Reklama

UOKiK reaguje na skargi widzów. Chodzi o przerwane transmisje

21/09/2022 07:52

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające przeciwko Viaplay - informuje serwis WirtualneMedia.pl. To pokłosie skarg, które dotyczą platformy streamingowej i problemów widzów z odbiorem transmisji meczów  piłkarskiej Premier League i Bundesligi.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające przeciwko Viaplay - informuje serwis WirtualneMedia.pl. To pokłosie skarg, które dotyczą platformy streamingowej i problemów widzów z odbiorem transmisji meczów  piłkarskiej Premier League i Bundesligi.

Viaplay to międzynardowa platforma wideo na życzenie uruchomiona w maju 2007 roku, oferująca dostęp do filmów, seriali, programów rozrywkowych i transmisji sportowych poprzez media strumieniowe

W Polsce dostępna jest od 2021 roku. Można tam oglądać m.in. transmisje meczów Premier League, Bundesligi, Ligi Europy UEFA, Ligi Konferencji Europy UEFA, gal bokserskich KSW z polskim komentarzem. 

Klienci skarżą do UOKiK

Tylko w dwóch ostatnich miesiącach, jak podaje serwis WirtualneMedia.pl, do UOKiK wpłynęło ok. 40 skarg od niezadowolonych klientów. 

Odbiorcy Viaplay mieli wskazywać, że nie otrzymują pełnowartościowego produktu, za który zapłacili.

- Użytkownicy narzekali na przerwy w dostępnie do usługi, za którą zapłacili, nieustanne buforowanie się transmisji, przycinanie obrazu. Skarżyli się też, że składane w takiej sytuacji reklamacje są odrzucane lub spółka oferuje im niesatysfakcjonujący rabat w opłacie za subskrypcję na kolejny miesiąc - podają Wirtualne Media.

UOKiK może ukarać Viaplay

 - Prezes UOKiK wystąpił do przedsiębiorcy o wyjaśnienia, a gdy ich nie uzyskał – wszczął postępowanie wyjaśniające, które ma na celu ustalenie, czy są podstawy do postawienia spółce zarzutów naruszania zbiorowych interesów konsumentów - wskazał Departament Komunikacji UOKiK serwisowi Wirtualnemedia.pl. 

Prezes UOKiK może upomnieć nadawcę lub nałożyć karę finansową. 

- UOKiK może wystąpić do przedsiębiorcy w drodze tzw. wezwania miękkiego o wyjaśnienia i zmianę praktyk albo wszcząć postępowanie i postawić mu zarzuty. Jeśli by się one potwierdziły, to za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów grozi kara w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu - wskazuje Urząd. 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo




Reklama
Wróć do