległości od ruchliwych dróg. Żadna inna podstawówka nie ma takiego położenia. 2. Budynek jest tam dwuczęściowy. Jedna część z 1938r ale sala i tzw łącznik z 1998 r. Wcale nie najstarszy w mieście. stosunku do innych szkół podstawowych. Młodszy od wszystkich szkół powiatowych i publicznych / miejskich podstawowych. 3. Sala sportowa pełnowymiarowa z 1995r, duże zaplecze sportowe. Plac zabaw z 2015. Boisko w budowie rozpoczętej ze cztery lata temu. 4. Ciekawy program nauczania.Dwujezycznosc, wyjazdy zagraniczne Erasmus+ Wiele atrakcyjnych działań wystarczy śledzić fb 5. Bardzo duże zaplecze kuchenne z pełnym wyposażeniem. Największe i najlepsze wśród innych podstawówek miejskich. 6. Obszerne pomieszczenia dla biblioteki , świetlica oddzielnie niż stołówka. Nie dziwię się, że Powiat ma na to ochotę. DZIWIE SIE. że Miasto chce zostawić taki obiekt jak SP6 . Przecież też jest położony blisko ZUS i wygodny dla Centrum. A nie poniesiono tam kosztów typu sala sportowa, boisko, duży blok kuchenny, plac zabaw itp. Czy to będzie tak, że oddamy budynek o najlepszych parametrach w mieście by za chwilę budować sale i boiska przy innych szkołach?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Mieszkaniec - niezalogowany 2025-06-07 17:01:03

    A czy nie lepiej byłoby szkole nr 6 połączyć z sp 1??? Mimo że tam dwóch radnych pracuje to dla dobra miasta daje to oszczędności z powodu braku sali gimnastycznej w sp6 oraz może udało by się jak najwięcej nauczycieli ochronić przed strata pracy.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jedynka - niezalogowany 2025-06-07 17:19:15

    Zdecydowanie chronić jedynkę. Najlepsze oddać, co za logika. Są mniejsze szkoły bez perspektyw, które spokojnie w całości mozna byloby dołączyć do jedynki, jedynki nikt w całości nie weźmie do jednej innej szkoły. Nie róbmy krzywdy dzieciom, miastu, taka stara szkoła z historią. O nią trzeba dbać, Burmistrzyni powinna szukać funduszy aby odnowić szkole bo to perełka w mieście a nie sprzedawać. Ludzie opamiętajcie się.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Ku pamięci - niezalogowany 2025-06-08 10:04:15

    Tym bardziej, że "6"powstała jako ostatnia z podstawówka w Sokołowie, a kiedyś dzieci z jej rejonu uczęszczał do" 1"i "2". Należy zatem wrócić do sytuacji sprzed utworzenia szkoły nr 6.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anna - niezalogowany 2025-06-07 17:33:03

    Ot logika. Miasto odda srebra rodowe tj. Jedynkę, która ma salę gimnastyczną, plac zabaw, boisko z nową nawierzchnią a zostawi szkoły bez sali gimnastycznej (SP Nr 6) i perspektyw (SP Nr 3). Interes prima sort, tylko dla kogo.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ja - niezalogowany 2025-06-07 18:39:32


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marek - niezalogowany 2025-06-07 18:55:16

    No nie to nie możliwe. Właśnie zaniosłem papiery dwójki moich dzieci do jedynki. Synowie chodzą narazie do trójki i powiem że zrobiliśmy duży błąd zapisując ich do tej szkoły. Moje dzieciaki są bardzo energiczne i nie mają gdzie się wybiegać gdyż szkoła nie posiada nawet płacu szkolnego gdyż nauczyciele z dziedzińca zrobili sobie parking. Szkoła bardzo niebezpieczna ,położona między dwiema ruchliwymi ulicami z parkingiem przed drzwiami do szkoły . Dzieci klas 1-3 nie mają nawet placu zabaw jak np. w jedynce , czwórce.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Ania - niezalogowany 2025-06-08 10:26:28

    Całe szczęście wszyscy wiedzą, że to co Pan napisał to kłamstwo. 1. Dziedziniec szkoły jest wolny od samochodów i każdą przerwę (o ile pogoda na to pozwala) dzieci spędzają na dworze 2. Lokalizacja może jest „niebezpieczna” ale dzieci nigdy nie są bez opieki - zawsze czuwa nad nimi nauczyciel na dyżurach . Więc proszę nie pisać takich oszczerstw bo uważam że moje dzieci w trójce sa zaopiekowane lepiej niż w jakiej kolwiek innej szkole .!!!!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    MIASTOWA - niezalogowany 2025-06-07 19:12:48

    Pani Lecyk z racji zamieszkania broni Trójki i mówi że po przeniesieniu muzycznej do budynku SP6 mogą powstać nowe oddziały, zapomniała dodać, że muzyczna pracuje na drugą zmianę, więc tak samo musiałyby się uczyć dzieci w Trójce...kto posle dzieci na druga zmiane do szkoly?....o placu szkolnym, czy też jego braku i bezpieczeństwie pomiędzy krajowkami też trzeba pamiętać...Oddając SP1 a zostawiając SP3 miasto" zamieni siekierkę na kijek..."

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rodzic - niezalogowany 2025-06-07 19:26:13

    Pogratulować tylko naszym włodarzom logicznego myślenia. Jaki jest sens likwidować szkołę dwujęzyczna sp1 z dobrym zapleczem sportowym, aby za chwilę ponosić koszty budowy sali gimnastycznej przy sp6? Ale cóż podatnik zapłaci. Proponuję przstac dokładać do szkoły, która w sokolowskim społeczeństwie jest uważana za prywatna. Niech władza miasta zastanowi się ze sp1 to nie tylko budynek, ale to przede wszystkim społeczność szkolna : dzieci, nauczyciele, pracownicy obsługi i rodzice. Nie zaburzajmy bezpieczeństwa ucczniów zmuszając ich do zmiany szkoły. Dobroi dzieci powinno być dla nas najważniejsze. Chyba że się mylę ?!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Olek - niezalogowany 2025-06-08 01:15:28

    Prosta odpowiedź w sprawie szkoły nr 6... bo pracuje tam radny Krakowski.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Logicznie!!! - niezalogowany 2025-06-07 19:50:30

    To jeszcze raz: zlikwidować 6 wymagająca potężnych nakładów finansowych, których rzekomo nie ma, dzieci do SP1 - szkoła jest duża, pomieści wszystkich, sp 3 do wygaszenia - utrzymywanie szkoły dla pojedynczych roczników klas - bez sensu, hale z SP3 oddać OSiR.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Nie - niezalogowany 2025-06-07 19:52:48

    Jedynka ma najlepsze perspektywy, pomieści jeszcze dwie inne szkoły w swoim budynku i wtedy będzie oszczędność, zlikwidować oddział przedszkolny w trójce, to dopiero jest pomyłka, w tym budynku są 3 różne szkoły, misz masz, boisko przeznaczyć dla szkół piłkarskich, muzyczną zostawić i można jeszcze na coś przeznaczyć wolne sale, dla rozwoju dzieci, np. tańce, jakaś szkoła językowa. Zrezygnować z podstawówki i przedszkola. Tam nie ma warunków, nie na skrzyżowaniu ulic!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sokołowianin - niezalogowany 2025-06-07 19:56:13

    Z artykułu wynika, że jedynka jest do likwidacji. Szkoła Specjalna na Sadową. Sadowa do jedynki, a jedynka gdzie? Absolutnie protestuje przeciwko likwidacji jedynki. Jest to szkoła która ma najlepsze warunki lokalowe ze wszystkich sokołowskich szkół. Położona jest przy spokojnej ulicy i ma dwa parkingi (drugi od Andersa). Jeśli władze miasta chcą zlikwidować jakąś szkołe, to oczywistym kandydatem jest trójka. Szkoła dużo mniejsza, położona w bardzo niebezpjecznej lokalizacji. Dzieci z trójki można przenieść do jedynki, która spokojnie ich pomieści. Zresztą do trójki chodzą dzieci z wymierającego starego miasta i ta szkoła nie ma perspektyw na przyszłość. Natomiast do jedynki uczęszczają dzieci z rowzwijających się południowych dzielnic Sokołowa, ulice Bartoszowa, Bosco. Powstaje tam dużo nowych domów i bloków mieszkalnych. Mieszka tu dużo rodzin z małymi dziećmi. Tak więc jedynka nie będzie miała problemu z naborem uczniów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Jasia - niezalogowany 2025-06-08 23:23:58

    Jedynka już ma problem z naborem … bo ma kiepskie opinie , i ludzie mimo że są w obwodzie wolą posłać do każdej innej aby nie do jedynki ! Tu nie chodzi o budynek i lokalizację a o nauczycieli cała społeczność szkolna , która w jedynce jest na fatalnym poziomie ! Ot i cała prawda

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Matka - niezalogowany 2025-06-07 20:08:00


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rodzic z szkoły nr. 1 - niezalogowany 2025-06-07 20:47:08

    Niech Pani Burmistrz przeniesie sobie Urząd Miasta do szkoły nr 3 i tam funkcjonuje przy ruchliwych ulicach. Dzieci z naszej 1 wrzucać do tej beznadziejnie połorzonej szkoły nikt się nie godzi. Przepraszam za ton ale tak to czuje. Nie po to wybieraliśmy dziecku szkołę podstawową o dobrych warunkach, bezpieczną oddaloną od ruchliwej ulicy, z zapleczem sportowym żeby teraz biegały za piłką w hałasie samochodów . Niech Pani Burmistrz się tam z całą radą przeniesie na Repkowską.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Widz - niezalogowany 2025-06-07 20:54:03

    Już z treścią artykułu i komentarzy widać, że reforma oświaty dotknąć może, SP1, Sp3 i ....SP6....jakby brał to na logikę, to pierwsza leci Sp3, ale czy ta władza działa logicznie?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jedynkę obronimy - niezalogowany 2025-06-07 20:55:30

    My rodzice, dzieci i pracownicy jedynki tak łatwo się nie damy. Która szkoła się tak stara jak nasza? Dziś piękny piknik dla wszystkich dzieci z miasta, dla dzieci mnóstwo zajęć dodatkowych, szachy, robotyka, kuchcikowo i wiele innych, która szkoła ma własny gabinet stomatologiczny? Sale baletową, sale sportową, sale do gimnastyki korekcyjne kompensacyjnej, sale zabaw dla najmłodszych, oddzielnie stołówkę i świetlicę? Na zewnątrz parking, dziedziniec, boisko, plac zabaw, mnóstwo zieleni latem i przestrzeni na zimowe zabawy. i oczywiście jest to jedyna w Sokołowie szkoła dwujęzyczna. Przesympatyczna Pani dyrektor, która całym sercem robi wszystko dla społeczeństwa naszej szkoły, my rodzice nie pozwolimy oddać tak cudownej szkoły.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Rrrrrr - niezalogowany 2025-06-07 21:38:04

    Może trzeba się zwrócić do radnego Krakowskiego, czy pamięta z jakiego rejonu jest radnym? Czy może bardziej chce dbać tylko o swoje miejsce pracy w szkole nr 6 i będzie forsował likwidację szkoły nr 1?

    • Zgłoś wpis
  • Mama którego syn rozpocznie na - niezalogowany 2025-06-08 09:47:45

    Dokładnie tak nie dajmy się aby tak piękna szkoła podstawowa poszła do likwidacji! Rodzice nie dajmy się ,walczymy o swoje!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rodzic - niezalogowany 2025-06-07 21:50:07


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    L - niezalogowany 2025-06-07 22:16:42

    Pani radna,bezradna niech się nie wypowiada na temat 3,to że jest sąsiadką i posyła wnuczka.3 przenieść do 1.Przy 3 nie ma parkingu,niędzy dwoma drogami,niebezpiecznie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Szkoda słów - niezalogowany 2025-06-08 07:00:53

    Pani radna jest za likwidacją 6 z powodów finansowych. Brak infrastruktury w 6 i ogromne nakłady finansowe. Nigdy nie mówiła że chce likwidacji 1. Trzeba było słuchać. P.s. a o decyzji gdzie dziecko idzie do szkoły to raczej rodzice decydują

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ooo.. - niezalogowany 2025-06-07 22:17:28

    Fuzja szkoły nr 1 ze szkołą nr 3?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anka - niezalogowany 2025-06-07 22:23:41

    Kiedy jedzie się koło trójki,szczególnie w kierunku centrum miasta,to trzeba b.uważać bo piłka może uderzyć w samochód.Ta szkoła powinna być przeniesiona na ul.Polną do 1 tam jest bezpiecznie dla dzieci,dużo miejsca

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sokołów - niezalogowany 2025-06-07 22:28:39


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Andrzej - niezalogowany 2025-06-08 01:10:51

    Popieram w 100%

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Halina - niezalogowany 2025-06-07 22:41:32

    "jedynka się wspaniale rozwija..." To dlaczego będziecie mieć 1 klasę pierwszą?. Szkoła to nie sale ale przede wszystkim uczniowie. Skoro jest super to powinniście mieć ze 3 oddziały. W tym Waszym rozwoju dojdzie do tego,że będzie 8 oddziałów. Kto przy zdrowych zmysłach będzie utrzymywał budynek wykorzystany w 20 %.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Halina - niezalogowany 2025-06-07 22:45:14


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rodzic - niezalogowany 2025-06-07 22:51:12

    Bardzo dobry pomysł.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2025-06-07 22:51:32

    Najlepiej zlikwidować szkołę 1 która jest położona w najlepszym miejscu jeśli chodzi o bezpieczeństwo uczniów, posiada najlepsze zaplecze i super kadrę wraz z dyrekcją na czele a zostawić 6 z przekrętami finansowymi pani b. księgowej, bez zaplecza sportowego, gdzie codziennie rano przed 8 nie można normalnie przejechać ul. przy szkole i 3 usytuowaną między drogami krajowymi z najmniejszą liczbą uczniów

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Kalina - niezalogowany 2025-06-08 10:20:30

    W Szkole nr 3 znajduje się obecnie 3 placówki co po obliczeniach daje o wiele większą liczbę uczniów niż w SP 1 . Także bardzo „trafny” komentarz

    • Zgłoś wpis
  • Trojka - niezalogowany 2025-06-08 12:40:34

    Oczywiście że trafny komentarz, uważa Pani że trójka to miejsce dla przedszkolaków? Natychmiast powinno być zlikwidowane, to to dopiero był błąd.

    • Zgłoś wpis
  • Widz - niezalogowany 2025-06-09 06:15:11

    Do Kaliny..... czy wszyscy przebywają jednocześnie?NIE

    • Zgłoś wpis
  • Kalina - niezalogowany 2025-06-09 16:18:45

    Nie, ale zajmują sale , które mogłyby przyjąć kolejne klasy

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Szkolnicy - niezalogowany 2025-06-07 23:41:11

    Komentarz oficjalnego profilu szkoły mówi bardzo dużo o kolejnej świetnej komunikacji między organami za reżimu pani burmistrz

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anna - niezalogowany 2025-06-08 06:55:03

    W artykule wymienia się korzyści dla licealistów , uczniów szkoły specjalnej . A dlaczego nikt nie pomyśli o uczniach SP1 ??? O pracownikach? !!! Gdzie dzieci , nauczyciele, pozostali pracownicy mają się podziać ??? Liczy się budynek a nie ludzie ?? Rodzice zapisując dziecko do SP1 zrobili to z konkretnego powodu i może nie wyrażają zgody teraz aby nagle ich dziecko znalazło się w SP3 czy innej szkole .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ktoś - niezalogowany 2025-06-08 07:19:19

    Na tych zamiankach to powiat zrobiłby dobry interes, ale jaki interes dla miasta w oddaniu SP1 ? Największą szkoła z najlepsza infrastruktura, która może pomieścić i 3 i 6 pewnie....No pogratulować siły umysłu radnych...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Krzysztof - niezalogowany 2025-06-08 10:46:35

    Do realista i ADams. Jakie plusy widzicie? Konkretnie proszę. Reforma szkolnictwa w naszym mieście jest konieczna... ale logiczna i przemyślana. Na pierwszy rzut oka pomysł wydaje się byc chybionym. Razi w oczy oddanie budynku SP1. Widząc (przyspieszone) tempo remontu basenu ciężko spodziewać się rychłego powstania nowej sali gimnastycznej.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Basia - niezalogowany 2025-06-08 10:57:27


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2025-06-08 12:22:04

    Likwidacja 1 to kolejni uczniowie u Selezjan i jeszcze większe wydatki na oświatę w mieście. Rewelacyjny pomysł.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Pomysłodawca oszczędności - niezalogowany 2025-06-08 13:09:30

    Szanowna Pani Redaktor i Czytelnicy. Przenosić szkołę jedną ,dwie a może trzy w imię oszczędności . Utrudniając życie i Uczniom Naszym Dzieciom i Nam Rodzicom. A może tak w ramach oszczędności Urząd Miasta wraz z jego podległymi urzędami i jednostkami spółkami np CPS PCPR PKS TP ZUS UP Sanepid Puik Skarbówka i co tam jeszcze jest poprzenosić w jedno miejsce. Dopiero byłyby oszczędności oraz udogodnienie dla mieszkańców którzy załatwiliby sprawy w jednym miejscu. Zastanawiając się nad lokalizacją która zdoła pomieścić oczywiste że w cukrownia tam jest sporo miejsca i parkingu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Czerwiec - niezalogowany 2025-06-08 14:02:19

    Nie sądzę, żeby jakąkolwiek szkoła została zlikwidowana, może dojść do wygaszenia, czyli braku kolejnego naboru, a uczniowie,którzy już się uczą w placówkach po prostu skończą edukację kończąc klasę 8. Tak też było z gimnazjami, w obrębie placówek kończyło działalność gimnazjum i jednocześnie działała podstawówka. Wg mnie proces zamiany budynków nie będzie nagły tylko prowadzony powoli, bez szkody dla uczniów, ale to moje zdanie i taka byłaby by moja decyzja.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Krzysztof - niezalogowany 2025-06-08 14:51:30

    Do mieszkaniec. To, że ktoś wybierze szkołę (do której pałasz taka niechęcią) po ewentualnym zamknięciu SP1 nie jest żadnym argumentem. Wybiórcza wolność wyboru, nie tędy droga. Jeśli ktoś chce posłać dziecko do SP1/2/3/4/6 czy Salezjan to jego wolna wola.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Maciej - niezalogowany 2025-06-08 15:00:13

    Ja zamknął bym trójkę. Mieszkam blisko i moje dziecko chodzi tam do klasy pierwszej ale planuję przenieść dziecko do jedybki. Powodem jest to że pierwszaki to małe dzieci i potrzebują jeszcze pobiegać ,pobawić się czy wyjść na plac zabaw. Tu w trójce nie ma ani placu zabaw ani placu szkolnego . Nauczyciele zamiast parkować na parkingu - parkują samochody przed samym wejściem od ul. Długiej. Syna prowadzam furtką od ul. Długiej i naprawdę trzeba bardzo uważać aby nie najechał na ciebie samochód który wjeżdża na dziedziniec z parkingo. To jest najbardziej niebezpieczna szkoła pod wieloma względami. Z tego co wiem huż kilkoro rodziców chce zabrać swoje pociechy do jedynki.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Ala - niezalogowany 2025-06-08 19:30:16

    Bardzo ciekawy głos w sprawie. Zdecydowanie jedynka jest o wiele bezpieczniejsza szkoła, na końcu ślepej uliczki. Myślę, że dla miasta 3 może być ważniejsza, bo muzyczna szkoła powoduje, że jest tam więcej uczniów. Co za tym idzie więcej dzieci do przeniesienia. Więcej niezadowolonych rodziców, trudniejsza organizacja… Ma też o wiele nowsza sale sportową, która była dla miasta duża inwestycja. To trudne decyzje do podjęcia, niestety czego się nie zrobi będą niezadowoleni :(

    • Zgłoś wpis
  • Renia - niezalogowany 2025-06-08 23:33:20

    Dziedziniec otwarty jest do godz . 9 ze względu na parkujące samochody RODZICÓW . Już od kilku miesięcy nie widziałam wjeżdżającego tam nauczyciela. Także takie mądrości proszę włożyć sobie w buty

    • Zgłoś wpis
  • Beata - niezalogowany 2025-06-09 09:21:55

    Maciej ja swojego syna zabrałem z trójki do selezjanki zaraz po skończeniu pierwszej klasy. Przeraziło mnie multum zadawanych prac domowych i to że dzieci nie miały gdzie się wybiegać. Podjęłam bardzo dobrą decyzję.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kolega - niezalogowany 2025-06-08 16:38:55

    Super!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ala - niezalogowany 2025-06-08 18:45:58

    Niestety, której szkoły sie nie zlikwiduje będą niezadowoleni, a likwidacja jest konieczna, bo miasto tonie w długach i dusi je szkolnictwo. Szkół w tym mieście jest za dużo. Dzieci jest coraz mniej. Szkoły podstawowe powinny być równomiernie rozmieszczone po mieście, aby dzieci miały do niej stosunkowo blisko, mogły chodzić i wracać same od pewnego wieku. Tyle mówicie o dobru dzieci, a to właśnie bezpieczna droga do szkoły i bezpieczeństwo dzieci musi być priorytetem. Chyba nie trzeba tego nikomu tłumaczyć ? Rodzice jedynki - władze miasta mogą zapytać rodziców tych dwóch szkół o zdanie, jak myślicie, jaki będzie wynik głosowania jak 6 ma 600 dzieci a 1 300? Przecież ta szkoła nie idzie na przemysł czy do wyburzenia, tylko weźmie je liceum, wasze dzieci pójdą do tej szkoły i będą miały lepsze warunki niż na sadowej, tylko za kilka lat. Jestem oburzona mądrościami głoszonymi przez Panią Radną, aby zamknąć 6, bo przecież dzieci mają blisko do szkoły salezjańskiej :O kobieta, która tyle lat była twarzą sokołowskiej lewicy mówi takie rzeczy? czy ta Pani ma jakieś poglądy, czy jak chorągiewka, zmienia je jak wiatr zawieje ? Zamknę Ci szkole, a Ty idź do prywatnej, więcej płatnej, katolickiej, która na dodatek już teraz otrzymuje od miasta o wiele za dużo pieniędzy. Przecież im mniej dzieci w publicznych szkołach, a więcej tam, to więcej szkół do likwidacji. Słuchajcie tej Pani, to przy tak spadającej dzietności niedługo będziecie mieli w sokolowie tylko szkołę katolicką, bo widać, że jest przez Panią radną bardzo promowana. Odwrotnie do interesów miasta… Gorzej jak dowalą Wam takie czesne, że połowy miasta nie będzie stać żeby kształcić dzieci, a będziecie na tę szkołę skazani.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Hania - niezalogowany 2025-06-08 19:38:49

    Zrobić trzy szkoły postawowe i niech są przemyślane pomieszczenia , infrastruktura .Szkole sp4 tylko orlik ratuje bo też nie ma świetlicy i jedna łazienka dla całej szkoły , popatrzeć co zrobić gdzie i jak przygotować trzy szkoły żeby były super -szóstka musi być zlikwidowana i trójka

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Hanna Lecyk - niezalogowany 2025-06-09 13:48:10

    Do Ali Szanowna Pani, moje poglądy są moją prywatną sprawą i nie zmieniam ich. Celem zaspokojenia Pani ciekawości, nie należę do żadnej partii. Mam prawo, tak jak Pani, wyrazić swoje zdanie. W którym miejscu mojej wypowiedzi doczytała się Pani promowania przeze mnie Szkoły Salezjańskiej? Nigdy wcześniej jej nie promowałam, bo ani moja córka nie chodziła do tej szkoły, ani wnuczek nie chodzi do tej szkoły. To, że powstała szkoła prywatna o statusie szkoły publicznej, zawdzięczamy tylko i wyłącznie decyzji poprzedniego burmistrza, Bogusława Karakuli. Całe zamieszanie z sokołowskim szkolnictwem, to również za jego przyczyną się stało, bo to właśnie jego działania spowodowały między innymi dość wysoki nabór uczniów do szkoły salezjańskiej, zamiast np. do SP 1. Czy przypomnienie przeze mnie lokalizacji SP Nr6 w bliskiej odległości od szkoły salezjańskiej, również publicznej, jest dowodem na jej promocję z mojej strony? Nigdy nie byłam i nie jestem niczyją chorągiewką, Podałam tylko fakt istnienia dwóch szkół publicznych w bardzo bliskiej odległości i z powodu statusu szkoły i z pozycji organizatora, są to niestety dwie szkoły publiczne. Szkoła salezjańska jako publiczna, ustawowo nie może pobierać czesnego. Może natomiast pobierać opłatę za zajęcia tzw. dodatkowe, wykraczające poza pensum nauczyciela i dla tych uczniów, którzy uczestniczą w tych zajęciach. Czy tak robi? O tym doskonale wiedzą rodzice uczniów. SPS. Nie powiedziałam też, że dzieci z SP Nr 6 mogą iść do salezjańskiej, jeszcze powtórzę, że dla organizatora są to dwie szkoły publiczne. Myślę zatem, że źle mnie Pani odczytała lub ja niejasno wytłumaczyłam, stąd Pani oburzenie. Jeśli chodzi o szkołę salezjańską, to mam chyba podobny pogląd jak Pani. Dodam jeszcze, że kiedy w budynku obecnej SP 6 funkcjonowało Gimnazjum, to dzieci chodziły do SP1 i SP 2. i rodzice nie robili z tego powodu problemu. Rozumiem, że jest teraz dla nich wygodniej. Mam nadzieję, że chociaż trochę wyjaśniłam mój komentarz.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Aga - niezalogowany 2025-06-08 21:15:06

    Czy da się przeprowadzić zmiany nie wywołując czyjegoś niezadowolenia, jak widać nie. Oczywiście najbardziej racjonalny wydaje się pomysł likwidacji szkoły , która ma najmniejszą liczbę uczniów. Pomysł jest j inny. Każdy jednak chyba zdaje sobie sprawę, że prędzej czy później staniemy przed tym dylematem , którą że szkół zamknąć. Miejmy nadzieję, że decydenci zadbają również o potrzeby nauczycieli i uczniów , którzy obawiają się tych zmian.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Sokołowianin - niezalogowany 2025-06-09 06:49:36


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Beata - niezalogowany 2025-06-09 07:55:11


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • Stefek - niezalogowany 2025-06-09 07:59:42

    Szkoda, że z tej wnikliwej analizy wpisów nikt nie wyciąga poprawnych wniosków w tych władzach

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rodzic - niezalogowany 2025-06-09 08:02:15

    Popieram likwidację szkoły podstawowej nr 6 !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • I ja, i ja - niezalogowany 2025-06-09 08:08:51

    Ja też!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Eryk - niezalogowany 2025-06-09 08:41:45


    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marta - niezalogowany 2025-06-09 09:35:35

    Ciekawa jestem czemu Nasza Królowa robi wszystko żeby skłucić mieszkańców , rodziców itp. Przecież ta Pani sama robi wszystko żeby ludzie wywieźli ją z tego miasta . Same niewypały - wszystko przeciw mam. Obsadzanie stanowisk dziwnymi ludźmi, sześciolatki do szkół a później likwidacja szkoły do której przeniesiono sześciolatki. Zwalnianie Dyrektorów z placówek oświatowych.Zwolnienie Dyrektora z SOK. Przyjęcie do SOK człowieka który nie umie się wysłowić i ubrać jako tako .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • EleonoraM. - niezalogowany 2025-06-15 22:53:19

    Oj prawda...Siedlce Zacierają ręce ze oddali " spada" do Sokołówka ...człowiek nie ma zielonego pojęcia o kulturze o ubiorze o wypowiadaniu się o czymkolwiek!!!

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Zniesmaczony - niezalogowany 2025-06-09 14:41:24

    Dodam jeszcze , że trawa po pas na trawnikach oddzielających świeżo odremontowaną ul.Wolności od chodników nigdy jeszcze nie była tak wysoka. Wygląda to okropnie na głownej ul.miasta. Przecież p.burmistrz jest specem od zieleni.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Test - niezalogowany 2025-06-09 14:54:01

    I krzaki wystające na pół chodnika…

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2025-06-09 17:55:42

    Owszem trzeba którąś szkołę podstawową zamknąć, najlepiej pewnie nawet dwie. Ale rezygnować z tej która wydaje się mieć najlepsza infrastrukturę nie wydaje się sensowne. Przecież SP1 ma najlepsze możliwości by przyjąć dzieci z innych szkół które mogły by być zamknięte. Natomiast w odwrotnym przypadku dalej pozostaną problemy w SP6 czy SP3. Druga sprawa że skoro jest zdecydowanie mniej dzieci to jaki jest sens powiększać szkoły średnie. Po to by tam też wiało pustkami jak w podstawówkach? Według mnie to kolejna próba ocalenia SP6 i SP3 za wszelką cenę. Widać że trzeba chronić pracę dwóm radnym wf-istom.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ... - niezalogowany 2025-06-09 18:30:15

    Szkoła podstawowa nr 6 jest położona w centralnej, najbardziej rozwojowej części miasta, raczej trzeba ją rozwijać. Szkoła nr 3:i 1 mają podobne położenie , więc ich połączenie wydaje się racjonalnym rozwiązaniem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2025-06-09 20:37:31

    Jedynka może przyjąć uczniów trójki w całości bez potrzeby ich rozdzielania wraz z nauczycielami nawet. Bo ma miejsce na to. Czyli z najmniejszymi negatywnymi skutkami przeniesienia dla dzieci mogło by sie to odbyć. Natomiast likwidując jedynkę gdzie trafią dzieci z tej szkoły? Wszędzie po trochu pewnie, czyli w najgorszy możliwy sposób. A co z nauczycielami? Na bruk lub na 1/4 etatu w kilku szkołach? Reformy można robić by były jak najmniej uciążliwe. Ale pomysł tej wymiany i likwidacji która jest tu opisana w artykule z przenoszeniem kilku instytucji to po prostu cyrk.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rodzic - niezalogowany 2025-06-09 21:59:24

    A co z dziećmi z sp1 ? W 3 miejsc nie ma w 6 też podobno pełno!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Rodzic - niezalogowany 2025-06-11 08:26:09

    Nie wiem co kieruje rządzącymi by chcieć zlikwidować szkołę podstawową która ma najlepsze zaplecze infrastrukturalne. Która może przyjąć inna szkole do siebie w całości. SP1 to jedyna szkoła dwujęzyczna w naszym mieście. Nie dość że od pierwszej klasy dzieci mają angielski za darmo to w starszych klasach mają inne przedmioty jak matematyki, fizyka, informatyka itd. w dwóch językach po polsku i angielsku. Żeby to prowadzić nauczyciele muszą mieć podwójne wykształcenie bo muszą mieć wykształcenie z angielskiego oraz przedmiotu który prowadzą w języku angielskim. Która inna szkoła ma takich nauczycieli? Jedynka to jedyna szkoła która zapewnia wymiany uczniów za granicę w ramach Erasmus'a. A język angielski w obecnych czasach jest niezbędny. Dlaczego więc akurat tej szkoły ktoś chce się pozbyć. To jest nielogiczne. Opamiętajcie się proszę i nie działajcie na szkodę dzieci.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Anonim - niezalogowany 2025-06-11 17:44:40

    Szczerze mówiąc uważam, że generalnie zamiana podstawówki z liceum jest zbędne, Sokołowskie licea wcale nie sa oblegane więc równie dobrze mógłby by zostać 2 i wszyscy by się pomieścili z punktu widzenia tutejszej młodzieży coraz więcej wyjeżdża do innych miast w celu znalezienia czegoś lepszego poziomowi więc czemu zabierać szkołę, która ma swoje fajne tradycje i historię ilość podstawówek może być zredukowana ale na pewno odbieranie 1 nie jest pomysłem logicznym i tym samym inne szkoły mogły by zostać połączone a część uczniów przeniesiona do 1 czy pozostałych, chociaż jak dla mnie szkoda stresów dzieci, które już zaaklimatyzowały się w swoim środowisku i nagle zostaną rzucone na głęboką wodę bez wcześniejszych znajomości i zaprzyjaźnionych nauczycieli.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stefek albo Wandzia ... - niezalogowany 2025-06-11 23:59:16

    Stanowcze NIE dla pomysłu likwidacji Jedynki - to szkoła, która ma największy potencjał do wykorzystania przy konieczności zlikwidowania innej placówki. Rozsądniejsza jest likwidacja Trójki lub Szóstki. Przestańcie pompować kasę do szkoły salezjanskiej. A szkoły średnie najlepiej zostawcie w spokoju, po co ruszać wszystko. Zróbcie co konieczne i nie planujcie wywracać do góry nogami całego miasta.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Czytelnik - niezalogowany 2025-06-12 00:27:56

    Pani Bożeno dziękujemy, że Pani jest i robi to co robi. Dzięki Pani mamy dostęp do tego co się dzieje w naszym mieście i możemy zabrać głos w sprawach, które powinny być przedstawione opini publicznej. A do władz miasta mam propozycję - przestańcie niszczyć - zacznijcie budować. Chcecie robić to samo co poprzednicy? Głosowałem na Panią Iwonę licząc, że zmieni coś na lepsze. Proszę nie zawieść swych wyborców. Zmiany są konieczne, ale można je przeprowadzić w taki sposób by dały jakieś pozytywne skutki. Proszę nie niszczyć czegoś co ma najlepsze perspektywy. Likwidacja Jedynki zrodzi więcej problemów niż korzyści - proszę to dogłębnie przemyśleć, bo są lepsze opcje.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Znajomy Zorra ???? - niezalogowany 2025-06-13 01:18:13

    Jak nie chodzi o logikę to musi o politykę a czasem o pieniądze ????????. W tym wypadku zerro logiki, mnóstwo polityki i to przez małe bardzo małe p za to dużo prywatnego interesu i to nie najwyższych lotów. Ktoś kto od bardzo długiego czasu miesza w światku politykierków miesza i w tym przypadku. Po wystąpieniach w gazetach , tv wszystko jasne. To o nie dzieci tu chodzi czy z jedynki czy liceum. Tu w dalszej perspektywie o prywatny polityczny interesik. A że trafiła się okazja to warto przedłożyć interes kogoś z nad interes jedynki. Kogoś nad społeczność. Mami się oszczędnościami?? To ile kosztuje wybudowanie sali o zbliżonych wymiarach co w 1 czy 3 w szkołach 2, 4 ,6?? Ile kosztuje wybudowanie boiska z nawierzchnią sztuczną w 6?? Ile kosztować bedzie 6 doprowadzenie do wymogów bezpieczeństwa których nie spełnia Równajmy do góry a nie w dół. Owszem 1 czy 3 nie jest idealna. Ale mają coś co nie mają pozostałe - sale gimnastyczne. I boiska z nawierzchniami sztucznymi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Taczkowy - niezalogowany 2025-06-14 19:41:33

    Panie Pasik podstawić sprzęt? Możemy Pana przewieść. Ręce precz od naszej szkoły.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama